Ženský fotbal

Struktura ženské první ligy v dalších letech

Tak už to vypadá, že je jasné, jak by pro příští ročníky měla vypadat ženská liga. Zasvěcení v této problematice jistě vědí, jak velká debata právě na toto téma probíhala na těchto stránkách. Teď jsou tu tedy odpovědi, jak to vše bude vypadat.

Příští ročník 2007/2008 bude mít i nadále 12 účastníků, ale již naposledy, jak bylo již schváleno. Systém je stejný jako tento ročník, každý s každým odehraje zápasy doma/venku, takže celkem nás čeká 22 zápasů. Změna je však u sestupu, kvůli snížení týmů pro příští ročník nyní sestoupí rovnou čtyři celky! Bude to docela velká změna a asi hlavně týmy ze spodku tabulky budou dost nadávat. Ligová tabulka se tak hodně promění. Jinak startovat mohou hráčky dovršením 14 let.

U dorostenek dochází k zásadní změně. Doposud mohly nastupovat tři starší hráčky, od další sezony už to však nebude možné! Věkově budou moci nastupovat hráčky od 13 do 19 let, resp. pro tento ročník by to mělo být rozlišeno ročníkově, tj. pro hráčky narozené od 1988 do 1994. Počet účastníků a systém zápasů je stejný jako v první lize. Zápasy se nadále budou hrát po skončení utkání prvního týmu.


Velkou změnou projdou soutěže od ročníku 2008/2009. A jak už bylo odhlasováno, zůstane to tak minimálně tři roky. Bude tedy pouze deset účastníků a v základní části se utká každý s každým. Čeká nás tedy 18 kol, což by bylo málo. Tabulka se následně rozdělí na dva účastníky, na první čtyři a zbylých šest. Zde každý s každým sehraje zápasy. Pro horní skupinu v boji o titul sehrají týmy celkem 24 kol, boj o záchranu bude mít 28 kol. Body ze základní části zůstanou. Sestupovat budou dvě družstva.

U juniorek v důsledku změny struktury v první lize dojde k úbytku zápasů. Celkem se tedy odehraje 18 zápasů, čímž soutěž končí. V nadstavbové části první ligy mohou týmy jezdit s A družstvem, ale hrají jen přátelská utkání. Jinak vše zůstává stejné. Věkové omezení by zde ročníkově mělo být od 1989 do 1995.


Nová struktura soutěže je tedy zajímavá a konečně týmy z vrchní části sehrají více dramatických zápasů mezi sebou. A týmy ze spodku sehrají více s týmy stejně silnými, což jim dá více než s týmy z první čtyřky. I deset účastníků je optimální stav. Je zřejmé, že řada lidí s tím nebude souhlasit a nebudou spokojeni, ale ideální varianta asi nebude. Nyní se tedy můžete vyjádřit v diskusi pod článek, co na novou strukturu říkáte.


Struktura soutěží pro ročník 2007/2008 - ZDE.
Struktura soutěží pro ročník 2008/2009 - ZDE.

Komentáře (34)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    (host)     před 17 lety 02.05.2007 12:24 |  
    0 0

    mám jen dotaz k následujícímu ročníku sezózy. píše se zde, že příští sezónu pro snížení počtu 12 týmu spadnou hned poslední 4 týmy, tedy 9.-12.místo. Pro další rok by mělo být tedy týmů 10! Které 2 týmy doplní osmičku týmů, co se v lize udrží? Půjdou poslední 4 týmy ještě třeba do baráže s druholigovými celky? Nebo jak??? děkuji za odpověď :)

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 12:51 |  
      0 0

      ze jdou pryc 4 tymy neni pro nasledujici rocnik ale az pro sezonu 2008/2009.

      • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

        (host)     před 17 lety 02.05.2007 14:53 |  
        0 0

        omyl čtyři sestupují už příští sezony a od 2008/2009 bede jen 10 celků

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 04.05.2007 11:12 |  
      0 0

      Ti dva postupující jsou vítězové druhých lig, na Moravě po barážových zápasech, přemýšlejte

  2. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    (host)     před 17 lety 02.05.2007 13:01 |  
    0 0

    jasně že jo, takhle to bylo myšleno! omlouvám se, jestli jsem to špatně podala, nicméně otázka zůstává stejná: budou padat poslední 4 týmy a postoupí nějaké 2 z druhé ligy? nebo tam bude ještě nějaká baráž! někdo tu osmičku přeci doplnit musí...

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 13:10 |  
      0 0

      Osmicku doplni dva nejlepsi tymy ze druhych lig, nejspis po nejake vzajemne barazi. Nyni se kazdopadne bude vzdy z prvni ligy sestupovat.

  3. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    (host)     před 17 lety 02.05.2007 13:29 |  
    0 0

    ok, moc děkuju za odpověď! teď už v tom mám jasno! tento systém se zdá být fajn, až na tu sezónu 2008/09, kdy sestoupí rovnou 4 týmy a přijdou 2 z druhé ligy! myslím si, že i zde by mělo dojít k nějaké baráži mezi sestupujícími celky a možnými druholigovými nováčky! mohlo by se totiž stát, že nejen že sestoupí někdo s těch posledních, ale přibude do ligy možná ještě horší tým než právě ten sestupující a to asi lize moc navrh nedá! a taky asi všichni víme, jaký je první rok v lize pro všechny oříškem! rozdíl je markantní, tak proč ještě nedát šanci i těm posledním z první ligy o udržení!? jestli to má být pro dobro 1. ligy, tak přeci postoupí ten lepší! ten pak bude moci konkurovat daleko více pro ty týmy nahoře!

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 13:36 |  
      0 0

      Ona uz bude jenom jedna druha liga cechach (ceska narodni liga) v a jedna na morave (maravska.......) a z techto lig bude primy postup viteze do narodni 1.ligy
      pak budou regionalni souteze A,B,.......(dnesni 3.liga) jak v cechach tak i na morave.......

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 21:57 |  
      0 0

      Sohlasím s tímto názorem. Dneska (a nejen dneska) jsme se o tom bavili na tréninku. Je fakt, že tohle se klidně může stát. Připadá mi to taky trochu nedomyšlené - 4 celky, které se už trochu rozkoukaly v 1.lize nekompromisně spadnou a můžou postoupit z 2.ligy slabší týmy než ty poslední z první. Někdo to bude brát jako obranu těch "slabých" týmů z 1.ligy, ale mi to připadá jako: vyřešili jsme, nařídili jsme a hotovo...a tak to bude a přes to nejede vlak !...ale je tohle vážně ku prospěchu 1.ligy a celé ženské kopané nebo je to jen alibismus, který se schovává za "zkvalitnění 1.ligy" ?
      Další roky s tím souhlasím, ale tenhle přelomový je hodně drsný a pokud jsme se bavili při rozšíření ligy na 12 jako o kroku zpět, pak tohle mi připadá jako dva kroky zpět.
      ...ale asi je už rozhodnuto a nikdo nebude poslouchat už tyhle nárzory. Vrch tabulky bude spokojený a ostatní ať se s tím prostě smíří....

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 22:03 |  
      0 0

      Zapomněl jsem se podepsat pod svůj názor... tak to chci napravit
      S přáním hezkého večera Milan Matýsek

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 22:40 |  
      0 0

      Ještě mě napadají další otázky k sezóně 2008/09:
      1. V souvislosti s Pohárem ČMFS sladění termínovky pro 1. a
      2.ligu, když 1.liga bude mít 10 a druhé ligy po 12 družstvech?
      2. Rozdělení desetičlenné 1.ligy po základní části na 4 o Mistra
      ČR a 6 družstev o udržení - družstva o udržení odehrají více
      zápasů než první 4 ? ...ty první čtyři nepotřebují
      tolik "trénovat", že jim stačí méně zápasů ? ...co budou dělat
      zbytek sezóny? ....nebude pro
      družstvo, které skončí po základní části na 5. nebo 6. místě a
      třeba s velkým náskokem,zbytečně nákladné ježdění k
      zápasům "o ničem" po celé republice, jako tomu bylo u
      některých zápasů bývalého play-off? ...stejná družstva se
      budou potkávat častěji, nezavání to ponorkovou nemocí? (o
      tomhle bychom mohli vyprávět z vlastních
      zkušeností) ....možná bych ještě přišel na další otázky, ale
      dneska už to radši ukončím.....
      Připadá mi to vážně jako hození všech dosavadních zkušeností za hlavu a další experimentování....budu se opakovat: je to jen můj názor
      Milan Matýsek

  4. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    KING25     před 17 lety 02.05.2007 13:38 |  
    0 0

    Proč se ženský fotbal omezuje věkem, nebo to dovršení 14 let a juniorky od 13 do 19 let vnímám špatne. Pokud mohou hráčky v juniorce hrát až od 13 let, tak to musel vymyslet nějaký génius. Však těch máme na svazu spoustu.

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      (host)     před 17 lety 02.05.2007 15:05 |  
      0 0

      ale vzdyt je to tak i u chlapu ....

      • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

        KING25     před 17 lety 02.05.2007 15:48 |  
        0 0

        Heh..tam je snad povoleno, že může hrát hráč klidne větší katetegorii než do které patří. Aspon tak to pozoruji, že se tak děje. Tak třeba se mýlím. A u ženských, kterých je pět a půl a ještě mají nějaký věkové omezení mě to příjde jako úplná kravina..:-)

        • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

          Richi (admin)     před 17 lety 02.05.2007 15:58 |  
          0 0

          Kingu, co blaznis? Vzdyt dorostenky, to je proste kategorie pro mlade .. to proste musi byt omezene ... u chlapu to dorostenci maji taky omezene ... urcite nemuzou v A dorostu hrat dvanactileti kluci ...

          • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

            KING25     před 17 lety 02.05.2007 16:13 |  
            0 0

            no jak řikám...u holek není problém, aby byla 16 letá hráčka hvězdou týmu ne? a proč by svůj talent nemohla ve dvanácti rozvijet už mezi dorostenkama?

            • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

              Richi (admin)     před 17 lety 02.05.2007 16:20 |  
              0 0

              Protoze to by bylo na hlavu postavene, aby takova mala holcicka, nevyvinuta, hrala s sedm let starsimi. To uz je o zdravi!

            • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

              Richi (admin)     před 17 lety 02.05.2007 16:21 |  
              0 0

              A propo, pak by se stávalo, že týmy, které nemají moc hráček, by za každou cenu cpali do svých týmů takové malé děti a tím je zlikvidují. Jen ať hrají mezi kluky či v žákyních.

              • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

                KING25     před 17 lety 02.05.2007 16:28 |  
                0 0

                ok a kolik je těch ženských žákovských týmů? A už vidím jak je kluci nezvyklidují. OK. necháme tuhle diskuzi být. To by tu bylo na dost dlouho :-)

                • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

                  Richi (admin)     před 17 lety 02.05.2007 16:33 |  
                  0 0

                  Hlavně že ty se v problematice ženského fotbalu vyznáš .... jsou mladší žákyně (10-12) a starší žákyně (12-14). A ty holky, když hrají s klukama, tak těm klukům je nejvíce 14-15 let, více ne. Což není rozdíl a rozhodně je nezničí. A hrajou vždy ve své kategorii.

                • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

                  (host)     před 17 lety 02.05.2007 16:42 |  
                  0 0

                  Králi 25!!! Zrovna sem se dozvěděl hroznou novinu!! Prý ještě tvoje výsost není přihlášena na výjezd do Jablonce?!!! Přece nás nechceš připravit o svou vznešenost? Co si bez Tebe ti hráči počnou?? Si poslední naděje Slávie! k25o!!

                  • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

                    KING25     před 17 lety 02.05.2007 17:05 |  
                    0 0

                    No co...nebudou se předemnou stresovat a konečne vyhrajou..:-))

            • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

              (host)     před 17 lety 02.05.2007 20:13 |  
              0 0

              Nevim jak holky, ale u chlapu dle cl.69 Soutezniho radu smi hrat: pripravka za zaky, zaci za dorost, dorost za dospele (odst.1). Jinymi slovy minimalni vek pro nastoupeni za dospele je 14 let (spodni dorostenecka hranice, viz. cl 68), obdobne pak je minimalni vek nastoupeni za dorostence 10 let a za zaky 6 let (minimalni vek pro hrace vubec). Mladsi hraci nastupuji za starsi tymy bez omezeni.
              Takze zde neni problem, aby byl 16 lety hrac hvezdou tymu nebo se nemohl ve 12 rozvijet v dorostu. Ostatne i u tech holek je to asi stejne, kdyz je tam minimalni hranice 14 let jako u chlapu.

              • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

                KING25     před 17 lety 02.05.2007 20:24 |  
                0 0

                Pěkne popsáno. Díky za zajímavé informace

                • Věkové hranice

                  VercaHofi     před 17 lety 04.05.2007 11:26 |  
                  0 0

                  Jak zde bylo správně uvedeno, určité věkové hranicetu musí být! Existují jak u chlapů, tak v jiných sportech. Jsou nejenom logickým vyústěním geneze lid. života, ale opírají se také o poznatky vědy a jejich jednotlivých oborů. Specifika pro jednotlivé kategorie jsou popsána v mnoha příručkách pro trenéry, psychology, či samotné rodiče. Takže to, že máme "dané věkové kategorie" je jen dobře! Jak z hlediska fyzického-zdraví, tak z hlediska psychicko-psychologického-vývoj jedince mezi vrstevníky, úměrná zátěž na nervovou soustavu atd...
                  A pokud za dorostence hraje nějaký žák, většinou je to soutěž mladšího dorostu, nebo nižší soutěž s menšími nároky. Jelikož naše kategorie dorostenek je v tak velké šíři 13-19let (bez rozlišení mladší, starší dorostenky) jejich věková hranice je úměrná všem zjištěným poznatkům. Šlo by ještě tuto hranici snížit na 12 let ale níž už ne!
                  Jeden fakt: děti=holky a kluci se fyzicky do jistého věku 10, 11(někdy12,13, u chlapců klidně 13,14) let vyvíjejí naprosto stejně. Až jakmile se zvýší aktivita hormonů, pod jejichž vlivem se začnou i navenek projevovat pohlavní sekundární znaky, se tělesná konstituce začíná měnit. Proto si myslím, že je naprosto normální a přirozené (ve Švédsku ve fotbale s úspěchem funguje, u nás s malými výhradami také, ve florbale jako jiném sportu jakbysmet) do katerie žáků holky a kluci sportují společně. Je to přirozené pro obě pohlaví, aby se vyvíjeli vedle sebe a společně! Přispívá ke zdravému vývoji jedince jak z hlediska psychologického tak sociálního. A když to fyzická výkonnost dovoluje, je jen dobře když to tak i zůstane. Kluci od holek, holky od kluků vzájemně se učí a ne jenom fotbalovému umění, ale i sociálnímu soužití.
                  Kingííí, ne všechno, co na svazu je děláno je zle:-)

                  • Re: Věkové hranice

                    KING25     před 17 lety 04.05.2007 14:30 |  
                    0 0

                    Tak tohle je dost vyčerpávající odpověd a určitě si to budu pamatovat. smekám..:-)

  5. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    (host)     před 17 lety 02.05.2007 13:43 |  
    0 0

    taky dobrá úvaha! jedna druhá liga na moravě i v čechách a vždy vítěz přímo do 1. ligy! s tím souhlasím!!! pokud spadne tým z 1. ligy do druhé, má šanci hned další sezónu o návrat, pokud vyhraje následující ročník v 2. lize! takže je to vcelku spravedlivé! musím říct, že se mi tohle opravdu moc líbí!!! tak díky a hezký den...

    • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

      lucky-pilda     před 17 lety 02.05.2007 17:52 |  
      0 0

      a kdyz vznikne situace, ze treba poslednich 5celku je jen z moravy, to spadne ten posledni a pak az posledni cesky, respektive v konecne klasifikaci 5. tym ??

      • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

        (host)     před 17 lety 02.05.2007 19:58 |  
        0 0

        V tom pripade se nejspis upravuje pocet tymu sestupujicich z Moravske II.ligy. Treba ve Futsale je to tak, ze letos sestoupil jeden tym z Cech do II. ligy a z teto II.ligy sestupuji 3 tymy, protoze zezdola postupuji tri vitezove divizi a jeden tym postupuje do I. ligy. Pokud by sestoupili dva tymy z Cech, tak sestupujici z II. ligy-Zapad by byli ctyri. Pokud by cesky tym nesestoupil vubec, tak sestupuji dva tymy, ale stale postupuje jeden. Jednoduche, ne?:-)

        • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

          lucky-pilda     před 17 lety 02.05.2007 23:40 |  
          0 0

          takze v tomto pripade by sestoupili dva moravske tymy a misto nich by postoupil jeden cesky a jeden moravsky, coz by znamenalo, ze v prvni lize bude o jednoho ceskeho ucastnika vic a o moravskeho mene? pochopil sem to dobre?

          • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

            (host)     před 17 lety 03.05.2007 13:53 |  
            0 0

            Presne tak

      • Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

        (host)     před 17 lety 02.05.2007 19:59 |  
        0 0

        já myslím že to bude stejné jak u chlapů od druhé ligy. Když bude posledních pět v první lize z čech :)) nebo moravy, tak holt budou sestupovat dva z příslušné druhé ligy, atd.

  6. Ženský fotbal v ČR

    VercaHofi     před 17 lety 08.05.2007 01:39 |  
    0 0

    Chci jenom dodat, že má smysl diskutovat, psát o budoucnosti ženské fotbalové ligy, neboť ještě není vše definitivní, o konkrétní podobě ligy se bude muset ještě hlasovat a samozřejmě jednat. Především Ti, kteří mohou něco měnit by se dál měli snažit hledat optimální řešení, hledat návrhy, možnosti, klady i zápory.
    Ale i kdyby již bylo všechno rozhodnuto, diskuze má stále smysl, neboť mnohapohlednost, názorová rozrůzněnost přináší další myšlenky, otázky, odpovědi těm, kteří nejvíce se samotnou podobou hýbají. A proto Ti, jimž není osud ženského fotbalového světa v ČR ukraden a jež ho mohou přímo ovlivnit, by měli znát, co nejvíce názorů a myšlenek, aby se utvrdili, že jejich počínání-návrhy budou jedny z nejlepších.

  7. Re: Struktura ženské první ligy v dalších letech

    (host)     před 17 lety 17.05.2007 15:40 |  
    0 0

    Dobrý den,
    chtěl bych tu jen v reakci na některé komentáře, které tu řešily to, jak rozšíření 1.ligy ubralo této soutěži na kvalitě a prestiži, poznamenat jednu jedinou věc:
    Nemyslíte, že na prestiži ženskému ligovému fotbalu ubírá spíše to, že nejslavnější zápas derby pražských S se hraje na vesnickém hřišti v Uhříněvsi uprostřed polí?!
    můj názor je ten, že tohle byla degradace ligového fotbalu a pokud vím zaviněná Spartou Praha, která odmítla sehrát tento duel na umělé trávě v Edenu...
    Luky