Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 17/18 6

V dalším díle podcastu Mezi námi fanoušky quelhar, tolsimir, pan Lama a David Ocetník rozebírají příčiny porážky s Libercem a téměř vše, co s porážkou a obecně se situací Slavie souvisí.

Slavia po reprezentační přestávce sice porazila Karvinou venku a následně přivezla velmi cenný bod ze španělského Villarrealu, jenže oba tyto úspěchy zcela překryla nečekaná domácí porážka s Libercem. Právě ta tak je hlavním a vlastně téměř jediným tématem dalšího podcastu Mezi námi fanoušky. Diskutéři probírají příčiny od již tradičního neproměňování šancí přes nesehranost a rotaci hráčů až po neefektivní standardní situace či možná nevhodně zvolenou sestavu.

V druhé části podcastu přijde na řadu téma, zda je na místě diskutovat o pozici trenéra, nebo je to v současné situaci nevhodné. Ve třetí části se pak dostaneme k tomu, že Slavii stále chybí sportovní ředitel a probíráme, zda je to chyba a jak by vlastně měl sportovní ředitel v klubu fungovat. Na závěr se pan Lama podělí o osobní zážitky z Villarrealu a David krátce srovná s osobní zkušeností z Astany.

Obsah:
00:00 Porážka Slavie s Libercem - příčiny, styl hry, rotace hráčů, volba sestavy, standardní situace, ...
25:00 Slavia v Evropě vs. Slavia v lize. Je na místě probírat pozici trenéra?
42:30 Chybí Slavii sportovní ředitel a jak by měl fungovat?
56:50 Zážitky z Villarrealu

 

Komentáře (33)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    Travinho     před 7 lety 24.10.2017 08:29 |  
    2 2

    Ocetník? Ocenuji Quelharovu odvahu tam tuto osobu pozvat. Dneska jsem obzvlášt zvědavý a to hlavně na mediální hvězdu Deníku Sport.

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      malan (přítel SN)     před 7 lety 24.10.2017 09:07 |  
      7 4

      Tak si pozvi svoje vyvolené do tvého pořadu "komentáře na parkovišti" ;)

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Travinho     před 7 lety 24.10.2017 09:27 |  
        2 4

        V klidu, já to myslel s nadsázkou. Priznám se, ze právě kvůli Davidovi si to dneska pustím po delší době celé.

        • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

              před 7 lety 24.10.2017 10:26 |  
          2 3

          snad tě nezklamu :-D

  2. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    bububu (přítel SN)     před 7 lety 24.10.2017 11:38 |  
    19 0

    Oceňuji především realismus, snahu nelhat si do vlastní kapsy (náhoda, sedne si to atd.). Odvolání Šilhavého v tuto chvíli není vůbec na místě, nicméně souhlasím, že žádné téma nesmí být v profesionálním klubu tabu. Je zcela na místě klást si otázky, zda trenér unáší tlak na svou osobu, má ze sebou kabinu, nedělá taktické chyby atd.

    Závěrem, trošku mě mrzí, že po letošním titulu má mnoho fanoušků tendenci chápat hranici mezi úspěchem a neúspěchem binárně, kdy cokoliv jiného než titul je jasný neúspěch. Investice do kádru byly obrovské, vítěz ligy jde přímo do LM, ale opravdu je na místě být tolik nespokojený s průběžným druhým místem a průběžnou postupovou pozicí ze skupiny EL? Jestli někdo v létě počítal, že jsme se rázem stali hegemonem a budeme ligu válcovat s prstem v nose, tak ho teď čeká tvrdé vystřízlivění...

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

          před 7 lety 24.10.2017 11:44 |  
      5 14

      za mne mohu jenom říct, že druhý místo je super ale záda volná rozhodně nemáme. A spíše koukám dopředu, konkrétně léto 2018.
      Myslím, že trenér ač kvalitní, neunese příští rok poháry a není tedy na co čekat. Některé kroky jako totální odmítání mladších hráčů, nemohoucnost reagovat na hru na hřišti atd. ve mě nechávají spíše negativní pocity. Takže ač se může zdát, že jsme na tom dobře tak za mě ztrácíme zbytečně rok.

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Jachym     před 7 lety 24.10.2017 11:59 |  
        11 1

        Jako bývalý stoper není žádná slečinka, aby neunesl pár kilo vážící pohár, i když bude na MOL. S těmi za Evropskou ligu nebo českou ligu mu případně pomohou hráči:-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Lantenac     před 7 lety 24.10.2017 12:13 |  
        4 6

        Souhlasím s názory, které padly v podcastu. Se vším k respektem a obdivem k práci, kterou tu Šilhavý odvedl (a stále vlastně odvádí) si myslím, že není otázka JESTLI bude Šilhavý odvolán, ale spíše KDY se tak stane.
        Ovšem vůbec netuším, kdo by mohl přijít místo něj, aby bylo jasné, že půjde o krok kupředu.

        • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

          japhy     před 7 lety 24.10.2017 13:54 |  
          11 2

          Tenhle příspěvek si někam pečlivě ulož a v prakticky nezměněné podobě ho postuj kdykoliv si vzpomeneš, a pořád bude platný. Stejně tak ovšem jeho informační hodnota - 0

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        bububu (přítel SN)     před 7 lety 24.10.2017 12:30 |  
        8 0

        No jo, jenomže kdo místo něj? V ČR mi přijdou jako kvalitnější trenéři snad jen Vrba a možná KJVCD. Možností je jít cestou zahraničního kouče, ale to může skončit podobným průšvihem jako na Spartě. Já osobně bych se toho bál, česká liga je velmi specifická a velmi často se v ní neprosazují ani kvalitní zahraniční hráči (pro příklad nemusíme chodit daleko), natož trenéři.

        Až tu tedy bude kvalitní, dostupný a progresivní český kouč (možná časem Trpišovský? Šmejkal?) a JŠVCD nebude zvládat, pak prosím. Za mě ale taková situace v současnosti není a vyhazovat v tuto chvíli Šilhavého z 2. místa v lize a EL by byla hodně velká pakárna ve stylu mezivrbovské Plzně.

        • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

              před 7 lety 24.10.2017 13:26 |  
          5 4

          stačí být chvíli v kontaktu s italskými fanoušky, ať už v hospodě nebo na fotbale a člověk musí pochopit, že tohle není naše krevní skupina. Ta mentalita a způsoby chování není kompatibilní s českým človíčkem. Proto nechápu, že Sparta někoho takového přivedla. To samé pokud by jsi sem tahal třeba řeckého nebo španělského trenéra.
          My se musíme podívat ideálně do Německa.

          • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

            Jachym     před 7 lety 24.10.2017 16:52 |  
            5 2

            Mentalita skopčáků je také výrazně jiná a rozdíly by byly v konečném důsledku stejné jako u Itálie. My ale v současnosti máme na postu trenéra velkou kvalitu z domácích zdrojů. Pokud někdy vůbec cizinec, tak musí být o dost lepší než domácí, aby se vyplatil. To, co s rivalem z Letné předvádí Štramák (a nenechme se zviklat poslední jejich výhrou), by zvládl (a dost možná ještě lépe) se zlomkovým rozpočtem plukovník Rada.

            • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

              Jachym     před 7 lety 24.10.2017 16:54 |  
              0 1

              Když už se pohlížet v zemích, kde jsou podobně jako u nás potomci keltských předků. Máme už z historie dobrou zkušenost s Keltem Maddenem...:-))

            • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

                  před 7 lety 24.10.2017 20:50 |  
              2 1

              Jak jsem zmiňoval. Pro mě asi Šilhavý nejlepší trenér u nás, takže pokud výměna tak rozhodně za lepšího a proto myslím na zahraničí.

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      celtix     před 7 lety 24.10.2017 15:48 |  
      3 3

      Mě přijde, když vyjdu z toho, co jsem tak viděl proti Liberci, že vysoký hráč na hrotu nám do toho systému nepasuje. My hrajeme často dlouhý míče za obranu. Často ty přihrávky jsou velmi dobré, ale protože Škoda není žádný výbušný sprinter tak ty míče nedoběhl a měl je vyběhnutý brankář. Vysoký hroťák je spíše do systému cetrů ze stran a to mi tolik nehrajeme. Levák hraje vpravo a pravák vlevo. Vždyť dokonce i rohy jsme hráli nakrátko. Tím nechci vinit Škodu a nebo nadržovat van Burenovi nebo Mešanovičovi, jen mi příjde, že pokud hrajeme přihrávky za obranu, hodí se do naší hry víc.

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        celtix     před 7 lety 24.10.2017 15:49 |  
        0 0

        Omlouvám se to neměla být reakce na bububu, ale samostatný příspěvek.

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      celtix     před 7 lety 24.10.2017 15:54 |  
      7 0

      Pokud vyhrajeme pohár, skončíme do druhého místa v lize a postoupíme ze skupiny EL, tak pro mě bude sezona úspěšná. Do druhého místa proto, abychom měli šanci na LM, postup ze skupiny abychom získali body do koeficientu a pohár protože chci vyhrát trofej a sezona bez trofeje by pro nás momentálně byla neúspěch.

  3. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    sTizz (přítel SN)     před 7 lety 24.10.2017 13:54 |  
    1 0

    Sice tam bylo blbe videt,ale zase jsme byli pod strechou,coz nam asi domaci fans zavideli pri prutrzi :)

  4. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    TSeguinTS     před 7 lety 24.10.2017 17:29 |  
    7 1

    Skvělý podcast, díky za úsilí a čas. Očekávám teď vysokou výhru v Jihlavě, těsnou prohru s Villarealem po výborném výkonu. Následovat bude upachtěné vítězství na Slovácku a pak výhra 3:0 v Plzni.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    Eluin (přítel SN)     před 7 lety 25.10.2017 10:38 |  
    2 0

    Díky za Ocetníka! :-)

  6. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    Jožin     před 7 lety 25.10.2017 13:31 |  
    2 15

    To jsou zase řeči tolsimir a spol další odborníci ,tak se mužete bavit v hospodě ale ne na slávistických stránkách, bláboly jako když se sejdou spartani a pomlouvají soupeře samé ,,já nejsem odborník ale měl to udělat jinak, nebo já si myslím že to má být takhle,nebo ten na to nemá atd"nemáte žádnou zodpovědnost a že jste někde v redakci nebo novinách, neznamená že se můžete vyjadřovat tak jak se vyjadřujete a pouštět někdy až urážlivé komentáře mezi slávistické fandy a já myslím opravdové fandy kteří stojí za svým klubem a žijou s ním stydte se je mě z vás na blit...

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      Jachym     před 7 lety 25.10.2017 14:19 |  
      5 2

      Jsou tam dobré myšlenky i naprosté bláboly jako zde na fóru, prostě reprezentativní vzorek. Samozřejmě si (alespoň doufám) ani ti diskutující nemyslí, že mají patent na rozum. A mimochodem, takto se mohou bavit nejen v hospodě, ale dnes třeba i v kavárně ... :-)

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Jožin     před 7 lety 25.10.2017 16:16 |  
        2 1

        Máš pravdu ,ale já jsem starší člověk a starý fanda ,vždy jsem si vážil práce druhých a nikdy nebudu souhlasit s tím, když máme po letech moc dobré mužstvo a trenéra který k nám šel v časech špatných a někdo vůbec uvažuje o tom že ho nahradí,, někým a neví kým "když výsledky nejsou tak špatné ,že ulétla Plzen je fakt a malý zázrak jinak se neděje nic hrozného ,jsme vepředu a že někdo čekal jen výhry svedčí o jeho odbornosti a zkušenosti ,tim myslím ty řeči které vedou, to mě naštvalo jinak s tím vzorkem máš pravdu je to život /kavárnu bych sem netahal to opravdu ne/ měj se Jožin

        • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

          knl66 (přítel SN)     před 7 lety 25.10.2017 16:50 |  
          2 2

          Malá oprava, ve vší úctě: trenér JŠ k nám ROZHODNĚ nešel ve špatných časech.
          Jak píšeš, po letech máme moc dobré mužstvo. Ano, máme. Jenže nešlo z něj přece jen "vyždímat" více než průměrné dva body za zápas? Je to dobrá bilance na to, jaký máme manšaft? 11-22-11. Jedenáct zápasů, 22 bodů, 11 bodů ztráta.

          • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

            knl66 (přítel SN)     před 7 lety 25.10.2017 17:00 |  
            3 1

            Z jedenácti zápasů jsme jich vyhráli šest, remizovali čtyři a prohráli "jen" jeden. 6-4-1.
            Vyhráli jsme 54% zápasů, nevyhráli jsme jich 46%. To je bilance s takovým týmem... :( K čemu šňůra neporazitelnosti, když s nováčkem Olomoucí jsme na tom bodově stejně, Liberec ztrácí body dva a Sparta čtyři?

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      japhy     před 7 lety 25.10.2017 14:38 |  
      8 2

      Pokud si dobře vzpomínám, tak redakce už ikskrát deklarovala, že se jedná čistě o fanouškovský projekt, tak nevím, o co ti jde.
      A navíc si naopak myslím, že právě proto, že jsou v redakci SN, tak si mohou dovolit pouštět své názory mezi fandy tímto kanálem. Prostě proto, že můžou :) Redaktoři zde na foru většinou nijak vášnivě nediskutují, a tak svoje názory mezi nás pouští touto zhuštěnou formou.
      Ty ses tu teď třeba hezky vyblil a nevšiml jsem si, že by sis to nechal až do hospody, jak po jiných požaduješ.

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      pan Lama     před 7 lety 25.10.2017 16:19 |  
      10 1

      Nehodlám ti brát tvůj dojem, že si děláme nárok rozhodovat, co je v klubu dobře nebo špatně. Realitou všedního dne je, že nápad na podcast byla prostá snaha netradičně doplnit obsah SN. Snaha zkusit něco, co v týhle podobě v ČR od (opravdových ani jiných) fanoušků ještě nevzniklo. A pokud máme nějakou ambici, tak jedině podněcovat debatu ostatních fanoušků. Což se nakonec podařilo i u tebe.. byť trochu jinak, než bylo původně v úmyslu. :)

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      Thorklaer (přítel SN)     před 7 lety 25.10.2017 17:41 |  
      7 1

      Tuhle optiku, že se smí jen chválit, a jak se pojmenují a řeší reálné problémy,tak je oheň na střeše, vážně nechápu.
      Myslím si, že každý má právo na názor,kór pokud byl prezentován kultivovaně, nevidím problém.
      Posílám pomyslný pytlík na zvracení.

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Jožin     před 7 lety 25.10.2017 17:57 |  
        0 3

        Nemusí se jen jen chválit, já tu chválu ale ve vašem pořadu postrádám,ty ji tam někde vidíš, děkuji za pytlík schovám si ho na příště .

        • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

          quelhar (admin)     před 6 lety 25.10.2017 19:45 |  
          8 3

          Včetně rozhovorů a speciálů to byl náš 15. podcast od založení na konci února. Myslím, že v první polovině jsme prakticky jen chválili.
          Je logické, že když se přestane vyhrávat, přestane se chválit a začnou se hledat důvody, proč se nevyhrává a co zlepšit. Přijde mi absurdní se snažit se tvářit, že je všechno v pohodě, když Slavia vyhraje 9 z 19 soutěžních zápasů.

  7. Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

    Jožin     před 7 lety 25.10.2017 17:30 |  
    3 6

    slavianavzdy před hodinou 25.10.2017 16:16 | 5 0 reagovat
    Vzkaz pro trenéra Šilhavého: dejte jim sbohem ze své vůle a nečekejte až všichni ti lidé, kteří zatím bez vašeho trenérského umění nedokázali nic, pošpinili vaši práci a jméno. Očekával jsem oficiální stanovisko vedení klubu k článku a spekulacím, ale vzhledem k tomu, že nereagovali, tak je vše jasné. Myslím, že jste připravený a zkušený. Při titulu jste řekl hlášku (tuším, že trenéra Škorpila) o tom, že každým úspěchem si zaděláváte na neúspěch a je to pravda. Toto před časem řekl v jednom rozhovoru Mourinho : "V průběhu let se z vítězství ale stala povinnost. Jako bych výhru dlužil a celý svět jen čekal, kdy konečně splním svůj závazek. Jakmile vítězím, je vše v normálu, v momentě, kdy ale prohraji, začne se okamžitě řešit, zda náhodou nejsem v krizi, zda jsem nevyhořel anebo nejsem příliš starý. Ten tlak a to očekávání všude kolem sebe cítím. Vnímám, že když se lidem v mém okolí, kteří ve svém oboru nedosáhli ani desetiny toho, čeho jsem dosáhl já, najednou něco povede, ostatní na to reagují, jako kdyby ti dotyční objevili novou planetu. A když se pak daří mně, je to prostě normální."
    Držím vám palce a děkuji za všechny ty krásné chvíle na fotbale. To je i moje odpověd pro všech ny chytráky ,,odborníky jak říkají že to myslí dobře" tak to může i dopadnout, omluvám se že jsem okopíroval článek někoho jiného ale plně s ním souhlasím.zdravím a přeji hodně negativních hostí ve vašem studiu až přijde někdo kdo také vidí na Slávii něco dobrého dejte vědět ale ještě jsem ho u vás neslyšel .

    • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

      Cross     před 6 lety 28.10.2017 15:51 |  
      0 4

      Jožine, ta debata byla výborná. Veřejně otevrela dulezita témata.
      Slavia ma dnes mimořádně stabilního a movitého majitele, jehož cilem je obchodní expanze v Evropě. Investice do Slavie je jeho “imageovka”. Klub musî šlapat, jinak neplní tuto roli.
      Slavia ma sice nyni hodne dobrých hráčů, ale ne takových, jak by bylo potreba. To jsme videli i v posledni neděli proti Liberci, ktery - na rozdíl od nas - hral náročný a moderní fotbal. Na webu transfermarkt je cena hráčů Slavie kolem 30 mil.€, coz je nyni nejvice ve střední Evropě (Česko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, zeme bývalé Jugoslávie), krome Sparty (cca stejna hodnota) a Salzburgu (45 mil.€. To je pro výraznější úspěch v Evropě málo. Pokud máme hrat Ligu mistrů a dobre reprezentovat Slavii i tam, musi byt kvalita týmu nejméně na úrovni 100-150 mil.€. (Coz odpovídá třem nejlepším portugalským týmům, Anderlechtu, Villarealu, nebo špičce ruske a ukrajinské ligy. Slavia tedy zatim objektivně nemá dostatečnou kvalitu a neda se to otočit za rok. Nejvetsi problem vidím v útoku.
      Za tohle nemuze trenér Šilhavý, to je práce pro sportovního ředitele a majitele.
      Šilhavý je ale zodpovědný za věčnou rotaci hráčů, takze nejsou úplne sehraní, ani kostra týmu, a je zodpovědný za to, ze projev muzstva zejména na domácím stadionu je nudný a leckoho nebaví. Kdo se na to ma porad dívat? Kde zmizela nase loňska lehkost z cizích hřišť, důraz ve vápně a rychly přechod fo útoku? Pro me Rotaň je úplný mor fotbalu a on je preferovaný hràč!!! Jeho věčně nahrávky dozadu a do stran, nepřesnosti a školacke chyby, ktere ovlivnily uz celou sezónu, jsou do očí bijící. Jeho styl kopírují ostatní hraci a vysledek je jasný. Zvlast kdyz útočníci hraji spatne a Skoda nastupuje uz vlastne jen ze sentimentu. Wayne Rooney, kdyz uz na to nemel, a neni jeste tak starý, taky musel jít!
      Momentálně Slavie předvádí pomalost a ztuhlost, hlavne ve fotbalovém myšlení. Dumlismus jako způsob uvažování o fotbale, se s Rotaněm vrací! Proc chodit do Edenu, kdyz se nikdo nemuze bavit rychlým nápaditým fotbalem? Můžeme obcas prohrát,, ale nemeli bychom se při fotbalu nudit!!!
      Jarda Šilhavý?
      Podle mého nazoru nyni muzstvo zahraje slušně ve slabém Slovácku, sotva zremizuje s Villarealem, ale pak porazí Plzeň. Cilem podzimu musi byt postup do jarní časti Evropské ligy a odehrání zbytku podzimu v lize tak, aby alespon o 3 body stáhla náskok Plzně. Pokud se to nepovede, sezóna je uzavřená a diskuse o Šilhavem by měla byt jasně na stole, protoze tymy jako Olomouc a Liberec maji kádry sotva na úrovni 7-8 milionů, a nehrají v lize hůře, nez my. Myslim, ze majitel to bude videt podobně. Protoze pokud nedáme s timto kadrem první, nebo (vzhledem k bídně rozehrane sezóně) těsně druhe místo v lize, tak nema dal smysl do týmu investovat. Byli bychom s nabitým kadrem treba proti Sportingu nebo FC Porto pro smích...

      • Re: Mezi námi fanoušky 17/18 6

        Jožin     před 6 lety 29.10.2017 12:51 |  
        2 0

        Nesouhlasím s tebou vubec v ničem, ale máš na to jiný názor což je v pořádku,proč máme tolik šancí když hrajeme špatně,bez Rotaně záloha nepodala v žádném zápase dobrý výkon,to jenom trocha proč nesouhlasím a že na hráče je neskutečný tlak je vydět i na článcích, před rokem a něco jsme hráli o záchranu a když se začalo dařit tek každý nesoudný ,,odborník viděl jen titul a LM jako jasnou věc, trocha pokory a rozmyslu to chce čau Jožin