Mezi námi fanoušky

Mezi námi fanoušky 18/19 20

Po vítězství v klíčovém zápase s Plzní je tu další díl podcastu Slávistických novin Mezi námi fanoušky. Především právě o zápasu s Plzní diskutují quelhar, Thorklaer, Ragnar a Libor alias DědekMadden.

Vrchol nadstavby má Slavia úspěšně za sebou, tři kola před koncem soutěže navýšila svůj náskok na druhou Plzeň na pět bodů a tento zápas tak byl logicky hlavním tématem dalšího dílu podcastu Mezi námi fanoušky. Nejprve však Libor, který stojí za twitterovým účtem @DedekMadden, představil sebe a historickou sekci OP, které je členem. Pak už jsme probrali Plzeň ze všech stran, které nás napadly. Začali jsme atmosférou při zápase, která dle našeho názoru nebyla až tak fanatická, jak být mohla, nejspíš vinou dlouhou dobu nejistého výsledku a celkově poměrně nudného obrazu hry. Věnovali jsme se také zvolené sestavě a možným variantám do budoucna, zvlášť při velmi dobrém výkonu všech tří náhradníků. Pozastavili jsme se nad tím, že Slavia hraje vrchol sezóny se stoperskou dvojicí Deli - Ngadeu, o které jsme si mysleli, že nemůže fungovat dostatečně dobře, a hledali jsme důvody, proč to tedy funguje. Na závěr této části se dostalo i na hodnocení sudího Zelinky, který směrem k VAR zvolil úplně jiný přístup, než na jaký jsme byli zvyklí z předchozích zápasů.

V druhé části podcastu jsme se pak věnovali budoucím zápasům. Už v tom nejbližším doma s Jabloncem může Slavia slavit titul, pokud zároveň Plzeň ztratí body se Spartou, a tak jsme se přirozeně bavili o tom, jestli si myslíme, že to je reálné. Diskutovali jsme také nad zavřenou Tribunou Sever a obecně tresty za pyrotechniku. Hovořili jsme také o dvojzápasu s Ostravou a možnosti, že těsně před finále poháru můžou hráči a trenéři slavit ligový titul, a zda to nebude mít na pohárový vrchol negativní vliv. Na závěr jsme pak shrnuli, co Slavii čeká v srpnu v předkole Ligy mistrů, pokud opravdu získá titul.

Obsah:

00:00 Slavia - Plzeň 3:1
51:20 Nadcházející poslední čtyři zápasy v sezóně

Znělka a předěly: Reev Music - Firestone
Výroba: Studio Soundwave

Komentáře (52)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Harvey     před 5 lety 14.05.2019 09:53 |  
    1 1

    Hrošovský sice hrál výborně, ale u posledního gólu myslím vynechal sprint s Traorém.

  2. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Korsičan     před 5 lety 14.05.2019 11:57 |  
    2 23

    Jsem zvědavej koho LuftJarda přivede v létě do útoku!!!!!

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      JS (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 12:09 |  
      7 2

      !!!!!

  3. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Kupsiiik     před 5 lety 14.05.2019 12:15 |  
    4 0

    Děkuji za skvělou práci, těšil jsem se a rád se zaposlouchal do dalšího podcastu!

  4. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    JS (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 12:57 |  
    0 4

    Heleďte, mám trošku OT dotaz, ale zas ho nechci házet do OT. Sledujete někdo pořádně mlaďochy? Jak je na tom Jakub Markovič, co loni přišel z Olomouce? Nestálo by za to o něm uvažovat jako o gólmanovi pro áčko?

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      Radek097 (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 15:01 |  
      3 0

      V A-týmu se musí o místo poprat Vantruba.
      Markovič ať zůstane v U19, která je na dobré cestě k juniorské Lize mistrů. Pokud by se jim první místo nepovedlo udržet, tak by se měl A-tým snažit, aby si přeci jen naše mládež Ligu mistrů zahrála také a k tomu nějaký zápas v ČFL za B-tým.

  5. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Sokrates55 (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 13:19 |  
    4 7

    Dobrý den přeji a děkuji za dobře připravený podcast.
    Velmi zajímavé názory a postřehy, které stojí za analýzu.
    Snad určitě za zmínku stojí úvahy o zápasech s Baníkem. Nemyslím si, že to Baník v lize vypustí. A nevypustí ani pohár. Ale jak už to v životě bývá, mohu se mýlit.
    A jak už to bylo i v disputacích na SN zmíněno, vložení finále MOL poháru do nadstavby je naprosto nefér.
    Finále -Pohár se mohl hrát klidně 1. června tak, jako utkání o to, kdo bude hrát v evropské lize.
    Takhle hrajeme hned zase po třech dnech ze Spartou poslední zápas nadstavby.
    Ale co už s tím.
    Ale opět se vrátím k tomu, že jsem chtěl za tento podcast poděkovat.
    S úctou
    Sokrates55

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      quelhar (admin)     před 5 lety 14.05.2019 13:44 |  
      9 0

      Sokrate, hrát finále poháru ve stejný den jako utkání o Evropskou ligu nelze, protože výsledek finále poháru přímo ovlivní, kdo vlastně to utkání o Evropskou ligu bude hrát.

      • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

        Sokrates55 (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 14:12 |  
        2 4

        Díky za informaci. To máš pravdu. Ale stejně mi to prostě nějak drhne.
        Ale díky i tak.
        Sokrates55

        • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

          bramburek (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 14:42 |  
          5 0

          Sokrate, nedrhne to ani trochu, jinak to udělat opravdu nešlo... nejenom, že z toho finále poháru vzejde ten, kdo bude hrát ten zápas o evropu buď ze 4. nebo z 5. místa... ale je i velice pravděpodobný, že finále poháru, i zápas o evropu, může hrát jeden a tentýž mančaft, a to v tomto případě Baník Ostrava... tudíž se nemohou tyhle dva zápasy hrát v jeden den, ani třeba den po sobě...

          • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

            kjandourek (admin)     před 5 lety 14.05.2019 14:45 |  
            7 1

            Já bych dodal, že pro Spartu i Jablonec je klíčové, abychom pohár vyhráli my.... a oba mohou hodně udělat pro to, abychom se tři dny před finále nemuseli v ligovém utkání v Ostravě prát až na krev....

            • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

              Sokrates55 (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 17:26 |  
              2 0

              Kluci, já už budu hodný :-).
              Sokrates55

            • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

              edenian     před 5 lety 15.05.2019 14:16 |  
              0 0

              Karle to jsi napsal s velkym citem pro situaci, poslys, neuvazoval jsi nekdy o vstupu do zivota politickeho, ja tady vidim velke moznosti :-)

              • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

                kjandourek (admin)     před 5 lety 15.05.2019 14:28 |  
                0 0

                nestraš :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      Maeden (přítel SN)     před 5 lety 14.05.2019 14:37 |  
      1 1

      Vypustí je asi silné slovo, ale Pánik po prohře v Jablonci blekotal, že pro ně je klíčový úterní domácí zápas s Libercem (asi jediné reálně dosažitelné 3 body) a pohár. Myslím, že bude znovu klíčové hráče šetřit jako v Jablonci, kde měli asi 30 faulů a při jejich střeleckých pokusech se strachovali jen diváci v 15. řadě v rohu.

      • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

        JaraK     před 5 lety 14.05.2019 18:22 |  
        3 0

        Znovu se vrátím k mému sledování nedělního zápasu v pubu s jedním z (odrostlých) ultras Baníku:) Jezdí na zápasy a kupodivu jsme se shodli, že na Slavii nemají jak herně, tak už vůbec ne sve dvou zápasech během čtyř dnů (šíří kádru) a z toho důvodu si musí vybrat. Mimochodem pro zajímavost zmínil, že Baroš tam není ani zdaleka taková modla, jak se tvrdí.

  6. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Max1     před 5 lety 14.05.2019 17:23 |  
    4 4

    Super poslech....ve směs se vším souhlasím, ale dovolím si rict, že rudý jsou herně o level výš než Plzeň. Tabulka možná tak nevypadá, ale plzen většinu výher o gol a většinou byla i horší týmem, proste to doslova ukopala. Sparta se snaží alespoň hrat ac ne vzdy si to sedne. Vzhledem k situaci bude zítřejší zápas plzen-Sparta pro spartu jedna z posledních šancí jak do určité míry si zvednout sebevědomí a uspokojit fans, proto plzen nevyhraje a věřím ze zitra budeme slavit. :)

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      mazafakr     před 5 lety 14.05.2019 20:10 |  
      1 2

      souhlas, taky to vidim na neprohru spartu

  7. TYČ!!!

    Petr9608     před 5 lety 15.05.2019 06:04 |  
    6 15

    Přiznám se, že až nyní jsem dostal k sestřihu zápasu a jsem tak trochu zděšen. Náskok se z 9 bodů smrskl na 10 centimetrů. Fakt nevím, co by bylo. Vyrovnali bychom? Osobně si myslím, že spíše (60-75%?) ne. Dostali bychom se dolu, Pils by to nakoplo a přepli by na totální betonáž. Vlastně by to byla opravdová THE ZKOUŠKA, kde by celej tým stál před nutností odvrátit kolosální průšvih. Chtělo by se říct, že naše síla je taková, že bychom to tam za tu 1/2 hoďku nějak, lhostejno jak, domlátili, ale pak jsme zase u otázky, proč jsme tedy neurvali výhru s Libercem, proti spartě, ve Zlíně, v Liberci...

    Tak řekněme, že by se to nepovedlo. Pils by měli jeden bod náskoku. Opravdu bych v tu chvíli se neupínal ke ztrátě plzeňských. Urvali by to s rudejma, urvali by to v Liberci a o poslednim kole doma pro Baníku se ani nemá cenu bavit.

    A bylo by.

    A kdyby to bylo, tak by bylo zle. Jak by se dalo vychvalovat, jak se to děje celou sezonu, jak má Slavie nejkvalitnější kádr, když by nebyla mistrem? Kde by byla gloriola Trpišáka, kdyby byl koučem, co prošustroval 9 bodovej náskok (+ vz. bilance k dobru, takže v principu deset - jakej byl po zavedení tříbodovýho systému vůbec nejvyšší náskok týmu na prvnim místě, co nakonec nebyl mistrem? Tak 5, 6?). Strašně, strašně moc se mohlo podělat. A bylo to o pár centimetrech.


    Samozřejmě, řada z vás lakonicky namítne, že se nemá cenu šťourat v "co by kdyby", ale já to tak nevidím. Berme to prostě jako tvrdé, ale o to cennější varování, jak je třeba být stále ve střehu a nic nepodělat.

    Co kdyby Tafat neminul? Mohli jsme pak postoupit do LM (byl tam taky Venstpils nebo Debrecen, pokud by někdo argumentoval, že bychom Curych, Salcburk nebo APOEL asi nedali) a s 250 míči navíc bychom třeba ty sr.ačky nějak odvrátili.

    Kdyby hokejová Slavia nedostala v jednom veledůležitém zápase doma s Chomutovem v baráži 2015 gól v poslední minutě, tak se dost možná udržela v extralize, brala by sezonu 2014/15 jako ohromné varování, pomalu se zvedla a dnes by místo podprůměru první byla solidním ELH týmem.

    MYSLEME NA TO. V neděli jsme měli štěstí, které možná bylo větší, než bychom se mohli domnívat.

    • Re: TYČ!!!

      Jožin     před 5 lety 15.05.2019 09:58 |  
      6 1

      To snad nemyslíš vážně co kdyby dal na začátku poločasu gol Olly tak dostali 3 flastry už dříve takové kecy jsou na ho... a místo radosti na výhrou tady brečíš co by kdyby nazdar

      • Re: TYČ!!!

        paweza (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 10:00 |  
        8 0

        Přesně.. Kdyby nebyla válka a pak bolševik, tak sme dnes třeba na úrovni REALu a ČR na úrovni Japonska..

        • Re: TYČ!!!

          edenian     před 5 lety 15.05.2019 15:59 |  
          0 1

          Jo to bychom byli take stale cisarstvi ...

          • Re: TYČ!!!

            paweza (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 16:06 |  
            2 0

            ..Tak kdyby sem tehdá nedošel ani ten náš praotec.. :D

            • Re: TYČ!!!

              butters     před 5 lety 15.05.2019 18:09 |  
              2 0

              A nebýt tehdy toho meteoritu, tak jsme dnes mohli lovit tyranosaury. Nebo oni nás.

    • Re: TYČ!!!

      Rooney     před 5 lety 15.05.2019 10:36 |  
      9 0

      Ja jsem spise zdesen tim, ze tuto retoriku pouzivaji i slaviste. Ze to jedou plzenaci a nektera media uz me neprekvapuje... Ano, pokud by to Kovarik dal, byl by to pruser. Ale je potreba se na to podivat i z druhe strany:
      Deliho hlavicka z maleho vapna, kdy si mohl jen vybrat, kam to posle, bohuzel to dal doprostred.
      Olayinkova spatne trefena hlavicka z podobne pozice, byt ten byl tisnen.
      Coufaluv nepovedeny centr na 2 volne hrace pred brankou.
      Nepovedene precisleni tria Olayinka-MvB-Masopust.
      Husbyho pretazene rohy ci primaky, kdy take rozhodly centimetry.

      Pri tutovce Plzne uz to klidne mohlo a melo byt 3:0 pro nas a nebylo co resit...

    • Re: TYČ!!!

      kjandourek (admin)     před 5 lety 15.05.2019 10:40 |  
      5 0

      Znám pár dobrých knížek z alternativní historie... jak by to vypadalo, kdyby sir Francis Drake neporazil španělskou Armadu... (vládl tu středověk)... jak by to vypadalo, kdyby američané nevyhráli válku za nezávislost (tam měli auta na parní pohon :-) )... a dokonce celou trilogii, kde se otevřel portál mezi naším světem a světem, kde se do podoby dnešní civilizace vyvinuli neandrtálci... (Nevycházeli jsme z toho úplně nejlépe, v otázce ochrany přírody, ale i ten neandrtálský svět měl své mouchy)...

      To by Tě možná mohlo zajímat ;-)

      • Re: TYČ!!!

        M@rvin     před 5 lety 15.05.2019 12:27 |  
        1 0

        Beze srandy jsi zaujal mě :-) Prosím o název té trilogie, pokud to tedy ještě nosíš v hlavě.

    • Re: TYČ!!!

      o5aradecek     před 5 lety 15.05.2019 11:12 |  
      3 0

      Na KDYBY se naštěstí nehraje. Ale ty ho máš ve svém komentáři hned 5x. :-))

    • Re: TYČ!!!

      Boss82     před 5 lety 15.05.2019 11:32 |  
      9 2

      Co by KDYBY....

      KDYBY Deli svou hlavičku namířil kamkoliv jinam nebo kdyby Masopust vyřešil lépe ten rychlý protiútok, bylo by po Plzni dávno před tou tyčí Kovaříka.

      KDYBY Plzeň neurvala v sezoně řadu šťastných jednogólových výher v zápasech, ve kterých byla často horším týmem, tak bychom slavili titul už měsíc zpátky.

      KDYBY nás v ligovém derby výrazně nepoškodili rozhodčí, měli bychom 2 body navíc.

      KDYBY Nguyen v domácím zápase s Libercem nezachytal jako bůh, měli bychom o další 2 body navíc.

      KDYBY se nám nezranil na celou sezonu Tecl, měli bychom třeba o dalších 8 bodů víc.

      KDYBYCHOM zvýšili produktivitu a proměnili v gól jenom o pár procent více z toho ohromného množství šancí, které si každý zápas vytváříme, tak slavíme titul už v březnu.

      Jenže na KDYBY se fotbal nikdy nehrál a nehraje. Myslím, že vzhledem k průběhu celé sezony a předváděné hře obou týmů, bude naším ziskem titulu učiněno spravedlnosti za dost.

      • Re: TYČ!!!

        Petr9608     před 5 lety 15.05.2019 17:29 |  
        0 5

        Ale to je prostě ŠPATNEJ přístup. Prostě běh děj dospěl k bodu, kdy k otevření varianty, že by se Pils staly největším favortem na zisk titulu, chybělo asi 10 cm.

        A to mi prostě přijde hrozivý. Pokud jsme měli před 6 týdny DEVĚT bodů nások.

        • Re: TYČ!!!

          Boss82     před 5 lety 15.05.2019 23:30 |  
          4 1

          To není špatný přístup, to je jen konstatování faktů. Že to celé dospělo do toho, že Plzeň se mohla v Edenu na chvíli dostat do čela ligy, je souhra mnoha velmi šťastných okolností, které se dlouho přikláněli na stranu Plzně. Ale je krajně nepravděpodobné, že se jednoho týmu bude podobné štěstí držet v průběhu celé sezony, proto se vůči nim v Edenu konečně obrátilo zády, Kovařík trefil pouze tyč a my jim nasypali 3 góly v posledních 10 minutách. Zcela logické a spravedlivé vyústění celé sezony.

    • Re: TYČ!!!

      postovni (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 14:46 |  
      2 0

      KDYBY byly v prdeli ryby, nemusely by bejt rybníky.

  8. Anglie

    Petr9608     před 5 lety 15.05.2019 06:12 |  
    5 8

    Mimo Slavii mne zaujalo to o tý Anglii. Že je to vlastně zem, který ve fotbale chybí na tribunách to nejlíbivější. Že je to země dvou nevábnejch extrémů v podobě sterilní atmosféry na straně jedné a (v posledních dekádách) ostrakizovazné, eliminované atp. hooligans scény na straně druhé. A ta "prostřední", nejlíbivější část kartoniád, plachaet, světlic, ta tam není a nebyla.

    Opravdu - nechat Anglii Amglií a spíše čerpat vzor v západní kontinentální Evropě... kde lze i argumentovat tím, že to jsou vyspělé západní země a ne žádný divoký balkán nebo ex-SSSR.

  9. - 16 hodin

    Petr9608     před 5 lety 15.05.2019 06:44 |  
    4 0

    Ale je to neuvěřitelné. Za nějakých necelých 16 hodin se už můžem radovat. Přiznám se, že se k tomu začínám celkem upínat, což asi by nebylo úplně dobré. Kor, když je to závislé na úspěchu našeho největšího rivala na hřišti jakýchsi rychlokvašek z města piva.

    Motorest Melikana/Drnovice, Eden/Jablonec, Stadion FKVŽ/Viktoria Žižkov, Strahov/Zbrojovka Brno.... pokaždé jiný soupeř, pokaždé jiné prostředí (mimo stadion, domácí stadion, venkovní stadion, domácí azylový stadion)... tak už by osud měl chtít aby se jednou historii zopakovala? Konktérně ta druhá možnost?

    Moc si to přejme.

    • Re: - 16 hodin

      o5aradecek     před 5 lety 15.05.2019 09:55 |  
      2 0

      Já už to chladím! :-))

      • Re: - 16 hodin

        mabr     před 5 lety 15.05.2019 13:52 |  
        3 0

        Moje drahá polovička taky na mě včera koukala jak na blázna, když jsem vyndaval jogurty, zeleninu a sýry a místo toho plnil ledničku pívem a šampaňským :-))) Když jsem jí řekl, že dnes se bude slavit, tak pochopila a nic nenamítala.

        • Re: - 16 hodin

          o5aradecek     před 5 lety 15.05.2019 13:54 |  
          2 0

          :-)))) Jojo, tak nějak. A půllitry na mrazák!

        • Re: - 16 hodin

          Petr9608     před 5 lety 16.05.2019 01:24 |  
          0 1

          A to jako proč při těch teplotách, co jsou venku? :-D

          • Re: - 16 hodin

            mabr     před 5 lety 16.05.2019 08:09 |  
            0 0

            Ven jsem dal ty jogurty a další zbytečnosti ;)

    • Re: - 16 hodin

      Marcelo10     před 5 lety 15.05.2019 12:33 |  
      0 0

      Snad o dnesku budeme mit radost :)

  10. Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

    Maeden (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 11:28 |  
    3 11

    K nadstavbě: argument, že žádná top liga to nemá, neříká vůbec nic.
    Je to asi jako poradit majiteli ne moc úspěšné hospody, že nemá vymýšlet vůbec nic a dál stagnovat, protože v Alcronu taky nemají soboty se živou kapelou ani 4 druhy piva na čepu. A zamlčet, že několika podnikům podobné kategorie takové nápady pomohly.
    V Anglii nebo Německu přijde v posledním kole na zápas sedmého s předposledním 40000 lidí, průmerná cena lístku je tam 5x vyšší, na další sezonu si 35 000 prodlouží permici. Nikdo si to nedovolí odchodit, v TV sleduje kolo půlka národa a další desítky milionů ve světě. Oni nic vymýšlet nepotřebují.
    U nás chodí 2000, mediálně to nikoho to nezajímá, protože závěr ligy probíhá ve stínu MS v hokeji. Motivace týmu v klidném středu klesá a rekulérnost soutěže taky. Můžeme se s tím smířit a nedělat nic, ale nebýt toho, že tu Číňané nasypali do SKS peníze, které protékají i k těm chudším, tak se od těch top lig spíš vzdalujeme.
    Tím neříkám, že nový model byl dobře vymyšlený (jak je vidět, moc to nepomohlo) nebo že hlavní příčínou svrabu v českém fotbale je malá mediální pozornost věnovaná lize, určitě se všichni shodneme, že na našich stadionech by se mělo změnit hodně. Pokud má někdo problém s nadstavbou, OK, ale pak by měl dodat, jestli mu stačí ten smrádek, teploučko a zahnívání nebo má jiný návrh, jak z toho ven.

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      MIKr.8     před 5 lety 15.05.2019 13:24 |  
      5 0

      To přece není o tom, že by někomu stačil smrádek a teploučko. To je o tom, že zastánci nadstavby tvrdí, jak hráčům přibude těžkých utkání a jak se tím budou určitě zlepšovat, ale to bohužel není pravda. Přibudou jen utkání, ta kvalita je velmi, velmi sporná. Je fyzická okopávaná v Liberci zápasem, který našim hráčům něco dá? V čem nás posune zápas s Baníkem, kterej má za poslední 4 utkání skóre 0:10? Jak byl hráčům prospěšnej zápas Tep - MB a následující odveta? Takhle můžem pokračovat... Ukažte mi v nadstavbě jedinej zápas, kde se hrál pěknej, kvalitní fotbal. Předpokládám, že ve všech třech skupinách jsou zatím dohromady tak tři, víc jich nebude. Na druhý straně pokud bychom neměli dlouhou sezonu v Evropě, tak by mi těch pár zápasů navíc asi nevadilo.

      Myslet si, že tady někdy budou návštěvy jako v Anglii nebo Německu je podle mě naivita a vůbec to nesouvisí s prostředím. Ve většině českých klubů nenaplní stadion ani když mají formu a hrajou o poháry, viz. třeba dlouhodobá situace v Jablonci. Fotbal tady má dlouhodobě negativní pověst, v poslední době žádný repre úspěchy a ještě si do toho produktu sami kopem. Já za sebe říkám, že na hokeji teda podle mě nevládne o moc lepší prostředí v ochozech, přesto jsou "aféry" z fotbalu medializovaný mnohem víc a často se řeší i na úrovni politiků. To je věc, která fotbal rozhodně nepopularizuje.

      • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

        Maeden (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 16:01 |  
        0 4

        Jestli jsi na začátku sezony věděl, že v horní skupině bude Baník a Liberec a ne třeba MB a Sigma, že Baník po 28 slušně odehraných kolech a postupu do finále poháru výkonnostně odejde a Teplice se na to vykašlou, tak gratuluju. Jenom škoda, že jsi tu tenhle scénář nenapsal tehdy.
        Fyzicky náročný fotbal (s Libercem to posledně moc okopávaná nebyla, když už, tak od nás) nastává i v Evropě, když musíme přetlačit nějaké chasníky z Kazachstánu nebo Skandinávie hrající na 0:0, nebo když hrajeme proti lepším týmům, které nám nechají ještě méně prostoru a každá ztráta navíc smrdí gólem. Hráčům MB se zápas v Teplicích jistě líbil, reakce vedení - nechat trenéra, rozdat mastné pokuty a vyházet lemply - se líbila mě, to je do budoucna dobrý příslib.
        Viděl jsem jen naše zápasy, Plz-Jab a část Jab-Ova, první tři před vynikající diváckou kulisou, nikdo se nešetřil, fotbalové krásy jsme moc neviděli, to ale leckdy nevidíme ani při zápasech s Duklou a Bohemkou, ani ve finále LM nebo MS.
        Nikde netvrdím, že tu budou návštěvy jako v Německu. Nevím, co vládne v extralize, psal jsem o MS v hokeji, což je a bude pro fotbal velká konkurence.

        Pokud mám z příspěvku vydestilovat nějaký návrh řešení, tak tam vidím:
        1) počkat, až zavřou Berbra nebo ho fotbaloví bossové přestanou podporovat - trochu fatalismus, v naší zemi, kde lidé neomylně volí psychopaty, estébáky, lháře a zloděje, pokud u toho mají plnou hubu podpory malého českého člověka.
        2) počkat na nějaký úspěch repre - po ME 1996 a 2004 se žádný kvalitativní ani divácký posun v lize nekonal, spíš pokles.
        3) nevím, jak rozklíčovat větu "sami si do toho kopem". Znamená to, že by se měly ostrými represemi potlačit ty aféry, které každého jenom otravují, jako násilí, ošklivá slůvka a pyro, nebo stačí, když o nich nebudeme my diskutovat na SN?

        • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

          MIKr.8     před 5 lety 15.05.2019 16:32 |  
          1 0

          K destilování znám lepší věci, než moje příspěvky ;) Překvapuje mě, cos všechno v mém příspěvku našel, ale úplně takhle jsem to nemyslel.

          ad 1) myslet si, že zavřeme někoho z papalášů a nad ligou se udělá duha a všechno bude super je blbost. To negativní podhoubí se ukazuje už v mládeži (simulování, ovlivňování zápasů, tlaky rodičů) a přes nižší soutěže prostupuje výš. Vždycky mě fascinujou diskuze o čistotě ligy od všech "obyčejných" lidí. Když se pak jdu kouknout na nižší soutěž, tak se nestačím divit, co se děje i na úrovni okresu, kde vůbec o nic nejde a hrajou tam většinou tihle hospodští moralisti...

          ad 2) reprezentační úspěchy mají vliv na obecné vnímání fotbalu mezi diváky a hlavně mezi sponzory, musí se ale pravidelně opakovat. To je ve fotbale, kde je celosvětově mnohem větší konkurence samozřejmě těžší než u hokeje. Oba zmiňované úspěchy byly jen krátkodobé a třeba po 96 hned následovalo nepostoupení na MS...

          ad 3) "sami si do toho kopem" - tím nemyslím nás jako fanoušky a už vůbec ne zdejší diskutéry. Tím myslím celkově lidi ve fotbalovém prostředí, od vedení FAČR, přes některé šéfy klubů, sportovní novináře atd. Myslím hlavně nesmyslné tresty, komedie okolo VAR, volby vedení, konce některých rozhodčích, nebo naopak stálé nasazování těch špatných atd. atd.

          Ambicí mého příspěvku není najít řešení, protože to se skrývá úplně někde jinde než v těhhle problémech a jinde než v nadstavbě. Podle mě musíme učit mladé hráče, aby měli fotbal rádi a zůstávali u něj i v dospělosti. Hráč kterej má ten sport rád vždycky přinese nějakou oběť a úsilí spíš, než někdo kdo má sice talent, ale do tréninku ho musíš nutit.

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      wimpy     před 5 lety 15.05.2019 14:37 |  
      6 1

      Musím říct, že logika "na fotbal nechoděj lidi, tak přidáme zápasy" mi moc vydařená nepřijde. :-)
      Nejvíc lidí chodí do Edenu, ano, hraje se tam nejlepší fotbal, ale je tam i nejlepší zázemí pro diváka, relativně přijatelná dostupnost a parkování. Taky suveréně nejdražší vstupné. Dlužno dodat, že na většinu stadionů po ČR by víc lidí nepřišlo ani zadarmo. Kvalita předváděného fotbalu mírně stoupá v celé lize. Co stagnuje je právě kvalita zázemí.

      • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

        Grobar     před 5 lety 15.05.2019 15:30 |  
        1 4

        Bylo by dobré si taky uvědomit, jak by letos vypadala liga bez nástavby. Prakticky o všem důležitém by bylo rozhodnuto pět kol před koncem, a liga by končila velice brzy. Je správné, že se hraje více kol a zápasu, mistrovský zápas nám dá vždycky víc, než nějaký trapný přátelský zápas, který nezajímá prakticky nikoho. Nechápu proč musí být tak dlouhé letní a zimní přestávky. Jako asi se to dalo vymyslet lépe a jímka, ale já jsem rád i za tohle.

        • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

          wimpy     před 5 lety 15.05.2019 15:49 |  
          4 1

          Dvě třetiny týmů v lize nemají ambice hrát evropské poháry. Půlku z nich tudíž nezajímá ani Mol cup a vypoklonkují se z něj v prvním či druhém kole. Mají kádr sestavenej právě na těch třicet ligovejch zápasů, najednou jsou nuceni rozšiřovat, protože se jim počet zápasů zvedne o dvacet procent. Těm, co hrají Evropu a kádr mají tedy širokej, to přinese další zápasy v nabitém programu. Není mi tedy úplně jasné, pro koho je ten přínos. Dle návštěv to nebude pro diváky. Regulérnost taky dostala celkem na prdel, zvlášť jestli se do Evropy prokope Zlín z desátého místa.

          • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

            edenian     před 5 lety 15.05.2019 16:03 |  
            2 3

            Ja jsem pro 3 x kazdy s kazdym ve 12 tymech.

            • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

              wimpy     před 5 lety 15.05.2019 16:21 |  
              5 0

              A ten třetí zápas na neutrálním hřišti. :-)

    • Re: Mezi námi fanoušky 18/19 20

      Merlinus (přítel SN)     před 5 lety 15.05.2019 15:13 |  
      4 1

      Já myslím, že problém českého fotbalu a jeho vnímáním veřejností vůbec není v tom, že by bylo málo atraktivních utkání. Ale především v jeho vedení a celkové image. Nějaká nástavba na tom vůbec nic nezmění.