Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 23/24 #09

Podcast SN Mezi námi fanoušky se vrací na začátku reprezentační přestávky s devátou epizodou v této sezóně. V ní quelhar, Thorklaer a Oja diskutují převážně o porážce s Plzní a výhrách nad Olomoucí a AS Řím.

V první části podcastu jsme se vrátili k porážce s Plzní po neomluvitelném výkonu. Pídili jsme se po příčinách, ale k ničemu převratnému jsme stejně nedošli. Přístup všech hráčů k zápasu byl ostudný, ani střídání týmu nijak nepomohla, Slavia navíc ztratila Matěje Juráska a je otázkou, jestli jej na podzim ještě uvidíme. Poučení naštěstí přišlo velice rychle a v dalších dvou zápasech byla k vidění úplně jiná Slavia. My jsme nejprve pokračovali v domácí lize zápasem s Olomoucí, ve kterém se vrátil do základní sestavy Petr Ševčík a srdce příznivců červenobílých barev zaplesalo. Dvě klidné ligové výhry venku v řadě za sebou, to fanoušek Slavie skoro nepamatuje. Vrcholem uplynulého období byl jednoznačně zápas s AS Řím, který Slavia po zásluze vyhrála. Na hřišti nebylo k vidění slabších výkonů, hodně zaujal Provod přemístěný do středu hřiště. Skoro se nabízí kacířská otázka, jestli tam neměl hrát už dříve. Řeč přišla i na šance na první místo ve skupině, kde má Slavia zatím tříbrankový náskok ve skóre na AS Řím. Sešívaní budou muset po repre pauze jet do Tiraspolu nejen vyhrát, ale vyhrát co možná nejvyšším rozdílem. V poslední části podcastu se pak dostalo mimo jiné na to, komu z ligových konkurentů bychom přáli účast v příštím ročníku evropských pohárů a probrali jsme některé přestupové spekulace.

Obsah:

(00:00) Slavia - Plzeň 1:2
(29:50) Olomouc - Slavia 1:3
(58:30) EL: Slavia - AS Řím 2:0
(1:24:10) B tým, ligová tabulka, přestupové spekulace

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (31)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    Mr.Buřinka     před 6 měsíci 14.11.2023 02:08 |  
    12 5

    Tým z druhého břehu řeky jde dolů, letos už nebudou mít Krejčího a budou ztrácet body. Trpělivost přátelé. Musí se soustředit na 3. místo ve skupině EL a ztratí fokus na ligu. Nakonec to nedají a sedne to na ně. Do derby na jaře půjdeme s náskokem 6 bodů, možná víc.
    Áve Slávia....

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      cunak     před 6 měsíci 14.11.2023 06:06 |  
      8 5

      Sparta bude ztrácet. Vše je v nejlepším pořádku.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      Ondráš     před 6 měsíci 14.11.2023 10:06 |  
      7 5

      Když budeme mít po "zimě" ztrátu na Rumuna jen 2 body, bude to vzhledem k losu úspěch.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

        Merlinus (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 10:30 |  
        14 1

        No nevím, podzimní los mi přijde spíše lehčí než jarní. Měli jsme doma mimo jiné Spartu, Plzeň, Slovácko, Hradec. Ty všechny nás čekají na jaře venku a to není zrovna lehký los.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

          Ondráš     před 6 měsíci 14.11.2023 12:13 |  
          3 4

          Myslím vzhledem k losu do konce zimy. Čekám, že spíš před jarem ještě nabereme větší ztrátu, Rumun už nemá kde ztratit. Na jaře pak hrajeme v Plzni a na Letné, tak mi těch +6 bodů nějak nelícuje.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

        Karel13     před 6 měsíci 14.11.2023 14:55 |  
        3 6

        Kdy ty už přestaneš být připosranej ,,,

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

          wimpy     před 6 měsíci 14.11.2023 15:01 |  
          3 0

          Vidím to podobně s tím, že na jaře si to sedne a přejedeme je. Už nepřipojím příklad s Alexandrem Makedonským. :-)

  2. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    Mr.Buřinka     před 6 měsíci 14.11.2023 02:14 |  
    8 0

    Na Plzeň byla poprvé zima. Mě teda ano. Navíc jsem šel pozdě a nestihl jsem si plácnout na transformátorovně. Takže je to především moje chyba. Prostě den blbec, nic víc bych za tím nehledal.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    belmis (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 11:05 |  
    15 0

    Co se týče posil. Když pominu sympatie a antipatie, tak nerozumím ohrnováním nosu nad Kušejem, že je malej (168), dále argumentaci, že se proti nám moc neprosadil ještě osmnáctiletý Slončík a pak v klidu říct, že by se nám líbil pětadvacetiletý průměrák Hlavatý, záložník, který měří 172 a proti nám si ani nekopl.
    Mrkněte na gól Kušeje Pardubicím. Jakou má rychlost a v té rychlosti jak si zpracuje míč, aniž by musel zpomalit. Kolik takových útočníků máme, kteří toto dokážou? Ani jednoho.

    V čase 1:12:
    https://isport.blesk.cz/clanek/fotbal-1-liga-rocnik-2023-24/439347/sestrih-boleslav-pardubice-1-0-domaci-vyhru-stredocechu-trefil-kusej.html

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 14.11.2023 11:25 |  
      5 3

      Výšku bych nepodceňoval, ale ani nepřeceňoval. Teď nám dost pomohli příchody Ogbua a Chytila. To jsou dva výborní hlavičkáři v sestavě. Na závěr se pak dá přidat i Tijani, při bránění třeba Chaloupek, pokud by přišel.

      Takže si myslím, že je nesmysl nebrat Kušeje jen proto, že je malý. Za mě je to teď nejzajímavější dostupný hráč v lize. Neříkám, že je to hráč do top 5 lig, ale zároveň věřím, že tu klidně může být nejlepším křídlem, když se ho povede zapracovat. Je rychlý, dobrý v driblinku, zlepšil zakončení, důrazný a vítězný typ. Pokud ho máme podchyceného z podzimu, tak by byla škoda to nedotáhnout.

      Na Slončíka jdou dobré reference a na podzim byl v Edenu nejlepší hráč Zlína. Vše řešil dobře a fotbalově a navíc mě překvapilo, že nezaostával ani fyzicky. Za mě jeden z nejzajímavějších mladých hráčů. Do základu to hned nebude, ale vůbec bych se nezlobil, kdybychom ho získali.

      Hlavatý je tu zbytečně podceňovaný a své by si odvedl. Taky je to vyloženě hráč do kombinace, navíc toho hodně odmaká. Herně by k nám zapadl dobře, navíc by byl dobrý poměr cena/výkon (počítám cca 500k euro přestup). Má tu smůlu, že je to ten typ, co fyzicky dospěl později (zase by nehrozil odchod po povedeném roce, dvou). Jeho čísla teď nevypadají dobře, ale to je dané i nekvalitou spoluhráčů. Má třeba nejvíc přihrávek do gólové šance v lize ( https://www.fortunaliga.cz/statistiky?unit=1&status=¶meter=13&season=2024&club=0&game_limit=&nationality=&age=&position=0&list_number=0&order=6&order_dir=2#stats) , ale spoluhráči zahazují a je z toho jen 1 asistence. Neříkám, že by byl do základu, ale když vypadne Ševčík, což se prostě děje pravidelně, tak máme ve středu hřiště problém s náhradou Zafeirise nebo Oscara. A když jsou anglické týdny, tak je alespoň částečná rotace potřeba (navíc Zafeirise udržíme maximálně na kalendářní rok 24). Pokud bychom tam ale trvale vrátili Provoda, tak Hlavatého nepotřebujeme.


      Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 11:29) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

        belmis (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 12:08 |  
        2 0

        Výšku nepodceňuju, zvlášť vzadu ne. Víme, že Sparta i když hraje špatně (teď asi posledních 6 zápasů nebo její části), tak ´dokáže jako na Bohemce dát góly z házených autů do vápna.

        Psal jsem to v kontextu toho, že ofenzivní hráč, kterého by kvůli jeho výšce nechtěli, chtějí záložníka, který je také malý. Hlavatý mi přijde takový starší Beran. Je fotbalový, ale v soubojích špatný a vůbec si ho nedokážu představit v pohárových zápasech proti silnějším soupeřům. On není Ševčík, ani jen trochu slabší Ševčík. Ale jako záskok v naší lize třeba doma proti týmu, kdy budeme mít převahu, by hrát mohl a mohl by být platný.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

          Alanor (admin)     před 6 měsíci 14.11.2023 12:19 |  
          1 0

          Hlavatý byl dlouhodobě určitě lepší než Beran. Resp. nevím, jak teď na podzim. Berana jsem neviděl a od známých Bohemáků mám info, že se mu docela daří.

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

            PetCC     před 6 měsíci 14.11.2023 17:18 |  
            2 0

            Beran hraje, takže to špatný není, ale je pořád strašně lehká váha. To ten Hlavatý je daleko odolnější.
            A když nás zrovna proti Plzni nejvíc limitovala hmotnostní a výšková převaha záloh, tak mi Beran moc nevychází.
            Někde jsem zaslech, že by Hlavatý měl být nástupce Ševčíka a to mi nepřišlo mimo.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      Alky (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 11:26 |  
      1 0

      Jen jestli neběhá pouze rovně. :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      quelhar (admin)     před 6 měsíci 14.11.2023 13:03 |  
      6 0

      Upřímně řečeno mám pocit, že vlastně skoro celý příspěvek je naprosté zkreslení toho, co ve skutečnosti padlo.

      Kušej: Nemyslím, že nad ním někdo ohrnuje nos co se týče fotbalových kvalit, já osobně mám výhrady k charakteru a po jeho podzimních výkonech také k ceně a jeho ochotě hrát další rok a půl českou ligu. Že je Kušej malý, to sice padlo, ale nemyslím, že to byla hlavní výhrada.

      Že se proti nám neprosadil Slončík, to si fakt myslím, že neřekl vůbec nikdo. Já jsem řekl, že o něm toho zas tolik nevím a jsem zvědavý, co ukáže v zápase proti nám, kde bude příležitost se na něj podívat.

      Ani v tom, že je Hlavatý průměrák, ani v tom, že si proti nám nekopl, se asi neshodneme.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

        Mr.Buřinka     před 6 měsíci 14.11.2023 23:42 |  
        2 0

        Máš pravdu, co s hráčem, který se vzteká když mu nevyjde přestup. Cenu šponuje Bolka s mocným přispěním médií. Nic víc bych za tím nehledal. Normální bublina.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

      PetCC     před 6 měsíci 14.11.2023 16:55 |  
      10 0

      No my budeme potřebovat nějaké hráče kolem 25, protože dlouhodobé opory nám stárnou a hráči kolem 20 bereme s ohledem na další přestupy.
      Tým zkrátka musí vést hráči mezi 26 až 30.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

        belmis (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 18:17 |  
        4 0

        S tím souhlasím. Ale měli bychom se snažit vždycky kupovat pokud možno ty nejlepší a ne jen průměrné nebo lehce nadprůměrné hráče na rozšíření kádru. To si můžeme dovolit jen u těch mladých s potenciálem, kteří se za sezónu mohou výrazně zvednout. Tito starší by měli být minimálně na hraně základu.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

          PetCC     před 6 měsíci 15.11.2023 16:51 |  
          1 1

          Tak nejlepší v tomhle věku buď máme, nebo je má Sparta, případně Plzeň.
          Někdo přímo z ciziny taky lídrem týmu asi nebude, takže zřejmě někoho z ligy vzít musíš.
          A může to být hráč, který byl považován v juniorech za talent, ale zpozdil se mu vývoj, nebo se zranil a začíná se opravdu prosazovataž kolem 25.
          Ovšem co my víme, Provoda jsme taky brali jako nezajímavou posilu. S dobrým přístupem od klubu i hráče si můžeme vyprodukovat výborného tahouna středního fotbalového věku.

  4. ...

    Steevee     před 6 měsíci 14.11.2023 12:24 |  
    41 0

    Já bych s dovolením mírně usměrnil tématiku pohárů, umístění, co to znamená a neznamená. Protože hosté se na tohle z nějakého důvodu nejsou schopni nachystat. Dlouhodobě. Debata o tom, jestli vůbec stojí za to hrát o první místo, ta je úplně absurdní. Samozřejmě, že stojí. Z mnoha důvodů. Pokusím se o celej kontext. Asi to nejsem schopnej vzít chronologicky podle důležitosti, ale to už si každej roztřídí podle vlastních priorit.

    1) V první řadě být druhej ve skupině EL, je s rezervou ta nejhorší varianta, co do pohárových vyhlídek. Týmy ze druhých míst totiž čeká únorové "předkolo". A to proti někomu ze třetích míst skupin LM. Velké riziko velice rychlého jarního konce.

    2) Druhý bod trošku off topic, netýká se nás, ale je bohužel potřeba tlačit Spartu na třetí místo před Limassol. Úplně zbytečně by si tak proti nám zjednodušila ligové jaro. Mimochodem termínově je únorové předkolo z pohledu Sparty před utkáním s Libercem, odveta před utkáním na Slovácku. tzn. velmi důležité, aby tyhle pohárové zápasy Sparta hrála a tyto dva týdny měla co nejtěžší. V případě postupu přes předkolo by první zápas dalšího dvojzápasu byl před zápasem Sparty v Plzni...

    3) Po reformě pohárů od příští sezony končí systém, kdy mistra do LM posílá TOP10 zemí a jedenácté země v případě, že by si vítěz LM zajistil LM i z domácí soutěže. Nově půjde přímo do LM mistr jedenácté a horší země s nejlepším pětiletým koeficientem. A také klub s nejvyšším koeficientem ze všech klubů, kteří by jako měli jít za normálních okolností do předkol. Speciálně případ A) se Slavie, minimálně výhledově, úzce týká. Vyšší koeficient má totiž jenom Šachťor a Salzburg. Ano, že ani jeden neuhraje domácí titul se spíš nestane, ale Šachťor se zatím doma nebývale trápí a v Rakousku je mezi Salzburgem a Sturmem Graz zatím všechno otevřené. Kombinace "na Ukrajině ne Šachťor, v Rakousku ne Salzburg a v Česku Slavia" by momentálně znamenalo skupinu LM už příští sezonu.

    4) Pokud by se teď odmazala koeficientově tragická národní sezona z před čtyř let (Slavia v LM), je Česko na 10. místě, kdy mistra do skupiny pošle tak jako tak. Tato sezona se maže až po letošku a o tenhle jackpot se tak bude hrát až příští sezonu.

    5) Suma sumárum by byl naprostej hřích nechat ležet tyhle body na zemi a nechtít oba zápasy vyhrát a uhájit první místo. Mimochodem bonus za vítězství ve skupině EL je 4 body, za druhé místo jenom 2. (dva body jsou v matematice koeficientů hodnota jednoho pohárového vítězství).


    Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 12:29) . Zobrazit původní komentář

    • Re: ...

      lukas6novak     před 6 měsíci 14.11.2023 12:54 |  
      9 0

      Jenom drobná korekce. Rakousko je pro příští sezónu na 10 místě. Tím pádem rakouský mistr jde přímo do skupiny a takže nám stačí uhrát titul a nevýhra Šachtaru.

      K dnešnímu dni by vypadal národní koeficient pro start další sezóny takto:
      9 - Turecko - 30,350
      10 - Česko - 27,300
      11 - Rakousko - 25,600
      12 - Norsko - 25,125
      13 - Švýcarsko - 24,775
      14 - Izrael - 24,500
      15 - Dánsko - 23,825

      Takže je docela velká šance že v sezóně 2026-2027 bude hrát náš mistr základní skupinu LM přímo. Protože čistě teoreticky ještě letos by se na ten zbytek měl náskok ještě zvýšit díky naším výkonům a výsledkům plzně s kombinací toho že u ostatních zemí se může v klidu stát že postoupí jen jeden tým do jara pohárů.

      Jinak šance uhrát už letos 10 místo (a mít tak mistra přímo ve skupině v roce 2025-2026) je relativně mizivá. Ztráta na 10 Skotsko je 3,450 bodů. Zjednodušeně Česko musí nahrát o 14 bodů víc (což je 7 výher) než Skotsko. Nereálný to není z toho pohledu že Skotsko má na 99% jen jeden tým (Rangers) co postoupí do jara zatímco my už teď máme jistotu 2 (My a Plzeň). Jediná šance je asi uhrát první místo ve skupině od nás a Plzeň vyhrát oba zbylé zápasy. To by bylo 12 bodů a doufat v podařený jaro a dobrý los. protože na Spartu se nelze spolehnout

      • Re: ...

        Steevee     před 6 měsíci 14.11.2023 13:02 |  
        6 0

        Díky, to mi úplně uteklo. Jinak k 10. místu po letošku už jsem tady psal jinde. Posrala to tradičně Sparta. Její souboj s Rangers byl klíč. Na vzájemných zápasech a bonusech ztratí pravděpodobně Česko vůči Skotům 4 body. Kdyby to bylo opačně, je to rozdíl osmi bodů...prostě rudoši a poháry...

        • Re: ...

          lukas6novak     před 6 měsíci 14.11.2023 13:07 |  
          9 0

          Přesně tak s tou Spartou. Kdyby Sparta ve skotsku vyhrála tak ztráta není 14 bodů ale 10. Zároveň by tím byla Sparta o dost blíž bonusu 2 bodů za druhé místo tím pádem by to bylo 8 bodů rozdíl. A to už by bylo dost hratelný teoreticky už po konci skupin. A jaro by bylo jednoduše 3v1 pro nás


          Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 13:08) . Zobrazit původní komentář

          • Re: ...

            kalex     před 6 měsíci 14.11.2023 13:52 |  
            7 1

            Jen ať se v tom plácají. Už teď mají rypáky hodně vysoko. Včera jsem se na fb ( než mně znovu blokli ) dozvěděl, že my jim to uhrajem a oni slíznou smetanu. Do toho jara ať se dostanou i s odřenou prdelí a tříští síly. Já jsem pořád přesvědčen, že nebýt loňského výbuchu v podzimní Evropě, tak je titul náš. To zklamání bylo prostě veliké.

            • Re: ...

              o5aradecek     před 6 měsíci 14.11.2023 17:22 |  
              11 4

              To, že my a Plzeň koeficient (LM) uhrajeme a sparta slízne smetanu, je bohužel velice pravděpodobné.

      • Re: ...

        PetCC     před 6 měsíci 14.11.2023 17:13 |  
        5 0

        Jenom doplním, že na 10. místě jsme teď nejen pro sezónu 26, ale i 27 a 28, takže máme skvělej počinek.

        Co je dobrý pro získávaní bodů, ač to vypadá trochu divně, je že se v kvalifikacích i pro týmy od 10. místa začíná od 2. předkola.
        Protože když se začínalo třetím, tak nám ty jednodušší body scházely. Samozřejmě, že se musí uhrát, ale když 2. předkolo nehraješ, tak nemáš nic.

        Jaký jsou vlastně jistoty v dalších letech?
        Jistota skupiny LM/EL má mistr do 14. místa.
        Jistotu skupinu EL/KL má vítěz poháru do 12. místa.
        Druhý tým začíná v druhém předkole LM, třetí tým (do 12. místa) ve druhém předkole EL, čtvrtý ve druhém KL.

        • Re: ...

          lukas6novak     před 6 měsíci 15.11.2023 08:36 |  
          4 0

          Takhle už teď se udělal super základ na dalších 5 sezón a to je ještě jistý že minimálně my a Plzeň máme jistý alespoň 4 zápasy. Další věc je jak se díky EKL posune potřebný zisk na 10-15 místo. 15 místo se pohybovalo často mezi 26-28 body a 10 místo mezi 34-36. Teoreticky díky EKL je ve hře víc bodů tím pádem to číslo půjde nahoru časem ale je otázka o kolik.

          Jinak je zajímavý že s ohledem na to jak je koeficient důležitý pro dost věcí tak mu dost lidí nerozumí nebo melou blbosti. A tím nemyslím fans ale lidi co se o fotbal zajímají a mají o něm třeba podcasty atd.

          • Re: ...

            PetCC     před 6 měsíci 15.11.2023 16:43 |  
            2 0

            Jako kříž jsem třeba udělal nad zajícovým podcastem, který byl k losování skupin pohárů.
            Oni netušili vůbec nic a to je tam ten expert, co je za to placenej.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    ntajlg     před 6 měsíci 15.11.2023 09:34 |  
    13 15

    Když vás tak poslední dobu poslouchám, mám pocit, že jste upadli na hlavu. Vzpamatujte se!

  6. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    Sváťa     před 6 měsíci 20.11.2023 11:37 |  
    6 11

    Nudné plky nic víc,tentokrát nepobavil ani Quelhar některým svým slovním průjmem.
    Je čas nám naservírovat Janďourka :-)

  7. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #09

    Redwhiter     před 6 měsíci 24.11.2023 14:04 |  
    0 0

    Mám tu off-topic dotaz. Při výjezdu do Zlína, dají se koupit lístky až na místě nebo se musí skrz ticketportal? A mívají problém na hlavní tribuně, kdybych si tam vzal slávistickou šálu, případně dres? Ve Zlíně jsem byl naposled před 9 lety a nemám odtud zrovna dobré vzpomínky :D