Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 23/24 #11

Velmi podařený závěr podzimu, zprávy v médiích o možné změně majitele a přestupové spekulace, to byla hlavní témata posledního podcastu SN Mezi námi fanoušky v kalendářním roce 2023. Diskutovali quelhar, Alanor a Karel Janďourek.

V první části podcastu jsme v trošku rychlejším tempu probrali pohárovou výhru nad Hradcem Králové a ligové vítězství nad Mladou Boleslaví. Trošku víc času jsme věnovali oboustranně výbornému utkání v Ostravě a věnovali se například sudímu Roučkovi, Janu Bořilovi, Václavu Jurečkovi a Conradu Wallemovi. Skvělý výkon předvedl také bývalý slávista Tomáš Rigo, na kterého má Slavia předkupní právo a který by se některým z nás ve Slavii moc líbil už nyní v zimě. Druhá část podcastu byla věnována evropskému úspěchu Slavie, prvnímu místu v základní skupině Evropské ligy, kterého Slavia dosáhla díky vítězství nad Servette. V pohárových zápasech se dařilo Mojmíru Chytilovi, který se stejně jako Wallem musí řadit k velice povedeným letním posilám klubu. V poslední části přišla řeč na očekávanou změnu vlastnické struktury Slavie a příchod Pavla Tykače do role majoritního vlastníka. To s sebou nese mnohá pozitiva i některé nejistoty. Do souvislosti s touto změnou média dávají i některé přestupové spekulace, prodiskutovali jsme tak brankářskou otázku a možný příchod Jindřicha Staňka z Plzně, spekulace nad návratem Petera Olayinky a několik ligových jmen, o která se zřejmě zajímá celá nejlepší ligová trojka. Ocenili jsme posun v otázce mládežnické akademie a posledním větším tématem byly zprávy o chystaném odchodu Jaroslava Köstla ze Slavie.

Obsah:

(00:00) Hradec Králové - Slavia 0:2 p.p., Slavia - Mladá Boleslav 2:0, Ostrava - Slavia 2:3. Jurečka, Wallem, Rigo.
(54:50) EL: Slavia - Servette 4:0. Chytil.
(1:20:30) Změna majitele. Přestupy a spekulace. Jaroslav Köstl.

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (57)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    Steevee     před 5 měsíci 19.12.2023 01:16 |  
    17 6

    Dobrý den Karle. Jenom k tomu losu. To jsme měli "spor" spolu. Já jsem jenom vysvětloval, že úplně top soupeřem se zbytečně snižuje šance na postup samotný. Jakýkoliv. Ve chvíli, kdy by k nám přitančil ještě někdo papírově opravdu silný. To se tady ale nestalo. A kombinace jednoho giganta a dvou slabších klubů, je samozřejmě pro los prakticky ideální. Klub a lidi zažijou top zápas(y) a ještě není nijak zásadně ohrožený útok na jaro. Tady to popisujete velice zjednodušeně, ale jako oukej. Beru.

    Kde jste zaběhl ale úplně do lesa, to je ta druhá úvaha. A to se tenhle díl mimochodem od všech poslouchal velice dobře. Že týmy, které nehrály "předkolo", potom vypadávaly a vyplývá z toho vlastně to, že nehrát předkolo je nevýhoda. To je samozřejmě krávovina non plus ultra. Jednak jsou dva roky hyper malej vzorek, ze kterého není možné dělat jakékoliv závěry a druhak úplně jednoduše matematicky jakékoliv kolo navíc obrovsky zvětšuje šanci na konec. Kdybychom šli ku příkladu ze druhého místa letos my, (asi) mírný favorit budeme proti YB Bern, všude jinde papíroví outsideři. Někde menší, někde větší.

    Dal jsem si ale ještě teda pro jistotu teď tu práci a podíval jsem se na loňskou sezonu EL. A máte pravdu, šlo spousta vítězů skupin. Jenže....

    Ano, mezi posledními šestnácti šel jakožto vítěz skupiny ven Freiburg. Bohužel teda chytl Juventus. A Freiburg tak ven jít měl. Bez ohledu na to, že vyhrál skupinu.

    Dál šel ven jakožto vítěz skupiny Arsenal se Sportingem. Arsenal ale hrál nepřetržitě bez přestávky. Žádné nerozehrání.

    Další vítěz skupiny byl Betis, ten ale dostal Manchester United. Opět papírově Betis měl jít ven.

    Další vítěz skupiny bylo Fenerbahce, to ale dostalo Sevillu. Opět Fenerbahce mělo jít ven.

    Dále šel ven vítěz skupiny Real Sociedad. Ten ale dostal AS Řím a Sociedad tak ven jít měl.

    Dále šel z pozice vítěze základní skupiny Ferencváros. Ten ale měl Leverkusen. Opět tak Maďaři z kola ven jít měli.

    A to je vše.

    Kdyby postupovali outsideři, bude to na tak malém vzorku neprokazatelné, ale dejme tomu. Tady ale jenom favorité prostě potvrzovali svoje úlohy. Nerozehranost soupeřů je tak čistá fabulace. Speciálně ve chvíli, kdy v půlce března už skoro měsíc všechny ligy běží a mají běžně odehráno pět, klidně šest kol. Oceňuju, že hledáte souvislosti, které nevidí každý, ale tady nejste správně.



    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      kjandourek (admin)     před 5 měsíci 19.12.2023 13:00 |  
      9 18

      Já bych to raději nekomentoval.... už z minula si pamatuji, že moje argumenty neuznáte, i kdybych se nažil sebevíc..... a obávám se, že ve finále by celé vlákno skončilo jako rozhovor Nárožného s Bohdalovou z pohádky "Ať přiletí čáp, královno" o chladných nocích a výhřevnosti brnění....

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        Steevee     před 5 měsíci 19.12.2023 15:32 |  
        13 13

        Zase to berete útočně. A jako nezlobte se na mě, ale fakt jsem (evidentně naivně) čekal, že tentokrát teda řeknete "joo, to jsem asi řekl blbost". Ne. Vy mi jako "argument" řeknete jinými slovy, že se mnou se nedá bavit. Byť vaše tvrzení o výhodnosti hrát předkolo, je prostě objektivně extrakt nesmyslu.

        Ale v pořádku. Přeju vám, abyste pro tuhle teorii svoje publikum naše. Sice se tak při letošních alternativách cca 7-8x z 10 případů onoho osmifinále v pavouku EL vůbec nedožijeme a pokud už, tak jako bonus si zbytečně ztížíme dva ligové týdny, ale výhodný je to hrozně. Achjo.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          kjandourek (admin)     před 5 měsíci 19.12.2023 16:16 |  
          14 15

          Ach jo... opravdu jsem z Vás nešťastný....

          ne, neřekl jsem blbost, naopak jsem přesvědčený, že blbosti píšete Vy... a to buď ze zlomyslnosti a touhy se hádat, nebo z ješitnosti.... případně z neznalosti vycházející z toho, že na fotbal nahlížíte pouze statistikou....

          Nabídnu pár argumentů, ale opravdu se nenechám vtáhnout do toho, co se tu stalo posledně - nechci tady dlouhé vlákno, ve kterém si jenom obě dvě strany jako kolovrátek jedou to svoje...

          Každá situace do které se někdo dostane nemá jenom pozitivní, nebo jenom negativní stránku věci... každá má v sobě něco pozitivního a něco negativního.... na hodnotiteli potom je ukázat všechny stránky a posléze udělat závěr, jestli převažují pozitiva, nebo negativa....

          Já jsem neřekl, že je "výhodné" hrát předkolo.... jenom jsem poukázal na jednu malou nevýhodu - vedle všech ostatních výhod - kterou s sebou pozdější začátek nese... to je celé...

          A stojím si za tím, že v tom jediném a konkrétním okamžiku, kdy klub vstupuje do evropského jara pro soupeři, který již má za sebou jeden úspěšný dvojzápas.... má ten soupeř mírnou výhodu... v podobě sebevědomí, které nabral úspěšně zvládnutým předkolem ....
          Chápete? Netvrdím, že je výhodné muset odehrát předkolo a tím pádem se dostat do situace, že mohu vypadnout - tu psychickou výhodu získává až tým, který to předkolo zvládl....

          Další argumenty o tom, že v té době už ligy mají něco odehráno jsou zcela mimo - ligové zápasy se hrají jinak než pohárové - pohárový zápas se hraje na postup, první zápas je potřeba odehrát tak, aby po něm měl tým stále naději na postup a druhý je potřeba hrát tak, aby na konci byl postup - nemusí se oba zápasy vyhrát - tým, který tohle už ve složení, jaké má po zimním přestupním termínu, zvládl bude sebevědomější.....
          Stejně tak bude dobře zajetý v režimu neděle-čtvrtek-neděle-čtvrtek - po prvním takovém dvouzápase ještě nebude unavený, naopak nastartovaný a dobře zajetý, zatímco vítěz skupiny teprve bude startovat....

          A opět zdůrazňuji: všechny tyhle věci platí jenom pro to osmifinále - o kolo později už bude tým, který musel absolvovat předkola žehrat na náročný program ....
          Osobně si myslím, že spravedlivější by třeba bylo, aby se všechno posunulo a toto předkolo se stihlo odehrát ještě na podzim - tím by se ta nevýhoda pro vítěze skupin smazala..

          A ještě jednou se vrátím na začátek: Quelhar nám dává před začátkem dává scénář a byla v něm otázka, jak moc bylo důležité, abychom vyhráli skupinu... bylo mi jasné, že kolegové zdůrazní ten milion výhod, které to vítězství ve skupině má.... Tak jsem si řekl, že kdybych to jenom zopakoval, tak neřeknu nic nového a to téma vyzní do ztracena ... rozhodl jsem se tedy poukázat i na jedno úskalí, které tento systém vítězům skupiny přináší a ještě to podepřít statistikou minulých ročníků EL i EKL...

          A stejně se najde někdo, kdo má potřebu tuhle snahu shodit achjo...

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            mig52     před 5 měsíci 19.12.2023 17:49 |  
            11 13

            Jelikož jsi diskutér, který umí říci jen A a ne B, a ona každá mince má dvě strany a zásadně neumíš přijmout názory druhého, píšeš tu píčoviny. Kolega má recht, tečka.

            • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

              amon     před 5 měsíci 19.12.2023 20:56 |  
              15 6

              chovej se tady slušně, věk už na to evidentně máš. Přečti si to po sobě, dej si žlutou a chvíli oraz.

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            mengy11     před 5 měsíci 19.12.2023 19:24 |  
            8 1

            Karle, v mnoha případech s vámi souhlasím.. tentokrát spíše ne.

            Jestli jsem dobře pochopil... příklad: Galatasaray postoupí přes ACS a pak půjde hrát proti SKS (protože los)

            Za mě, bude výhoda spíše na straně SKS (doplňte si klidně jiný klub z losu). Chápu, že vítězství může dodat seběvědomí, ale cestování, minimálně 180 minut na hřišti bude znamenat mnohem více...

            • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

              Dennis     před 5 měsíci 19.12.2023 19:30 |  
              6 1

              Zrovna takhle bych to chtěl já. Náš realizák by si Galatasaray ze zápasů s rudochy (které dobře známe, jak jejich slabiny, tak i silné stránky) hodně načetl. Tohle Trpiš umí perfektně. V tom dvojzápase bych nám dost věřil.

            • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

              kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 10:08 |  
              7 6

              To je v pohodě - za prvé si myslím, že tohle není válka, aby bylo nutné vybrat si jednu stranu a s ní souhlasit až za hrob....

              A přesně jak píšeš: na naší straně bude výhoda v podobě toho, že soupeř bude mít za sebou cestování a 180 minut na hřišti, plus to, že soupeře můžeme mít z tohoto dvojzápasu čerstvě načteného.... to všechno jsou věci, které nezpochybňuji a všichni je vidí....
              tak já jenom upozorňuji, že i na straně soupeře bude jedna malá výhoda v podobě rozehranosti a sebevědomí po úspěšném předkole...

              kdo ve finále dokáže své výhody využít se teprve ukáže....

              Zatím si beru na pomoc statistiku - v tomto formátu se EL a EKL hraje třetí sezónu a je to naposledy.... takže zatím máme vzorek 32 dvojzápasů kdy proti sobě nastoupili týmy, co postoupili na podzim z prvního místa ve skupině proti celkům, které zvládly předkolo - není to moc, abychom to nazvali dlouhodobým pozorováním, ale zase to není tak úplně málo...

              Zatím v předchozích sezónách byla bilance osmifinále takováto:

              EL 2021/22 - 5-3 ... není to úplně přesné, Lipsko po ruské agresi postoupilo kontumačně, takže na hřišti byla bilance 4:3. Postup z prvního místa zvládli Lyon, West Ham, Frankfurt a ten nakonec trofej získal

              EKL 2021/22 - 6-2 ... tady byl ten rozdíl ve prospěch týmů, co musely nejprve projít přes play-off ještě větší. ovšem postup z prvního místa zvládly Feyenoord a AS Roma a právě tyhle týmy se nakonec sešly ve finále

              EL 2022/23 - opět 6-2... tady šly z prvních míst Royal Union (Belgie) a opět Feyenoord, ovšem finále bylo čistě záležitostí týmů z předkola - Sevilla, coby propadnuvší z LM porazila AS Řoma, který byl ve své skupině druhý za Betisem

              EKL 2022/23 - 5-3.... z vítězů skupin šly do čtvrtfinále West Ham, ALkmaar a Nice, finále v Edenu vyhrál Westa Ham, který porazil Fiorentinu. Ta skončila ve skupině druhá za Basaksehirem....

              Netvrdím, že jsou mé závěry nepochybně správné, ale já v tom vidím, že osmifinále jako takové často končí vítězstvím týmů, které musely projít přes play-off... - zatím je to 21:10 pro týmy z předkola....
              A zamýšlím se nad tím, proč tomu tak je, když jinak všechny výhody jsou na straně týmů, co do předkola nemusely .... a vychází mi, že tým, který zvládne předkolo, je po stránce psychiky a rozehranosti na tom o něco lépe, než tým, který začíná.... a těch 180 minut, které musel zvládnout navíc, ho v této fázi sezóny (krátce po zimní přípravě) ještě tak nesráží, možná spíše naopak....

              A abych na to nezapomněl - samozřejmě to může být i tím, že do předkola spadávají týmy z vyšší soutěže a tudíž kvalitnější... I to je zajímavé na pozorování: tady se dá vyčíst, že zatímco v EL předkolo play-off většinou vyhrávají týmy vypadnuvší z LM... v obou případech v poměru 5:3 - V roce 2022 vyřadit svého soupeře z LM dokázali Braga (Tiraspol), Rangers (Dortmund) a Betis (Zenit) o rok později to zvládli United (Barcelona), Union Berlín (Ajax) a AS Roma (Salcburk)...

              Oproti tomu v EL je to přesně obráceně - v sezóně, kdy jsme my vyřadili Fenerbahce byl ten poměr 3:5 a o rok později také....

              Mě z toho vychází závěr, že odskok ligy mistrů od EL je větší než mezi EL a EKL....

              Abych to uzavřel - když se spolu začnou bavit normální, dospělí a rozumní lidé, dokáží na tohle téma rozjíždět různé teorie a docházet k zajímavým závěrům a může z toho být zajímavá diskuze, která obohatí jak diskutující, tak ty, co to posléze čtou....

              Pokud někdo začne názorového oponenta urážet, či jeho argumenty zesměšňovat, je z toho vlákno, které každého pouze otráví....

              • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                lukas6novak     před 5 měsíci 20.12.2023 11:02 |  
                3 0

                Pro kontext dávám výsledky týmů z druhých míst. V EKL to je docela rozdílný ale podle mě v EL nehraje až tolik roli jestli hraješ o kolo dřív nebo ne ale spíš tam je problém se soupeři z LM. V 10 z 16 případů v 1/16 finále tým z druhého místa vypadl hned v prvním dvojzápase. Další 2 vypadly hned v osmifinále proti prvnímu ze skupin a jen 4 z 16 byly schopný se dostat alespoň do čtvrtfinále. Myšlenka dobrá ale já bych to spíš přisuzoval kvalitě která padá z LM než rozehranosti
                EL 2021/2022
                Real Sociedad - vypadnutí v 1/16 finále
                Neapol - vypadnutí v 1/16 finále
                Olympiacos - vypadnutí v 1/16 finále
                Lazio - vypadnutí v 1/16 finále
                Din. Záhřeb - vypadnutí v 1/16 finále
                Betis - vypadnutí v osmifinále
                Braga - vypadnutí ve čtvrfinále
                Rangers - finále

                EL 2022/2023
                PSV - vypadnutí v 1/16 finále
                Rennes - vypadnutí v 1/16 finále
                Midtjylland - vypadnutí v 1/16 finále
                Nantes - Vypadnutí v 1/16 finále
                Monako - vypadnutí v 1/16 finále
                Union Berlín - vypadnutí v osmifinále
                Manchester united - vypadnutí ve čtvrfinále
                As Řím - Finále

                EKL 2021/2022
                M.Tel Aviv - vypadnutí v 1/16 finále
                Randers - vypadnutí v 1/16 finále
                Karabach - vypadnutí v 1/16 finále
                Vitesse - vypadnutí v osmifinále
                Partizan - vypadnutí v osmifinále
                Bodo/glimt - vypadnutí ve čtvrfinále
                Slavia - vypadnutí ve čtvrtfinále
                PAOK - vypadnutí ve čtvrfinále

                EKL 2022/2023
                CFR Cluj - vypadnutí v 1/16 finále
                Partizan - vypadnutí v 1/16 finále
                Dnipro - vypadnutí v 1/16 finále
                Gent - vypadnutí ve čtvrtfinále
                Anderlecht - vypadnutí ve čtvrtfinále
                Lech - vypadnutí ve čtvrtfinále
                Basilej - vypadnutí v semifinále
                Fiorentina - finále

                • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                  kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 11:54 |  
                  5 2

                  Ano, naprosto souhlasím s Tvým závěrem, že z LM padá do EL větší kvalita, než z EL do EKL...

                  a na druhou stranu se pořád držím toho, že pokud se v osmifinále utkají dva (!)kvalitativně srovnatelné týmy(!) - tj. nedojde na souboj Leverkusen vs Ferencvároš, ale hrají spolu Rangers s CZ, nebo Braga s Monacem, tak ta rozehranost je zajímavý faktor, který může hrát ve prospěch týmu z předkola...

                  a z druhé strany zase ukazuji, že dlouhodobě - tj. s výhledem ke konečnému prvenství - ta absence prvního dvojzápasu může pomoci, protože v tomto formátu EL a EKL vyhrál buď tým, který svou skupinu vyhrál (celkem 3x ze čtyř pokusů - Frankfurt EL, AS, West Ham - EKL), nebo tým, který propadl z vyšší soutěže (Sevilla EL) ... ještě se nestalo, aby vyhrál tým, který byl ve skupině té konkrétní soutěže druhý....

              • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                Fačín     před 5 měsíci 21.12.2023 10:22 |  
                3 5

                Je opravdu fascinující, jak si o sobě myslíš, že jsi tady jedinej správnej diskutér a máš ve všem pravdu...Každým dalším příspěvkem ukazuješ, jak ostatními diskutéry pohrdáš, sám jiné názory neuznáváš a přitom ostatním vyčítáš, že přesně tohle ne/dělají...

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            Steevee     před 5 měsíci 22.12.2023 10:26 |  
            1 4

            Jsem rád Karle, že jste dodržel slovo a nereagoval jste na komentáře, abyste z toho vlákna nevytvořil roletu:-)

            Jinak teda k věci. Já jsem tady svého času napsal, že jsem bookmaker velké světové sázkovky a od té doby mi vy (a jenom vy) máte při asi třetí neshodě potřetí potřebu napsat, že jako já to vlastně hrozně vnímám matematicky. On samozřejmě reálně problém není v tom, že já to vnímám matematicky moc, ale v tom, že vy vůbec.

            Rozdíl mezi mnou a vámi je mj. v tom, že když moje "teorie" nebudou fungovat, budu bez práce. Když nebudou fungovat vaše, půjdete teoretizovat k jinýmu článku.

            Ale jako jsem s tím v úplným míru. Dělám to už dlouho. A my jsme prostě zvyklí, že nám denně stovky a tisíce lidí píšou, že tomu, jak funguje světový sport, my prostě nerozumíme, zatímco oni ano...:-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        mig52     před 5 měsíci 19.12.2023 17:44 |  
        11 14

        Probúh, proč nemáš koule vzít argumenty druhého. I v tomto podcastu, jakmile jsi cítil neshodu, začal jsi vyskakovat jak čertík z krabičky, skákat do řeči, vzít si 80% času k danému tématu. Prostě jako uražený prvňák - já já já mám pravdu!!!!
        Chybělo jen to dupání nohama. Není ostuda vzít názor druhého, má-li pravdu. Obdivuji tvé statisticko-pamatovácké schopnosti, 3x klobouček, ale.... .

  2. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    belmis (přítel SN)     před 5 měsíci 19.12.2023 12:05 |  
    4 0

    Díky všem za asi nejoptimističtější podcast této sezóny.
    Nemáte náhodou ještě někde odkaz na toho fanouška Galatasaray, jak hodnotí Slavii?

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        kjandourek (admin)     před 5 měsíci 19.12.2023 12:52 |  
        2 1

        Přesně, je potřeba ho projít celé příspěvek po příspěvku, jsou tam zajímavé informace... a na konci tedy omluva, že popletl dva týmy z Prahy :-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        belmis (přítel SN)     před 5 měsíci 19.12.2023 13:01 |  
        2 0

        Díky moc, Lukáši

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      Borgetti     před 5 měsíci 19.12.2023 12:38 |  
      3 0

      Díky za dobrou reklamu, jak budu mít čas, tak si jako první pustím tohle :)

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      koudys2 (přítel SN)     před 5 měsíci 20.12.2023 10:56 |  
      4 3

      Na mě to bylo v podání Mr. kjandourek až moc pozitivní - občas už mi to tahalo uši:) - a spíš jsem se shodoval s názory a vnímáním "reality" s Qualharem. Ale tak to je vždy individuální.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 11:31 |  
        7 1

        V pohodě - já si uvědomuji, že jsem založením optimista, který v každé mezní situaci vidí spíše "příležitost", než "průser"....

        V životě mi to pomáhá (alespoň doufám), při poslechu to někomu může lézt na nervy, tohle prostě beru, tak to je :-)

  3. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    Luckyduck (přítel SN)     před 5 měsíci 19.12.2023 15:12 |  
    20 1

    K segmentu o golmanech. Velmi souhlasím a potěšilo mě, co říkal Karel o Kolářovi. Přesně tak - málokdo toho odvedl pro Slavii tolik. Byl to on, kdo před tím hrozným zraněním pomohl v těch nejtěžších bitvách dosáhnout až nad limit naší výkonnosti a zapsat klub do historie. Těch "jeho" zápasů bylo hodně, ale vždy si budu pamatovat a připomínat remízu na Barceloně, což by bez něho prostě nikdy nemohlo takhle dopadnout: https://www.youtube.com/watch?v=67HAiYXCTbs

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      belmis (přítel SN)     před 5 měsíci 19.12.2023 16:08 |  
      5 0

      Z těch našich rychlých kontrů mám zase husí kůži :-) Olayinkův zápas.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        Dennis     před 5 měsíci 19.12.2023 16:51 |  
        3 0

        Ten protiútok v 37. minutě, kdy jsme šli 5 na 3, jsme měli mnohem vyřešit líp, to byla škoda. Jinak Peter hrál ten zápas fantasticky, Kolář taky.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          belmis (přítel SN)     před 5 měsíci 19.12.2023 17:06 |  
          6 0

          To byla jedna z mála slabin našeho týmu. Herně výborní, pohybově skvělí, ale to kvalitní řešení evropské špičky u branky soupeře jsme neměl. A proto "jen" 2 body ve skupině vzhledem k vyrovnanosti zápasů.

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            PetCC     před 5 měsíci 20.12.2023 23:06 |  
            1 0

            Rychlé protiútoky jsou naše slabina stále a pořád :-)
            Asi jak pořád hrajem do zavřené obrany, tak se naši hráči toho volného prostoru leknou :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      mis3     před 5 měsíci 19.12.2023 16:30 |  
      15 1

      je to tak, kdyby byl Koli sobec, tak se mohl válet na pláži ve Francii, místo toho zůstal a pomáhal vybojovat čtvrtfinále EL a to, že po kriminálním zákroku toho šmejda ještě pak chytal je neskutečný...

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        koudys2 (přítel SN)     před 5 měsíci 20.12.2023 10:53 |  
        4 6

        Sobec? No, možná mu teď křivdím. Ale spíš si myslím, že u něj vyhrála pohodlnost a známé prostředí nad nějakou životní výzvou. Alespoň tak mi to víc pasuje do toho, co o něj říká celý realizační tým a to, že udržet Koláře motivovaného a pracujícího je sakra oříšek.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          mis3     před 5 měsíci 20.12.2023 14:11 |  
          4 0

          Tak si doporučuji poslechnout podcast s ním. On mohl jít do Francie, kde vyrůstal. Ale Trpiš ho přemluvil, ať ještě zůstane.

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            Hesmir (přítel SN)     před 5 měsíci 20.12.2023 16:03 |  
            1 0

            Pohodlnost známého prostředí mohla pomoc u druhého "předržení", kdy měl jít do Turína. Italsky nemluví. Ta Francie byla skutečně lákavá.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      mig52     před 5 měsíci 19.12.2023 17:35 |  
      6 12

      Ok, v tom máte pravdu. Ale když řeknete A, měli byste mít koule říci i B. Jistě víš, co mám na mysli, ale pro mnohé je to povinné tabu.

  4. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    Taky     před 5 měsíci 19.12.2023 15:46 |  
    2 0

    Díky páni redaktoři za pozitivní díl!

    Já věřím, že už takhle dobrej Wallem na jaře ještě rozkvete.
    Otázka je, co s Dumitrescem? Bude to mít na levé straně hodně těžký!
    Bořil, Wallem, Provod, Sinyan, teď už i Douděra, možná Olayinka... :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      kalex     před 5 měsíci 19.12.2023 17:27 |  
      18 1

      Já s tím Peterem nepočítám. Dost by bylo překvapení, kdyby dorazil na jarní hostování s následnou opcí. Ale to je spíš utopie. No každopádně on už se loni touto dobou rozhodl, vzpomínat budou obě strany v dobrém, tak bych to nechal tak.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    dalislavista     před 5 měsíci 19.12.2023 16:33 |  
    3 0

    Asi by to chtělo opravit tu Ostravu - Hradec...
    (00:00) Hradec Králové - Slavia 0:2 p.p., Slavia - Mladá Boleslav 2:0, Ostrava - Hradec Králové 2:3. Jurečka, Wallem, Rigo.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    Ragnarok     před 5 měsíci 19.12.2023 19:06 |  
    11 0

    Pánové mne tam skoro přesvědčili, že by bylo super vzít Staňka. Respektive přesvědčili úplně. Večer už si ale zase myslím, že bych si přál Kinského, nebo Jaroše. Mně se hrozně líbí mladý gólman, který postuptně roste ve vlkou oporu, jako Donnarumma, nebo Casillas.

    A sám nevím odpověď na otázku, jak dělat tituly, resp. alespoň titul. Jak dokázat prakticky neztratit.

    A další věc: Přemýšlel jsem o tom, jak cenná je permice. Je to něco, co si nikdo nový minimálně deset let prostě nekoupí. Úžasná éra zájmu o Slavii.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      Dru Zeree     před 5 měsíci 19.12.2023 22:29 |  
      2 0

      No já u Tondy pořád nejsem úplně přesvědčený. Ten zápas s Libercem jsem sledoval a dostal tam jeden hodně laciný gól k tyči. On byl odvolán, protože šlo o velmi těsný ofsajd, ale nechat si projít takovou šmudlu, no nevím.

      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

        skalní     před 5 měsíci 20.12.2023 01:21 |  
        11 0

        Já jezdím pravidelně do Pardubic a musím říct, že Budinský chytá dobře. Ale když teď zase začal chytat Kinský, tak to je úplně jiná rozehrávka toho týmu. On vystupuje jako režisér té rozehry, nejenom, že posouvá míč přes stopery, ale dokáže dát dlouhý míč dopředu. A působí velice klidným dojmem a přenáší ten klid na spoluhráče. A také hodně komunikuje s obránci.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          Dru Zeree     před 5 měsíci 20.12.2023 07:48 |  
          0 1

          Rozehrávku má skvělou. Ale tu má super i Mandous či Kolář, tam nás bota netlačí. Já mluvím čistě o chytání.

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 09:31 |  
          7 3

          Já věřím tomu, že u nás Tonda bude dělat jedničku... pracujeme s ním, počítáme s ním... a kdybychom vedli ligu po podzimu o šestnáct bodů jako v zimě 2020, vůbec bych se toho nebál a ten půlrok, během něhož by mohl ukázat, že už na to má, bych mu klidně dal....

          Ale prostě v situaci, kdy titul visí hodně vysoko, není reálné vsadit na kluka, co zatím v lize odchytal pár zápasů.... a pokud je šance přivést gólmana, který nabízí zkušenosti ze zápasů ligy mistrů, není důvod váhat....

          Tonda je mladý, klidně může za rok, za dva za tři do branky jako jednička naskočit a vystřídat tam .... víceméně kohokoliv, kdo si do té doby ten post vybojuje....

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 10:02 |  
            8 7

            dva - tři roky tady Kinský určitě čekat a smrdět nebude.. S nějakou mlhavou nadějí, že si pak u nás konečně zachytá. Jeho slávistická budoucnost se bude lámat mnohem dřív, nejpozději do roka.

            • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

              kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 11:29 |  
              7 2

              Gólman je specifický post, dozrává později... Casillas a Donnarumma byli hodně velké anomálie s tím, že ten druhý jmenovaný teď ve čtyřiadvaceti měl docela fušku aby v PSG posadil o dost staršího Navase... Každopádně si nemyslím, že by Kinskému mělo dělat problém počkat si - tedy vychytat se jinde - na post jedničky dva tři roky...

              Podle mého názoru, co jsme si udělal i z rozhovorů s ním, by on ty tři roky klidně počkal - je pokorný a uvědomuje si, že gólman ve Slavii musí být extratřída, která vedle talentu má i zkušenosti, jež jinde (než v brance) nezíská...

              • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 11:38 |  
                2 19

                Pokud by měl čekat dva, tři roky na post jedničky ve Slavii, tak může na kariéru špičkovýho evropskýho gólmana zapomenout. Ve Vlašimi byl jedničkou a oporou okamžitě. V Pardubicích začal stejně a nebýt karty a následných zranění, zcela jistě by to pokračovalo stejně. Není důvod, aby na další nejbližší krok, tzn. dělat jedničku a být oporou v top týmu naší ligy, čekal další dva, tři roky.

                Bude to mnohem, mnohem dřív, buď u nás nebo ve srovnatelném klubu jinde. Můj závěr pak opět nebude předčasný, ale Tvůj tradičně opožděný a proto bez informační hodnoty.

                • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                  kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 12:11 |  
                  15 1

                  Urážení a srážení oponenta, jak jsi předvedl v posledním odstavci, většinou z Tvého příspěvku udělá diskutérský odpad, který nemá valné hodnoty... to jenom tak na okraj....

                  Každopádně si opravdu nemyslím, že pokud Kinský nebude jedničkou v TOP klubu za dva roky, že jeho kariéra šla do háje... Naopak si myslím, že mu hodně pomůže rok v Pardubicích a po něm další krok, kterým vůbec nemusí být TOP klub, stačí se prosadit a pomoci klubu, který má ambice na poháry (Baník, Bolka, Liberec) ... a teprve potom to může být na áčko klubu jako je Slavia ...

                  • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                    lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 12:21 |  
                    1 17

                    Ty jsi urážkou začal, jako obvykle, já skončil, zcela mimořádně, protože vůči Tobě, po dlouhodobý zkušenosti a v reakci na konkrétní urážku Tvojí. Aneb na hrubý pytel, hrubá záplata.

                    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                      kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 12:27 |  
                      10 2

                      Vidíš to, já si vůbec nevšiml, že bych tě urazil... napsal jsem, že s Tvými závěry většinou nesouhlasím a považuji je za předčasné a unáhlené.... To bereš jako urážku?

                      • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                        lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 12:45 |  
                        1 11

                        A já napsal to samý obráceně… že Tvoje závěry budou opožděné… a Ty to považuješ za urážku, s hodnocením “odpad”

                        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                          kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 12:49 |  
                          12 2

                          Obecně si myslím si, že arogance u Tvých příspěvků je víceméně hlavní důvod, proč jsi tu tak "oblíben".... I když chápu, že je ti asi jedno, co si kdokoliv myslí... ;-)

                          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                            lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 13:38 |  
                            1 12

                            Své jsem si k věci řekl... Od Tebe stačilo napsat věcnou reakci typu souhlasím - nesouhlasím a proč... Ale ne, je potřeba nejdřív zopakovat v čem všem jsem podle Tebe nedostačivej a proč máš se mnou problém, abys teprve potom mohl napsat, že v tomhle případě se se mnou na něčem dokážeš shodnout. Protože Ti takový způsob komunikace připadá v pořádku, tak mě skutečně nezajímá, co si o mě Ty (nikoli kdokoliv) myslíš.

              • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                Ragnarok     před 5 měsíci 20.12.2023 20:20 |  
                2 0

                Ahoj Karle, jen pro přesnost: Gigi Donnarumma rozhodně neměl problém posadit Navase. Od začátku to bylo postaveno tak, že je jasnou jedničkou a bylo to tak vždy i deklarováno a pro Navase se hledalo odpovídající angažmá. Bylo mi to až trochu líto, ale naštěstí dělali všichni trenéři rotaci. Navas si jen sedět nezasloužil.

                • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

                  kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 20:41 |  
                  1 1

                  Ok, díky za upřesnění... Já měl naopak pocit, že po přestupu do PSG překvapivě paběrkoval a dělal Navadovi dvojku.... Ale přiznávám, že zrovna PSG úplně zmapované nemám.... :-)

        • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

          lantsmit     před 5 měsíci 20.12.2023 09:59 |  
          3 8

          Naprostý souhlas. Kinský je daleko lepší gólman než solidní Budinský už teď. Loni byl suverénně nejlepší gólman druhý ligy v týmu, který do poslední chvíle bojoval o postup do ligy nejvyšší. Všechno, co měl dosud v kariéře udělat, udělal velmi správně a je to největší příslib od doby Petra Čecha. Věřím, že si toto ve Slavii všichni dobře uvědomují a že se nenechají(li) zmást tím, že se v důsledku redky a následného zranění ten jeho progres - ovšem pouze po té viditelné / televizní stránce - zastavil či zpomalil. To, že nechytal nejen v době, kdy objektivně chytat nemohl, ale i v době následující, je jednoznačně přičitatelný tomu, jak se u nás s mladými gólmani obecně (ne)pracuje. Nedávno o tom mluvil Čech v podcastu na Livesportu. Žádný mladý gólman tu dlouhý roky v lize jedničku nedělal. Teď sice Trmal, ale to už bylo po návratu zvenku, kdy už něco ten kluk Boleslav stál.

          Moje predikce dalšího vývoje je následující... Staňka bereme jako okamžitý boost v situaci, kdy podle nás ještě Kinský připravený na takovou úroveň není. Zároveň počítáme s tím, že bude Staněk rychloobrátková záležitost. To znamená, že ho za rok s velkým ziskem prodáme. Pak by přišel čas pro v té době už stoprocentně připraveného Kinského. Mandous je charakterově zcela v pořádku na to, aby se vrátil k pozici velmi slušný dvojky.

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            Alanor (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 10:26 |  
            9 0

            Kinský měl těch zdravotních problémů na podzim víc, viz odkaz. Na lavičce strávil jen 4 zápasy, tam to určitě bylo i o tom, kdy se zase dostane do formy po delším výpadku.

            https://isport.blesk.cz/clanek/fotbal-1-liga-rocnik-2023-24/441001/trest-a-problemy-s-krvi-kinsky-ma-po-pataliich-prvni-nulu-slavia-pocka.html

            Zrovna Pardubice docela mladým brankářům šanci dávají. Dobře tam kariéru rozjel Markovič, i když teď čeká na šanci za Letáčkem (odchovanec Pardubic). Je to trochu škoda, za mě je Markovič lepší, ale vzhledem k tomu. že u něj máme jen dorovnání nabídky a ne předem stanovený odkup, nás jeho budoucnost až tak eminentně zajímat nemusí.

            Jinak s tím druhým Čechem bych byl opatrný. To měl být Vágner, Kinský, teď Baier v Plzni... Já tyhle přirovnání mladých hráčů k top hvězdám moc rád nemám, protože se v drtivé většině ukáží jako značně přehnaná. Třeba o Hrubém se taky psalo jako o dalším Rosickém a nakonec je z něj úplně průměrný ligista. :)


            Komentář byl uživatelem upraven (20.12.2023 10:31) . Zobrazit původní komentář

          • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

            kjandourek (admin)     před 5 měsíci 20.12.2023 11:21 |  
            5 4

            Upřímně většinou s Tvými - na můj vkus až příliš razantními, nekompromisními a často předčasnými rychlými závěry (odsudky) - nesouhlasím... ale ten poslední odstavec víceméně souzní s mým názorem...

            Staněk nám pomůže (nebo může pomoci - ještě nevíme, jestli to vyjde) v této sezóně, která zvláště v závěru může být dost drsná a jen pro hodně odolné jedince.... Kinský je budoucnost...

  7. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    Sváťa     před 5 měsíci 20.12.2023 14:20 |  
    3 13

    Janďourek klasicky pobavil,jen houšť Kadla :-)

  8. Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

    kramle     před 5 měsíci 21.12.2023 21:43 |  
    3 0

    Mančaftu bych chtěl poděkovat jako celku ke kvalitně odehranému podzimu. Obdobně i realizáku. Jsme o pár bodů za sparťanama a memyslím si, že je to neřešitelná situace pro jaro. Hodně se tady řeší brankařský post, což si tak úplně nemyslím, že tam bychom zaostávali. Obrana se nám taky srovnala a těch chyb tam moc není. Snad jen ty začátky zápasů. Záložní řada je jednoznačně nejlepší v lize. Velký progres je vidět u Walema a i ostatní hrají bezvadně. Co je z mé strany nedostatečné je minimální snaha o střelu zpoza vápna. Tady to občas zkusí Holeš. Zafi minimálně a to samé Ševča. Rohové kopy jsou mířené do chumlu před brankou a úspěšnost žádná. U konkurence je Krejčí, nebo i Choras o půl metru nad ostatníma. Jinak jsou to kopyta, ale tohle jim jde. Trestné kopy to samé. A to jak Chytil, tak I Tijani jsou dost vysocí, aby obránce přehráli. Hrajeme do zformovaných obran. Asi jsme v tom přechodu pomalí. Přitom všichni naši útočníci jsou rychlostně velmi dobře vybavení. Na tom by měli kluci a realizák na jaře zapracovat. Přeji pěkné svátky a klukům ať si pořádně odpočinou.

    • Re: Mezi námi fanoušky 23/24 #11

      Dennis     před 5 měsíci 22.12.2023 11:01 |  
      2 0

      K tomu brankáři, dost jsem nad tím váhal, ale nakonec si myslím, že Staněk má zejména na čáře strop o kousek výš než Mandous, a pokud by se dostal do své top formy, tak by nám mohl na jaře svými zákroky (které předváděl např. loni v kvalifikaci LM za Plzeň) pár bodů navíc udělat. Může to klidně opravdu být ten jazýček na vahách, který nakonec nakloní titul v náš prospěch. Mandous chytá spolehlivě a hrozně mu i lidsky fandím, ale tolik zázračných zákroků nemá. Chytá tak nějak to, co má. Sem tam něco navíc.

      Ale samozřejmě je to risk, Staněk se nemusí do top formy dostat, může to vnést nervozitu mezi brankáře, protože minimálně jeden z nich nebude spokojený, může nám chybět Mandousova hra nohama, těch otazníků je tam samozřejmě dost. Ale jestli chceme urvat titul, tak bychom na dvou nebo třech místech sestavy posílit mohli a brankář je v tomto ohledu (když jde do tuhého a rozhodují maličkosti) jeden z klíčových postů s velkým vlivem na výsledky. Jedna či dvě chycené tutovky pak ve výsledku znamenají klidně dva body rozdílu v tabulce.