Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 22/23 #04

Po prohře s Rakówem se Slavia zvedla, vyhrála třikrát v řadě, neinkasovala a postoupila do základní skupiny EKL. Proto je i čtvrtý díl podcastu SN Mezi námi fanoušky v sezóně 22/23 veskrze pozitivní. S quelharem diskutovali alois_veliky a Leoneigg.

Hlavní část podcastu se nemohla věnovat ničemu jinému než postupu Slavie přes Raków Czestochowa do základní skupiny Evropské konferenční ligy. Začali jsme venkovním zápasem, který se Slavii nepovedl a během kterého nebyla schopna reagovat na hru soupeře. Nepovedlo se ani střídání Plavšiče, nicméně probrali jsme, jaké mohly být důvody za jeho nasazením a jaká je jeho budoucnost ve Slavii. Pak jsme se už dostali k veselejším tématům, a to k domácí odvetě. Ve výtečné atmosféře Slavia měla nejprve štěstí, pak vstřelila jeden z nejkrásnějších gólů, které Eden kdy viděl a v závěru prodloužení zapsala do historie stejně emotivní moment jako byla branka Traorého proti Seville. Srovnání dvou vítězných branek ze závěrů prodloužení se tak vyloženě nabízelo. Probrali jsme Mosese Usora, který vstřelil první branku, důležitost účasti v základní skupině a soupeře, které Slavii přidělil los. Na závěr jsme zvedli důležité téma, a to evropskou soupisku, kde je na 21 volných míst 22 přirozených kandidátů a jeden bude muset z kola ven. Volbu, kdo půjde z kola ven, trenérům opravdu nezávidíme. V druhé části podcastu jsme se věnovali domácí lize, samozřejmě jsme nemohli nepochválit Standu Tecla. Zhodnotili jsme celkově ligový start a nejbližší zápasy Slavie a diskuze nás zavedla k tématu, zda Slavia má osu týmu nebo nemá. S blížícím se koncem přestupního období jsme se zamysleli, zda je potřeba kádr ještě doplnit. V poslední části jsme okomentovali rozhodnutí Komise rozhodčích o vyloučení Aihama Ousoua, poněkud xenofobní narativ o kabině Slavie, který v některých médiích rezonoval po prvním zápase s Rakówem, a dostalo se i na údajný "nenasytný apetit" Slavie směrem k podepisování velkého množství hráčů.

Obsah:

(00:00) Postup Slavie přes Raków. Základní skupina s Kluží, Sivassporem a Ballkani.
(43:55) Výhry nad Pardubicemi a Brnem.
(1:13:35) Komise rozhodčích. Xenofobní narativ o kabině Slavie. Nenasytný apetit.

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (28)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Peťánek826     před rokem 31.08.2022 09:59 |  
    3 2

    Ahojte všichni. Děkuji za pěkné a milé poslouchání, chlapi mám Vás rád.
    V podstatě souhlasím se vším, kromě debaty o VARu (Aiham Ousou). Tam bych spíš viděl kombinaci nekvality přísedících u VARu se vzpomínkami na události v předešlých zápasech (kdy VAR dostal tresty za neupozornění na dění na hřišti - Cedidla, ...). Tak radši v tom našem utkání ze strachu hlásili i tohle. A pokud by tam byla skutečně nějaká zášť vůči Slávii, tak ai myslím, že jen v malém množství.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Ragnarok     před rokem 31.08.2022 10:35 |  
    5 0

    Dobrý. Hodnocení Filípka a Bosáka trefné. Bosák třeba bájí o tom, jak se Plzeň se štěstím v kvalifikaci do CL vyhla Monacu, Benfice, PSV a spol., že Šádek má i štěstí na los. A to je jen perlička. A jeho komentáře k aktivním fanouškům jsou strašidelné.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      Ragnarok     před rokem 31.08.2022 10:45 |  
      4 0

      Ale pro Podroužka je zase Nice jedno z nejvzdálenější měst od hranic Itálie a jeho komentáře vždy v létě před kvalifikacemi pohárů, kdy Novotnému vysvětluje, co musí kluby udělat, aby se tam dostaly a běžně vynechává dvě tři kola, zcela pomíjí nasazený/nenasazený, pak říká, že Slavia má štěstí, že dostane ten a ten tým a tu a tu skupinu a pomíjí to, že to tak možná vychází z nějakého 5 letého koeficientu. A nezapomínejme, že jsou to sportovní novináři, kteří ani netuší, jak se počítá koeficient, jak se počítá klubový koeficient, k čemu je 5 letý, k čemu 10 letý.
      Mě koeficienty baví už tak 25 let a baví mě i predikce toho, jak to dopadne, která docela často vychází, pokud se nestanou úlety jako před pár lety Nizozemí, Belgii. A přijde mi neuvěřitelné, že Bosák, Špryňař, Podroužek o tom tématu vědí v podstatě prd.
      Pokud bude pokračovat odměna za 10 letý koeficient v LM, tak doufám, že se tam dostaneme několikrát za 2-3 roky. Když udržíme standard projít do jara, tak není nereálný 3 koš.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        PetCC     před rokem 05.09.2022 18:34 |  
        0 0

        Nasazování do LM se bude měnit a řekl bych, že to bude pro kluby ze spodku trochu přívětivější v tom, že pár zápasů budou mít mezi sebou a bude daleko větší šance získat i body ve skupině LM.
        Jsem na nový návrh reorganizace hodně zvědav.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Tillendorf     před rokem 31.08.2022 11:43 |  
    2 0

    Vulgarismus použitý ve vhodnou chvíli a ve správné intenzitě rozhodně do podobného formátu patří a skvěle funguje. Bohužel už 2,3 vulgarismy navíc působí zbytečně a znehodnocuji jinak velmi příjemný a povedený podcast.

  4. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Jason     před rokem 31.08.2022 13:19 |  
    1 0

    Vím, že jsem to pod podcasty psal již vícekrát,ale vzhledem k té poslední části podcastu si říkám, že se vyloženě nabízí udělat další díl podcastu Na půli cesty, jen však nevím, který novinář by v sobě našel tu odvahu přijít a obhájit svá tvrzení.

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      quelhar (admin)     před rokem 31.08.2022 13:24 |  
      8 0

      Právě po zkušenostech z prvních dvou vydání Na půli cesty už tohle absolvovat potřetí fakt nehodlám. Je to naprostá ztráta času, ať už tam bude jako protějšek kdokoliv, tak si to během dvou hodin nějak odkecá a bude pokračovat beze změn v tom, co dělá doposud. Proto volím formát několikaminutového freestylu, kde si jednak můžu ulevit a jednak dát tak nějak do kontextu to, co opinion makeři v posledním období vyplodí.

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        Kapitán     před rokem 02.09.2022 07:23 |  
        2 0

        ja jsem za ten freestyle vdecny, protoze alespon nekdo vyslovi co si myslim...Souhlasim se vsim a jeste bych jim pridal...cela ta do sebe zahledena parta medialnich sasku v cele s podrouzkem mi uz dlouho pije krev

  5. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    kjandourek (admin)     před rokem 31.08.2022 13:38 |  
    3 2

    Já bych k té skupině přidal několik postřehů: Dostali jsme v ní dva mistry svých zemí (Balkani, Kluž)... ono to zní jako že je to o to těžší, jenomže si uvědomme jednu věc - mistři svých zemí mají právo startu v Lize mistrů a posléze po vyřazení (z prvního předkola se jde rovnou do EKL) mají právo startu v mistrovské části EL a EKL.... Tudíž se nemohou potkat s týmy z Řecka, či Polska, dostávají pouze mistry zemí, kteří byli již vyřazeni z LM....
    To mimo jiné znamená, že nemohou potkat mistry prvních dvanácti zemí, kteří jdou přímo do LM, mistry dalších dvou zemí, kteří jsou nasazeni přímo do play-off LM.... a nemohou dostat ani mistry, kteří postoupí do play-off, což jsou další čtyři....

    Tudíž FK Balkani šlo po vyřazení od Žalgirisu přes mistry San Marina, Faerských ostrovů (na penalty!) a Severní Makedonie.... Kluž po vyřazení od Pjuniku Jerevan šlo přes mistra Andory, Běloruska (Šachtër Soligorsk) a Slovinska ...
    Tyhle týmy měly opravdu cestu do EKL vydlážděnou...

    A Sivasspor desátý celek domácí ligy coby vítěz domácího poháru, kde ve finále porazil po prodloužení Kaiserispor, který skončil čtrnáctý ... Vím, že to není úplně matematicky vypovídající, ale vezměme si následující řadu: V únoru Slavia vyřadila Fenerbahce.... Fenerbahce teď v pohodě přejelo Slovácko... to zase s přehledem vyřadilo čtvrtý celek švédské ligy... a Sivasspor dostal těžký příděl od pátého celku švédské ligy...

    Já věřím, že z téhle skupiny bychom měli postoupit s plným bodovým ziskem...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      rfslavia     před rokem 31.08.2022 13:50 |  
      0 0

      pozn.:Sivasspor hral v priprave s Oloumouci 1:1

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      mis3     před rokem 31.08.2022 16:50 |  
      1 1

      to s Kluží není až tak úplně pravda. Vypadli z LM s Pyunik (Arménie), který mimochodem je v EKL ve čtvrtém koši. Pak hráli rovnou kvalifikaci EKL, kde vyřadili Inter Escaldes, Soligorsk a Maribor

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        kjandourek (admin)     před rokem 31.08.2022 17:51 |  
        2 0

        Já jsem snad ale napsal úplně to samé, ne?

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

          mis3     před rokem 01.09.2022 10:46 |  
          0 2

          Nehráli EL kvalifikaci...

          • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

            kjandourek (admin)     před rokem 01.09.2022 11:01 |  
            2 0

            No vždyť to jsem tam psal, ne? Že po vyřazení z prvního předkola LM se jde rovnou do EKL.... kde mistři tedy stále potkávají jenom podobně vyřazené mistry svých zemí... a tudíž Kluž po vyřazení od Pjuniku Jerevan šlo přes mistra Andory, Běloruska (Šachtër Soligorsk) a Slovinska...

            • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

              mis3     před rokem 02.09.2022 12:08 |  
              1 0

              "mají právo startu v mistrovské části EL"

              • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

                kjandourek (admin)     před rokem 02.09.2022 12:35 |  
                0 0

                a EKL... a v závorce tam je, že vyřazení z prvního předkola jdou rovnou do EKL....

                Smyslem téhle části mého příspěvku bylo osvětlit, že mistři svých zemí mohou v předkolech dostat pouze jiné mistry svých zemí... a tudíž není ani teoretická šance, že by jim byly nalosovány týmy z prvních čtrnácti zemí v žebříčku, protože jejich mistři jsou posláni rovnou do základních skupin LM, nebo do Play-off LM.... a proto jak Kluž, tak Balkani vyřazovaly pouze zcela druhořadé týmy, které nezvládly svá předkola v LM a případně následně EL... (což byl například případ soupeře Kluže - Maribor nezvládl druhé předkolo LM s Šerifem a následně třetí předkolo EL s Helsinkami)

                A posléze tam byla cesta Kluže i Balkani - popsána přesně jak jsi jí popsal ty...

  6. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Jason     před rokem 31.08.2022 14:10 |  
    0 0

    Děkuji za reakci, rozumím Vašemu pohledu na věc(a vlastně když si vybavím hlavně ten poslední díl, tak vám musím dát za pravdu), ale i tak je to podle mého trochu škoda, jsem však rád i za ten freestyle, kde se ty témata rozebírají.

  7. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    belmis (přítel SN)     před rokem 31.08.2022 17:00 |  
    4 0

    A já si myslel, že takový téměř identický názor na Bosáka mám tady na SN jen já a pár lidí. Že je tady naopak většina lidí, kterým stále imponuje :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      Kapitán     před rokem 02.09.2022 07:43 |  
      3 3

      Bosak uz dlouho neimponuje vubec nikomu... ten by to mel zabalit a dozit to v Usaku... ja uz ten jeho styl kdy se neustale pokousi o bonmoty s kvazi poetickou dikci nedavam roky. Je to vrchol trapnosti

  8. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Dennis     před rokem 01.09.2022 23:04 |  
    1 0

    Hodně zajímavá je ta pasáž s evropskou soupiskou. Už tahle debata jede i na twitteru. Jestli jsem správně stihl ten termín, tak do pátku 2. 9. 2022 musíme nahlásit 21 jmen, přičemž i po nezapsání Plavšiče, Fily a Hromady těch jmen máme pořád 22... Tzn. někdo bude muset z kola ven a to bude předpokládám hodně bolestivé vyřazení. Trenérům tohle nezávidím, ani ten výběr toho nešťastníka, ani to, jak mu to řeknou a odůvodní. Pro přehled sem hodím ta jména:

    Mandous, Kolář
    Ousou, Santos, Kačaraba
    Douděra, Masopust. Oscar, Jurásek D.
    Holeš, Ševčík, Provod, Traoré, Lingr, Tiehi
    Schranz, Usor, Olayinka, Ewerton
    Sor, Jurečka, Tecl

    Jeden z těchto hráčů nebude na podzim hrát Evropu a s ohledem na malý počet povolených změn v soupisce během zimy a nějaké nově příchozí zimní posily dost pravděpodobně ten dotyčný nebude hrát Evropu celou sezonu.

    Na koho to vidíte? Brankáři by tam asi dva být měli. Stopeři tři také. Krajní obránce je také dobré mít zdvojené. Tratoré patří k našim nejzkušenějším evropským hráčům a vždycky mu to v Evropě šlo. Schranz nás dostal do Evropy (dal gól Řekům i Polákům), Sora těžko vynecháme, i když ještě není stoprocentně fit. Totéž Jurečka. Tecla při jeho současné fazóně asi taky nejde vynechat...

    Douděra? S tím, že pravého beka budeme jistit Schranzem? Tiehi? Tomu moc nevěřím, že by ho tam nedali. Umí i stopera. Lingr? Zahraje spoustu postů v sestavě, je gólový, dobrý žolík, nebývá moc zraněný.

    Mně z toho vychází asi Douděra, i když mu to nepřeju, nebo, a to bych si fakt vůbec nepřál, Ewerton. Na levém křídle mohou totiž hrát Olayinka i Matěj Jurásek. Ten na soupisce být nemusí a hrát může i tak. Fakt ale nevím, jak by to Ewertonovi trenéři vysvětlili... Na koho to vidíte?

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      Fačín     před rokem 02.09.2022 13:38 |  
      1 5

      Tak můj tip (pozor, nikoliv přání) - myslím, že se bude vybírat ze tří jmen -.Provod (stále po zranění není ve 100procentní kondici a formě), Tiéhi (je jen na hostování, není to první volba do středu hřiště a jako žolík není úplně vhodný) a Jurečka (ten je stále zraněn a Tecl ho na hřiště stejně nepustí).

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      deny91     před rokem 02.09.2022 21:05 |  
      1 0

      To rozhodování je až nečekaně těžké, prostě nikhoo člověk nevidí jako adepta mimo nominaci.
      Já popravdě vnímám jako zbytečně naddimenzovaný post útočníka, protože tam může hrát Sor, Jurečka, Tecl, Olayinka, Schranz a Lingr. To je 6 hráčů na 1 pozici (samozřejmě někteří i s využitím jinde). V tom případě když vezmeme do úvahy, že evr. poháry hrajeme i kvůli zhodnocení hráčů a zároveň by měla být důležitá univerzálnost a využitelnost na více pozicích... tak mi vychází, že Standa Tecl by mohl zůstat na ligu a poháry bez něj. Všude jinde mi přijde, že by to bylo větší oslabení. Jak to vidíte vy?

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        Dennis     před rokem 03.09.2022 18:45 |  
        0 0

        Vidím to stejně, taky jsem nad tím tak přemýšlel, ta úvaha dává smysl. Ale fakt tam nenapíšou aktuálně našeho nejproduktivnějšího hráče, aktuálně nejlepšího střelce celé ligy a zástupce kapitána?

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        Dennis     před rokem 05.09.2022 17:48 |  
        1 0

        Ten post jsi trefil dobře. :-) Šktrli jsme jednoho útočníka, Jurečku. Snad nám ta jeho buldočí zarputilost nebude v Evropě chybět. Proti Panathinaikosu tu situaci vyřešil s přehledem. Rád bych ho na soupisce viděl, ale s ohledem na zastupitelnost postů asi volba jednoho z útočníků dává smysl.

        • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

          deny91     před rokem 05.09.2022 21:01 |  
          1 0

          Já popravdě teda Standovi moc v Evropě nevěřím. Včera mi přišlo, že i to Slovácko je svou úrovní už výš, než na co má. A to je právě už ta nejnižší Evropská úroveň. Jestli do toho promluvil zdravotní stav Jurečky spolu s krátkým natřískaným podzimem? Nebo zase pověstný sentiment realizáku vůči Standovi? Nevím, možná kombinace všeho, ale nejsem z toho moc nadšený...

    • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

      Cedar     před rokem 02.09.2022 23:29 |  
      2 0

      Pokud to je jak píše Dennis, tak podle odehraných minut v poslední době tipuji že černého Petra dostane Jurečka (70%) nebo Ewe (30%, kvůli nerozehrání po zranění). BTW byl vůbec Jurečka nominovaný na Teplice ?


      Komentář byl uživatelem upraven (02.09.2022 23:30) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

        Dennis     před rokem 05.09.2022 17:43 |  
        0 0

        Dobrý tip. ;-)

  9. Re: Mezi námi fanoušky 22/23 #04

    Ivan     před rokem 03.09.2022 18:22 |  
    0 1

    dík za necelé 2 hodiny poslechu. Jako vždy se mi to líbilo, ale označovat nedávné komentáře o naší kabině za rasistické a xenofobní je skotské. Nikdo to nemyslel tak že by opovrhoval cizími hráči, jen vznesli otázku, jestli kolektiv 11 hráčů ze 7 zemí bude fungovat. Nevěřím tomu že tam byl jakýkoli náznak rasismu.