B-Tým

Olomouc B - Slavia B 4:0

Netradičně v pondělí od 15:00 nastoupilo béčko na stejném stadionu jako A tým v zápase druhé ligy proti záložnímu týmu Sigmy Olomouc. Před kamerami ČT4 sport mladíci víceméně okopírovali výkon svých starších kolegů, když po relativně vyrovnaném výkonu v poli nedokázali proměnit své šance a sami inkasovali hned čtyřikrát.

Tranér Jarolím v Olomouci mohl z A týmu využít pouze mladého Juráska a tak věkový průměr týmu hodně pod dvacet let kazil jenom pětatřicetiletý kapitán Švec. To domácí Sigma nasadila vedle zkušeného Vepřeka, který plní v béčku stejnou roli slávistický kapitán, několik hráčů s ligovou minulostí: Digaňa v brance chytával za Opavu, Vraštil má něco odehráno za Zlín a Vodháněla pamatujeme z dresu Bohemians. Za Olomouc už něco v lize už mají dokopáno i odchovanci Zifčák a Matoušek. 

V relativně vyrovnané první půli Sigma dvakrát trefila břevno, skóre otevřel hlavičkou Vraštil. Na druhé straně se o břevno otřel centr Šuberta, stejný hráč rozvlnil boční síť střelou z trestného kopu a Singhatehovo tečované zakončení parádně zpod břevna vytáhl Digaňa. Do druhé půle mladí slávisté vlétli sympaticky a dvacet minut usilovali o vyrovnání, ale převahu v poli nedokázali zužitkovat a tak se z brejků prosazovali domácí. Nejprve dvakrát Zlatohlávek a v samotném závěru přidal čtvrtou branku střelou zpoza vápna Fabiánek.  Celkový výsledek 4:0 je s ohledem na vyrovanou hru v poli přeci jenom poněkud krutý

11. kolo - Pondělí 10. 10. 2022 15:00

Fortuna národní liga, 2022/2023
4 - 0
1 - 0
SK Sigma Olomouc B
SK Sigma Olomouc B

35. Vraštil; 68. Zlatohlávek; 75. Zlatohlávek; 90+1 Fabiánek

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

Komentáře (22)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

    záplata     před rokem 10.10.2022 18:48 |  
    5 4

    Tak jsem se dočetl, že minutáž našich dorostenců v Béčku stoupá, to by byla skvělá zpráva, kdybych měl pocit, že to těm klukům něco dává, že se výkonnostně posouvají, já nevím proč, ale já ten pocit nějak nemám.

    • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

      kjandourek (admin)     před rokem 10.10.2022 19:17 |  
      5 6

      Proč máš pocit, že se neposouvají? Že ve finále přes celkem vyrovnaný zápas nakonec dostanou čtyřku od týmu, který postavil pět ligových hráčů a má věkový průměr 24 let?
      Mě pro ně přijde lepší tohle, než poslat do hry polovinu základu složenou z hráčů, kteří ještě nedávno hráli ligu v Opavě, Zlíně, či Bohemce.... Nebo vezmi si, že bychom do tohoto zápasu nasadili Plavšiće, Takácse, Matouška... Valentu Červa... ano, měli bychom větší šanci, ale zase by si polovina hráčů béčka pořádně nekopla....

      • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

        houston (přítel SN)     před rokem 10.10.2022 19:29 |  
        5 2

        Proč by si nekopli ? Mohli by hrát ve svojí věkový kategorii, což je U19. Takhle se sice účastní druhý ligy, ale radosti z vítězných zápasů si neužívají. Zkušenosti jsou dobré, ale radost ze hry nesmí chybět...

        • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

          kjandourek (admin)     před rokem 10.10.2022 19:33 |  
          3 5

          V kategorii U19 hrají hráči o dva roky mladší - je to tak nastavené napříč soutěžemi....

          • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

            houston (přítel SN)     před rokem 10.10.2022 19:38 |  
            3 2

            Všemi účastníky nebo jen námi ?

            • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

              kjandourek (admin)     před rokem 10.10.2022 19:53 |  
              6 6

              Námi.... je to celkem jasně nastavená koncepce, aby se hráči posouvali, aby nedopadli tak, že svoje vrstevníky přehrávají s prstem v nose a potom vlezou do dospělého fotbalu, kde jim tým složený ze zkušených třicátníků prostě nedá čuchnout....

              Je to jeden způsob výchovy hráčů a já věřím tomu, že je dobře nastaven... tam jde víceméně o to, že postup do druhé ligy nebyl úplně v plánu... vždyť si vezměme, že každý jiný klub po postupu o soutěž výše posílí, zatímco my jsme přeřadili do áčka Usora a tím to haslo...
              Když už k postupu došlo, tak si teď kluci, kteří se o něj zasloužili, druhou ligu vyzkouší.... ale přece nemělo smysl přivést nějakých pět zkušených borců, aby se ve druhé lize hrál střed a kluky, co tu soutěž vykopali přesunout o kategorii níže...

              • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                rak (přítel SN)     před rokem 10.10.2022 23:54 |  
                3 0

                Nemám s koncepcí problém, ale druhá liga je výrazně lepší než třetí a měli bychom ji udržet, klidně těsně. Věřím, že na jaře zase bude mužstvo lepší. Problémem je opět defenzíva a pomoc několika málo zkušenějších hráčů by byla dobrá. Možná raději v béčku než je posílat na hostování. I když je fakt, že třeba Valenta, Icha, Vlček, Prebsl, Talovierov mají na první ligu a na hostování patří v mužstvech k těm lepším (viděl jsem teď chvíli Pardubice i Liberec). U Fily, Blechy, Berana, Ekpaie si nejsem jist. Ti by zrovna mohli raději hrát občas v béčku.

                • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                  kjandourek (admin)     před rokem 11.10.2022 09:36 |  
                  1 2

                  Určitě budeme chtít druhou ligu udržet, ale ne za každou cenu... nevidím nikterak přínos v tom, když do zápasu nastoupí šest, sedm prvoligových borců a mladí kluci se na hřišti povezou, případně naskočí až když je o výsledku rozhodnuto.... chceme, aby se ti hráči naučili hrát pod tlakem... a boj o záchranu je psychicky ještě náročnější, než boj o postup.... Když je Fila, Blecha, Ekpai, nebo beran vytáhnou herně i výsledkově do středu tabulky, tak si nezvyknou na roli hráče, který pro výsledek musí vždycky odvézt stoprocentní výkon...

                  V Olomouci se v bráně střídají pětadvacetiletý Digaňa a dvaatřicetiletý Fendrich... mají k dispozici dva osmnáctileté kluky, ale pro klid duše a "jistotu" chytají hráči, kteří už dávno mají na ligu.... Jaký by mělo smysl u nás posílat do branky Stejskala, nebo Koláře? U nás chytají Sirotník a Dvořák... a nepřijde mi, že by nějaký gól šel vyloženě za gólmanem.... komu to dá víc? A takhle bychom mohli pokračovat řadu za řadou....

                  • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                    rak (přítel SN)     před rokem 11.10.2022 11:12 |  
                    1 1

                    6-7 je moc. Tak 2-3. Efekt naší strategie hostování-Vlašim-béčko se ukáže v praxi. A už by pomalu mělo.
                    Teď Vlašim a béčko praticky uzavírají tabulku druhé ligy.
                    To znamená, jestli se nějaký odchovanec probojuje do áčka (absence odchovanců nám vadí i v Evropě). Když nepočítám Juráska, který přišel z Karviné, tak je zatím výsledek nula.
                    Podle mně je to nutnost. Ne pořád koukat na holuby ze zahraničí (třeba stopery ze Skandinávie, kteří sem stejně nakonec nejdou, zkušenost už není jen s jedním a ten směr nevypadá perspektivně).
                    Ohledně stoperů. Podle mně máme teď dobře vypadající tři na hostování. Z toho dva odchovance. Tak doufám, že dostanou šanci.

                    • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                      kjandourek (admin)     před rokem 11.10.2022 13:15 |  
                      1 2

                      Takřka každý odchovanec odněkud přišel - je velice málo těch, kteří přišli v osmi na nábor a prošli tím sítem až do dospělosti ve Slavii... Jurásek sice přišel z Karviné, ale před čtyřmi lety - tj. ve svých patnácti - je u nás čtyři roky a tím pádem status odchovance má...

                      Dostat odchovance do stavu, že je právoplatným hráčem áčku klubu bojujícího o titul není žádná legrace, jak nám ukazují mnohé příklady... Třeba Plzeň má v kádru jediného odchovance - Honzu Sýkoru.... Sparta jich sice pár má, ale Sáček a spol hrají takovou "tužku", že si nich nemá smysl brát příklad....

                      • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                        slamacek (přítel SN)     před rokem 11.10.2022 19:56 |  
                        3 1

                        Souhlasim s tim ze druha liga je dobra soutez pro rozvoj hracu, dulezita je take z hlediska doplneni do kadru A tymu, coz se jasne ukazalo loni jako nedostatek.
                        Na druhou stranu ale nesouhlasim s tim, jak se u nas hraci vychovavaji. Potrebujeme se zamyslet proc nedokazeme vychovat hrace, konkurence schopne v evrope. Nasi hraci maji horsi individualni kvalitu nez hraci v evrope a to se radime mezi top klub s peci o mladez. To je alarmujici a potreba resit. samo, je to i o ochote hracu na sobe makat jeste vic. Ale nekde v celem tom procesu je systemova chyba

                        • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

                          kjandourek (admin)     před rokem 11.10.2022 20:27 |  
                          3 2

                          Právě tohle řešíme a hledáme cestu, jak toho dosáhnout... fakt, že naši hráči hrají vždycky proti o dva roky starším, je jednou z cest....

                          Ale proč si myslíš, že se nám to nedaří? Že to ještě nejde teď?

                          To se přece teď ještě nedá říci - Uvědomme si tohle vedení nastoupilo v roce 2016 a od té doby na tom pracuje - takže sedm let... dnešnímu dvacetiletému hráči v té době bylo třináct... už měl za sebou nějaký vývoj, který nemusel být ideální.... a ono to samozřejmě nebylo tak, že přišlo nové vedení a okamžitě lusknutím prstů se práce s mládeží změnila na ideální....
                          Rozjela se nějaká koncepce, kterou začal Plíšek, ten potom odešel a na jeho místo se po nějaké době posadil Míra Beránek ... než se jejich myšlenky rozvedly a prosadily do praxe, než se vůbec zprofesionalizovaly pozice všech trenérů mládeže, takže to už nedělají zapálení tatínkové po večerech na půl úvazku to všechno trvalo nějaký čas.... hráči, kteří teď jsou v béčku ještě zdaleka neprošli celou výchovou hráčů tak, jak by bylo ideální....

                          Já naopak vidím, že po talentech z minulých let typu Kodr, Bazal, či Marek Červeka se postupně vyloupli Valenta, Vlček a Markovič... z daších let potom Červ, Křišťan, Prebsl, Jurásek, Višinský.... a jede to dál - v této chvíli všichni hráči, které máme v béčku i ve Vlašimi mají našlápnuto na to, aby jednou hráli ligu - to je z ého pohledu progres jako hrom a naopak důkaz o tom, že nastoupená cesta je správná a není tam žádná procesní chyba... Věřím tomu, že za pět, deset let bude liga plná odchovanců SKS z nichž někteří budou mti na to, aby tu ligu hráli ve Slavii...

    • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

      DF007     před rokem 13.10.2022 07:57 |  
      4 0

      Tohle má dvě roviny. Hráči pro svůj rozvoj musí hrát těžké zápasy. Pro hráče, kteří hrají v béčku, už to nejsou zápasy v dorosteneckých kategoriích. Ano výsledky budou kolísavé (jen připomenu, že minulý týden jsme porazili tehdy druhý tým tabulky Vyškov 3:1, který teď v týdnu vyřadil z MOL cupu Jablonec). Druhá, nesmírně důležitá věc je, že abychom hráče udali na hostování do nejvyšší soutěže, je nutné je ukázat a druhá liga je pro to naprosto ideální. Podívejme se, co se událo po loňském podzimu Alijagiče, kde ho chtěli skoro všechny týmy v lize na hostování. Odchovanci musí jít krok po kroku. Bude jen málo těch, kteří se přímo z dorostu nebo B týmu posunou do áčka. To jsou spíše výjimky. V tuto chvíli ani nevím, zda někteří již hostující hráči v lize (teď mluvím o odchovancích a ne o Talovierovovi nemo MvB) mají potenciál se vrátit do Slavie. Snad by mohl Červ, Prebsl, ale tím asi končíme. Bez kupování hráčů si kvalitu v kádru áčka neudržíme. Bude zázrak, pokud ročně alespoň jeden odchovanec se zabuduje do mužstva. Letos jsme to již splnili zapracováním Matěje Juráska, který naznačuje obrovský potenciál a všichni si určitě pamatujeme jeho loňské hostování v Karviné, kde snad neodehrál ani minutu, a to Karviná byla poslední tým ligy. Práce s odchovanci je strašně složitá, obzvláště s našimi ambicemi. Jinak se s odchovanci pracuje v Olomouci, kde vlastně sezónu co sezónu hrají střed tabulky a výsledky jsou jak na houpačce, než ve Slavii, kde každá ztráta bodů vyvolává paniku (viz. počet příspěvků v diskusi na těchto stránkách). Ano, i já občas trenérům vyčítám, že nedávají tolik šancí mladým hráčům, ale chápu, že to je velmi, velmi složitý proces.

  2. Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

    mig52     před rokem 10.10.2022 19:13 |  
    5 3

    Téměř ve všech statistikách lepší, jenže se potvrdilo, že fotbal se dnes rozhoduje ve vápnech. Výsledek absolutně neodpovídá průběhu.

  3. Slavia B

    houston (přítel SN)     před rokem 10.10.2022 19:20 |  
    6 9

    Kolik kopanců ještě budeme muset dostat, aby se v klubu něco pohnulo ? Dorost sice hrál Evropu, ale už dohrál a v lize taky žádný zázraky. Béčko se plazí na konci tabulky a áčko jsme viděli včera. Naše vedení bylo na exkurzích v cizině. A to si odtamtud přineslo zkušenosti, že u nás za U19 hrají sedmnáctiletí a druhou ligu dospělých starší dorostenci ? Ptám se proto, že to tak aplikovali u nás. A že je lepší než jednoho dobrýho koupit, vrazit stejný peníze do tří průměrných, vzápětí poslaných na hostování ?

  4. Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

    Karel13     před rokem 10.10.2022 19:21 |  
    15 5

    Díval jsem se na celý zápas a musím konstatovat, že proklamovaná kontinuita hry všech týmů (t.j. stejným stylem hry) je skutečná. I v "béčku" mají hráči zakázáno střílet ...

    • Re: Olomouc B - Slavia B 4:0

      SKEP     před rokem 12.10.2022 08:15 |  
      1 0

      Jak je z videa patrné, akademie se při mezinárodním zápase obejde bez AHR. V rámci snižování nákladů doporučuji okamžitě zavést do FL. Ušetří se spousta peněz, přičemž kvalita rozhodování zůstane nedotčena.