Ženský fotbal

Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

Fotbalistky Slavie rozdrtily poslední tým ligy Karlštejn vysoko 9:0. Je to nejvyšší výhra v této sezoně a zároveň za poslední dobu. Třemi brankami se blýskla Šárka Holečková, dvě přidaly Blanka Pěničková a Kristína Bottová, po jedné Gabriela Chlumecká a Petra Divišová. Prohlédněte si 12 fotografií ze zápasu - ZDE.

Zápasový report:
Fotbalistky Slavie předvedly pěknou podívanou. Takto vysokou výhru naposledy zaznamenaly 3.12.2005 na hřišti Plzně, kdy vyhráli stejným výsledkem. Převahu slávistky demonstrovaly od prvních minut, jenže tím největším protivníkem nám bylo neproměňování šancí. Přestože jsme v první půli dali jen jednu branku a dalo by se říci, že nám toho hosté nedovolili, na hřišti to bylo úplně jiné. Neustálý tlak, plno šancí, ale bohužel ta koncovka špatná. Dvorní spalovačkou se v úvodní půlhodině stala Benýrová, která se dostala do pěti velice slibných šancí. Snad si střelecký prach schovala na příští zápasy. První branku jsme nakonec vstřelili ve druhé minutě nastavení. V základní sestavě se také poprvé objevila Jana Králová, ale vydržela jen necelý poločas, pro zranění třísla byla nucena střídat.

Druhý poločas probíhal v podobném duchu, jen s jedním rozdílem - proměňovali jsme šance. Během tří minut bylo skóre 4:0 a i nadále jsme měli chuť přidávat další branky. Soupeř absolutně nestíhal a krásnými kombinacemi jsme Karlštejn drtili. Ti se k naší bráně moc nedostali, výjimečně dokázali zahrozit, ale v obraně s jistotou působila Pincová. Z hostujícího týmu zaujala Tereza Pišteková. I brankářka Zvelebilová svůj tým několikrát podržela. V závěru už to byl boj o to, zda se nám podaří dát desátou branku. Ale některé slibné šance jsme zbytečně zazdili či dávali přihrávku navíc. I tak je výkon a výsledek velice dobrý.

Průběh zápasu:

2. minuta - Přibyslavská dlouhým pasem z vlastní poloviny vyslala do brejku Divišovou, ta v zakončení však trefila jen brankářku, míč se k ní vrátil, posunula k Benýrové, před kterou byla prázdná brána, ale z úhlu trefila jen tyčku.
7. minuta - Pěničková přiťukla Přibyslavské, která poslal centr do vápna, kde Benýrová nohou netrefila bránu.
16. minuta - Přesný centr do vápna zahrála Bottová, ve vápně však na něj hlavou nedosáhla o malý kousek Budošová.
25. minuta - Další centr do vápna od Přibyslavské, Pěničková přenechala Benýrové, která hlavičkovala jen do brankářky, která vyrážela.
27. minuta - Po rohu se míč vrátil k Bottové, který vrátila do vápna, kde hlavičkovala volná Benýrová, i tentokrát však trefila jen brankářku.
30. minuta - Pěničková přenesla hru na Benýrovou, která šla sama na bránu z úhlu, obstřelení brankářky se však nepodařilo, míč skončil mimo tyče.
39. minuta - Divišová centrovala, Pěničková předala Holečkové, ta však střílela v nadějné pozici jen do brankářky.
45. minuta - Centr do vápna od Pěničkové konečně usměrnila mezi tyče Chlumecká. 1:0.
48. minuta - Pěničková přihrávala Divišové, ta z první dávala Holečkové, která dokázala prostřelit brankářku z bezprostřední blízkosti. 2:0.
50. minuta - Budošová uvolnila za obranu Bottovou, která svůj únik proměnila přehození brankářky. 3:0.
51. minuta - Pěničková krásně uvolnila Holečkovou za obranu, z úhlu šla na brankářku, ale ještě na druhé straně nalezla volnou Divišovou, která zakončovala do prázdné brány. 4:0.
58. minuta - Bottová již v pádu centrovala po zemi před bránu, k míči se vrhla brankářka Zvelebilová, ale neudržela ho a důrazná Holečková tak dorážela. 5:0.
61. minuta - Po velkém tlaku kolem branky a několika šancích přiťukla Pěničková k Holečkové, která z hranice vápna vystřelila přesně k tyči. 6:0.
64. minuta - Po centru Benýrové se odrazil míč k Bottové. Následně vyslala krásnou střelu k tyči, na kterou neměla brankářka šanci dosáhnout. 7:0.
69. minuta - Kulichová prodloužila k Pěničkové, která vyslala překvapivou přízemní střelu z 25 metrů a zaskočila tak brankářku. 8:0.
73. minuta - Standardní situaci zahrála Bottová a dobře si naběhla Pěničková a z první nohou prostřelila brankářku. 9:0.
77. minuta - Pěkné uvolnění Chlumecké za obranu na Divišovou, ale nastřelila jen vyběhnutou brankářku.
78. minuta - Holečková vyslala z hranice vápna krásnou střelu, neméně pěkně však vyrážela brankářka.

Ohlas trenéra:

"Je otázka času, kdy takový tým dostane první branku. V první půli jsme neproměnili vyložený šance a vedli jsme jen jedna nula, ve druhé půli jsme soupeře jasně přehrávali a dávali i branky. Výsledek mluví za vše," uvedl slávistický trenér Petr Čermák.

"Hra se od první minuty vyvíjela v režii Slavie, v první půli se však střelecky neprosadila. Ve druhé půli po řadě individuálních chyb v obraně jsme dostali tři čtyři rychlé góly po sobě a hráčky už závěr jen odchodily," řekl k utkání hostující trenér Jan Vytásek.

Slavia - Karlštejn 9:0 (1:0)
Slavia:
Zbořilová - Přibyslavská, Chlumecká, Pincová, Zubková (67. Kulichová) - Bottová (74. Šeranová), Králová (37. Holečková), Benýrová - Pěničková, Budošová - Divišová
Karlštejn: Zvelebilová - Pekárková, Huličková, Ondrůšková, Chladová - Danielová (69. Štěpánová), Vytásková, Češpivová, Prunerová (89. Hrušková) - Pišteková, Flachsová (35. Chlastáková)
Branky: 48., 58. a 61. Holečková, 50. a 64. Bottová, 69. a 73. Pěničková, 45.(+2.) Chlumecká, 51. Divišová
ŽK: 41. Ondrůšková, 67. Pekárková (obě Karlštejn)
Diváci: 75
Rozhodčí: Šecová - Čermák, Grégr

Komentáře (81)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

    (host)     před 17 lety 21.04.2007 20:26 |  
    0 0

    slavie 9:0, sparta 14:0, slovacko 10:0...má cenu takové zápasy hrát? je to ostuda, ani jednomu týmu to nic nedá..pánové nahoře, proč už dávno není liga zúžená..vždyť je to jen pro ostudu..

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      (host)     před 17 lety 21.04.2007 22:08 |  
      0 0

      Pokud jsem četl Komuniké ze zasedání KFŽ č.4/07 (na stránkách www.fotbal.cz), od ročníku 2008-2009 bude liga zůžena na 10 účastníků a juniorská liga má být bez startu starších hráček. Toto má být garantováno minimálně 3 roky. Tedy by takovéto zápasy měly odpadnout. Doufám, že pochybné výjimky s juniorkou jako byly povoleny Karlštejnu, odpadnou. Pokud má výjimku na juniorku a nemusí ji mít, neměl by mít povoleno ani B mužstvo. Jinak by neměl jít do ligy. A pokud sleduji úroveň slečen rozhodčích, měly by se učit na žákách a juniorkách, ale ligu by měly pískat rozhodčí na úrovni. JardaJ

      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

        (host)     před 17 lety 22.04.2007 11:15 |  
        0 0

        zdravim. i deset účastníku je moc. vždyť hrát mezi sebou o "něco" může max. prvních šest týmu. nechci se dotknout nějak těch zbývajících, ale prostě to nejde, úroveň je opravdu špatná. Jak se mají reprezentantky připravovat na těžká kvalifikační utkání, když odehrajou za sezónu tři čtyři těžká utkání? S rozhodčíma souhlasim, pár výjimek se najde, ale zbytek-radši no coment. Doufám,že když je již od válu pan Vejmělka se konečně začnou lámat ledy. P.L.

        • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

          (host)     před 17 lety 22.04.2007 19:04 |  
          0 0

          Taky souhlasím, a myslím že ani těch šest týmů by si mezi sebou dobře nezahrálo..... čím to je? není tolik dobrých děvčat, všechny dobrý jsou - byly či budou chtít být ve Spartě nebo Slavii. Je to jasný, však tam jsou nejlepší podmínky pro trénování.... ono se to poté samozřejmě ukáže i na výkonu. To by se 1.liga musela hrát mezi Slavií, Spartou a Slováckem.... by to mohli hrát 4kolově a bylo by to:-). Když obě pražské S stáhnou do svého klubu vždy ty nejlepší hráčky z ostatních týmů, tak ať si nestěžují, že nemají kvalitního soupeře. pa M.

          • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

            (host)     před 17 lety 22.04.2007 22:03 |  
            0 0

            to máš recht..hlavně sparta si stáhne všechny hotový hráčky a dalších šest, který leští, by byly hvězdami někde jinde..ale to je začarovanej kruh, protože jak tvrdí sparta, potřebuje je na ligu mistrů, takže na plus minus dva tydny v roce...pa

          • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

            (host)     před 17 lety 22.04.2007 22:23 |  
            0 0

            ....k té lize...osm manschaftů,a čtyřikrát do roka mezi sebou,"Rakouský ligový model" u chlapské fot.ligy...jsou s ním spokojení,diváky zajímá čtyřikrát dokola Rapid,a ne nějaký Pasching...chápete. obě pražská S si kvalitu stahují a to je v pořádku!,v klubech které dostávají řachy od "bohatých" se kvalitně nepracuje,ale myslím tím samotný vlažný či laxní přístup hráček!!!,i u žen se všeobecně u nás málo trénuje!! manschafty dostávající tento týden zmíněné výprasky by měly najít prostor k zamyšlení! já si totiž o našich hráčkách moc velké iluze nedělám,těch schopných v každém zápase překousnout i klandr moc nebude,souhlasíte?...lehoulince k samotnému ligovému zápasu Slavia-Karlštejn...výsledek hovoří jasnou řečí...kdyby...hráčka domácích Benýrová neonemocněla repre syndromem věřím že by své šance proměnila...dvouciferný výsledek by byl krutý,leč spravedlivý...hosté se zmohly jen na občasné "vyhození přes modrou"...ono bušit imrvére do zdi..obdivuji motivaci u Budošové,Pěničkové,Chlumecké se na tyto mače plně soustředit! Karlštejn,to je panečku squadrra...ale nechme je žít...a Slávia? skvělý tah s Holečkovou na lavici,to samé používají ve Viktorce se Svancarou...druhá půle? goly,a na ty tam lidi chodí!!! co Sparta Dušane? mákla na svém webu?...patnáct golu? ty domácí víly snad ani po zápase netrefily domů...napsat z toho report bude náročné? to snad ne?...pokud se tu durdíme i nad neregulérností jun.ligy pak vězte že některé oddíly supící touhou do stanice liga žijí zcela mimo realitu!, oni drze počítají s další vyjímkou,nebo jim zas někdo něco nakukal?....smíchy jsem se popadal nad zprávou týkající se komise mládeže žen! hezky jste tam vykostily p.Mrázka! to co on nestihl za "den" v tom jiní tápou roky!,je snad problém přinutit ligové oddíly k nutnosti mít St. a Ml. žákyně? proč je mít,když třeba juniorku neřeší oddíly další! nehájím jeho,on má své pozitiva i negativa,špatně odhadl sílu vlčí smečky...a někteří členové této komise mi vcelku nic neříkají...a slečny rozhodčí?...tam snad dejte pokutu milion na čtyřiadvacetihodinovou lhůtu zákazu vyjadřování se na jejich výkon...Jar.Dolejš

            • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

              (host)     před 17 lety 22.04.2007 23:27 |  
              0 0

              ja jen k těm řachám od "bohatých".Slovácko rozhodně k těm bohatým nepatří, ba naopak.

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                (host)     před 17 lety 23.04.2007 06:25 |  
                0 0

                Jo souhlas ze mezi sebou ma cenu aby hralo tak prvnich 6 celku 1.ligy. Nadruhou stranu se panove a hlavne ve Sparte nemuzou divit ze to ma takovouto uroven, kdyz skoupi ci pretahnou nejlepsi hracky co jsou. Je pravda ze maji podminky. Tak at si prvnich 6 tymu udela nejakou suprerligu a zbytek hraje 1.ligu,2.....atd. Pokud ma Karlstejn ci nekdo jiny vyjimku ze nemusi mit juniorku a v pripade KArlstejna ma pak B tak je mozna take dobre kouknout pokud to jde na rocniky narozeni hracek z B a zjisti se ze do juniorky tam jsou pouze 1-2 hracky a ostanti jsou vse hracky starsi. Takto maji alespon moznost si zahrat. Je otazka zda pak my smyls mit juniorku jako napr. Kr. Studanka. Co to tam tem holkam da kdyz porad prohraval a ne zrovna malym rozdilem. To je take pro ostatni tymy s nima hrat ztrata casu.
                Rozhodci tak ty bez komentare. Teda je par svetlych vyjimek. Proc se treba neuci piskat ve 3. zenske lize ? T.

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 23.04.2007 07:50 |  
                  0 0

                  Podíval jsem se podle rady na soupisku Karlštejna a je pravdou, že v obou týmech je hráček juniorského věku jako šafránu. Nechci jim brát možnost si zahrát a obdivuji 54 letou brankářku, ale trvám na tom, že ligové mužstvo by nemělo mít výjimku na juniorku. Tím nesplňuje podmínky a nemělo by mít nárok na postup. A i když juniorky Krásné Studánky nejsou velkým přínosem juniorské ligy, je lepší hrát mistrák s takovýmto soupeřem než nic nebo přátelák se žáky. A většinou soupeři Studánky postaví do zápasu hráčky, které třeba tolik nenastupují a i toto utkání má pro ně přínos . I ve Studánce se najdou holky, které fotbal baví a vykopou se. Možná by je stačilo doplnit na dvou postech zkušenou hráčkou a systém hry by byl jinde.
                  Pro zajímavost jsem si prošel soupisky Sparty a Slávie a ze 21 hráček Sparty je 6 juniorského věku. Ve Slávii je z 20 hráček 9 hráček spadajících věkem do juniorky. JardaJ

                  • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                    (host)     před 17 lety 23.04.2007 12:00 |  
                    0 0

                    Jo souhlasim s tebou o vyjimkach pro to nemit juniorku.Ale co si vedeni odsouhlasilo to ma a pak at si nestezujou at na to ze nekdo nema juniorku a nebo na to ze je liga nevyrovnana ze se rozsirila. Neco si nahore schvali a pak na to ty samy lide nadavaji. Coz je take vcelku nepochopitelne...Pokud bude muset byt juniorka tak bude a kdo ji nebude mit tak ma smulu a at hraje sebelepe ve druhe lize a nema tam konkurenci. O tom mit pak jeste zakyne k prvoligovemu tymu je potreba diskutovat. Zase tak siroka zakladna mladych holek neni a pro nejake tymy by to byl asi hodne velky problem. Pak by opravdu byla liga jen pro par vyvolenych a tymy z druhe ligy by nemeli potrebu hrat o postup kdyz vi ze by nedali dohromady ostatni tymy holek(pominuli juniorku...tak zakyne jak ml tak st).....T.

                    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                      (host)     před 17 lety 23.04.2007 12:26 |  
                      0 0

                      já jsem pro uzavření ligy pro vyvolené!,cesta do ní by se otevírala jen hráčkám! pokud se u nás v republice neco nenařídí nikdo to nebere vážně! u každého lig.týmu chci A tým,juniorku,st a ml. žákyně! uzavřít a zkvalitnit!,pak uvidíme skvělé zápasy prvních týmů,juniorek i těch žákyn,druhá liga,třetí...nikoho nezajímá!!! to by byla paráda,máš tady 4 soutěže,to už není...? problém zabezpečit,i tou kvalitou sudích!...v tom suterénu to odpíská kdejaký pingl..do těchto soutěží by přicházely talenti růst,kvalitní podmínky atd. dole at si to hrajou pro žízen!

                    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                      (host)     před 17 lety 25.04.2007 12:03 |  
                      0 0

                      ...navrhnul bych ti zalozit tym, trenovat jej pet let, vypiplat si par dost dobrych holek a prispet ke zkvalitneni nejvysich soutezi!Myslim, ze muzes klidne zacit!Drzim ti palce.

                      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                        (host)     před 17 lety 25.04.2007 12:10 |  
                        0 0

                        podepiš,a pak pujdu do diskuze,o.k......nikdo se dotohoto projektu nepustil!,a nepustí!až přitáhneš frajera co má za sebou pět benzínek,a dá mi na rok cca milion,pujdu do toho,a tebe vemu s sebou,čauky.

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                evidamek     před 17 lety 23.04.2007 09:08 |  
                0 0

                Vcelku souhlasím se všemi příspěvky ohledně kvality I.ligy,ovšem mám obavu,že pánové z S+S se ani tak nediví,že hrají s nekvalitními soupeři.Nebo si opravdu myslíte,že jsou tak hloupí a nevědí,čeho činí,když kupují šikovné hráčky z jiných týmů?Copak taková Sparta nepracuje s kvalitními hráčkami i ve svém B týmu-že by neměla kam sáhnout?Kolik z těch "koupených" se v nových týmech stalo základním prvkem stávajícího mančaftu?Spíše si myslím, jde o jiný záměr....:-(
                A že slýcháme nelichotivá vyjádření z úst trenérů celků z čela tabulky na adresu těch posledních?Kdopak to v minulých letech křičel,že nechce hrát play off systém,tudíž se počet týmů zvedl??A když už se to stalo a liga se rozšířila,muselo být všem jasné,že kvalita nových celků nebude oslnivá-takže-proč ta nevybíravá slova z úst třeba zrovna vedení Slávie?(hra pod úroveň,zbytečné finance za cestování...atd..?)Soutěž je daná,soupeř je jasný,výsledek potvrdí kvalitu jednoho a slabiny druhého,ovšem-nač ta slova opovržení??Od chování vedení týmu vůči soupeři se pak odvíjí i chování hráček(viditelné zvláště u mladších děvčat Slávie a juniorky Sparty - já jsem S a kdo je více!?)Snad se to zdejším nebude líbit, ale věřte,z druhé strany se to dá mnohem lépe pozorovat.Ale to by bylo asi na jinou diskuzi.
                No a ke kvalitám výkonů rozhodčích???Malá ukázka je na stránkách fotbalu-komentáře k minulému ligovému kolu.Více nemám co dodat.

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 23.04.2007 10:10 |  
                  0 0

                  Měl jsem možnost se (sice vzdáleně) pohybovat v prostředí jednoho ženského S a musím potvrdit, že chování některých juniorek zrovna vybíravé není a nafoukanost některých zde existuje. Byl jsem svědkem situace, kdy hráčky juniorky nebyly schopné pozdravit ani svého bývalého trenéra. Ale na druhou stranu se se mnou v pohodě bavily reprezentantky bez jakéhokoli náznaku přezíravosti (na kterou by i mohly mít nárok). Ale také znám třetiligového trenéra co zatím nic moc nedokázal a který je studnou vulgarity a arogance. Tedy je to jako v životě - vše je o lidech.
                  Myslím si, že by bylo dobré pro obě S kromě juniorek mít ještě B-tým. Určitě by to bylo dobře pro obě S a i pro jejich soupeřky.
                  Omlouvám se eviadamek za reakci v diskusi, špatně jsem pochopil, že je mířená na můj komentář (kde jsem určité nepřehledné formulace použil také).

                  • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                    evidamek     před 17 lety 23.04.2007 12:46 |  
                    0 0

                    V pořádku...:-)
                    Ještě k těm projevům - pokud se jako hulvát projevuje dospělý-je pouze k politování,pokud je to trenér,je to již k zamyšlení,ale pokud je to hráčka-a k tomu mladá,je nutno přemýšlet proč a jak - si to může vůbec dovolit.Příklady táhnou-co si budem povídat.Ale pak je na trenérovi,aby vyskakující mládí usměrnil-je smutné vidět na hřišti 16ti leté mládí s móresy několikaletých reprezentantek.A ještě smutnější je,když to trenér vidí a ještě to podporuje!:-(
                    A i to mi vadí-pokud repre hráčka neudrží nervy na uzdě a dává průchod své nadřazenosti a to jak vůči protihráčce,tak i vůči sudí!!( A byla jsem svědkem,kdy i vůči své vlastní lavičce!!)Toto jsou ovšem,pravda,výjimky,týkají se častěji repre hráček ne 100%kvalit.Jinak musím také říci,že se u "starších" hráček spíše setkávám se slušným a zodpovědným projevem ve hře i mimo ni.
                    Víte,mám ve zvyku jaksi hodnotit tým celkově,tedy včetně projevu děvčat i vedení,herně i mimo hřiště(i v rámci webových stránek :-) ).No a pak mne težko někdo přesvědčí o slušnosti Slávistických juniorek,když si dovolí na dospělé(!)fanoušky soupeřek zcela neskrývané poznámky typu:..."bože,co to dojeli za vidláci"..."koukej,čouhá jim sláma z bot".... "asi zrovna vylezli z chlíva"...
                    Co dodat - jaký pán,takový krám...?
                    Ale dost již o nepříjemném,konečně se zase hraje a tak přeji pěkný den a o víkendu příjemné sportovní zážitky.:-)

            • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

              evidamek     před 17 lety 23.04.2007 07:10 |  
              0 0

              Jen dotaz pro ujasnění - můžete mi,prosím,upřesnit,jak jste myslel tu poslední poznámku ohledně vyjadřování se k rozhodčím..?:-) (Vzhledem k tomu, že Vámi psané příspěvky jsou směsí mnoha myšlenek,postřehů a námětů snad v rychlosti házené na "papír",tak i já,jsa sice sečtělá a alespoň částečně v poblematice se pohybující, mám občas problém se v nich vyznat.)Děkuji

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                (host)     před 17 lety 23.04.2007 08:08 |  
                0 0

                Dotaz je asi na mě. Domnívám se, že slečny rozhodčí pískající ligu na tuto soutěž nestačí (většinou). Bylo by lépe, kdyby pískaly napřed určitou dobu utkání žáků nebo juniorky kde je více času na rozhodování a teprve po získání určitých zkušeností by byly nasazeny do ženské ligy. Pokud byl dotaz reakcí na J. Dolejše, pochopil jsem jeho poznámku obdobně, tedy že řada z rozhodčích na soutěž nestačí.
                Není jednoduché stručně a výstižně v diskusi formulovat svoje myšlenky. Navíc většinu týdne J. Dolejš "myslí v němčině". Přes někdy méně přehledou formulaci názorů čtu komentáře J. Dolejše rád a v řadě případech naprosto souhlasím.
                Pro zajímavost slečno sečtělá, jste také slečna rozhodčí?
                JardaJ

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 23.04.2007 08:35 |  
                  0 0

                  no já tím myslel jak i v ženském fotbale šalamounsky předejít kritice ženských arbitrů,prostě pod hrozbou pokuty nasadit nějakou časovou lhutu,ve které není možno vyjadřovat se k sporným momentům...(je to lehce myšleno s vtipem!) mě zajímají problémy krapánek do hloubky,a většinu věcí neřeším usměvem či mávnutím ruky!. já osobně ženským v roli sudích nefandím!,pískají špatně! jsem zvědav která umělkyně dostane spiel Karl-Hlučín...protože tam to bude rodeo! k bohatým,já to myslel obrazně,vím že tam dvacet frajerek není na profi,a k zápasům nelítaj! Jar.Dolejš

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                evidamek     před 17 lety 23.04.2007 09:13 |  
                0 0

                Nene...:-))..asi se ještě zde špatně orientuji,dotaz byl opravdu na p.Dolejše..:-)),však také nijak jeho psaní neplísním,jen se v něm hůř orientuji:-)) A můj pohled na výkony rozhodčích je,bohužel,i když bych jim ráda fandila-trocha feminismu neuškodí,stejný jako Váš.
                A nejsem rozhodčí.

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 24.04.2007 11:43 |  
                  0 0

                  Teda takovou bouřlivou diskuzi jsem už dlouho k ženskému fotbalu nezažil. S některými výroky zde souhlasím, s některými naopak ne. Snad bych mohl taky k tomu něco říci, ale v tomto případě se asi zdržím hlasování :-) ,protože bych se hooodně rozepsal :-) .....chci se jen zeptat, jak bylo myšleno rodeo při zápase mezi Karlštejnem a Hlučínem? :-) Tohle mě celkem zajímá :-) Milan

                  • Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                    (host)     před 17 lety 24.04.2007 12:21 |  
                    0 0

                    Ještě něco k rozhodčím: Nechápu, proč ženy rozhodčí pískají tak rychle vysokou soutěž, po krátké praxi, po né moc velké zkušenosti. Proč nemají předepsánu stejnou cestu jako muži-rozhodčí, proč po ní nejdou stejně rychle? Všichni rozhodčí museli začít u žáčků a postupně svými výkony (ale i známosti-to je jiná) stoupají nahoru.
                    A u žen? Po krátké praxi, málo odpískaných těžkých zápasech lup rovnou do ligy!!! Opravdu to samu soutěž pomáhá deklasovat ještě níž!
                    Myslím, že dochází k příliš velkému zvýhodňování žen rozhodčích a jejich jistému protlačování na úkor kvality. Většina našich rozhodčích-žen jěště nedorostla, nevyzrála na to, aby naše liga byla pískána pouze jimi. Říkám ano pro ženy-rozhodčí, ale pro ty, které to umí, které neumí, nechť pískají žáčky, či nižší soutěže. Kvalita nad kvantitou!!!
                    Verča H.

                    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                      (host)     před 17 lety 24.04.2007 22:34 |  
                      0 0

                      Souhlasím s Tebou Verčo. Je to hodně diskutované téma. Už jsme několikrát poukazovali na totéž, ale vždy byly argumenty proti. Určitý posup by ženám rozodčím neuškodil. Vím, že se na nás, družstva ze spodní části tabulky, dívá hodně lidí hodně zvysoka a mrzí mě to, ale je to normální, že na každou věc se dá dívat z více úhlů... Ted mě napadla určitá souvislost. Co se týče žen rozhodčích, často jsem slyšel, že ženy rozhodčí tlačí UEFA, že holky potřebují pískat ligu, aby se rychleji vypracovaly a dostaly se do světa (nebudu ted rozebírat jejich výkony, to bych hodně odbočil) ....takže ženy rozhodčí dostanou šanci...a co hráčky? Co druholigová družstva? Jak budou mít šanci ukázat co v nich je, když se v lize ani neohřejí a šup s nimi zpátky? ..... ale to už jsem odbořil jinam. To se hodí určitě rozebrat u příspěvku níže. Nechápu jen, proč některá družstva z horní části tabulky potřebují občas pomoci s těmi trpaslíky zdola, aby se konečně trefili do branky? Mají je snad radši, maji z nich respekt nebo to jen neumí? Toť otázka.... Nemusí být zrovna můj názor správný, ale nebojím se pod něj podepsat, protože je to prostě můj úhel pohledu.... Milan Matýsek

      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

        (host)     před 17 lety 25.04.2007 23:25 |  
        0 0

        Mám pouze jednu poznámku k ženám - rozhodčím.
        Ještě před pár roky, když ještě neexistovala komise rozhodčích žen, na každém aktivu pánové z vedení brečeli, že nikdo z žen nepíská, že si přejí, aby ženský fotbal pískaly ženy jako ve světě. Tedy jsem se rozhodla zkusit to. Začala jsem pískat okres, po roce jsem postoupila do kraje a čekala, kdy komise rozhodčích žen vznikne. Bylo mi řečeno, že až tato komise vznikne, stáhnou si členové této komise všechny rozhodčí - ženy z mužských soutěží pod sebe. Bohužel se tak nestalo. Komise vznikla a já čekala a dál pískala kraj. Teprve později jsem zjistila, že tato komise již existuje a má dávno ženy na pískání vybrané... Odkud je vzala, netuším, ale o mě nikdo zájem neměl ... a to už jsem pár zápasů odpískaných měla a vcelku slušně hodnocených krajskými delegáty.
        Pískat jsem přestala, protože se nikomu vnucovat nebudu (a nebyla jsem u nás v kraji sama) a chlapy ať si pískají zase chlapi. Jen by mě zajímalo, jak vlastně tato komise funguje a jak její členové pracují, když nejsou schopni si toto pohlídat. Myslím, že je to škoda, protože se při některých výkonech současných žen - rozhodčích docela bavím...

        • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

          (host)     před 17 lety 26.04.2007 21:21 |  
          0 0

          trapko!!!!!!

          • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

            (host)     před 17 lety 28.04.2007 18:27 |  
            0 0

            Neurážej, ty holky prostě ještě pískat neumí (ne samozřejmě všechny)... to se nedá naučit ze dne na den. A znát pravidla ještě neznamená umět dobře pískat ...

            • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

              (host)     před 17 lety 29.04.2007 18:59 |  
              0 0

              Táké to vidím jako chybu systému a ne těch holek. Ty se snaží pouze "plavat" tam, kam je někdo nepřipravené hodil. JardaJ

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                (host)     před 17 lety 29.04.2007 21:45 |  
                0 0

                Jj, souhlas ...

          • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

            (host)     před 17 lety 29.04.2007 21:54 |  
            0 0

            Nevím, kdo je tady trapnej ... někdo to asi nepochopil. Nic proti těm holkám, chyba je někde jinde...

  2. 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

    (host)     před 17 lety 24.04.2007 12:10 |  
    0 0

    Jsem hráčkou 1.FC Slovácko (Veronika Hoferková) a první ligu hraji již 11 let. V době, kdy jsem začínala hrát fotbal, můj klub, DFC Compex Otrokovice, hrával o šesté, osmé místo (bylo 12 týmů) a můžu říci, že zápasy se Spartou, Slavií byly především o betonu a pokusu, co nejméně branek inkasovat, ubránit, co nejdéle nulu. Neměli jsme na víc (fyzicky ani technicky) a víc v našich silách prostě nebylo! A proto to, že hráčky z nižších příček nedokážou uhrát s týmy vyšších příček vyrovnané zápasy není jen jejich chybou. Je to chybou samozřejmě systému!
    Byl to krok hodně vedle, když se liga rozšířila z 10ti na 12týmů, a zrušilo se play-off. Ale kdo to hlavně chtěl a pro koho to bylo výhodné, aby se liga rozšířila?? Pro postupující týmy z druhé ligy (získaly větší prestiž:-), pro týmy ze středu a nižších pater tabulky, sestupová propast se více vzdálila) a hlavně a to bylo výhodné především pro Spartu! ---- neboť jí odpadl strach z NEZÍSKÁNÍ DALŠÍHO TITULU!!!, vždyť ty tři roky, co se play off hrála Sparta získala jenom jednou titul, dvakrát Slávie, což asi udžitelné pro budování ženské základny na Spartě není. Jedním z důvodů proč se naše liga přeměnila, podle slov reprezentačního trenéra D. Žovince, byla potřeba zvýšit počet volných termínů pro reprezentaci (uvolnily se dva termíny navíc-v této půlce sezóny již dva nebyly využity pro REPRE A). Všechno se v tu dobu, kdy se o tom rozhodovalo, házelo na reprezentaci, kvůli potřebám repre atd...a když jsme my hráčky namítaly, že to povede k ještě většímu znekvalitnění ligy, nebylo vyslyšeno. A ejhle je to tady! Jen rok s rokem se sešel! Najednou je to jinak, najednou i Sparta cítí, že tohle je už moc. Takže se liga sníží na 10 tymů, ale play off se už nevrátí, vždyť to by byl vstup opět na tenký led...plus se má hrát něco jako obdoba poháru ČMFS u chlapů (má sloužit především pro vyplnění období, kdy budou repre přestávky). Ano, dobrý nápad, jak být stále v zápasovém tempu.
    Na posledním srazu reprezentace zaznělo, že ženská reprezentace je vlajkovou lodí celého ženského fotbalu, tím pádem příští podoba ročníku by měla odpovídat zájmům především reprezentace. Tedy zvýšit kvalitu zápasů, aby nejenom reprezentační hráčky, ale i další hráčky, které tvoří základnu pro výběr (otázka současné konzistence výběru reprezentace je další záležitostí...) i budoucnost ženské kopané. Čím více kvalitních jedinců, tím více kvalitní střed. A čím kvalitnější průměr, tím vyšší předpoklad pro úspěch!

    A variant a kombinací, jak by naše liga mohla vypadat je mnoho:
    SOUČASNÝ STAV: 22 ZÁPASŮ
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Vize:
    + 10 tymů a pohár ---- efektivita pro repre ??? (18 zápasů)
    + 10 týmů a play off jak min. sezónu ---- příliš mnoho strachu:-), (24 zápasů)
    + 10 týmů s tím, že by první čtyři hrály pak své play off klasicky (18+4zápasy=22zápasů)
    + 10 tymů a pak první čtyři by pokračovali v soutěži ale už jen mezi sebou-každý s každým dvojzápas, vítěz by byl ten, který získá nejvíc bodů.....atd...(spravedlivější než play off), další čtyři týmy by hráli obdobnou soutěž mezi sebou, a poslední dva o udržení či sestup s dalšími dvěmi z druhé ligy(možnost dalších variant).......liga by byla od začátku do konce hodně napínavá a snaživá. V prvním případě snaha se dostat mezi první čtyři, po té další motiv, vidina možnosti zisku titulu. Zápasy by byly vyhecované a přibylo by stoprocentně kvalitnějších zápasů , bylo by stále o co hrát
    (18+6zápasů=24zápasů, lze snížit jen na jednokolově 18+3=21)
    + 8 týmů tříkolově (21 zápasů)
    + 8 týmů dvoukolově a play off prvních šesti týmů s určitým klíčem (14+6=20 zápasů)
    + 8 týmů dvoukolově s následným pokračováním soutěže-první čtyři spolu-každý s každým dvoukolově, viz dále, jak již bylo uvedeno ve variantě 10 týmů a soutěž pro čtyři (14+6=20zápasů)
    + 6 týmů čtyřkolově ----- přílišná redukce, která je až neúnosná nejenom pro ostatní týmy, které by pak měli menší a menší šanci prezentovat se v 1. lize, ale také pro hráčky velmi jednotvárná (20 zápasů)
    * vize poháru je u všech soutěží možná

    Variant je mnoho, teď je potřeba se zamyslet a hledat řešení ne to nejjednoduchší přinášející osobní ovoce, ale to, které povznese a dodá naší lize kvalitu, v ůsledku dodá kvalitu i naší vlajkové loďi ŽENSKÉ REPREZENTACI. Osobně bych dala přednost vyriantě 8-10 týmů s následnou soutěží mezi prvními čtyřmi a dalšími čtyřmi.
    Verča H.

    • Ještě jedna poznámka ke zkvalitnění

      (host)     před 17 lety 24.04.2007 12:36 |  
      0 0

      Fotbal je o tréninku, a hráč/ka k tomu, aby byl/a dobrý/á musí hodně času a hodin strávit s míčem, na tréninku, na hřišti. Toto platí všeobecně.
      Avšak je rozdíl, je-li hráč/ka veden dobrým=kvalitním trenérem a trenérem, který v mužské soutěži neuspěl, či nemá moc vysokou kvalifikaci, či prostě si hraje na "jakože" trenéra.
      Jak již tady bylo uvedeno, trenér je hybnou silou mančaftu, s trenérem mnohé padá, stojí, přichází i roste! Jaký trenér, taký mančaft (často i v oblasti vystupování!!!!!, trenér řídí, koriguje, směřuje).....
      A trenéři jsou jedním z dalších problémů naší ligy. Nekvalitní, nekvalifikovaní trenéři. Prostě je to tak, že ženské týmy jsou mnohdy rády, že je vůbec někdo trénuje a nemohou si vybírat jestli toho či onoho kvalitního trenéra osloví...prostě bere se ten, kdo je ochoten......a jak pak asi může vypadat kvalita tréninku, trénovanosti hráček? a co taková koncepční či růstová práce v klubu? ....
      Nešvar č. 2: jedni a ti samí trenéři trénují v jednom týmu ne 5, 7, ale 10, 13, 15 let, od založení týmu, a co to může mančaftu, hráčkám přinášet, spoustu krizí a málo změn...a pohyb je změna a změna je růst....

      Verča H.

      PS: možná to teď vyzní, že mnohé kritizuju, ano poukazuji na stále ještě nevyřešené nedostatky. Jedním dechem však dodávám, že celková úroveň ženské kopané se zvedá, že vůbec fotbalový svět u nás v ČR udělal velké změny, hýbl se a proto i tolik porostl...však práce na něm je neutuchající a stálá

    • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

      (host)     před 17 lety 24.04.2007 12:41 |  
      0 0

      děkuju za názor,je fér že není anonymní...tvou variantu beru,osm týmů,promyslet to do detailu(to není problém!),po skončení prvního kola,tzn. odehrání 14 zápasů tabulku rozdělit a začít od nuly popř. jen lehké bonusy např 4,3,2,1 bodů,věz že spodek nikoho nezajímá!,pořád mít o co hrát,vidět boj...já sám ženy trénuju,vím co se tam opět dere za torza!,mě zajímají spiely Slovácka,Slávie,Sparty,Plzně,Hradce,Brna.....,já už tu bušil na tamtamy v září,jsem rád že se ozíváte, je tu opravdu mraky problémů,juniorská soutěž...,berte ji též vážně!!,její nesmyslné pauzi díky vyjímkám...Milane,ano,rodeo...kdo půjde z ligy! já sám bych tam bez pardonu poslal 5 týmů!!,duel "kreativních" v 21. kole...to bude fakt estráda!, pokud H.H. v 19.kole doma porazí Hlučín,a v 20 kole Karl. H.Holky,bude to zápas o ligu...dám krk v šánc že do té doby nikdo z nich bod neurve!...JAR.DOLEJS

      • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

        (host)     před 17 lety 24.04.2007 13:03 |  
        0 0

        tak já se tady ale trenérů zastanu!,mluvme o špičce,tam i ta trenérská je! Sparta,Dušan to je pro mne tabu,respektuji ho!,Slavia,to je bez diskuze trenérská kvalita!,Plzen,tam p.Dobrý,novic v žen.fotbalu odvádí kvalitu!,Slovácko,já tam ženy nemusím ale výsledky jsou!,Brno,jo tam máš pravdu...Hradec,p.Káranský svou kvalitu potvrdí,dejme mu čas! Teplice...opět problém...Studánka?,fakt vůbec neznám...plácaj se...Redice,jarda Falta je jejich mirek Dušín...a ten zbytek? loajalita mi to nedovolí,sorry. trenéři v té špici kvalitní jsou!, ty ale s pohledu kvalitní hráčky víš že se mnozí trenéři na své hráčky spolehnout nemůžou!,nedávají tomu vše,nepřidávají si atd,nevalme to jen na kouče! souhlas že žen.fotbal u nás kupředu jde,ale chtějme po všech "profi" práci!...nové číslo Hattricku přinese dvojstránku s Pavl.Sčasnou,zas trocha víc medializace! JAR.DOLEJS

    • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

      evidamek     před 17 lety 24.04.2007 12:47 |  
      0 0

      Hofi - absolutní souhlas - a také obdiv!!!!!!S tak otevřenou reakcí jsem se snad na stránkách fotbalu ještě nesetkala.Joj,kdyby bylo více takových otevřených a řešení navrhujících příspěvků!Taky si myslím,že jedním z hlavních důvodů změn byl tlak Sparty pro zrušení ošemetného play off systému:-)Jen nějak tápu v představě hraní Poháru-pokud se jej mají účastnit i družstva nižších soutěží-jak tomu bude zase s tou kvalitou soupeřů?K tomu také směřuje můj další souhlas s Tebou-ohledně "konzistence výběru":-)) naší repre,a to nemluvím o výběru do repre 19tek!!!

      Díky za příspěvek, vydrž - a držím palce!:-)

      • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

        (host)     před 17 lety 24.04.2007 13:42 |  
        0 0

        kdo je evidamek??

        • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

          evidamek     před 17 lety 24.04.2007 13:57 |  
          0 0

          :-)...nepátrej,dočkej času jako husa klasu.Jsem taková poletucha,jezdím (z Moravy do Čech :-) ),koukám na fotbálky,sem tam si zakřičím:-)...prostě tak sleduji to dění a šupotání kolem....

          • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

            (host)     před 17 lety 24.04.2007 14:10 |  
            0 0

            hmm,děkuji za odpvoděd

    • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

      (host)     před 17 lety 24.04.2007 14:34 |  
      0 0

      Hofi, tvoje otevřenost super,ale jen abys nelitovala, víš přečte si to někdo "nepovolaný" a....sice žijeme v demokracii, ale napsat to tak veřejně, nemusí to leckdo zkousnout..

      • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

        (host)     před 17 lety 24.04.2007 16:21 |  
        0 0

        ne,naopak,nic špatného nenapsala! jen svůj názor!!, a od toho to tady je!.jen mě mrzí že se podepsala jako jediná...škoda...JAR.DOLEJS

        • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

          (host)     před 17 lety 24.04.2007 16:59 |  
          0 0

          Hofi super nazor. Souhlasim s tebou. ...

    • Re: 1. FOTBALOVÁ liga ŽENY

      (host)     před 17 lety 24.04.2007 23:18 |  
      0 0

      Přiznám se,že Verču Hoferkovou už nějaký ten rok znám. Potkáváme se na hřišti. Měl jsem tu možnost ji poznat i přímo v zákulisí reprezentace. Moc si jí vážím, nejen jako hráčky, která na sobě pracuje, je naštvaná, když se jí nedaří, raduje se, když se něco povede...prostě fotbalem žije ...ale myslím si, že je i fajn holka a nedokážu si představit Slovácko bez ní :-) Bylo by hrozně smutné, kdyby se začalo promítat do její kariéry, že veřejně sdělila svůj názor. Já jí fandím a myslím si, že je jedině dobře, že se vyjádřila veřejně. V těchhle okamžicích jde vidět, jak má hráčka zájem nejen o svou kariéru, ale i o dění v celém ženském fotbale. Pořád si myslím, že přes všechny problémy, které máme (někdy podobné, jindy rozdílné), jsme všichni v ženském fotbale na jedné lodi. Všem (nebo aspoň téměř všem) nám záleží na tom, abychom šli dopředu a měli co nejlepší výšledky, které se následně odrážejí v reprezentaci...nebo mi někdo řekne, jak by asi vypadala reprezentace, kdyby byla jen Sparta a Slavia a základna ženského fotbalu ČR by čítala řekněme 50 hráček - žen? Víte, nedívám se ted na celou věc z pohledu Hlučína, jako celku "zespoda", chci abyste mě vnímali jako jednoho z vás, jednoho z těch co dělají ženský fotbal už nějaký ten rok a v podstatě mu zasvětil svůj život. Je fajn, že se sníží zase počet družstev v 1.lize na 10 a musí to vydržet aspoň 3 roky !!! Ale není moc brzo dělat závěry? Už po půlroce se najednou ví, že je 12 družstev špatně? Možná použiji zvláštní přirovnání, ale je to jakoby se nám narodilo dítě, my ho půl roku něco učili, věnovali mu veškerý svůj čas a najednou se nám nějak znechutí, tak ho prostě odložíme a budeme říkat, že je k ničemu....ale ono to má hodně co dělat se snížením zpět na 10 družstev. Z mého úhlu pohledu mi to teď připadá jako krok zpět. Nevím, komu na tom tolik záleží, aby se to zase zredukovalo dřív, než to pořádně začalo dýchat. Dobře jsem četl příspěvek Verči, dokonce třikrát a postřehl jsem to, co napsala, jak začínali a plácali se v lize...a kde jsou dneska? Dneska patří zaslouženě do špičky....ale i jim se může stát to, co se stalo myslím vloni? Dostali od Sparty 8:0, přes všechny ty zkušenosti....stává se to i v Německé 1.lize, že tam jsou dvouciferné výsledky. Je to možné? Velká základna, tolik skvělých fotbalistek a kvalitních družstev? ...a přece se to stane. Kde máme udělat kvalitnější základnu, když bude mít 1.liga třeba jen 6 nebo 8 družstev? Jak bude možné se dostat do ligy těm dalším? ...a proč Sparta posbírá to nejlepší z těch bezvýznamných "trpaslíků"? Řekl jsem to otevřeně na ligovém aktivu v Podhradí a klidně to zopakuji znovu: "Přeji holkám, aby se dostaly třeba do Sparty, do Slavie nebo přes ně dále, aby se dostaly do repre, ale pak se nemůžete divit, že jsou "horní" týmy jinde. I tohle má vliv na výkonnost družstva. Kde by byly velké kluby bez těch malých? Kde by vybíraly hráčky? Kde by jinde poznali, na co ta která holka má, když ne v 1.lize? Rozdíl mezi 1. a 2.ligou u nás je velký. Z druhé ligy jsem to tak neviděl, ale ted už to vidím. ....a přidám další Verčiny slova: "Čím více kvalitních jedinců, tím více kvalitní střed. A čím kvalitnější průměr, tím vyšší předpoklad pro úspěch!" ....je logické, že ambiciozní holky ze 3.ligy chtějí do druhé, ty z druhé do první a ty z první třeba do Sparty, do repre. Vidím to u nás, kde se stahují holky, které chtějí něco dokázat. I když to možná není vidět zatím na výsledcích, kvalita hráček se zvyšuje....a když jsem si uvědomím, že převážná většina hráček z Hlučína ještě může hrát 2 - 3 roky nejen za ženy, ale i za juniorky, pak si říkám, k čemu máme budovat mladý, perspektivní tým, který by mohl v budoucnu být plnohodnotným účastníkem první ligy?.....nechtěl jsem ale poukazovat na Hlučín, uvedl jsem jej jen jako příklad, protože když se podíváme do ligy, je tam hodně takových hráček v různých týmech.....
      Na závěr tohoto příspěvku bych chtěl říct, neschovávejme všechno jen za potřeby reprezentace, ale zvažme všechny důsledky.....
      S pozdravem a přáním, ať se nám podaří ženský fotbal v ČR zase posunout o něco dále.... Milan Matýsek

  3. Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

    Richi (admin)     před 17 lety 24.04.2007 23:28 |  
    0 0

    Chtěl bych tady všem poděkovat, kteří rozjeli tuto diskusi a hlavně se nebojí podepsat a neprobíhají urážky, jak to kdysi bývalo. Diskuse se mi líbí. A děkuji, že se zapojila jak Verča Hoferková, tak i pan Milan Matýsek či další, které zatím moc neznám. O Jardovi není třeba mluvit, ten se zde prezentuje už dlouho :-).

    Takže fakt díky. Plno věcí je inspirativních a měli by si to přečíst mnohem více lidí. Já osobně si vše pečlivě pročítám.

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      (host)     před 17 lety 25.04.2007 08:21 |  
      0 0

      Sice je dobře, že by si to mělo přečíst více lidí, ale pochybuji, že si to přečte někdo ze svazu a zamyslí se nad tím. Do ženského fotbalu nakukuji zhruba rok a půl, lehce jsem přivoněl celým průřezem od 1. ligy, juniorek, druhou ligu až po třetí a souhlasím s názorem, že jeho prestiž stoupá.
      Myslím si, že tu zazněla spousta skvělých názorů a ideální by bylo, kdyby měl ženský fotbal svoje vlastní webové stránky ve smyslu "Fandové ženského fotbalu, spojte se!". Protože to, co je na stránkách www.fotbal.cz z hlediska aktuálnosti, reprezentace, soupisek a podobně, to je silně nedostačující. A i tato fantastická diskuse je obecně o ženském fotbale a měla by tam mít svoje čestné místo! JardaJ

      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

        (host)     před 17 lety 25.04.2007 08:34 |  
        0 0

        Není nic jednoduššího, než navést vedení ženského fotbalu, aby se sem podívalo a přečetlo si názory "z lidu". Pokud to myslí dobře s ženským fotbalem, a já věřím,že ano, pak jim to může jedině pomoci udělat si obrázek na názory dalších lidí a vidět tuto problematiku i z jiných úhlů pohledu. Chtějí znát naše názory, tak si myslím, že to bude pro ně zajímavé čtení. Pokusím se pro to něco udělat.
        Hezký den všem přeje Milan Matýsek

        • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

          (host)     před 17 lety 25.04.2007 09:38 |  
          0 0

          Poslal jsem informaci o této diskuzi na ČMFS i mezi kluby.....

          S pozdravem Milan Matýsek

      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

        evidamek     před 17 lety 25.04.2007 11:15 |  
        0 0

        Souhlasím s Váma a s p. Milanem,ovšem jsem dosti pesimistická v názoru na to, že vedení FŽ takovéto diskuze uvítá či si je rádo přečte!!
        Nevím-poslala jsem třeba dotaz do sekce Fotbal žen,tam se dotazy neobjevují ihned,ale asi až se někdo rozhodne na ně odpovědět-a na můj již měsíc starý dotaz - ani ťuk-asi bolavé místečko(týkal se výběru děvčat do repre 19tek).Ale když jsem napsala o nekvalitně odpískaném zápasu,či hereckém projevu hráček Sparty :-) - a omylem nenapsala své jméno - ihned byl pan Kubíček na koni a hřímal!
        Nu - budeme doufat v lepší zítřky :-))

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      (host)     před 17 lety 25.04.2007 10:14 |  
      0 0

      PRO RICHIHO.....richi víš že já si nepřátele udělat dokážu...,trénoval jsem tady ligu,pak i druhou,třetí,juniorskou...ve Spartě,i ve Slávii,žen.fotbal znám,díky současnému trénování v německu už vidím minely svazu zřetelněji...ano,já se tady prezentuju spíš tzv. nazory ve stylu Milana Luhového...je pro mě obrovská uleva že už tu nikdo vulgárně nekřepčí!!!,ale naopak tu zavlál prapor inteligence z řad veřejnosti!!,a též i hráčka!,a i zástupce jiných ligových oddílů!!!...mě tady zajímá mraky věcí a věřím že vas taky,práce šéfa svazu,jeho pážat,práce repre koučů...struktura soutěží od ligy po ml.žákyně...mě se nezdá že dočasně vládne mládeži p.Pastyřík...,třetí ligy...tam od toho dává ruce snad každý,ona to totiž honosně se nazívající soutěž, třetí liga,připomína letní táborovou ligu..totálně bez řádu!...chcete to stavět na pevných základech?,nebo bereme potemkinovu vesnici?...ligu o 8 týmech,ty první čtyři? to by byla jízda,a opět od nuly! bude čas na repre,pohár...a pořád se budou řezat ty top-tými,jak říkám cestu do světa smetánky jen hráčkám! pak celostátní ligu čechy,morava...o 12 týmech,vítěz baráže,ale opět baráž s posledním týmem ligy!...zamezit příchodu nepřipraveného!! a ty regiony? třeba šest tzv. třetích lig...dole at se to točí! a ty druholigový před začatkem ligy musí řešit,dáme do kupy v případě postupu juniorku,žákyně...ta osmička superligy,to musí bejt ta skřín zářící leskem! ,ne se tam chodit zasmát!,bude pak stačit i méně žen-sudích,těch kvalitních!,ty ničemný raději pošlete běhat do stromovky...Jar.Dolejš

      • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

        (host)     před 17 lety 25.04.2007 11:23 |  
        0 0

        ahojte. ty joo super diskuze.wou. jen me zmatlo..Jar.Dolejš a JardaJ neni tatéž osoba?

        • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

          (host)     před 17 lety 25.04.2007 11:36 |  
          0 0

          Neni to stejna osoba ... jmeno sice maji stejne, ale prijmeni jine. Oba znam.

        • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

          (host)     před 17 lety 25.04.2007 11:43 |  
          0 0

          neboj!...není to rozdvojená palice,JarduJ neznám,bohužel...jar.Dolejš

          • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

            (host)     před 17 lety 25.04.2007 14:13 |  
            0 0

            JarduJ Jaroslav Dolejš zná. JardaJ = Jaroslav Jícha, párkrát jsme se spolu bavili a trénoval jste dceru. V tuto chvíli si určitě vzpomenete. JardaJ

            • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

              (host)     před 17 lety 25.04.2007 14:24 |  
              0 0

              no tak to jo!,já vas zdravím! jar.Dolejš.

              • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                (host)     před 17 lety 25.04.2007 20:58 |  
                0 0

                Ahoj všichni. Tak po přečtení všech článků mám smíšené pocity. Jsem z druholigového týmu z Moravy - ze Studence. Začínaly jsme před asi šesti lety hrát jen takovou třetí okresní možná i tak trochu pralesní ligu. Hodně holek se tam jen otočilo a zase zmizelo, ale tým se udržel. Před pár lety se nám podařilo postoupit do druhé ligy. První rok sme uhrály jedno jediné vítězství! Do dneška nepochopím, co nás u toho fotbalu udrželo, ale další rok jsme už hrály střed tabulky a v letošním roce (i když jsme stále ve středu) je soutěž daleko víc našlápnutá. Nikdy nevíme kdo vyhraje. Týmy se začly úplně jinak připravovat, přes zimu hrajeme futsalovou ligu a makáme celej rok jak šroubci. Je mi jasný, že týmům jako jsou S se nechcou hrát zápasy, které jim jak říkají nic nedají, ale za pár let se i s takovým týmem můžou pořádně potrápit. Chce to prostě čas jak píše Milan i Verča. V malých klubech a zvlášť myslím na Moravě se neustále řeší potřeba peněz, proto si kluby nemůžou dovolit ani extra širokou základnu juniorek, žákyň atd. ani daleké výjezdy za zápasy po celé republice, ale to si myslím, že není důvod je házet do bahna a říkat o nich ať si kopou pro žízeň, či jak to bylo vyjádřeno v jiném příspěvku. Na jaře sem byla v Podhradí u Ledče na sezení o ženském fotbale. Když tam pan Žovinec vykládal jak začínala Sparta, neměly holky pořádně kde hrát a na hřiště lezly dírou v plotě, tak mi to připoměly naše začátky. Každej musí nějak začít a rychle to prostě nejde. A k rozhodčím. I u nás si stěžujeme skoro každý zápas na výkony rozhodčích. Polovinu zápasů nám pískají ženy a nutno dodat, že ne moc přesvědčivě. Ale něco se pro ten sport obětovat musí a věřím tomu, že čas posune ženský fotbal kupředu. Za ty poslední roky je vidět hodně práce a dobrých výsledků.

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 25.04.2007 22:16 |  
                  0 0

                  Souhlasím s tímto názorem. Když to např. tak vezmu z pohledu Sparty nebo Slavie vůči ostatním, můžu to srovnat s pohledem Hlučína na ostatní druholigové celky na Severní Moravě a hlavně v porovnání s celky dole v tabulce. Taky bychom se na ně mohli dívat zpatra a říkat třeba, že to jsou soupeři k ničemu, ale nevidím důvod, spíše naopak, raduji se s nimi z prvního gólu, z prvního bodu a z každého malého úspěchu. Moc držím palce každému novému týmu a jsem rád, že nás je zase více. Necítím se jen jako zástupce jednoho klubu, ale dýchám pro celý ženský fotbal. Jedině ze široké základny může vyjít kvalita....Ted jsem si vzpomněl, jak měli někteří ve 2.lize radost, když jsme postoupili do 1.ligy a loučili se s námi se slovy: A zůstaňte tam hodně dlouho :-) Taky je nebavilo, když jsme jim dávali 10, 13, 14 kousků za zápas....Trochu někdy závidím klubům, které začínají a jsou rádi, že si zatím zahrají. Na druhé straně si ale říkám, když už jsme tu ligu vybojovali, uděláme vše pro to, abychom ji udrželi a taky pro to, abychom už konečně šli v tabulce výše a "nedělali jen ostudu". Budujeme tým krůček po krůčku, máme mladý kolektiv, který má určitou perspektivu. Jde to pomalu, já vím, ale ne každý má podmínky, aby mohl růst rychle.....Napadají mě otázky, co se stane s družstvem, které spadne z 1.ligy? Udrží ten kolektiv pohromadě? Budou mít holky dost kvalitních zápasů, aby fotbalově "rostly"? Co udělá s rozběhnutou juniorkou, rozpustí ji? ....Tohle může potkat dříve nebo později kohokoliv z nás......Snažím se držet ve fotbale i v životě moudrými slovy z jedné pohádky: Před nikým se neponižuj a nad nikým se nepovyšuj! ......a něco na tom bude :-)
                  Přeji Vám všem hezký večer.... Milan Matýsek

                • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                  (host)     před 17 lety 26.04.2007 06:27 |  
                  0 0

                  Ahoj, jak pises ze se potikaji kluby na Morave s financni otazlou. Myslim ze to neni jenom na Morave, ale i v Cechach. Skoro kazdy mensi klub ma financni problemy (vyjma klubu jako jsou S a par dalsich). V nejakych klubech si palti vetsi prispevky, aby vubec bylo na hriste (treba na trenink), rozhodci a nemluvim o tom ze cesty na zapas si plati ze sveho.....A to se netyka jenom treba klubu ve nizsich soutezi, ale kupodivu i v te nejvyssi. Ale do detailu to rozebirat nebudu....preji pekny den
                  Iva

                  • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

                    (host)     před 17 lety 26.04.2007 10:56 |  
                    0 0

                    ...já určitě neberu nikomu právo na "lezení dírou v plotě" na hřiště...at si začíná kdo chce!,ženským fotbalem se ve Studénce bavte jak chcete...pod slovem oddán fotbalu si představuju ledascos,pro mě je 24 hodin denně na prvním místě,nelze se sním rozvést..to ale vědí hlavně ti co mě znají! máte chut,tak se jím bavte,ale já se tu zajímal o tu špici!!,nemám nic proti Hlučínu...já zas ctím "přej a bude ti přáno"...ale tvořit neco mezi elitou...neprobírejme tady začátky něčí chutě do něčeho...já jsem názorem jiným tak ale respektuju i váš! uzavřít ligu!,superligu šesti,to prodáte,třeba i do té TV...kluby budou pokládat za čest své hráčky do této společnosti pouštět,samostatně jako oddíl není šance! ta šestka v návaznosti na jun.ligu,žák.ligu...ta šestka by vytvořila fantasticky působící konkurenci,věřím že by tato soutěž získala i svého gen.partnera...peníze...do real.týmů by se díky penězům,myslím tím podmínkám!...cpali odborníci,nedělat už prostě nic na koleni...v kvalitní druhé lize si čas na experimenty určitě najde kde kdo,a pak at v baráži s posledním ligistou obstojí,pokud ne,tak at v klidu pracuje dál...to není vzhlížení z hora,jen cesta rovně.!..všímáte si někdo třeba Karlštejna?,tady snad máme bejt celý bez sebe že díky holkám z "hor" soutěž dohrajou? jukněte zpět,já už na začátku ligy psal zde o jejich "skvělé" lig.připravenosti..a určo nešlo o sci-fi!...já bych argumentoval nepřetržitě,ale to neznamená že p.Matýskovi,slečně Hoferkové,a kočkám ze Studénky,nefandím,naopak! všem dekuju za názor. Jar.Dolejš

  4. K trenérům

    VercaHofi     před 17 lety 26.04.2007 15:54 |  
    0 0

    Pro Jardu D. k TRENÉRŮM: jak jste sám napsal, na špičce jsou již kvalitní trenéři, avšak já měla na mysli trenéry v ženské kopané celkově....tam ta kvalita ještě často pokulhává (ale je to samozřejmě otázka vývoje, času, i fin. motivace, samotného chtění, ale i třeba zainteresovanosti hráček, které s fotbalem končí, aby ve fotbale i nadále zůstávaly, budovaly, zvelebovaly, vzdělávaly se, učily se a pomáhaly tak k dalšímu povznesení....
    Samozřejmě nelze všechno házet na trenéry, avšak práce s hráčkami, správné působení na ně, trénování jakožto coachovaní vede ke zdokonalování jednotlivkyň a tím pádem celého týmu. Trenér je coach, head celého týmu. Jak moc se trenér stará okolo svého mančaftu (trénink, hráčky, hledání talentů, ale i získávání hráček, možností, kontaktů, asistenta) to všechno se projevuje na výkonu týmu, ne třeba hned, ale za rok, za dva roky práce….a proto je-li nejenom Hlučín mladý a perspektivní tým, nemusí mít strach o budoucnost….bude-li práce na „tvorbě týmu“ stále intenzivní, do první ligy se musí zákonitě dostat zpět, třebaže na rok ligu opustí (díky práci zákonitě musí být lepší a ještě silnější). A co s juniorkami?-rok se dá i takový tým udržet, střídáním, točením hráček, přátelskými zápasy (ano velmi náročné), nebo zapsáním svých juniorek do 3.ligy, která se připravuje (fin. náročnější varianta, avšak většinou hráčky, které v tomto věku hrají fotbal jsou zapálené a ochotné si i část nákladů hradit samy).
    Že se mi to lehce říká, když jsem z vyšší soutěžeJ Nene, tím to není. Mohu říci, že přestup pod Slováckou vlajku nebyl žádnou finanční výhrou. Dosud nám nebyly vyplaceny žádné cesťáky (jezdíme na tréninky taky za své), panu Kvapilovi (dobře že se ještě stará) Slovácko dluží nemalou částku za režijní náklady kolem fungování našeho chodu. Komické a zároveň strašné bylo, když na začátku sezóny nebylo jisté, zda budeme mít čím jezdit na zápasy (Slovácko si vytvořilo u našeho autobusového přepravce dost vysokou dlužnou částku). Materiální vybavení od klubu téměř žádné. Ano máme k dispozici hrací plochu zdarma (chvála bohu za to, že je kde trénovat a hrát), však oblečení, vybavení od klubu nafasované=0, jediné co jsme dostaly je 10 vyřazených míčů A týmem mužů. Tejpy, maséra Slovácko neplatí a v minulosti nikdy jsme nepatřily mezi bohaté týmy, ale díky sponzorování p. Kvapila (firmy COMPEX Otrokovice) nás minulo placení si soustředění, cest na zápasy, pro některé i cesty na tréninky, maséra, v tomhle velká výhoda oproti těm ještě chudším. Bez sponzora, či velkoklubu je fin. zatížení těžké to bezesporu, ale je jedna věc, v kterou věřím a stále se mi osvědčuje, a to v dobrou práci a chuť hrát, což jsou instance, které i ty „malé kluby“ mohou posunovat dál.
    Vrátím se však ještě k trenérům. Řeknu příklad: kdyby D. Žovinec byl mužem-managerem-trenérem „ňoumou“ těžko může být Sparta tak vysoko, jak je. To co se dokázalo na Spartě vytvořit jakožto „týmová návaznost“ („A-tým,U-19,U-14,U-12,U-10) je skvělé a někde to takhle koncepčně musí začít. Jasně, že kdyby Sparta neměla tolik peněz kolik má, nepůjde to. Ale samo se to nevytvořilo. Hodně času, sil a úsilí tomu jistě nejenom Dušan museli obětovat. Mince má vždy dvě strany. Kdyby ve Spartě nebyl schopný člověk těžko se něco takového může uskutečnit!
    Samozřejmě, že má výhodu, že pracuje s již „udělanými fotbalistkami“ a může si koupit téměř každou hráčku z ligy. A i když všichni víme, jak toto zkupování ligu ničí, přesto tam holky jdou (a je to jejich rozhodnutí), třebaže sedí na lavičce. A je těžké tomuto zabránit, neboť na to má Sparta nárok, tak jak má hráčka možnost odmítnout (bláhová, která by nešla? nejednoznačná odpověď).
    Je ale také pravda, že hráčka, která je ve Spartě, má blíže repre, ale to je samé i v Brně v návaznosti na U-19 (a to ani Brno nekupujeJ)…. což jen ukazuje, jak je výživné, když trenér repre není zároveň trenérem klubu. Trenér svým svěřenkyňím vždycky věří víc, je to pochopitelné, ale je až okaté, když jsou tam hráčky, které třeba v klubu významnou roli nehrají (narážím především na U-19) a v jiném klubu stejně stará holka je pilářem.
    Proto jsem moc ráda, že náš svaz začíná pracovat a že trenéři reprezentace, jak jsme se nedávno dozvěděly, dostávají již měsíční platy (jistě né žádné závratné částky-ale již tyto částky jsou zavazující k určitým povinnostem, práci). Je to předstupínek k tomu, aby i jednou ženská reprezentace měla trenéra nezávislého a naplno se věnujícího reprezentaci, neboť i ona sama potřebuje změny. Vždyť Dušan je u repre (vyjma malé přestávky) od začátku. Ano, má výsledky, má výkony, ale když se tam na chvíli objevil Pavel Trávník (odešel sám) repre měla také výsledky a výkony. Prostě nedala se nikomu šance jinému než Dušanovi…a jistěže u reprezentací by měli být ti TOP, ale bylo by dobré si uvědomit, že „držením“ si svých pozic se k posunu nejspíš nedobereme (nehaním tím odvedenou práci, věnovaný čas). Ale přijde mi opravdu divné, jak posty našich trenérů reprezentace jsou naprosto nedotknutelné-konzistentní (myšleno U-19, „A“). Proto vítám fin. ohodnocení repre trenérů, neboť tak může k nám zavítat odborník i z celé fotbalové obce. A proto také vítám vytvoření U-17, U-15, kde dostanou šanci i další trenéři, aby získávali zkušenosti, které v budoucnu mohou zužitkovat dále. Avšak pokud i zde se bude stupeň pohybu bude blížit nule….

    • Re: K trenérům

      evidamek     před 17 lety 27.04.2007 09:58 |  
      0 0

      Oceňuji, Hofi, Tvou otevřenost v problematice trenérů reprezentace - a zvlášť v případě U19,plně s Tebou souhlasím a poněvadž se pohybuji často přímo mezi děvčaty a to hráčkami nejen jednoho klubu,mohu Tě podpořit souhlasem mnoha dalších!

      K problematice financí-složitá otázka,všichni se s tímto problémem určitě potýkají.Vy si p.Kvapila musíte "ofukovat":-),tam, kde se hraje fotbal v mužích na vyšší úrovni si myslím to mají ženské týmy o něco snažší,ale jinde,bohužel,často stále přetrvává názor,že ženské patří k plotně a pokud je už pustí na hřiště,vše ostatní si musí platit samy.Sama jsem zažila sezónu v I.lize,kterou si celou platila děvčata ze svého!(pokud nepočítám cca 40tisícKč od jediného sponzora a vybrané vstupné od fanoušků a rodičů).Není možné na stejnou úroveň ostatních týmů ovšem stavět Spartu-zde se již až moc projevuje vliv jiných elementů,než fotbalových..:-(
      Myslím,že zavzpomínat na špatné časy,postěžovat si na ty dnešní by nám tady zabralo diskuzi spoustu místa.Asi je třeba trošku rozčeřit vody- a myslím,že nejen já,bych tady uvítala již navrhované (pan J.J.?)stránky ženského fotbalu,aktuálnější,otevřenější a komunikativnější.

      Ale nyní je jasné jedno - pokud se nezvedne prestiž I.ligy,nepomůže to ani těm slabším celkům ani nižším soutěžím.

      • Finance

        VercaHofi     před 17 lety 27.04.2007 15:29 |  
        0 0

        Jojo EviDamek souhlasim fin. otazka je hodne zapeklita a slozita, pro fungovani tymu hraje tolik elementu.... a vylevat se tu nema cenu:-()-- ja jen chtela tim ukazat, ze na tom nejsme buh vi jak financne dobre a presto v 1.lize bojujeme o spici...

  5. JEŠTĚ K LIZE:

    VercaHofi     před 17 lety 26.04.2007 15:55 |  
    0 0

    Myslím, že je chybné říkat spodek tabulky nikoho nezajímá, zajímá-holky, které ji hrají, jejich fanoušky, oddíly s druhé ligy, samotný svaz, mě a celou ženskou kopanou (a musí zajímat), neboť jak se říká, jak silná je nejtenčí část provazu, tak silný bude celý provaz....jak pevný je nejtenčí článek, tak pevné je celé těleso….což mluví za vše
    POŘÁD MÍT O CO HRÁT, MÍT BOJ V OČÍCH I V SOBĚ neplatí jenom pro špičku, ale pro všechny. A na druhou stranu: samé prohry a ne ledajaké (13:0, 9:0, 10:0) jsou motivujícími pro Vás-týmy z nižších pater? Nebo demotivujícími. Chodíte do zápasu, že chcete vyhrát, že si chcete zahrát? Nebo že jdete jen bránit? Tak jak jsem uvedla, z vlastní zkušenosti vím, že jsme chodily betonovat a motiv-dostat co nejmíň branek. A to bylo dřív u Slávie, Sparty, dva týmy, ale kdybych měla hrát ještě s dalším třemi, čtyřmi s tímto, moc bych chutí neměla. Vždyť motivace je živena výhrami (samozřejmě i prohrami, které nám ukazují naše chyby a nedostatky, ale když je těch proher tolik, výher poskromnu.....opravdu to motivuje stále stejně?). Ano i nám se stalo, že jsme dostaly (jakožto špička ligy) výprask od Sparty 8:0, ale tohle byl spíš ojedinělý výsledek, než standart (my byly v tu dobu v krizi celkově. A naše výsledky na jaře byly prostě mizérie). Ale je tu to ale. Takový výprask jsme již během sezóny nedostaly….Ale tím se nad nikým nepovyšuji a nesnižuji ani hráčky ani týmy, které hrají ve spod tabulky. Vím, jaké to je, když na to člověk nemá. A také vím, jak tyto zápasy nemohou ani nám ani týmům o tolik slabším dávat. Vždyť jedna ze základních pedagogických zásad v TV je: zatěžovat úměrně vzhledem k připravenosti a fyz. zdatnosti jedinců. A převedu-li to na fotbal je to to samé. Nelze chtít „tvorbu učení“ když tým není připraven. Během takových zápasů obra s palečkem, obr svůj výkon nezvyšuje neboť si může dovolit flákat. A paleček si výkon zvýší jen do určité chvíle, dokud má síly, ale jakmile ty odejdou, je to jen odevzdanost (a mluvím jak o fyz. a psych. silách). Vždycky je lépe měřit síly se stejně dobrými, či o něco lepšími, o něco horšími než my, to posouvá, ale dlouhodobě měřit nesouměrné to je destruktivní.
    Tímto jenom konstatuji, že liga není v současné situaci unositelná a smysluplná ani pro týmy ve spod, ani pro týmy nahoře tabulky v počtu dvanácti členů. Však v budoucnu, budou-li týmy připraveny, proč ne 12 týmů, ale zatím ta kvalita ještě není! A je rozdíl, pro zvyšování výkonu „silnějších týmů“ hrát 8 zápasů či 4 zápasy, kdy výkonnostní i herní rozdíl těchto týmů je markantnější nejenom o jednu třídu. A i když p. Matýsek hovořil o dítěti (tedy 12 týmů v první soutěži), kterému se nedalo ani šanci (souhlasím plně s nesmyslností kroku na jeden rok něco vyzkoušet)…. zároveň dodávám, že prostě týmy, které mají skóre hodně rozdílné, bodů míň je teď víc než při menším počtu celků. Stačí se podívat na konečné tabulky z předchozích ročníků, kdy byla liga o 10 týmech a i o 12 týmech, jak bodově tak podle skóre vypadala naše liga v minulosti takto: viz www.vlcnov.cz/iveta (záložka COMPEX, historie)
    A týmy, které v druhé lize jsou těmi top a sázejí těm zespodu tabulky jeden gól za druhým to asi znají ten pocit, že jim to nedalo tolik, jako kdyby hrály s kvalitním týmem…a když se tato situace pro hráčky opakuje rok, co rok to i pro nás, pro ně demotivující. Vy-týmy z 2. ligy, které tolik vyčníváte většinou tak aspoň nakouknete někam dál, zkusíte vyšší level, ale kam se dostanou lepší týmy z ligy? Jeden do ligy mistrů, a tam se právě ukazuje, jak nám v naší lize chybí příprava a jak je to stále ještě málo. A tým z 2. ligy, který tolik vyčnívá ve své lize se dostane do 1. ligy, kde musí sice prokázat své kvality (jasně první rok je nejtěžší), ale i když na konci sezony skončí poslední má šanci se udržet, je tu baráž (nepadá se rovnou do 2.ligy jak u chlapů) tím je pro šance v první lize se udržet větší. A to mi přijde fér.

  6. BUDOUCNOST LIGY

    VercaHofi     před 17 lety 26.04.2007 16:10 |  
    0 0

    BUDOUCNOST LIGY
    Kompromisem pro všechna pro a proti, které jsem nejenom já, ale i ostatní zde uvedli pro mě zůstává podoba ligy s 10ti týmy, kdy po skončení první části by pak první 4 hráli spolu, další 4 spolu a poslední dva týmy z 1. ligy o udržení se v nejvyšší soutěži se dvěmi postupujícími týmy z 2. ligy (1 tým Morava, 1 tým Čechy). Mohli by pak hrát buď klasickou baráž, či play off, ale ta mi přijde míň fér, nebo opět soutěž mezi sebou model jak předchozí. A tady by se ukázalo, kdo je opravdu lepší a kdo má na to hrát v první lize.
    Dívala jsem se na termíny soutěže 2. ligy a liga se tento rok hrála na podzim od 27.8.-22.10., jarní část trvala od 8.4.-3.6. Jak jde vidět 2. liga začíná později a končí dříve než 1. liga. Proto by šlo termíny posunout tak, aby se zároveň končilo v obou ligách, navrhovaná soutěž 3x4týmů by se pak začaly hrát současně. Zamezilo by se tak i „náhodné“ výhře na neutrální půdě u baráže, náhodné výhře v play off a kvalita by byla jasně prověřena. Všechno lze udělat tak, aby to sedělo, jen chtít. (dnes již většina týmů za nepříznivého počasí hraje na umělce, takže ani s plochami by nebyl problém).
    Počítala jsem dále počet termínů potřebných pro následující ročník jak pro samu soutěž, tak pro reprezentaci. Kdyby byla soutěž takto koncipována, spotřebovalo by se 24 termínů celkem (viz.dole propočet). Reprezentaci U-17 nepočítám, neboť jak jsem se dívala oddílová příslušnost nominovaných hráček je mnohem různorodější než v ostatních repre výběrech a tak nebude tak velkým problémem 2-3 hráčky nahradit (jediná Sparta má zde 4 hráčky jinak jsou to1,2,3fráčky). Dalším důvodem proč nepřerušovat ligu v době repre U-17 je fakt, že mnohdy ani dorostenecké mančafty u mužů si kola neodkládají, i když jejich mladí reprezentanti nejsou pro tato mistrovský zápas k dispozici. Tím pádem dostávají šanci i ostatní hráči, na které padá tíha odpovědnosti (učení se novým rolím+). Ale kdyby i přesto někdo to nedokázal překousnout, jistě se termíny najdou. Nebo liga se může o termín dřív začít či později ukončit.

    TERMÍNOVÁ BILANCE:
    celkový počet termínů pro odehraní soutěže 18+6 = 24 termínů
    podzimní část: začátek ligy 11. 8. (jako obvykle)
    konec 25. 11. (jako obvykle) = 16
    jarní část: začátek ligy 15. 8. (jako obvykle)
    konec 22. 6. (jako obvykle), tj. 14
    + 2-3 svátky (jeden je v pondělí) = 16-17
    celkem = 32-33 termínů
    potřeby REPRE:
    podzimní čás: A-2termíny+U19-1termín = 3
    jarní část: A-1termín (další tři se hrají přes týden)
    + ??? U19 není uveden plán akcí = 1 + ?
    celkem = 4 + ? termínů
    VÝSLEDEK: 32-33 termínů
    - 4 + ? termínů = 28 + ? x potřebný počet 24 termínů

    tedy 4 termíny nám zůstávají navíc pro potřeby A i U-19 (dobrá bilance)


    Čím dál víc přemýšlím nad zavedením pohárové soutěže na bázi mužské obdoby, zdá se mi tento krok svým způsobem také scestný, neboť chceme především vyplnit reprezentační mezeru, aby týmy nestály. Jak jsem teď zjistila těch mezer bude 4-?(6-8). Do poháru by se mohli přihlásit nejspíš jenom týmy z první ligy, pokud se má hrát o víkendu, v repre přestávkách, neboť 2. liga v termínech repre přestávkách nemá svoji soutěž zastavenu.
    Pro 10 účastníků (nesouměrný počet na soutěž typu pavouka), pokud bude systém play off bude spotřebováno 5-6 termínů. Dobrá to by se vešlo do předpokládaného rozpočtu akcí reprezentace. Ale jak by to vypadalo? Postupně by odpadávaly týmy, které by měly zaplňovat hrou reprezentační přestávku, a v posledním kole by už hrály jen dva týmy a dalších osm by stálo? Pohárový systém formou play off mi tímto přijde nevyhovující. Nevím, ale začínám pochybovat, zda je to ta správná cesta?
    Opět nastoleno několik argumentů i otázek, které ne všem se budou líbit. A vím, že možná bych si mohla uškodit, ale jsem zvyklá říkat to, co si myslím a to, co cítím. A trenér reprezentace Dušan Žovinec si myslím, že již dávno je profesionálem na to, aby neposuzoval mé výkony na hřišti podle názorů, které mám o fotbale. Věřím, že pokud mé výkonu budou odpovídat reprezentační úrovni, potud tam budu a pokud nebudou, nemám tam co dělat.

    • Re: BUDOUCNOST LIGY

      (host)     před 17 lety 26.04.2007 16:58 |  
      0 0

      ....jo,já tohle od tebe čtu pozorně!,určo je to v poho,Dušan je natolik inteligentní že názor od "Ujfalušiho" pobere!...k těm kaučům,mě zas zajímá práce jen té špičky!...vzít to bod po bodu...? ne,hlavně tu strukturu,tahle dvanáctka....já to drtím mezi zuby,ale ted at si to od tebe všichni párkrát po sobě přečtou,než to pochopí!! ikdyž i já tam tu a tam cítím trocha víc citu k těm "pomalejším"...to mě se moc nelíbí,ale beru to! četla jsi tyto stránky nazpět po každém zápase?..já si to poberu vždy stylem Milana Luhového,na vás je to hodnotit objektivněji,v této soutěži se pohybujete uvnitř,já byl na kvalifikaci v rakousku,vidím ligu,druhou,třetí..juniorskou,a k těm slabším...já měl tu čest koučovat lig.tými Drachkova,a Redic...takže vím o čem píšu...Jar.Dolejš

      • Re: BUDOUCNOST LIGY

        (host)     před 17 lety 27.04.2007 08:55 |  
        0 0

        ... slovou "koučovat" by si měl asi používat jen v těch uvozovkách, nikdy si trenér nebyl a nebudeš...

        • Re: BUDOUCNOST LIGY

          (host)     před 17 lety 27.04.2007 09:34 |  
          0 0

          víš o mě?,tak to ti blahopřeju!,příště alespon spitznamen...bitte! :)Jar.Dolejš

        • Re: BUDOUCNOST LIGY

          (host)     před 17 lety 27.04.2007 12:21 |  
          0 0

          ... pokud budeme hlídat pravopis, místo "slovou "koučovat" by si měl ... " by mělo být "slovo "koučovat" by jsi měl ...". To jen na okraj. Podle mého názoru je Jaroslav Dolejš člověk se spoustou chyb, ale obrovskou láskou k fotbalu. Určitě je třeba si na jeho způsob trénování zvyknout. Ale pokud by byl špatný trenér, neměl by za sebou tolik štací, ale byl by v nějakém uťáplém mužstvu hluboko dole. A proč jsi se po vzoru většiny neodepsala? JardaJ

          • Re: BUDOUCNOST LIGY

            (host)     před 17 lety 27.04.2007 12:37 |  
            0 0

            dík...nějak to tam flákam hlava nehlava,páč myšlenky jsou rychlejší...to je muj velkej problém,co na tom jazíčku...není to tu o mě!...mám rád kouče typu Petržely,Csaplára a ty taky moc fans nemej...to je život,ale můj životopis není na pořadu dne!,či ano? toho anonyma tak rajcuju?...ano koučink mám jiný i přístup k hráčkám...,ale fotbal je můj žívot,nikdy se nemůžu oženit,oženil jsem se s fotbalem... Jar.Dolejš

          • Re: BUDOUCNOST LIGY

            (host)     před 17 lety 27.04.2007 13:40 |  
            0 0

            Pardon, chtěl jsem napsat nepodepsala!

    • Re: BUDOUCNOST LIGY

      Richi (admin)     před 17 lety 26.04.2007 22:40 |  
      0 0

      Tak jsem se rozhodl také vyjádřit k tomuto tématu. Tak za prvé souhlasím, že je blbost mít soutěž o 12 týmech. Pokud se nepletu, tak Slavia pro to ani ruku nezvedla. My jsme vždy byli hlavně pro play-off, jak to tady bylo v posledních třech letech. Určitě semifinálové utkání Slavia - Otrokovice, na to se jen tak nezapomene, kdy jste doma vyhrály 2:0, ale my nakonec doma vyhrály 3:0. Zápasy to fakt byly skvělé a pro diváky k pokukání. Bohužel se asi už playoff nikdy nevrátí, proto jsem pro další variantu.

      Souhlasím, aby se počet týmu snížil na 10 účastníků. I to se od sezony 08/09 zřejmě stane, jen jaksi nechápu, jestli jsem špatně nečetl, co to ale pak bude? Se odehraje jen 18 zápasů a nic víc? Co to má znamenat? 18 zápasů za sezonu? To je strašně málo!

      Proto se přikláním k tomu, co napsala Hofi, tedy aby po odehrání hrály první čtyři celky svou nadstavbu, další čtyři o umístění a poslední dva a nejlepšími z druhých lig svou baráž. Protože se prostě musí docílit, aby se hrálo více zápasů mezi těmi nejlepšími, tedy spíše řečeno, aby týmy odehrály více zápasů se stejně kvalitními. Jak Hofi řekla, týmům i ze spodku tabulky dá více zápasy s tými ze stejných míst, než utkání se Slavií či Spartou, kdy dostanou desítku. To prostě nikomu nic nedá. A na vršku zas zápasy Slavia vs Sparta, Slavia vs Slovácko apod, to jsou prostě šlágry a když se v sezoně zopakují vícekrát, tak to bude super, jak pro nezávislé, tak pro hráčky, které můžou získat větší zkušenosti. A pokud se prostě k tomu nepřistoupí, aby ty TOP týmy odehrály více zápasů mezi sebou, tak to prostě bude vždy stát za starou bačkoru. Toto téma by se mělo co nejdříve otevřít a měli bychom si ujasnit, jak by to nakonec mělo být. Nerad bych, aby od sezony 08/09 to bylo jen s deseti týmy, což bude opět na hovno. Příští sezonu nezměníme, ale je akutní to vyřešit pro tu další.

      Musí se s tím začít rychle něco dělat, ale bude o to zájem? Chtělo by to, aby se to otevřelo hned na příští komisi žen. Hofi, vy tám máte pana Kvapila, my Poly. Jen si teď říkám, že se asi zaspalo, protože už nějaké návrhy se před pár měsíci měly zasílat. Jen jestli není pozdě ... :-(

      • BUDOUCNOST LIGY

        VercaHofi     před 17 lety 26.04.2007 22:57 |  
        0 0

        Juj Richi, to se vyjma tech 18ti zapasu pocita nejspis s poharovymi zapasy (ktere teda puvodne mely byt pro zaplneni prostoju) .....
        No a i kdyz je pravda, ze my mame p. Kvapila, ne vzdy spolu souhlasime, vzdyt vim, ze hlasoval take (za nas?) pro rozsireni na 12 tymu. Ale muzu se s nim urcite povavit a rici svuj nazor....a uvidime:-) Ale jak jsi napsal, chtel a chce nekdo z kompetentnich osob hledat jina reseni a moznosti?

        • Re: BUDOUCNOST LIGY

          Richi (admin)     před 17 lety 26.04.2007 22:59 |  
          0 0

          Máš icq? :-)

          Co vím, tak pohárová soutěž by se měla hlavně hrát v zimní a letní přestávce, tím by to částečně nahradilo přátelské zápasy.

          • BUDOUCNOST LIGY

            VercaHofi     před 17 lety 27.04.2007 09:12 |  
            0 0

            Tak to ja nejspis spatne pochytila info o POHARU :-) ...nu pokud by to bylo v prestavkach zima, jaro, tak to se da udelat ruzne a to by mohlo mit smysl a vyznam
            ....ale 18 zapasu za sezonu je opravdu velmi malo.....

            • Re: BUDOUCNOST LIGY

              (host)     před 17 lety 28.04.2007 17:37 |  
              0 0

              Tak jsem rád, že se pan Dolejš mýlil s těmi bodíky pro poslední tři spodní celky tabuky :-)
              Hlučín - Ředice 3:0
              ....a věřím, že to nejsou poslední bodíky :-)
              S pozdravem Milan Matýsek

              • Re: BUDOUCNOST LIGY

                (host)     před 17 lety 28.04.2007 19:42 |  
                0 0

                gratulace Hlučínu..to je docela překvapení

                • Re: BUDOUCNOST LIGY

                  (host)     před 17 lety 29.04.2007 18:27 |  
                  0 0

                  Jsem taky ráda, že se pan Dolejš mýlil :)

  7. Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

    (host)     před 17 lety 30.04.2007 12:50 |  
    0 0

    pan Dolejš se nejen hluboce mýlil, ale myslím si, že pokud byla vhodná doba na takovýto výrok vůči týmu Hlučína, přijít by nyní měla rovněž patřičná omluva na tuto stranu,... nebo se pletu? :)Opravdu Hlučínským hráčkám gratuluji k výhře, výsledek 3:0 proti týmu Ředic je moc krásný a myslím si, že rovněž hodně dopředu a na velice dlouhou dobu umlčel i všechny jasnovidce fotbalového sestupu! Navíc jak koukám, bodově jste se dotáhly i na ostatní týmy a to máte za sebou již zápasy se Spartou, Hradcem, Brnem i Slováckem... no co dodat! perte se, věřím, že jste ještě v této sezóně neřekli své poslední slovo... A pade Dolejš: Co bude s tím krkem v šanc??? :-) Přeji hezký den...

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      (host)     před 17 lety 01.05.2007 00:08 |  
      0 0

      Děkujeme za krásná slova :-) Dobrý postřeh s těmi zápasy. Těžké rozlosování, na druhé straně však dobrý pocit mít za sebou zápasy se 4 družstvy ze "silné" šestky a neprohrát dvojciferným výsledkem. Je taky pravdou, že s Ředicemi holky podaly velmi pěkný výkon, bojovaly o každý míč, snažily se kombinovat, dokázaly vydržet v šíleném horku běhat takřka 90 minut....a prokázaly velkou chuť po vítězství. Chci jim za tenhle výkon poděkovat a snad nebude vadit, že to dělám i na stránkách Slavie :-) Rovněž věřím holkám, že ještě nějaký ten bodík vybojují, aby dokázaly, že výhra nad Ředicemi nebyla náhodná, ale že i v Hlučíně se s hráčkami aspoň trochu pracuje a..... :-)

      S pozdravem Milan Matýsek

  8. Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

    (host)     před 17 lety 30.04.2007 13:02 |  
    0 0

    Zdravím všechny,
    nedá mi to a musím napsat malý příspěvek do diskuse,kterým se chci připojit k Hofi a vyjádřit svůj souhlas s jejím názorem ohledně rozšíření ligy na 12 týmů.
    po x-letech ve Slávii Praha jsem nyní již druhým rokem na hostování v týmu Mladé Boleslavi,který hraje druhou ligu východ.
    včera odpoledne náš tým hrál s druholigovým "B"týmem Teplic.
    Teplický tým přijel o 8hráčkách a zápas se tedy hrál....ale nedohrál.Po 10 minutách druhé půle...kvůli zranění jedné z hráček Teplic byl předčasně rozhodčím ukončen pro nedostatečný počet hráček v poli.Upozornuji,že se hrálo od 14hod. a v ten samý den i "A"tým Teplic hrál na Spartě 1.ligu a poté i jejich juniorka.Jsou to sice jen spekulace,ale je jasné,že spěchali na zápas juniorky do Prahy a troufám si tvrdit,že ty samé hráčky nastoupily i v dalším zápase.Bohužel ten,kdo na tom tratil nejvíc byl náš tým....diváci,ani vám raději nebudu psát kolik hráček tím takzvaně otrávili,naštvali,zbytečně se platili rozhodčí,hřiště, zajištovali pořadatelé...atd.atd......
    Pokud tým nemá dostatečný počet hráček at se tedy z jedné soutěže odhlásí a nekomplikuje situaci,nehleděně na to,že co se týká mladých hráček,které nastupují během jediného dne třeba ke dvoum po sobě jdoucím zápasům...to se týká hlavně 1.ligy vůbec nechápu tento systém,ptž tímto stylem se jen hráčky odrovnají,bude víc zranění,přetěžují se jejich síly.
    Nejsem zrovna typ,který by rád posílal příspěvky do diskusí na různých stránkách,ale tohle byl opravdu vrchol a chtěla bych to prezentovat a doufám,že se nad tím někdo zamyslí a začne se na svazu trochu přemýšlet v tomhle směru.Hraju fotbal už 25 let/páni už???/ pořád mě stále stejně baví a neměnila bych,ale tohle by se stávat nemělo.
    Dana Jeřábková

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      (host)     před 17 lety 01.05.2007 00:47 |  
      0 0

      Hm, tak uznávám, že tohle je smutné. Když družstvo nepřijede ani v jednácti, pak je to k zamyšlení....

  9. Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

    (host)     před 17 lety 01.05.2007 00:35 |  
    0 0

    ....i takhle může dopadnout liga o šesti týmech...
    http://www.90minut.pl/liga.php?id=2606
    ...jeden z nějakého důvodu odstoupí a zůstane jich pět....
    ...co myslíte, jak to asi baví nejlepší polské hráčky? ...a je vůbec možné, aby se tohle stalo jen v Polsku? Hodně otázek? Pak se omlouvám, jen přemýšlím nahlas :-) Nechtějte vědět, co si myslí některé hráčky ze spodní části "silné šestky" při představě, že by snižoval počet družstev tak rapidně, že by se hrálo čtyřkolově a měly by se v sezóně měly potkat 4 x se Spartou. Já jsem to už slyšel :-) ..kde je vlastně pravda? ...co je to nejlepší pro český ženský fotbal? ...a kdo z nás to ví stoprocentně?...

    S pozdravem Milan Matýsek

    • Re: Slávistky rozdrtily Karlštejn 9:0

      Richi (admin)     před 17 lety 01.05.2007 00:38 |  
      0 0

      Já si myslím, že ideální je mít 10 týmů. Méně ne, více také ne. Tečka.

      • for p. Matýska

        VercaHofi     před 17 lety 01.05.2007 03:50 |  
        0 0

        Ano, kdo z nás to ví stoprocentně, co je pro náš fotbal to nejlepší? to nemůže říct nikdo, však.....neřešit, nehledat, nediskutovat, neuvažovat, nekombinovat východiska a možnosti, ale čekat na samospasení by bylo tou největší brzdnou silou . . . a pokud Hlučín porazil Ředice, vždyť fajn, jen dobře, souboj o udržení se v lize bude bojem, loterií i vzrušením a to je ta správná instance....
        A liga o šesti týmech:-) myslím, že o tomhle vážně, naplno všeobecně nikdo ze zástupců výkonných, ani ostatních neuvažoval.