Evropská liga

Chelsea FC: Stroj na výsledky

Chelsea. Pojem, který zvláštně rezonuje v uších fotbalového fanouška. Na přelomu tisíciletí vnesli Blues svěží vítr do anglického fotbalu, když rozbourali hegemonii United a Liverpoolu. Také však byli prvním týmem, kterému zaplatily úspěch zahraniční miliardy s pochybným původem. Kvůli Petrovi Čechovi měli čeští fanoušci tento anglický tým na očích více, než jiné. Jak je na tom ale Chelsea dnes? Stále se jedná o mašinu na úspěch?

 

Mekka fotbalu

Jestliže je Anglie kolébkou fotbalu a pro fotbal zemí zaslíbenou, pak městem zaslíbeným je Londýn. Podle 4 roky starého výzkumu* britského Národního statistického úřadu ročně zhruba 800 tisíc turistů zavítá v zemi na fotbal. V Londýně tento podíl činil 2,2 % z celkového turistického ruchu, což se může zdát málo. Ale roční suma činila přes 310 tisíc turistů jen na 5 nejexponovanějších stadionech, (to je jako kdyby Slavia Eden vyprodala na všechny ligové zápasy v sezoně jen turistům). A turisté v Londýně mají z čeho vybírat, vždyť v sezoně 2018/19 v metropoli nad Temží působí 11 profesionálních fotbalových klubů., z nichž 6 hraje anglickou nejvyšší soutěž. Chelsea F.C., založený v roce 1905, je z nich klubem nejmladším. Poněkud kuriózně vznikli Modří později, než jejich stadion.

 

Počátky klubu z Fulham Road

Stamford Bridge je místo, kde dvě historické cesty (Fulham Road a King's Road) vedoucí z Londýna na západ přetínaly písečným brodem a mostem tzv. Stanford Creek (Stanfordský potok), nebo také Counter’s Creek. Levobřežní přítok Temže je dávno zaniklý, svedený pod zem do systému stok a šachet, stejně jako ostatní vodní toky Londýna. Místopisné názvy však často přežívají daleko déle, než místa zničená rychlou urbanizací krajiny. Řeky Londýna jsou toho krásným příkladem. Ze Stanford Bridge tak vznikl zkomolením Stamford Bridge, přestože Stamford Brook (také již zaniklý) byl potok ústící do Temže o pár kilometrů výše proti proudu.

Sportoviště na Stamford Bridge leží na východním okraji Londýna od 70. let 19. století, původně náleželo Londýnskému atletickému klubu. Se záměrem vybudovat zde fotbalový stadion jej koupil podnikatel Henry Mears v roce 1904. Zafinancoval stavbu tribun a za roční poplatek 1500 liber jej nabídl fotbalovému klubu Fulham. Nejstarší londýnský celek, tou dobou už přes pět let profesionální, působil na příliš malém hřišti Craven Cottage na břehu Temže jen pár set metrů od nového sportoviště. Protože se představitelům Fulhamu zdála cena za pronájem moc vysoká, odmítli Mearsovu nabídku. Podnikatel záměr byl rázem ten tam. Když Mears nenašel jiný vhodný klub se zájmem o stěhování, založil vlastní celek. A protože jméno čtvrti Fulham už bylo zabrané jiným fotbalovým celkem, pojmenoval nový klub Chelsea podle sousední části města.

 

Historické úspěchy

Přestože Chelsea hned v druhé sezoně postoupila do nejvyšší soutěže a podepisovala zvučná jména, hon na trofeje se nedařil. Po dlouhou dobu byla maximem účast ve finále FA Cupu v roce 1915. V meziválečném období patřili Blues k lepšímu průměru v Anglii, ale přes angažmá dobrých hráčů nikdy nezískali žádnou trofej. Teprve po druhé světové válce se týmu zadařilo a v roce 1955 získal titul. V porovnání s dosavadním působením pak veleúspěšná byla léta 60. Sérii skvělých umístění v lize, která však nikdy nevedla k titulu, zakončili Blues ziskem Poháru vítězů pohárů ve finále proti Realu Madrid v roce 1971. Úspěchem opojený klub se pustil do náročné rekonstrukce vlastního stadionu, jenže po výstavbě nové tribuny East Stand se dostal na hranici krachu. V sedmdesátých a osmdesátých letech tak byla Chelsea spíše nechvalně proslulá svými fanoušky.

Blues zachránil podnikatel Ken Bates, který v 80. letech koupil akcie Chelsea za 1 libru. Reorganizoval klub manažersky a vyvedl jej z červených čísel. Bates také zafinancoval příchody mnoha slavných jmen. Hráli zde například Marcel Desailly, Dennis Wise, Gianfranco Zola, Ruud Gullit nebo Gianluca Vialli. Právě poslední jména ihned po ukončení hráčské kariéry naskočila k Chelsea jako trenéři. Pod vedením Gullita vyhráli Blues FA Cup (1997), ale úspěšnější byl jeho italský kolega: Za působení Vialliho se podařilo vyhrál ligový pohár (1998), FA Cup (2000) a především podruhé v historii Pohár vítězů pohárů v sezoně 1997/98. Ve finále Chelsea porazila pod vedením trenéra Vialliho Stuttgart, který předtím ve čtvrtfinále vyřadil Slavii po výsledcích 1:1 v Německu a 2:0 v Praze. Cílem majitel však byl zisk trofeje pro mistra ligy, a ten stále nepřicházel. Po roce 2000 se opět začalo spekulovat o docházejících financích – a v roce 2003 Ken Bates prodal svůj většinový podíl ruskému miliardářovi Romanu Abramovičovi.

 

Éra Romana Abramoviče

Nástup ruského kapitálu byl neuvěřitelný. Chelsea v první sezoně investovala přes 100 milionů liber do posil. Trenér Claudio Ranieri, kterého Abramovič „podědil“ po předchozím majiteli, však nebyl schopen dosáhnout výsledků. V létě 2004 tedy přišel do manažerského křesla pozdější symbol Chelsea, Portugalec José Mourinho, který právě překvapivě vyhrál Ligu mistrů s FC Porto. Trenér dostal posily, na které si ukázal, a klaplo to: v sezoně 2004/05 vyhrála Chelsea ligu a ligový pohár, o rok později titul zopakovala. V sezoně 2006/07 byla Chelsea sice „pouze“ druhá, ale vyhrála FA Cup. Jenže v další sezoně vstoupila do sezony velice špatně a José Mourinho byl po neshodách s vedením odejit.

Od té doby Chelsea střídá trenéry jako bačkory. Po Mourinhovi přišel Avram Grant (2007/08 finále Ligy mistrů), poté Scolari, Hiddink (2008/09 výhra v FA Cupu), Ancelotti (double v podobě FA Cupu a Premier League 2009/10) a Villas-Boas. Neuspěšná anabáze Portugalce vedla k předčasnému ukončení konktraktu a sezonu dokoučoval dosavadní asistent a bývalý hráč klubu Roberto Di Matteo. Tomu se podařilo to, co žádnému z velkých jmen na lavičce Chelsea před ním: zvítězil v Lize mistrů v sezoně 2011/12 (a přidal k ní i výhru v FA Cupu týž rok)!

Jenže v další sezoně se opět herně nedařilo, a Di Mattea nahradil Benítez, který byl během svého působení pro fanoušky Chelsea něco jako pro fanoušky Slavie Straka – vždyť byl dlouho symbolem Liverpoolu. Vydržel v týmu jen 185 dní a přestože vyhrál alespoň cenu útěchy v podobě Evropské ligy (2012/13), byl nahrazen navrátivším se Mourinhem. The Special One, jak se sám Mourinho nazval, o sezónu později přidal titul a ligový pohár (2014/15). V sezoně 2015/16 přestala Portugalcova taktika opět šlapat. Zdálo se, že fotbal už sleduje jiný trend, než vyhlášený stratég nabízí a po špatných výsledcích byl Mourinho podruhé odejit, což fanoušci Chelsea nesli příšerně nelibě. Sezonu dokončil opět Guus Hiddink. A to už jsme prakticky v současnosti: Po Hiddinkovi vyplatil Abramovič od italské reprezentace Antonia Conte, který ve své první sezoně (2016/17) vyhrál ligu a v druhé FA Cup, jenže ani to nestačilo. Protože si znepřátelil kabinu, která de facto bojkotovala jeho autoritu, jeho angažmá skončilo v létě 2018 předčasně.

Ve veleúspěšné desetiletce pod Abramovičem se v kádru vystřídalo kromě trenérů obrovské množství fotbalistů. Přesto jen z pár z nich se staly novodobé legendy, se kterými bude éra navždy spjata. Kromě dlouholetého kapitána a odchovance Johna Terryho, (který v Chelsea působil už za předchozího majitele), to byl i jeden z nejlepších záložníků na světě a doposud nejlepší střelec klubu v historii (211 branek) Frank Lampard. Symbolem se stal i Didier Drogba, neúnavný a jako býk silný hrot, a samozřejmě brankář Petr Čech. Právě Čech je jedním ze dvou krajánků, kteří modrý dres oblékali. V Chelsea působil jedenáct let od roku 2004 do roku 2015 a podílel se na všech úspěších, které v té době klub měl. Druhým Čechem v Chelsea se stal v roce 2005 Jiří Jarošík, ten však v klubu vydržel pouze půl roku a nedávno byl vyhodnocen deníkem Telegraph jako 16. nejhorší nákup Chelsea v éře Romana Abramoviče. Zní to neuvěřitelně, ale jeden současný hráč Slavie modrý dres také oblékal, a to velmi dlouho, přestože nastoupil pouze do čtyř utkání za A-tým. Řeč je samozřejmě o tahounovi Slavie Miroslavu Stochovi, který vyrůstal v Chelsea od svých 17 let v letech 2006 – 2010.

 

Chelsea v posledních letech

V lize skončili Blues od roku 2009: 3.,1.,2.,6.,3.,3.,1.,10.,1. a 5. V Evropě byla Chelsea úspěšná naposledy rok po zisku titulu v Evropské lize: Na začátku sezony 2013/14 sice prohrála Evropský superpohár s Bayernem v Edenu, ale došla do semifinále Ligy mistrů s Atléticem Madrid. Od té doby se na výraznější úspěch čeká, vždyť všechny tři účasti v Lize mistrů (2014/15, 2015/16 a 2017/18) skončily v osmifinále. Dvakrát po sobě Blues vyřadila Paříž a jednou Barcelona. V sezoně 2016/17 chyběla Chelsea po mizerném roce v Evropě úplně. Klub už také není dominantní suverén domácí soutěže, jak by se z výsledků mohlo zdát. Zaprvé Blues dostali konkurenci – v podobě Blues z Machesteru. V poslední době svým fotbalem válcuje Premier League i pod Jürgenem Kloppem obrozený Liverpool či ambiciózní Tottenham. Poslední velký úspěch Chelsea v lize se datuje dva roky zpět, loni tým vyhrál „pouze“ FA Cup (1:0 proti Manchesteru United).

Zadruhé se stále více mluví o uzavírání kohoutků penězovodů Romana Abramoviče. Ruský miliardář má v Británii problémy s prokazováním původu svého majetku a dokonce měl zakázaný vstup do země. Kvůli tomu si v loňském roce byl nucen vyřídit izraelské občanství, aby vůbec byl vpuštěn na britskou půdu. A protože politicky jsou jeho investice nyní nevhodné, sám finančník se stahuje ze sektoru, který rozhodně nemůže prohlásit za výdělečný – z fotbalu.

 

Letošní sezona

V červnu přišel k týmu nový trenér Maurizio Sarri. Nahradil kolegu, taktéž Itala, Antonia Conte, který byl předčasně propuštěn kvůli špatným výsledkům a problémovým vztahům s kabinou. Sarri si udělal výborné jméno v Neapoli, kde v domácí soutěži šlapal na paty gigantovi z Turína. Ve 148 ligových utkáních s Neapolí měl průměrný zisk 2,16 bodu na zápas. Fanoušci Blues se hodně věnovali porovnání dvou italských stratégů: Sarri měl lepší start do sezony, než Conte v roce 2016. Také se snaží hrát progresivnější a útočnější fotbal. Po příchodu změnil rozestavení zpět ke hře se čtyřmi obránci. Právě Sarri nejraději praktikuje systém 4-3-3 s jedním defenzivním záložníkem, dvěma křídly a jedním středním útočníkem.

Nicméně výkony v sezoně nejsou ideální. Premier League je samozřejmě nabitá – tytam jsou časy „Velké čtyřky“, nyní se mluví spíše o „Velké šestce“, jenže Manchester City si už druhý rok jede vlastní soutěž a letos se k němu přidal i Liverpool. Na tři kluby z Londýna a Rudé ďábly tak zbývá zápas o zbylá 3 místa zaručující Ligu mistrů a Evropskou ligu. Roman Abramovič by si určitě představoval boj o titul, a ne boj o 3. příčku, na které Chelsea momentálně dlí o pár bodů před Manchesterem United a dalšími pronásledovateli. United přitom letos měli příšernou sezonu, která vyvrcholila zimním vyhazovem Josého Mourinha. Chelsea v lize vyhrála „pouze“ 20 z 33 dosud hraných zápasů. Ze všech šesti velkých klubů v čele Premier League má nejméně vstřelených gólů (57). Na podzim sice dokázala zvítězit nad Arsenalem a Man City, jenže na jaře už s nimi prohrála – s Cityzens dokonce ostudným debaklem 0:6. Chelsea navíc v únoru vypadla z FA Cupu po domácím zápase s United (0:2), o týden později pak prohrála (podruhé v řadě) finále ligového poháru s Cityzens (0:0, 3:4 na penalty).

Jediná soutěž, kde ještě může Chelsea letos získat trofej, je Evropské liga. Tou Blues projeli jako nůž máslem. Jediná bodová ztráta přišla na závěr utkání ve skupině, toho času už jako jasní postupující dovolili Londýňané remízu 2:2 na půdě maďarského MOL Vidi (dříve Videoton FC). Doma s Maďary vyhráli Blues 1:0. Dalšími dvěma soupeři ve skupině byli BATE Borisov (3:1 a 1:0) a PAOK Soluň (4:0 a 1:0). V prvním vyřazovacím kole přejeli modří švédské Malmö FF 2:1 venku a 3:0 doma v odvetě. A v osmifinále si doslova smlsli na Dynamu Kyjev výsledky 3:0 doma a 5:0 venku. Svým devátým gólem v sezoně se v posledním utkání stal Olivier Giroud zatím nejlepším střelcem probíhajícího ročníku Evropské ligy.

Přes úspěchy v Evropě se trenérská židle pod Sarrim kýve. O jeho konci se spekuluje už od podzimu, kdy nezachytil útok na vedoucí pozice v lize. Spekulace propukly naplno po prohraném utkání FA Cupu a naposledy na konci března po prohře 0:2 s Evertonem. Hráči Sarriho nerespektují, ve finále ligového poháru odmítl brankář Kepa poslechnout kouče a vystřídat. Video šíleného Sarriho zlostně létajícího okolo lavičky obletělo svět a jen přiživilo špatný pocit veřejnosti z letošní Chelsea. No a proč je Sarri stále v sedle? Roman Abramovič dosud rád měnil trenéry – pokud něco nefungovalo, tak klidně uprostřed sezony. Nyní však do realizačního týmu zatím nezasáhnul. Zda se jedná o případné neúměrně vysoké finanční odškodnění vypovězených smluv, či nechuť (znovu) podlehnout tlaku kabiny a odvolat neoblíbeného trenéra, můžeme jen spekulovat. V souhře týmu se ale nesoulady v kabině neprojevují. To dokládá i poslední ligový zápas s West Hamem (2:0), ve kterém Blues svého soupeře naprosto vymazali ze hřiště.

 

Kádr

Současný A-tým Chelsea má podle Transfermarktu hodnotu 885,75 mil EUR. V rámci Premier League se jedná o třetí nejhodnotnější soupisku, celkově o sedmou nejhodnotnější na světě. Celou šestinu hodnoty kádru pak tvoří belgická superstar Eden Hazard (o něm později). Cizinců nalezneme na soupisce 19 (74 %). Fakt je ten, že Chelsea stárne. Průměrný věk soupisky je 27,9 let, do zápasů leckdy nastupuje daleko starší sestava. Přidáme-li k tomu potenciální stopku přestupů na 2 přestupová okna a hlavně neochotu majitele Abramoviče dále dotovat klub v takové míře, jako doposud, můžeme předpokládat, že Chelsea se bude v budoucnu potýkat s personálně-hráčskými problémy.

Kapitánem týmu je sice veterán Gary Cahill (#24, 33 let), jenže ten naposledy nastoupil 29. listopadu v Evropské lize proti PAOK Soluň. Stoper, který do Chelsea přicházel jako náhrada za stárnoucí ikonu Johna Terryho, sám zestárl a jeho výkonnost už není jako dřív. Klub má na jeho pozici mladší a lepší hráče. Cahillovi končí v červnu konktrakt a neočekává se, že by dostal nový. Cahill stihnul za svou kariéru 289 zápasů za Blues, 61 má startů v áčku anglické reprezentace.

Bez debat největší hvězda Chelsea se jmenuje Eden Hazard (#10, 28 let). Křídelník patří k nejdražším hráčům na světě, podle Transfermarktu činí jeho tržní hodnota 150 mil EUR. Dražší už jsou jenom 3 hráči (Mbappé, Messi, Neymar). Belgický reprezentant přestoupil z Lille do Chelsea v červnu 2012 a v Londýně tak kroutí už svou sedmou sezonu, přesto má ve vitríně „pouze“ 4 anglické trofeje (2x PL, 1x FA Cup, 1x League Cup). Ruku v ruce s marnými pokusy dobýt trofej Ligy mistrů a ukořistit nějakou větší šňůru vítězství jdou rok za rokem zvěsti o přesunu Hazarda na Santiago Bernabéu či jinou prestižní adresu. Chelsea ho zatím vždy udržela, jenže další kolo námluv přichází už toto léto:

Zinédine Zidane už je prý s hráčem domluvený a přestupu za 120 mil EUR se nebrání ani klub – Hazardovi totiž končí smlouva v létě 2020 a vůle ji prodloužit zatím není. Hazard ve svém posledním utkání za Chelsea vstřelil neuvěřitelný gól West Hamu ve stylu sóla Diega Maradony. „Jen málo hráčů na světě dokáže něco takového, a můžeme být šťastní, že jeden takový hraje v Premier League,“ řekl Jamie Carragher a zároveň označil Hazarda za nejlepšího hráče soutěže. Statistiky: Letos Hazard odehrál zatím 42 zápasů, vstřelil 19 gólů a na 12 přihrál, ale pouze 3 starty (z toho 1 v základu) má zatím v Evropské lize, kde Blues svou největší hvězdu doteď šetřili. A zajímavost nakonec: Eden Hazard se už do Edenu podíval dvakrát: poprvé v dresu Lille při výprasku Slavie 1:5 ze strany Lille v roce 2009, podruhé zde hrál s Chelsea proti Bayernu v Superpoháru UEFA 2013.

Srdcem současné Chelsea a motorem zálohy je střední či defenzivní záložník N'Golo Kanté (#7, 28 let). Malý velký muž byl u zázračného titulu Leicesteru v roce 2016, odkud ho vykoupili Blues hned po titulové sezoně za zhruba 36 mil EUR. To se ukázalo jako nejlepší nákup klubu za poslední desetiletí: Kanté byl nepostradatelným hráčem hned ve své první sezoně v Londýně, ve které pomohl získat titul i svému novému klubu. V roce 2018 pak dobyl s Chelsea FA Cup, navíc vyhrál mistrovství světa v dresu Francie. Současná hodnota hráče je 100 mil EUR. Letos odehrál 45 zápasů, 4 branky dal a na 4 přihrál. Motorová myš uprostřed zálohy je nepostradatelným stavebním kamenem týmu, stavěl na něm hru Antonio Conte i Maurizio Sarri nyní.

Pod Kantém jistí hru Jorginho (#5, 27 let), letní akvizice z Neapole za skoro 60 mil EUR. Brazilec hrající za Itálii si udělal jméno v metropoli pod Vesuvem a trenér Sarri si jej vzal s sebou i do nového angažmá v Anglii. Zatím za Chelsea stihl 44 zápasy a 2 góly. Defenzivní záložník je na své pozici považován za jednoho z nejlepších hráčů na světě. Je 3. nejhodnotnějším hráčem Blues (65 mil EUR).

Ofenzivu má kromě Hazarda na starost další křídelník, Willian (#22, 30 let). Stárnoucí pravé křídlo s tržní hodnotou 50 mil EUR je jedním z Brazilců ze „stáje“ Shakhtaru Doněck. Přes půlroční anabázi v Anzhi Machačkala se v Londýně ocitnul v roce 2013, od té doby nastoupil v dresu Blues v 284 zápasech, ve kterých dal 52 branek a na 52 přihrál. Letos je jeho bilance zatím 48/8/13 a jako hráč tak zasáhl do vůbec největšího počtu zápasů z celého týmu.

V nepřítomnosti Cahilla na hřišti bývá kapitánem Španěl César Azpilicueta (#28, 29 let). Krajní obránce či stoper je v Chelsea od roku 2012, předtím hrál dva roky za Marseille. Pod Antoniem Contem hrál jako jeden ze tří stoperů, pod Sarrim se vrátil na své původní místo pravého obránce, které v Chelsea bezvýhradně okupuje po odchodu Branislava Ivanoviće. Letos odehrál už 47 zápasů, dal 1 gól a na 8 přihrál. V Chelsea odehrál už 327 zápasů.

Po odchodu Belgičana Courtoise do Realu Madrid našla Chelsea novou jedničku v brance v Bilbau: Kepa Arrizabalaga (#1, 24 let) přestoupil do Chelsea v létě 2018 za astronomických 80 mil EUR. Blues tím překonali rekord nejvyšší částky vyplacené za brankáře, který do té doby jen 20 dní držel Liverpool a jeho nový gólman Alisson. Kepa je nejvytíženější hráč Chelsea: odehrál 45 utkání, obdržel 40 gólů, ale 21x udržel čisté konto. Kepa v poslední době zaujal také jako hráč, který neposlechl trenéra Sarriho a nenechal se vystřídat.

Kádr Chelsea bychom mohli rozebrat hráče po hráči celý. Co jméno, to pojem, či alespoň vysoce talentovaný mladík. Vezměme to alespoň ve zkratce: na stoperu operuje Antonio Rüdiger ve dvojici buď s Davidem Luizem či talentovaným Andreasem Christensenem. Ve středu zálohy doplňuje dvojici výše zmíněných hráčů buď Mateo Kovačić („Nový Luka Modrić“, na hostování z Realu Madrid), odchovanec Evertonu Ross Barkley či vlastní odchovanec Ruben Loftus-Cheek. Právě on je příkladem nedostatku financí či stále náročnějšího prostředí hráčského trhu: minulou sezonu byl na hostování v Crystal Palace a je docela pravděpodobné, že nebýt personální krize ve středu zálohy, odchovanec by se do hry jen tak nepodíval. Dalším takovým příkladem je 18 letý Callum Hudson-Odoi. Křídelník označovaný za supertalent si doslova „vynutil“ starty v áčku ve chvíli, kdy po něm chtěl v zimě sáhnout Bayern Mnichov. Nutno říct, že jeho nároky na minuty ve hře byly oprávněné – dal například 2 góly Dynamu Kyjev a fotbalový svět se rozplývá nad novou teenage superstar.

V útoku má ale Chelsea problémy dlouhodobě. Od odchodu Didiera Drogby se londýnskému gigantu nepodařilo vyřešit personální krizi na hrotu. Nechytnula se zde taková jména, jako Fernando Torres, Romelu Lukaku, Radamel Falcao, Alváro Morata. Diego Costa byl vyštípán trenérem Contem. Nyní tak na hrotu operují stárnoucí Gonzalo Higuaín (na hostování z Juventusu) či stejně stárnoucí Olivier Giroud. Francouz dal letos 11 gólů, z toho 9 v Evropské lize.

 

Modří proti Sešívaným

Chelsea se se Slavií nikdy nepotkala. Neměla jak, protože Londýňané byli pravidelným účastníkem Ligy mistrů, zatímco Sešívaní se do milionové soutěže dostali jen jednou, a to vyfasovali konkurenty z Arsenalu. Zatímco tak máme zkušenosti s druhými dvěma londýnskými velkokluby, s Blues to bude slávistické poprvé.

Zatímco venkovní zápas může poznamenat maximálně menší návštěva na Stamford Bridge, domácí je ovlivněn propíraným uzavřením tří sektorů za brankou na Tribuně sever. UEFA trestá Slavii za několik přečinů jejích fanoušků vůči pravidlům: zapalování pyrotechniky, stání na schodech, házení předmětů na hrací plochu a skandování pokřiků dehonestujících federaci. Je zajímavé, že například náš soupeř z Londýna vyfasoval za vniknutí fanoušků na plochu pouze peněžitou pokutu. Za stejný přečin dostaly peněžitou pokutu i Rennes, A FC Porto, které bylo viněno z podobných přečinů nalezených při zápase Slavia – Genk, bylo potrestáno pouze peněžitým trestem. Uzavření části stadionu naopak vyfasovaly např. Shakhtar, Dynamo Kyjev či Dinamo Záhřeb, které bude hrát za rasistické pokřiky příští dva domácí zápasy za uzavřenými dveřmi. Myslím, že můžeme pozorovat obecný trend „čím západněji, tím lehčí trest“.

No a co se výkonu týče? Slavia se v Evropské lize doteď pyšnila skvělou obranou, tvrdým a zodpovědným dostupováním hráčů, fyzickou převahou a překvapivou houževnatostí, kterou okořenila i rychlým přechodem do útoku. Takový přístup platil na Belgičany, Španěly, ve skupině i na Rusy a Francouze. Například Kodaň byla ale v tomto směru tvrdší oříšek. Právě v Dánsku se hraje fotbal podobný tomu anglickému. A Chelsea je z Premier League zvyklá na fyzickou hru nahoru a dolů, bránění na hranici přípustnosti a tvrdé dostupování hráčů. I přes optimistický přístup fanoušků nezbývá než konstatovat – oproti španělským slečinkám tohle bude úplně jiná káva.

Výhodou Slavie je, že nemá co ztratit a může jen překvapit. Chelsea letos v lize balancuje na příčkách zajišťujících Ligu mistrů nebo Evropskou ligu. A druhá jmenovaná soutěž druhý rok po sobě by byla pro klub obrovským zklamáním. Evropská liga je pro ně tak skvělý žebříček do Ligy mistrů: Chelsea stačí v EL zvládnout pět utkání. Velkoklub z Londýna tedy „musí“, zatímco my „můžeme“. Na druhou stranu, právě kvůli tomuto nepředpokládejme nějaké zásadní podcenění čtvrtfinálových duelů ze strany soupeře. Není pravda, že Sevilla je silnější tým, než Chelsea. Čeká nás utkání se soupeřem, jehož kvalita je o světelné roky jinde, a pokud nastoupí Hazard, tak s hráčem jako z jiné galaxie.

 

Odkazy

*Výzkum National Office for Statistics, září 2015

https://www.visitbritain.org/inbound-football-tourism-research

 

16 nejhorších přestupů do Chelsea v éře Romana Abramoviče

https://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/chelsea/11755172/Chelseas-worst-signings-in-Roman-Abramovich-era.html?frame=3383504

 

Kepa Arrizabalaga odmítl střídat

https://www.express.co.uk/sport/football/1091863/Maurizio-Sarri-Kepa-Arrizabalaga-Chelsea-bust-up-substitution-Carabao-Cup-final-Man-City

 

Disciplinární tresty UEFA

https://www.uefa.com/insideuefa/disciplinary/index.html

 

Zákaz přestupu hráčů do Chelsea a spor s FIFA

https://www.theguardian.com/football/2019/mar/08/chelsea-astonished-after-fifa-reject-clubs-request-to-freeze-transfer-ban

 

Komentáře (199)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    hiker42     před 5 lety 09.04.2019 12:51 |  
    6 5

    JS, skvělý antré, děkuju. Souhlasím s tím, že Chelsea je naprosto jinde než Sevilla. Velkoklub kategorie A, v jehož základu hraje světová elita. Proti nim odhodlaný, houževnatý tým, který má srdce. Naše Slavia. Nevíte prosím někdo, kdo to bude pískat? Přeju si Skoty :)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 12:58 |  
      3 0

      Referee Felix Zwayer (GER)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        hiker42     před 5 lety 09.04.2019 13:07 |  
        2 0

        Dík, letos v Bundeslize (13 zápasů) neudělil červenou (rovnou ani po dvou žlutých). Stejně tak v ChL / mezistátních zápasech. Čekal bych tedy, že nebude pískat úzkostlivě. Jedno malé plus pro nás :)

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          kjandourek (admin)     před 5 lety 09.04.2019 13:13 |  
          9 1

          Jako že v zápasech s týmem z ostrovů bude plusem pro nás, že rozhodčí nebude pískat úzkostlivě? No nevím - to bych si troufl říct, kdybychom hráli opět s někým ze Španělska, ale tým z Anglie bude na volnější metr zvyklý...

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 13:17 |  
            4 1

            Přesně tak. Třeba včera v pokutovém území West Hamu jasná penalta na Hazarda – bodyček od obránce, který vůbec nehrál míč. Hazard nic nefilmoval, ale prostě se zřítil k zemi díky fyzikálním zákonům – a nic, hrálo se dál.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Pepino44     před 5 lety 09.04.2019 14:21 |  
              0 1

              No, alespoň, že nedostal žlutou za filmování, což by u nás zase nebylo tak jisté.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            hiker42     před 5 lety 09.04.2019 13:18 |  
            0 0

            přesně to si myslím. záloha Hazard, Willian a spol. jsou rychlostní technici, což o Ibrovi a Masovi na české poměry platí taky, ale živě si vybavuju Genk.. :)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Dr. Fe1     před 5 lety 09.04.2019 18:58 |  
      6 8

      Nesouhlasím. Kdyby hrála Sevilla proti Chelsea, šance budou vyrovnané. To je jen podceňování španělské ligy a naopak až adorace té anglické. Anglická liga je sice nejlepší na světě, ale čelo Španělské se čelu anglické ligy vyrovná.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        hiker42     před 5 lety 09.04.2019 19:55 |  
        5 8

        Vím, že debata s tebou nemá význam, ale zkusím to :) na úvod - nepodceňuji La ligu a neadoruji Premier league. to hlavní, Chelsea je velkoklub nejvyšší kategorie. Spolu s Chelsea mezi ně z PL patří Liverpool, MAN UTD, MAN CITY, Tottenham a Arsenal. Ze španělské La ligy je v tomto ranku pouze Real, Barca a Atletico. Čelo anglické PL je 2x širší než čelo La Ligy. Sevilla a třeba Valencia jsou slavné a určitě výborné kluby, ale nemluvil bych o nich jako velkoklubech, jsou někde na úrovni Evertonu. Prostě Chelsea je top a větší soupeř v EL letos není.

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 20:22 |  
          3 5

          Přesně tak. Kdo tvrdí opak, neviděl letos Sevillu nebo Chelsea ve své lize.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 20:26 |  
            2 5

            A kolegovi Dr. Fe1 dporučím poslechnout si Fotbal Focus Podcast, kde hovoří o přednostech a síle Chelsea pod Sarrim. Diskutující mají skvělý postřeh a fungovýní týmu taktéž skvěle popisují.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 12:29 |  
              3 7

              Díky za doporučení, mě však více zajímají reálná fakta a výsledky dosažené na hřišti. Tým který 3x za sebou vyhraje Evropskou ligu a vyřadí přitom nespočet těžkých soupeřů podle Vás nedosahuje kvalit Chelsea ? Samozřejmě, myslet si můžete co chcete, ale fakta hovoří jinak než vy.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 12:34 |  
                2 3

                K hattricku Sevilly stačí říct jediné: Those days are gone. (Prozatím). A když se koukneš na umístění Chelsea v Premier League, která je asi 10x těžší soutěž, než La Liga, tak ty dva týmy prostě porovnávat nelze. Chelsea nevyhrává EL prostě proto, že v naprosté většině hraje Champions League.

                • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                  Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 12:43 |  
                  4 7

                  Tu EL vyhráli ne před sto lety, ale v posledních 5 letech ..... ale jelikož jsme je letos vyřadili, tak tentokrát jí nevyhrají - což zřejmě zároveň dokazuje jak jsou špatní - to je dokonalý vzorec sebemrskačství a znehodnocování výsledků vlastního týmu. Když porazíme Chelsea, tak budete také nejspíš vymýšlet, že to nebyla ta pravá Chelsea a nebyl to ten pravý velkoklub, protože prohrál s námi.

                  Co byste chtěl víc jako důkaz toho, že je nějáký klub opravdu dobrý a je to velkoklub než 3 vítězství v evropském poháru v posledních 5 letech ? Chelsea si o tom může nechat zdát. A v anglické lize je kolikátá ? Pátá nebo šestá ? Nevím, nesleduji to podrobně. Názor můžete mít jakýkoliv, ale tvrdit, že Chelsea jasně převyšuje Sevillu je věc popírající fakta

                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                    JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 17:25 |  
                    3 3

                    Ale hovno. Kolikátá je v lize si můžeš přečíst v článku, na kterej reaguješ, doktore z Pavilonu 2.

                    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                      Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 17:34 |  
                      2 7

                      Děkuji za velice inteligentní a vstřícnou reakci prostou ubohých urážek, hodnou vaší inteligence..

                      Domnívám se, že poměrně jasně a opakovaně píšu o tom, že Sevilla 3x za sebou vyhrála EL a to z ní aktuálně velkoklub dělá, ať se vám to líbí nebo ne, ať se budete vztekat sebevíc.

                      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                        JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 17:45 |  
                        2 3

                        Já neříkám, že Sevilla není velkoklub. Já říkám, že Chelsea je o level výše.

                        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                          Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 17:50 |  
                          1 6

                          Na čem toto tvrzení zakládáte, tedy kromě urážek oponenta ? Mám na mysli fakta, ne dojmy, pocity a fandovství. Sám v článku dlouze vypisujete, že Chelsea nedosáhla v posledních letech zdaleka toho co Sevilla. Podle výsledků je o level výše naopak Sevilla.

                          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                            JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 18:39 |  
                            2 3

                            Na čem toto tvrzení zakládám? Na tom, že jsem oba týmy viděl letos X-krát hrát. Ano, Sevilla vyhrála 3x EL. Ale papírově je to slabší klub, a minimálně letos i objektivně herně. Chelsea je stále užší světová špička, co se zázemí, hráčů, financí a možností týče. Nechápu, o čem se tu dohadujeme. Já sílu Sevilly nerozporuju. Ale v Premier League by neobstála.

                            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                              Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 20:21 |  
                              1 7

                              Mícháte dvě věci dohromady, viděl jste je prý párkrát letos hrát (to by mohlo být relevantní, leč je to nepřezkoumatelné) ale zároveň hovoříte, že je Chelsea papírově lepší. Tak jsou důležité "papíry" nebo hra ?

                              Já se domnívám, že je papírově lepší naopak Sevilla neboť dosáhla v posledních letech podstatně lepších výsledků než Chelsea. Nehodnotím historii a mediální ohlas atd., tam je papírově lepší Chelsea, hodnotím dosažené úspěchy v posledních letech, což je relevantní pro posouzení zda je Sevilla či Chelsea v posledních letech na hřišti "mocnější".

                              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                                JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 22:40 |  
                                2 1

                                Domnívat se můžeš. Tady jsou slova našeho trenéra:

                                "Týmy, které tu hrály v minulých kolech, měly obrovskou sílu. Ale bylo vidět, že jim něco nevyhovuje, v něčem nejsou silní. Ale teď se bavíme o klubu, který hraje Premier League a tolik toho vyhrál. Tím, že jsou z anglické ligy, jsou odolní v soubojích. I ty největší hvězdy jako Hazard jsou schopny přijmout (rány) a hrají ve velké intenzitě," řekl Trpišovský na tiskové konferenci.

                                "Ty naše přednosti v minulých utkáních, intenzita hry nebo osobní souboje, ten tým umí přijmout. Troufnu si říct, že z anglických týmů mají nejlepší defenzivu. Směs velké atletičnosti a fotbalovosti z toho dělá komplexní tým. Stojí proti nám absolutní špička. My jsme si to přáli, chtěli jsme si porovnat, na co máme. Věřím, že dneska máme takovou sílu, že se dokážeme postavit i tomuto týmu," dodal Trpišovský.

                                • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                                  Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 09:58 |  
                                  0 6

                                  Jenže na mé straně jsou fakta.

                                  Doměnky máš ty, to je tvoje doména.

                                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                                    JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 10:20 |  
                                    2 0

                                    Ty o voze, já o koze. Nashledanou.

                                    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                                      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:50 |  
                                      0 4

                                      Přesně tak.

                                      Já o výsledcích dosažených na hřišti, o získaných trofejích v pohárech - ty o mediální slávě, penězích, sponzorech .....

                        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                          Boss82     před 5 lety 11.04.2019 12:50 |  
                          1 1

                          Že je Chelsea o level výše než Sevilla, je poněkud silné a nepravdivé tvrzení. Podívejme se třeba na loňské výsledky obou klubů v LM proti absolutní světové špičce:

                          Atl. Madrid vs. Chelsea 1:2
                          Chelsea vs. AS Řím 3:3
                          AS Řím vs. Chelsea 3:0
                          Chelsea vs. Atl. Madrid 1:1
                          Barcelona vs. Chelsea 3:0
                          Chelsea vs. Barcelona 1:1

                          Liverpool vs. Sevilla 2:2
                          Sevilla vs. Liverpool 3:3
                          Sevilla vs. Manchester United 0:0
                          Manchester United vs. Sevilla 1:2
                          Sevilla vs. Bayern 1:2
                          Bayern vs. Sevilla 0:0

                          Ať na to koukám, jak na to koukám, jsou to výsledky velmi vyrovnané.

                          Oba kluby patří do absolutní světové špičky. A ty 3 vítězství Sevilly v EL v posledních pěti letech rozhodně nejsou náhoda. Tvrzení, že Chelsea o level jinde, nemá oporu ve výsledcích dosahovaných na hřišti, tudíž je nesmyslné.

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 12:26 |  
          2 7

          Podle čeho mě odsuzuješ, že debata se mnou nemá význam ? Proč by neměla mít význam ? Já diskutuji normálně seriozně a k věci, dle svých vědomostí a možností (netvrdím, že něják skvělých) ale proč tohlke odsouzení ? Pro mě mám debata význam s každým kdo má nějáký názor a je schopen předkládat argumenty, tříbím si tím vlastní názory. proto nechápu takovéhle odsudky hned na úvod.

          Podle mě patří Sevilla do špičky španělské ligy spolu s těmi ostatními týmy, jež jste jmenoval. Opravdu si myslíte, že by Everton opakovaně vyhrál evropskou ligu jako Sevilla ? Já si to tedy nemyslím, ani náhodou. Sevilla je podle dosažených výsledků v evropských pohárech velmi úspěšná a z tohoto hlediska patří k těm největším velkoklubům světa. V pohárech je úspěšnější než Chelsea - to jsou reálné výsledky a ne pocity o tom kdo je velkoklub a kdo není.

          Shazování Sevilly mi přijde zároveň sebemrskačské vůči Slávii. Vyřadili jsme tým, který EL několikrát vyhrál a vyřadil spousty skvělých týmů !!! Vyřadili jsme tým, který je v pohárech lepší než Chelsea - alespoň v posledních letech určitě.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            hiker42     před 5 lety 10.04.2019 14:34 |  
            4 2

            Ahoj, vycházím z historie tvých debat tady (pokud jsi to ty, kdo urážel admina a další přispěvatele a vysloužil se za to červenou / červené karty). Takže to ber jako hrubou záplatu na hrubý pytel. Pokud si tě s někým pletu, pak se srdečně omlouvám. Večer ti napíšu detail, zatím jen hodím dva odkazy:
            umístění Sevilly v La Lize za posledních 20 let - viz https://www.transfermarkt.de/fc-sevilla/platzierungen/verein/368
            umístění Chelsea v PL za 20 let - https://www.transfermarkt.de/fc-chelsea/platzierungen/verein/631
            večer zbytek

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 17:17 |  
              1 9

              Tak to si mě s někým pleteš a nebo podléháš mediálnímu bludu, protože já neurážím admina, ani kohokoliv jiného a karty jsem dostával naopak za to, že jsem se bránil urážkám jiných. Požadoval, aby lynčování nebylo anonymní atd. Tedy jsem naopak zásadně proti urážkám a s tím tady tvrdě narážím, protože admin anonymní trolly chrání.

              já hlavně nechápu, jak může někdo diskuzi začít tím, že druhého preventivně urazí ? proč tohle máte zapotřebí ? Jak to má souviset s mými názory na hru Chelsea nebo Sevilly ? Podle mě tedy niják.

              Co se týče statistik, tak to důležité jsem již předložil - tedy 3 vítězství Sevilly v evropském poháru za posledních 5 let. Tedy výsledky reelativně aktuální. To je úctyhodný výkon - kterého nějáký "maloklub" jen tak nedosáhne. To značí opravdu vysokou úroveň, jdyž si uvědomíte kolik zápasů museli zvládnout, kolik silných soupeřů porazit. 3 roky po sobě ! Ne jednou náhodně, ani dvakrát, ale třikrát !

              Takže já debatuji o reálných výsledcích v posledních 5 letech a ne o historii. Chápu, že vám třeba Chelsea může připadat zvučnější, Premier league má největší zvuk, ale reálně na hřišti má větší úspěchy v posledních letech Sevilla.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                hiker42     před 5 lety 10.04.2019 19:52 |  
                3 2

                Tak přeci jen jsi to ty :) Nebudu se s tebou hádat, zdá se, že sebemrskačství a bludy jsou tvoje parketa. Odpovím ti, jak jsem slíbil výše.

                Sevilla je velký klub, možná i velkoklub, nicméně ve srovnání s Realem, Barcelonou a Atleticem z ESP, ManCity, ManUtd, Chelsea, Liverpoolem, Tottenhamem a Arsenalem z ENG, Bayernem a Borusií z GER, Juventusem, možná AC a Interem z ITA a PSG z FRA, což jsou giganti, chceš-li velkokluby kategorie A, je Sevilla velkoklub kategorie B. Nic na tom nezmění 5 titulů Sevilly z EL. Je potřeba brát v potaz rozpočty klubů, hodnoty kádru, ale především úspěchy v Champions League, kde hrají ti nejlepší z nejlepších, a přiznejme si, klub, který za 20 let uhrál ve Španělsku 2x třetí místo a do ChL se dostal 5x (nejlépe QF) není stejná kategorie jako Chelsea, která za stejnou dobu v kvalitnější PL udělala 5 titulů, 4 druhá místa a 3x byla třetí a ve stejné době má z Champions league 1 titul, 1 finále a 5x SF. Pokud jde o body klubů v žebříčku UEFA, je potřeba vidět, že v EL i ChL je za vítězství i remízu stejně bodů, ChL má sice větší bonusy za zákl. skupinu + pár detailů, ale když projdeš daleko v EL i ChL, je to prakticky stejně bodově honorované, ačkoli ta cesta přes ChL je těžší. Taky je potřeba vidět, že donedávna neměla EL pro velkokluby kategorie A význam, do ChL se z ní postupuje pár roků.

                Myslím si (stejně jako JS), že Sevilla je o level níž než Chelsea, ikdyž je to skvělej klub a postoupit přes něj ve vyřazovací fázi EL je pro Slavii obrovský úspěch a pro mě to byl nejlepší zážitek z fotbalu Slavie.

                • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                  Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 20:15 |  
                  2 6

                  Ne, nejsem. To je vaše falešná představa a podsouvání, vytvořená na základě uvažování člena zfanatizovaného lynčujícího davu, který sám sebe o něčem přesvědčuje a snaží si odůvodnit, že do někoho kope oprávněně. Já jsem naopak jeden z mála kdo oponenty neuráží a ani jsem žádnou kartu za urážení nedostal. Takže přestaňte s tím pliváním. Já vás také neurážím, třebaže bych po tomto vašem extempore oprávněně mohl.

                  Co se týče Sevilla versus Chelsea, tak vy hodnotíte historii, mediální zvuk, zázemí atd. Já hodnotím výsledky dosažené na hřišti v posledních letech. V tom je Sevilla minimálně vyrovnaná, ale spíš o ten level lepší než Chelsea.

                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                    Rhu-rhu     před 5 lety 10.04.2019 20:29 |  
                    5 2

                    Napsals blbost, smiř se s tím. ;-)

                    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 09:53 |  
                      1 5

                      S tím bych se mohl smířit jedině tehdy, pokud bys mi předložil argumenty co z toho je blbost a proč je to blbost. Pak bych třeba tvoje argumenty mohl přijmout.

                      Když ale žádné argumenty nemáš a jen vykřikuješ něco o blbosti, tak se smiřuji leda s tím, že s tebou není řeč.

                      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                        Rhu-rhu     před 5 lety 11.04.2019 15:55 |  
                        3 1

                        Uřezat obě ruce málo?? :-) :-) :-)

                        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                          Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 16:08 |  
                          0 6

                          To je vskutku pozoruhodný argument do debaty. Zkus ale raději jinou diskuzi, kde tvoje hýkání a výhružky ostatní více ocení.

                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                    hiker42     před 5 lety 10.04.2019 20:30 |  
                    2 1

                    máš pravdu :) vynasnažím se, aby toto byla má poslední reakce na tebe. a o totéž prosím tebe. když něco napíšu, nereaguj na mě, mysli na to, že to, co píšu, není určeno tobě. dík.

                    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 09:51 |  
                      1 5

                      A to jako proč ? Nejdřív diskuzi začneš urážkou, pak mě obviníš z něčeho co jsem neudělal a pak to zakončíš teatrálním výstupem, že už tedy nebudeš reagovat. Trapné.

                      Místo abys byl schopen přijmout oprávněnou kritiku, že diskuzi zcela zbytečně prokládáš útoky na druhého diskutéra, tak se jakoby urazíš, jako malé dítě.

                      Přitom se může každý přesvědčit, že já diskutuji k tématu normálně, předkládám argumenty, bez toho abych měl potřebu někoho napadat, tak jako ty mě.

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          o5aradecek     před 5 lety 10.04.2019 16:07 |  
          5 0

          Tvrdit, že je anglická liga, než španělská, se obecně asi nedá. Např. posledních 5 sezon LM, vyhrál 5x tým ze Španělska a posledních 5 sezon EL, 4x. To je 9 trofejí z deseti možných pro Primera Division. :-) Tu jednu jedinou uzmul Man Utd. Asi tak.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            o5aradecek     před 5 lety 10.04.2019 16:07 |  
            2 1

            *že je lepší, než spanělská...

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        pipe1980     před 5 lety 09.04.2019 20:26 |  
        6 3

        nesouhlasím, kdyby hrála chelsea se sevillou, vždycky, ale vždycky vsadím na sevillu

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 20:27 |  
          0 6

          Tak to bys letos přišel na buben.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            pipe1980     před 5 lety 09.04.2019 20:30 |  
            1 1

            to se nikdy nedozvíme

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 17:35 |  
              2 5

              Přímo ne, ale v některé z příštích sezon na sebe třeba narazí.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      wimpy     před 5 lety 11.04.2019 02:06 |  
      4 0

      Musím říct, že tady nesouhlasím. Sevilla je trochu z formy, ale bráno optikou posledních cca deseti let by pro mě záas Chelsea-Sevilla neměl favorita.

  2. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Pepino44     před 5 lety 09.04.2019 12:53 |  
    15 0

    Tak Ti děkuji, za obsáhlé seznámení s naším soupeřem a jeho historií, je to čím dál tím lepší, tvoje historické úvodníky čtu jedním dechem, i když v normální diskusi k článkům s Tebou moc nesouhlasím. Za tyto články však za 1 s hvězdou cípem dolů.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 12:56 |  
      6 1

      Díky, Pepino. Chtěl jsem tu historii rozmáznout ještě více, ale byl by to článek na půl hodiny čtení.. :)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        p!erreCORE     před 5 lety 10.04.2019 19:40 |  
        1 0

        já to včera četl půlhodinu :) a dnes opět.. supr článek, bez jazykových chyb!

  3. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    motas     před 5 lety 09.04.2019 13:09 |  
    2 0

    Ahoj, děkuji za krásný článek, četlo se to moc pěkně. Všiml jsem si akorát jedné chybičky a to u trenéra Benitéze. Evropskou ligu s Chelsea vyhrál ještě on a skončil až po sezóně. Teprve poté přišel Mourinho, ten tou dobou trénoval ještě Real :)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 13:15 |  
      0 1

      Pfff, už si to takhle do detailu nepamatuju. Díky za opravu. Poprosím kjandourka, aby to opravil.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        kjandourek (admin)     před 5 lety 09.04.2019 13:17 |  
        0 0

        Něco s tím provedeme :-)

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          SirCohen     před 5 lety 09.04.2019 15:20 |  
          3 1

          Když už jsme u těch oprav, ještě poprosím o změnu Cityzens na Citizens. Tento překlep malinko kazí jinak vynikající článek.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 15:53 |  
              6 0

              Přesně tak. Také jsem vždycky psal Citizens, dokud jsem nepochopil, že v případě Manchesteru City to je Cityzens. Mají to dokonce na tréninkových soupravách.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                SirCohen     před 5 lety 09.04.2019 16:03 |  
                6 0

                Ok, omlouvám se za neznalost. Ještě nikdy jsem to s Y napsané neviděl a hned mě to bouchlo do očí. Logiku to má:)

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              SirCohen     před 5 lety 09.04.2019 16:04 |  
              5 0

              Kdyby to šlo, hned si dám palec dolů za svou neznalost:) díky za poučení.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                kjandourek (admin)     před 5 lety 09.04.2019 16:09 |  
                4 0

                Tady dostaneš palec nahoru za sebereflexi :-)

                • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                  SirCohen     před 5 lety 09.04.2019 16:14 |  
                  4 0

                  Jsou tu samí hodní lidé:-) s uznáním vlastní chyby já problém nemám.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                Jachym     před 5 lety 09.04.2019 16:15 |  
                4 0

                Když nejde o život (a o Slavii:-), jde o howno:-) Kreativita při vytváření přezdívek je nekonečná. Můj oblíbený zahraniční klub Celtic má jako jednu z přezdívek Bhoys, což má být reference na výslovnost slova "boys" mezi irskými zakladateli katolického klubu.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        kjandourek (admin)     před 5 lety 09.04.2019 13:33 |  
        2 0

        Opraveno, snad to není stylisticky moc našroubované :-)

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 13:40 |  
          0 3

          Děkuji. :)

  4. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 13:09 |  
    2 2

    Skromě si myslím, že sestava na první zápas se bude hodně lišit od té s West Hamem, kde nastoupila Chelsea v plné palbě. Budou se „šetřit“ na Liverpool, protože jim jde o přímý postup do Ligy mistrů a rozdíl mezi 3. a 6. příčkou je opravdu minimální. O to víc to Slavii budou chtít nandat doma v odvetě. Problém je v tom, že i když nenastoupí v plné síle v Edenu, tak pořád budou hrát hráči jako Willian, David Luiz, Giroud atd.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      hiker42     před 5 lety 09.04.2019 13:15 |  
      0 3

      imho, Hazard i Willian nastoupí v základu a budou chtít do přestávky rozhodnout, po hodině je dá Sarri dolů :)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        pipe1980     před 5 lety 09.04.2019 18:19 |  
        0 1

        říkal Sarri jo?

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          hiker42     před 5 lety 09.04.2019 18:58 |  
          0 0

          neříkal, poslal mi sms, ale víš co, chaotickej ital.. ;-)

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            pipe1980     před 5 lety 09.04.2019 19:18 |  
            0 1

            :-)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Papol     před 5 lety 09.04.2019 17:55 |  
      1 1

      No jo, to máš pravdu, ale proti nim Deli, Míša, Souček, Masopust, Stoch ....., nu zatím si dělají jména, ale makají. Jinak díky za skvělý článek, již několikátý, musíme postoupit, neboť bych se mohl těšit už i na další článek :-). Díky. Super.

  5. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    daadyy     před 5 lety 09.04.2019 13:15 |  
    22 0

    Podle mě to Chelsea hrubě podcení a místo do Edenu vyrazí k zápasu na Letnou. Utkání propásne a Slavia tak vyhraje 3:0 kontumačně.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Jachym     před 5 lety 09.04.2019 14:13 |  
      7 0

      A zvláště když ji v tom utvrdí billboardy a reklamy na utkání Slavia-Arsenal...

  6. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    mudrc     před 5 lety 09.04.2019 13:30 |  
    5 6

    JS, ty by ses mel stat clenem zdejsi redakce. Tve clanky jsou bezkonkurencni!

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      kjandourek (admin)     před 5 lety 09.04.2019 13:32 |  
      16 0

      On je to v podstatě takový náš externí spolupracovník - jeho finanční ohodnocení je úplně stejné jako naše ;-)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 13:40 |  
        17 0

        Akorát na ty langusty se nedostanu.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        ColinSKS     před 5 lety 09.04.2019 19:44 |  
        1 7

        takže ta suma musí být neuvěřitelná nebo snad nechutně vysoká?

  7. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Ondráš     před 5 lety 09.04.2019 13:30 |  
    8 0

    Jako bylo by hrozně fajn je doma porazit, i kdyby to s postupem nedopadlo. Je úplně jedno, v jaké sestavě nastoupí, ale prostě skalp Chelsea, to se prostě počítá. O tom bych vyprávěl ještě vnoučatům. Naděje na postup je asi minimální, ale ta jedna výhra v Edenu, to by byl sen.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Papol     před 5 lety 09.04.2019 17:49 |  
      5 0

      Já už vnoučatům vyprávím o Seville :-), tohle by byl bonbonek.

  8. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Akuls     před 5 lety 09.04.2019 13:42 |  
    0 0

    Jen pro informaci, v této sestavě nastoupila Chelsea naposledy v E.L. a vyhrála v Kyjevě 5:0:
    Arrizabalaga – Zappacosta (69. Azpilicueta), Rüdiger, Christensen, M. Alonso – Kanté (65. Jorginho), Kovačić, Loftus-Cheek – Hudson-Odoi, Giroud, Willian (C) (74. Pedro).
    Náhradníci: Caballero – Jorginho, Barkley, E. Hazard, Pedro, Azpilicueta, David Luiz.
    A v této včera ve velmi důležitém londýnském derby proti WHU (2:0 Góly: 2x Hazard):
    Arrizabalaga – Azpilicueta (C), Rüdiger, David Luiz, Emerson – Kanté, Jorginho, Loftus-Cheek (70. Barkley) – Hudson-Odoi (85. Pedro), Higuaín (76. Giroud), E. Hazard.
    Náhradníci: Caballero – Barkley, Willian, Christensen, Giroud, Kovačić, Pedro.
    Počítám, že sestava bude asi stejná jako ta v Kyjevě, zvlášť když Chelsea čeká v neděli další velmi důležitý a prestižní zápas venku s F.C. Liverpool.

  9. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Akuls     před 5 lety 09.04.2019 13:54 |  
    1 1

    Jako vždy hezký článek, jen mi tam trochu chybí, že nikde není žádná zmínka o idolech mého mládí, bývalých anglických reprezentantech a velkých klubových legendách, skvělém centforvardovi a kanonýrovi Peterovi Osgoodovi a skvělém brankáři, nástupci nedávno zemřelého Gordona Bankse v anglické reprezentaci, Peterovi Bonettim.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      SirCohen     před 5 lety 09.04.2019 15:22 |  
      2 4

      Já to beru jako aktuální rozbor soupeře, čili nějaké velké zabrušování do historie by to zbytečně natahovalo:)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 15:54 |  
        3 0

        Kdybych rozebíral slavnou historii podrobně a třeba fanouškovskou scénu (Chelsea Shed Boys) a jejich vztahy s Millwallem a spol., tak je to dvakrát delší.

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          sTizz (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 20:49 |  
          4 1

          Kdo by to nechtel cist,tak by to necetl,ale myslim,ze drtiva vetsina fanousku by si to rada precetla klidne i v trojnasobne delce :)

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            Pepino44     před 5 lety 10.04.2019 12:56 |  
            2 1

            Tak svůj článek můžeš natáhnout jak chceš, musíš si také uvědomit, že JS je sice placen dobře, ale jenom jako ostatní členové redakce, jenom místo langust si musí koupit klobásu.

  10. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Jachym     před 5 lety 09.04.2019 14:06 |  
    15 0

    Doufám, že k zápasu přistoupíme sebevědomě jako proti Seville a ne připosraně jako národní tým ve Wembley. Pak se není čeho bát. To, co umí Hazard a spol., umíme taky...:-) Viz https://www.youtube.com/watch?v=mYlxac7olmI

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Dr. Fe1     před 5 lety 09.04.2019 19:02 |  
      1 12

      No jo, jenže dostane se přes Škodu na hřiště ?

  11. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    zeleznik2     před 5 lety 09.04.2019 14:09 |  
    1 0

    Hlavně, aby si to hráči užili a předvedli co nejlepší výkon. Pokud na hřišti nechají vše, jako proti Seville, věřím v dobrý výsledek.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      donford     před 5 lety 09.04.2019 15:18 |  
      7 1

      Věřím, že nikdo v Chelsea by se o takový exkurs, jenž by se týkal Slavie, a jaký dokázal právě JS, vůbec nepokusil. Nikoliv, že by mu snad Slavia za to nestála, ale nemají ve svých řadách právě našeho kolegu, slávistu JS. Pokaždé vynikající, za mě díky!

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      japoko     před 5 lety 10.04.2019 04:40 |  
      2 3

      No to je fakt nejdulezitejsi-aby si to uzili! Nejdebilnejsi slovo soucasnosti!

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        o5aradecek     před 5 lety 10.04.2019 11:23 |  
        6 0

        Nejdebilnější slovo minulosti, přítomnosti i budoucnosti, je sparta! :-))

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        Pepino44     před 5 lety 10.04.2019 12:50 |  
        0 0

        Ale ano, hráči si nemají co užívat (v zápase) tam mají makat. Užívat si mohou až po výhře, i se sraltou.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      obiwan     před 5 lety 10.04.2019 20:11 |  
      0 0

      Tak já doufám, že si nic užívat nebudou a pěkně zamakají...kecy o užívání si ve spojení se sportem nenávidím!!!

  12. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    ColinSKS     před 5 lety 09.04.2019 19:27 |  
    4 7

    Abramovič je kamarád s Kellnerem, ten je kamarád s číňany, ti jsou kamarádi s JT. Já myslím, když na to přijde, že by se to mohlo trochu pořešit :-D

  13. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Dr. Fe1     před 5 lety 09.04.2019 19:31 |  
    3 7

    Zajímavé je mimo jiné připomenutí toho, že Chelsea už v Edenu prohrála. Ne sice se Slávií, ale s Bayernem, ale nezlobil bych se, kdyby na to navázali a prohráli zase :-)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      ColinSKS     před 5 lety 09.04.2019 20:05 |  
      2 5

      nezbývá než vyrazit do mnichova a koupit tu jedenáctku

  14. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Ravik     před 5 lety 09.04.2019 21:03 |  
    2 0

    Good job JS

    Nevíte zda-li TS bude zápas úplně bojkotovat, či support alespoň v těch 2 povolených sektorech bude, včetně spíkra?

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      ColinSKS     před 5 lety 10.04.2019 07:57 |  
      1 5

      problém bude, že střed TS je vyutovaný, takže se o fandění musí postarat zbývající sektory plus zbytek stadionu.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Gillan     před 5 lety 10.04.2019 12:25 |  
      5 10

      Speaker ať radši zůstane navždy doma.Ať není nějaká ostuda evropského formátu.Myslím,že fandit se dá v pohodě i bez něj.

  15. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    VanDel     před 5 lety 09.04.2019 21:34 |  
    5 1

    No když teď člověk kouká na Tottenham-Man.City a uvědomí si, že podobná síla jako je Tottenham nás čeká v podobě Chelsea........no bude to opravdové oddělení chlapců od mužů. A hlavně si vyzkoušíme, jak jsme eventuálně schopni obstát v LM proti těm nejlepším v Evropě.

  16. díky za vaše sestavy

    p!erreCORE     před 5 lety 09.04.2019 22:23 |  
    1 1

    Kolář

    Bořil - Deli - MNN - Coufal

    Král - Traoré (Ševčík)

    Hušbauer

    Stoch - Masopust

    Škoda

    • Re: díky za vaše sestavy

      ColinSKS     před 5 lety 10.04.2019 07:55 |  
      0 6

      jo, to bych taky tak dal. akorát prohodit ty stopery

      • Re: díky za vaše sestavy

        Pepino44     před 5 lety 10.04.2019 12:47 |  
        4 0

        Tak podle mne to jenom opět píše z levé strany.

  17. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Ragnarok     před 5 lety 09.04.2019 22:35 |  
    4 2

    Chelsea jsem miloval, když tam hrál Vialli, Gullit, Zola, byl to takovej nekomforní klub. S příchodem Abramoviče se to změnilo a mám radši Spurs, kde se mi líbí, že nekupujou vůbec žádné hráče, mají super trenéra a stabilní tým, navíc budovaný hodně pečlivě (Eriksen, Lamela, Lloris koupeni ještě dost brzo na to, aby stáli raketu).
    Na zápas se zas tak moc netěším, už na Seville jsem měl takové nervy, že jsem to snad ještě nezažil. Chelsea je strašně silná, to je fakt asi člen Top 10 světa a ať nastoupí kdokoli, je to elita, talentem, pohybově, rychlostně. Bylo by super, kdyby to podcenili a podařilo se nám urvat výhru, všem slávistům to z celého srdce přeji. Všechno to, v co jsme kdy věřili, stane se a to už za chvíli.... Otázka je, čemu jsme věřili, já třeba postupu přes Sevillu i věřil, ale spíš jsem si vnitřně říkal, že jsem blázen. Taky jo, tiket na výhru doma mi spadnul :)

  18. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Ragnarok     před 5 lety 09.04.2019 22:37 |  
    6 0

    Otázka pro JS: Ví Sarri, že Eden je nekuřácký stadion?

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      JS (přítel SN)     před 5 lety 09.04.2019 23:02 |  
      1 3

      Alespoň při zápase ale nekouří, jenom žvejká nějaký špičky, ne? Jinak když si tam zapálí, tak se zase tolik nestane, protože na ten zákaz stejně všichni ser...

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        travel (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 12:14 |  
        4 0

        Bacha,aby nepropálil nový sedačky,kuřák jeden zatracenej.

  19. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    center25     před 5 lety 09.04.2019 23:26 |  
    3 0

    Článek super, jen bych si dovolil opravit tvrzení, že na přelomu tisíciletí Chelsea rozbourala hegemonii ManU a Liverpoolu. V té době si to mezi sebou rozdávali o titul Arsenal s ManU. Liverpool naposledy vyhrál v roce 1990.

  20. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    homerinho     před 5 lety 10.04.2019 01:37 |  
    0 0

    Zdravím, mám navíc jednu vstupenku na sever, za původní cenu 1200kč...předání dnes ve Strašnicích, přednostně pro permanentkáře z uzavřených sektorů

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      mtebow9     před 5 lety 10.04.2019 07:42 |  
      0 0

      Ahoj, vstupenku bych bral :-)

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      pcitron     před 5 lety 10.04.2019 21:18 |  
      0 0

      Já taky:)

  21. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Sokrates55 (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 08:13 |  
    9 0

    Dobré ráno přeji.
    Znovu jsem si přečetl Váš článek příteli JS a opravdu musím smeknout. Už proto, že jste přispěl v tomto období několika velmi pěknými články o našich soupeřích v EL jsem si myslel, že budete pozván do podcastu :-(.
    Alespoň za sebe děkuji.
    Sokrates55

  22. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 10:19 |  
    6 0

    Ok, moc mě to mrzí, úplně jsem zapomněl na Kalase, který podle všeho nasbíral za Chelsea 4 starty. Minutu proti Arsenalu v lig. poháru (2013), minutu proti Arsenalu v lig. poháru (2014) ale dokonce 90 minut proti Liverpoolu a Cardiffu v lize (2014). Takže ještě jeden Čech v Áčku tam je...

  23. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    ColinSKS     před 5 lety 10.04.2019 11:01 |  
    2 6

    dáme jim dvojku a pojedou domu.

  24. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    martyni (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 14:33 |  
    7 1

    JS, to se tak krasne cte, ze bych si jeste letošní sezonu aspoň jeden takovej clanek rad precetl.. :).

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      kjandourek (admin)     před 5 lety 10.04.2019 14:48 |  
      6 0

      Hele už jenom maximálně dva :-)

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        Jachym     před 5 lety 10.04.2019 14:56 |  
        4 1

        Plus článek o vyřízení víz pro cesty do Ázerbajdžánu a o pamětihodnostech Baku...:-))

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          kjandourek (admin)     před 5 lety 10.04.2019 15:08 |  
          3 1

          No to zase nemůžeš po Kubovi chtít ... To bude muset někdo jiný... :-)

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            Jachym     před 5 lety 10.04.2019 15:11 |  
            3 1

            Dobrá. Slibuji, že v tom případě se budu podílet, pokud se nenajde někdo znalý:-) Konzultoval bych i svého tatínka, který na rozdíl ode mě v Baku byl.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              kjandourek (admin)     před 5 lety 10.04.2019 15:12 |  
              1 1

              No... tak se mi to líbí.... takže jako čtvrtý nastupuje v neděli Koudelka!

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        martyni (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 15:16 |  
        1 0

        Nojo, co se da delat.. :)

  25. Podcenění

    mis3     před 5 lety 10.04.2019 15:29 |  
    9 0

    Podle všech signálů to Chelsea podceňuje dost. Ovšem je toázka zda-li to bude stačit na to, abychom je ztrestali...

    • Re: Podcenění

      Dr. Fe1     před 5 lety 10.04.2019 17:31 |  
      5 7

      Když odvedeme bojovný vývoj a nepoděláme se ani při případném špatném vývoji, tak budu spokojen. Také bych si přál, aby byl v sestavě Pepa Hušbauer, minimálně po část zápasu. Zaslouží si to za to, co pro Slávii dělá.

      • Re: Podcenění

        JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 21:22 |  
        2 1

        Já teda pevně věřím, že hrát budou ti, kteří na to mají největší předpoklady, a ne někdo za zásluhy. A u JiT se nebojím, že by nastala ta varianta B.

        • Re: Podcenění

          wimpy     před 5 lety 11.04.2019 02:02 |  
          0 0

          Tady můžeme moc pěkně slovíčkařit, určitě si museli zasloužit, aby si o nich trenér myslel, že mají nejlepší předpoklady. :-)

          • Re: Podcenění

            JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 09:52 |  
            0 1

            A to já si nemyslím. Aneb dispozice hráče nejsou jeho zásluha. Někdo je např. mladší a běhá rychleji, někdo vyšší a těžší a lépe odstaví protihráče od míče, někdo lépe čte hru. Ano, lze to trénovat a pilovat, ale např. s fyziologickými dispozicemi nic neuděláš.

            • Re: Podcenění

              Martin 58     před 5 lety 11.04.2019 10:50 |  
              2 1

              To je víceméně pravda. V případě Hušbauera se ovšem nabízí varianta, která se jistě nebude mnohým líbit, a to, že by v tomto utkání nahradil na podhrotu Stocha. A to právě z důvodů, které JS uvádí. Fyziologicky jsou Hušbauer a Stoch velmi podobní a troufám si tvrdit, že v této oblasti Hušbauer oproti Stochovi v ničem nezaostává, oba jsou přibližně stejně pomalejší, mají podobnou zápasovou vytrvalost, Hušby dokáže být tvrdší a někdy, logicky i lépe hlavičkovat. Tudíž by ve finále měly rozhodovat atributy vhodné pro tenkterý zápas. Myslím, že pokud potřebujeme co nejrychlejší rozherávku bez zdlouhavého vedení míče a přesnější, mířenou střelu ze vzdáleností zpoza šestnáctky, tak by mohl Hušbauer dneska být platnější, a to v případě pokud by hrál skutečného podhrota.
              Zálohu bych si odhadnul tipovat ve složení Masopust, MNN, Hušbauer, Král, Zmrhal.

              • Re: Podcenění

                JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 10:54 |  
                0 1

                Já se zeptám trochu oklikou: Pokud stáhneme Stocha, kdo bude dávat góly? :)

                • Re: Podcenění

                  Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:59 |  
                  2 5

                  Hušbauer ? Vždyť o tom je celý předchozí příspěvek.

                  • Re: Podcenění

                    JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 11:23 |  
                    0 3

                    Pojďme to udělat takhle:
                    Jestli nebude hrát Stoch, ale místo něj Hušbauer, tak se tady budu veřejně kát nicku Dr.Fe 1. Jestli dá Hušbauer góla, tak už tu nikdy s nikým nebudu diskutovat ohledně vhodnosti Hušbyho do evropských pohárů a uznám, že bez něj by to nešlo.
                    Jestli nás Chelsea ve dvojzápase přehraje a vyřadí, tak mi tady veřejně přiznáš, že jsem měl pravdu ohledně síly soupeře v porovnání se Sevillou. A jestli nebude hrát Hušbauer v základu, protože to JiT vyhodnotí jako špatnou variantu, tak zalezeš pod gauč a už na mě nikdy nebudeš reagovat, ju? ;)

                    • Re: Podcenění

                      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 13:18 |  
                      1 4

                      Nevím proč to berete takto vyhroceně a navíc nesmyslně.

                      Pokud nás Chelsea přehraje a vyřadí, což je bohužel dost pravděpodobné, tak to neznamená, že je to důkazem toho, že je o level výše než Sevilla, jak výše tvrdíte. To že jsme vyřadili Sevillu bohužel neznamená, že teď vyřadíme všechny týmy této úrovně a že by případná třebas i vysoká prohra s Chelsea cokoliv dokazovala. Takový tým vyřadíme průměrně tak jednou za deset let a je to shoda více příznivých okolností. Nechce se mi věřit, že byste si tohle neuvědomoval a bral jako důkaz, že kdokoliv nás teď porazí je silnější než Sevilla ..... - Mimochodem v diskuzi výše máte další příspěvek, tentokrát od přispěvatele Bosse, kterým vám tam vypsal další důvody, proč to s tím že je Chelsea "o level výše" není pravda. Její výsledky s těžkými soupeři jsou srovnatelné s Chelsea a 3 vítězství v EL za sebou, to není nic malého a zanedbatelného.

                      Stejně tak jako stavět to do roviny - buď dá Hušbauer gól a máte pravdu vy, nebo ho nedá a mám pravdu já, je samozřejmě nesmysl. Takhle to nejde stavět ani při zápase s Duklou, natož s Chelsea. Jinak já netvrdím, že má hrát Hušby nutně zrovna místo Stocha (to je varianta jiného diskutujícího), Stocha bych taky rád viděl na hřišti, ale myslím si, že by alespoň část zápasu Hušby měl dostat šanci. A na pozici podhrota mi to připadá jako dobrý nápad - tam by mu to mohlo jít a třebas by mohl i ohrozit bránu a v ideálním případě ten gól dát.

                      • Re: Podcenění

                        JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 13:22 |  
                        0 2

                        Nemáš na to, viď? Když je to nesmysl, tak nevím, o čem tu diskutujeme, roviny pravdy neexistujou, ale diskutovat o té své budeš do aleluja. Shodneme na tom, že se neshodneme, takže to ukončíme. Pokud Tě někdy v budoucnu budou svrbět prsty a reagovat na moje příspěvky, nemusíš se obtěžovat.

                        • Re: Podcenění

                          Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:17 |  
                          0 3

                          Na co že nemám ? :-) Že nemám na to vsázet se o názory, které nezastávám. Jakože třeba Hušbauer musí dát gól proti Chelsea a jinak máte pravdu vy, že je špatný ? Vy jste jako malý dítě.

                          To že jste argumentačně prohrál byste mohl nést s větší úrovní, než se teatrálně urážet a navrhovat dětské sázky, čí tatínek je silnější.

                          • Re: Podcenění

                            JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 15:25 |  
                            0 2

                            Diskusi s člověkem, kterej nechápe její podstatu, nelze "argumentačně prohrát". Přeji příjemný den.

                            • Re: Podcenění

                              Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:28 |  
                              0 4

                              A jaká je tedy ta utajená podstata, kterou podle vás nechápu ? To nemumíte napsat, že ? Protože je to jenom způsob jak se snažit vykroutit z prohrané debaty. :-)

        • Re: Podcenění

          Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:11 |  
          0 4

          Jenže tady máme kolektivní sport. Pracujeme s lidmi, ne se stroji. A nechceme uspět jen v tomhle jednom zápase, ale chceme vyhrát ligu, domácí pohár atd. Na to je potřeba také myslet a neopomíjet hráče, který nám táhne tu ligu.

          Kromě toho když dlouhodobě hraje za zásluhy náš kapitán, ač výkonostně už nestačí, a přesto hraje podle mě v extrémně přehnaném rozsahu, tak proč by nemohl dostat Hušby v pohárech s Chelsea alespoň trochu prostoru ? Je třeba myslet taky na psychologii týmu a na další zápasy a ne jen roboticky skládat sestavu.

          • Re: Podcenění

            JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 10:19 |  
            0 1

            Ano, různé aspekty vedou ke složení mužstva. Psychologie je jednou z nich. Ale jestli vím, že tam dám hráče, se kterým budu mít šanci na dobrý výsledek 15% a s jiným 20%, tak snad udělám vše pro výhru. A pak je na trenérovi, aby mu to podal, protože on činí rozhodnutí, a na dotyčném, aby to vzal, protože on mužstvo neskládá.

            Škoda hraje, protože za něj nikdo jiný není, to je jednoduché. Kdyby to bylo v Chelsea, třeba by ho Sarri odstavil, protože se mu nehodí do stylu hry, jako Drinkwatera.

            • Re: Podcenění

              Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:31 |  
              0 5

              Já si hlavně nemyslím, že by byl Hušby tak špatný, jak přirovnáváte. A Škoda tak nenahraditelný. V tom se tedy zásadně neshodneme.

              A nechat sedět v pohárech hráče, který jinak táhne ligu není tak snadnou skousnutelné. Na trenérovi je mimo jiné to, snažit se vlastní tým neoslabit tím, že někoho takto opomenu a on pak půjde dolů výkonostně v dalších zápasech. Není to tak jednoduché a nedá se to brát optikou jen jediného utkání či dvojutkání.

  26. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    p!erreCORE     před 5 lety 10.04.2019 21:43 |  
    0 0

    teď mně tak napadlo. doufám, že na zavřených sektorech je možnost nainstalovat alespoň nějaký pěkný plakát.. chystá se to, je to možné? byla by škoda to nechat prázdný..

  27. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    p!erreCORE     před 5 lety 10.04.2019 21:49 |  
    1 0

    JT:

    "Uvidíme, postavíme místo Součka hráče s jinou typologií. Musíme to trochu přeskupit.“"

    už se nám ta sestava rýsuje..

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      p!erreCORE     před 5 lety 10.04.2019 21:54 |  
      0 0

      JT:

      „Troufnu si koukat Sarrimu do hlavy. "

      to je frajer!

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Mikey     před 5 lety 10.04.2019 22:15 |  
      0 0

      Koho myslíte, že tím myslel

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          JS (přítel SN)     před 5 lety 10.04.2019 22:34 |  
          6 1

          Láďa Vízek toho říká hodně. Láďa Vízek také zmrzl s chápáním fotbalu někde v osmdesátých letech.

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          Kontrapunkt     před 5 lety 10.04.2019 22:41 |  
          0 0

          Hušby by si určitě zasloužil hrát, přesto to reálněji vypadá na návrat Zmrhala na křídlo a přesun Stocha na podhrot.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            smely (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 10:42 |  
            0 0

            muj tip je podobna sestava jako na Sevillu...kolar - kudela, mnn, deli - coufal, kral, traore (sevcik ? ), boril - stoch - masopust, zmrhal...

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:20 |  
          0 5

          Zrovna jsem včera Láďu Vízka potkal v obchodě v Dolních Chabrech, ale o tomhle jsme se tedy nebavili. :-) Já ho osobně neznám, ale taky si myslím, že by Hušby měl dostat prostor.

  28. Lístky na Chelsea

    Asant     před 5 lety 11.04.2019 06:37 |  
    1 0

    Přátelé, z vážných rodinných důvodů musím zrušit cestu se svými syny na utkání na Stamford Bridge.
    Nabízím 3 lístky po 900 Kč. Zájemci napište na dhanus@seznam.cz

  29. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    ColinSKS     před 5 lety 11.04.2019 07:55 |  
    0 4

    tenhle týpek je asi ve velký pohodě :-D

    „Nehraje, protože se mi nehodí do systému hry. Ví to od srpna, řekl jsem mu to. Vyzval jsem ho, ať si najde jiný klub. Ale rozhodl se zůstat,“ prozradil Sarri. „Proč? Nevím, asi doufal, že systém změníme,“ naposledy rozesmál přítomné

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:24 |  
      0 7

      O kom je řeč ?

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 10:56 |  
        0 5

        Díky za vysvětlení těm minusářům. Z takového minusu člověk hned pozná, o kom je řeč. Teda ne sice nic o tom fotbalistovi, ale o to víc se dozví o tom minusářovi :-)

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          Pepino44     před 5 lety 11.04.2019 13:28 |  
          2 1

          Pořád neplač a nepočítej mínusy, takový tady již byl. Nebo jsi to opět ty?

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:26 |  
            0 5

            Proč bych nereagoval na minusy ? od čeho tady potom jsou ? Minus je přece také vyjádření názoru. A když dá někdo minus na neutrální otázku, tak tím zároveň vypoví mnoho o sobě.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Pepino44     před 5 lety 11.04.2019 16:27 |  
              1 0

              A Ty víš, kdo Ti dal mínus a tím něco řekl o sobě ? Zaobývat se takovými blbostmi je ničit si zdraví pro blbost jiných. Ale taky mi můžeš odpovědět, že je mi prd po Tvém zdraví.

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 18:14 |  
                1 5

                Zdejší adminové chrání anonymní trolly, prý aby je za jejich okopávání kotníků formou minusování nikdo nepronásledoval, proto jsou prý minusy anonymni. Mě se to nelíbí a nepřipadá mi to vůbec v pořádku, ale nemůžu s tím nic dělat.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        VanDel     před 5 lety 11.04.2019 11:15 |  
        0 1

        Drinkwater

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 11:22 |  
          1 6

          Děkuji. Vážím si toho a to zcela bez ironie. Jsem rád, že zde existují i normální ochotní lidé, co člověka místo odpovědi nekopnou do kotníku.

          Původně jsem si myslel, že je ten hráč vymyšlený - když jsem na apríla četl článek, že byl hráč jménem Drinkwater vyřazen z kádru pro opilost :-) - tak jsem to bral jako aprílový vtip. Ale on opravdu existuje.

  30. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Staršina     před 5 lety 11.04.2019 09:43 |  
    0 0

    Mám navíc vstupenku na TS do s/110 , ř/25 , s/3 za nákupní cenu 700,-. V případě zájmu prosím o telefonní kontakt.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Jachym     před 5 lety 11.04.2019 09:46 |  
      1 1

      Ahoj, napsal jsem ti zprávu.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Staršina     před 5 lety 11.04.2019 10:55 |  
      1 0

      Omlouvám se ostatním, prodáno prvnímu v pořadí.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Hofo78     před 5 lety 11.04.2019 10:56 |  
      0 0

      Je volný?

  31. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Hofo78     před 5 lety 11.04.2019 10:51 |  
    0 0

    Někdo 1-2 lístky navíc...pište do zpráv...díky

  32. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    martyni (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 11:30 |  
    4 1

    Tak co, kdo dnes nastoupi? Myslim, ze si Trpis pripravuje Sevcika jako nahradu za Soucka.. teda nemyslim, ze nastoupi na DZ, tam bude bud Kral nebo Misa, ale bude ve stredu zalohy - Kral - Sevcik - Traore. Ještě je otázka, jestli místo Traoreho nenastoupi spis Stoch nebo Husby. Osobne bych byl spis pro Husbyho, protože Stoch nekdy predrzuje mice (bylo to videt i se Sevillou), zatímco Husby hraje rychle od nohy, coz bude s Chelsea ucinejsi (za predpokladu, ze budem v dobrem nabehu:). Navíc Husby ma formu. Ještě je otázka, co ten DZ. Když budem hrat na 3 stopery, tak pak je asi jasnej Kral, kdybychom hrali na 2, mozna by se tam mohl posunout MNN. U Krale mi opet prijde, ze drzi balon trochu dyl, ale mozna si proti Chelsea nedovoli to co proti Dukle (i proti ni ale občas zbytecne ztracel balony). Jestli budem hrat na 3 obrance, asi nezbude místo pro Skodaka, ale Zmrhal s Masem by byli do utoku dobra volba, oba umi dat gol, místo jednoho z nich muze prijit v prubehu zapasu Mick a vlitnout na ne:).

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 11:44 |  
      3 1

      Jako variant je mnoho. DZ mohou hrát momentálně tři hráči: Alex (typologicky nejbližší Sukovi), MNN (prostě bořič) nebo Ševčík (rychlost, dynamika). Pokud budou hrát křídla JZ8 a Masopust, tak uprostřed je místo jen pro jednoho z dvojice Stoch/Hušbauer, ale pokud např. zvítězí Stoch nad JZ vlevo, tak už to je uprostřed úplně nečitelné. Jediná jistota je asi Traoré v základu.

      Osobně bych tu zálohu postavil: Král, Traoré – Masopust, Stoch, Zmrhal. Maximálně bych uvažoval o Ševčíkovi místo Zmrhala, ale je fakt, že nemá vůbec nic odehráno, je po zranění a zatím se moc nepředvedl. Jsem zvědavej.

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        martyni (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 11:55 |  
        0 1

        Je fakt, že Ševčík toho moc neodehrál, na druhou stranu mu JiT věří a vyjádřil se ve smyslu, že ho rozehrává, je to muj tip, ale stejně tak místo něj může nastoupit Traore a na podhrotu Stoch nebo Hušby. Divil bych se, kdyby trenér postavil Stocha i Hušbyho, kdyžtak jen jednoho z nich. Ta tvoje záloha je taky docela pravděpodobná, a když budem hrát na 3 stopery, Maso a Zmrhal budou útočníci:).

        • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

          JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 12:27 |  
          0 2

          Ještě samozřejmě je varianta, že bude zas Masopust na hrotu, a pak by bylo v záloze místo i pro Hušbauera, i Stocha. Já teda trochu doufám, že by si mohl víc kopnout Mick, ale je fakt, že on je prostě geniální žolík.

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            martyni (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 12:37 |  
            1 1

            Hele mě je vlastně jedno, kdo nastoupí, hráči jsou tak vyrovnaný, každej má slabší a silnější stránky, přál bych to všem. Tipnul bych si, že Stoch nebude hrát na křídle, viz např. gol na Dukle, takhle nam tam budou nabihat taky a na kridle potrebujem hrace, kterej to bude schopnej zavrit i dozadu. Na podhrotu bych mirne favorizoval Husbyho, ze by to mozna daval nabihajicim hracum rychleji, ale je to tezka volba.. když jeden nebude hrat, verim, ze rozhodne zas derby:).

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 13:27 |  
            0 9

            Už začínám být na tu argumentaci žolíkem silně alergickej.

            My hrajeme většinu zápasů prakticky bez hroťáka, ale podle některých je dobré to tak nechat, protože máme žolíka na posledních 20 minut a ten by se neměl vyčerpávat dříve. Že těch 70 minut před tím stojí za --- nic nevadí.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              martyni (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 14:11 |  
              6 0

              Jini jsou třeba alergicti na reci typu "hrajeme prakticky bez hrotaka", řekl bych dokonce "silne alergicti"..

              • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:12 |  
                2 7

                To je možné, leč se jejich alergie nezakládá na realitě, protože s hroťákem co dal za 27. kol ligy 4 góly ze hry a který v řadě zápasů ani nevystřelí na branku, ani nepřihraje nikomu do šance, se objektivně Slávie nemůže spokojit.

                Samozřejmě si můžete nalhávat co chcete a být na pravdu alergičtí, ale pravdu tím nezměníte.

                • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                  martyni (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 15:46 |  
                  3 2

                  Vis co, vůbec nevim, proc na tebe reaguju, nemá to smysl.

                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                    JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 15:53 |  
                    3 2

                    Já už jsem si "kolegu" (opět) hodil do skrytí, to je jak s tím maňasem s Brna, jejich cíl v diskusi je vtahovat do toho trollení další a další diskutující. Z jejich strany by to nemělo konce, takže vůbec nemá smysl se s nima zaobývat.

                    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:57 |  
                      1 6

                      Nepodsouvejte mi takové nesmysly. Pravda je taková (a každý se může přesvědčit výše v diskuzi), že jsme diskutovali dlouze o tom, že vy jste tvrdil, že Chelsea je narozdíl od Sevilly velkoklub a že je o level výše.

                      Když jsem vám oponoval, že Sevilla vyhrála 3x za sebou EL (zatímco Chelsea aktuálně nic) a má zápasy se silnými soupeři přinejmenším vyrovnané s Chelsea a tudíž je to výsledkově také velkoklub na úrovni Chelsea, tak jste se začal vztekat, protože nemáte protiargument.

                      Pak začnete s dehonestací oponenta, jako "s tebou to nemá diskuze smysl". Smysl má pro vás zjevně pouze diskuze, kde vám nikdo není schopen oponovat, že ? :-)

                  • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

                    Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:53 |  
                    1 6

                    To už jste dnes třetí, co si pomáhá tímto argumentačním faulem.

                    Když nemáte co napsat jako protiargument, tak plivnete na oponenta. No jo, s tebou nemá cenu se bavit ...... Nepřipadá vám to hloupé ?

          • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

            donford     před 5 lety 11.04.2019 15:14 |  
            2 0

            Mslím, ale nevím, že vzadu se bude hrát na 3 - tedy Kúdela, MNN, Deli a po stranách zase jezdiči nahoru a dolů Coufal s Bořilem. Defenzivní dvojice Král - Traoré a vepředu trojice ze čtyř hráčů Masopust, Stoch, Hušby, Zmrhal. Tedy bez klasického hrotu. Na střídání Ševčík, Škoda, Buren. Podle toho, jak se bude zápas vyvíjet.

            • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

              Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:24 |  
              0 5

              Tipoval bych, že budete blízko pravdě. Proti Sevile jsme to měli podobně, alespoň tedy vzadu to bylo stejné jak popisujete. Vepředu se to mírně lišilo, protože tam byl Škoda, ale je možné, že to udělá Trpiš jak píšete.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 13:24 |  
      0 4

      Trpiš to říkal v nějákém rozhovoru, že Ševčík bude náhradou za Součka.

      Ovšem jak přesně to myslel a jestli nezměnil názor, to se dozvíme až večer.

  33. Guardian o Slavii

    Jachym     před 5 lety 11.04.2019 12:38 |  
    7 0

    https://www.theguardian.com/football/2019/apr/11/slavia-prague-eccentric-chairman-danger-chelsea-europa-league Sice jsem tady kdysi tento levičácký plátek kritizoval, ale teď se vytasili s opravdu zajímavým článkem o Slavii, který mi poslal můj anglický kolega. Vyznění článku je překvapivě velmi příznivé pro Slavii i přes nějaká sporná tvrzení. Autor dokázal několikrát i pobavit. O Trpišovi mluví jako o charizmatickém trenérovi a verzi Jürgena Kloppa a důkladně se věnuje i Jardovi Tvrdíkovi včetně jeho přezdívky Luftjarda a vášni pro Twitter včetně konkrétních příkladů.

    • Re: Guardian o Slavii

      JS (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 13:27 |  
      1 0

      Vida, "Luftjarda" se dostalo až do Británie.. :D

      • Re: Guardian o Slavii

        SirCohen     před 5 lety 11.04.2019 14:30 |  
        0 0

        Akorát ta přezdívka asi nikomu bez dalšího vysvětlení nic moc neřekne. Článek super, uměl by to v Česku někdo takhle pěkně napsat?

        • Re: Guardian o Slavii

          kjandourek (admin)     před 5 lety 11.04.2019 14:36 |  
          1 0

          Mě tedy akorát zaráží, že nás tam stále označují jako "podvodníky" alespoň tedy překladač takhle naloží se slovíčkem underdogs.... Předpokládám, že to v angličtině v téhle spojitosti znamená něco jako outsider...

          • Re: Guardian o Slavii

            SirCohen     před 5 lety 11.04.2019 14:46 |  
            1 0

            Čím překládáš? Google translate to sice třeba nepřeloží vůbec, ale jako definici tam má "a competitor thought to have little chance of winning a fight or contest."

            • Re: Guardian o Slavii

              kjandourek (admin)     před 5 lety 11.04.2019 14:50 |  
              0 0

              Ničím - mě to automaticky stránku přeloží a potom se mě to ptá, jestli chci zobrazit originál... což většinou nechci, protože já a jazyky - darmo mluvit... teď mě tedy to jedno slovo tak zaujalo, že jsem se podíval, co bylo v originále :-)

              Ale používám Google chrome... takže asi Google překladač...

              Bylo to i v tom článku o Stochovi - tam to zase bylo jako že si v Europa League pochutnáváme na roli podvodníků

    • Re: Guardian o Slavii

      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 15:32 |  
      1 4

      Díky za odkaz na článek, zajímavé čtení. Kladně mě překvapuje, že v Anglii takový článek o Slávii vyjde. taky se mi líbí jak si všímají, že se jejich David Luiz opičí po našem Alexovi Královi :-)

  34. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    vlk30 (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 16:00 |  
    9 0

    Asi kacířský názor,pro me je top v neděli vypráskat rudý hadrníky a vyhrát Ligu.

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Dr. Fe1     před 5 lety 11.04.2019 16:04 |  
      2 6

      Já to mám stejně. Dneska jde hlavně o to, neudělat ostudu, bojovat a odejít se vztyčenou hlavou.

  35. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    Radek097 (přítel SN)     před 5 lety 11.04.2019 17:49 |  
    3 0

    V chatu nabízí Archen lístek na Slavia - Chelsea (sektor 114, řada 25). Lístek je ochotný někomu darovat zadarmo, pokud má někdo zájem, tak mu napište soukromou zprávu, zde nemůže psát, jelikož je čerstvě zaregistrovaný anebo se podívejte do chatu.

  36. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    buran     před 5 lety 11.04.2019 17:54 |  
    1 0

    Jak dnes tipujete? Já to vidím na 1:1, gól dá Hušby.I kdyby jsme hráli s vládcem vesmíru nemůžu nikdy vsadit proti SKS,to bych si po těch letech fandění musel useknout obě ruce!

    • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

      Gillan     před 5 lety 11.04.2019 19:48 |  
      1 3

      Z lavičky gól asi nedá.Za mě zklamání, že nehraje.Má skvělou formu, sebevědomí nahoře a hraje Ševčík.Podle mě je to chyba.Ševčík toho zatím moc nepředvedl, je s mančaftem nesehranej, Po zranění a dá ho do takového zápasu?

      • Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

        buran     před 5 lety 11.04.2019 20:51 |  
        0 0

        No holt nejsme JiT, uvidíme!

    • Re: Chelsea u RBček

      Hofo78     před 5 lety 11.04.2019 19:30 |  
      0 0

      Něco jiného je předzápasový trenink a něco jineho je taktická příprava....mohla by Slavia je odněkud natáčet atd...

  37. Re: Chelsea FC: Stroj na výsledky

    gazza     před 5 lety 11.04.2019 22:39 |  
    0 1

    MVB dej ho tam.