Hráči Slavie

Fenin skončil ve Slavii

Zpackané angažmá bývalého reprezentanta Martina Fenina v Edenu je u konce. Klub i hráč vypověděli vzájemnou smlouvu. O vzájemné dohodě ale nemůže být řeč - hráč dal Slavii k arbitráži. Během dalšího dne ale došlo k vzájemné dohodě a klub i hráč se tak rozcházejí po vzájemné dohodě.

Slavia Feninovi vypověděla smlouvu, která měla trvat do léta 2015, na základě hrubého porušení disciplíny. Důvodem je pravděpodobně Feninovo trestní stíhání za krádež mobilního telefonu.

Sám hráč vypověděl smlouvu taktéž, a to kvůli nevyplácení výplaty po dobu 3 měsíců. Celou záležitost pak prostřednictvím své zástupkyně, prezidentky České asociace fotbalových hráčů, Markéty Haindlové předal k arbitrážnímu řízení FAČR.

Složitou situaci sleduje Znojmo, které má o vyčichlého snajpra zájem.

Druhý den ale došlo k posunu v celé věci, na tiskové konferenci uvedl generální ředitel klubu Jaromír Šeterle, že se Slavia nakonec s Feninem dohodla na vzájemném ukončení spolupráce. Obě strany tak zažehnaly riziko arbitráže.

Komentáře (45)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Feninovi byla ukončena smlouva

    slamacek (přítel SN)     před 10 lety 17.02.2014 22:21 |  
    0 0

    jestli mu znojmo nabidne smlouvu tak jsou to blazni. bych ho v profi fotbale nechal momentalne hrat maximalne za polevku.

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      Alanor (admin)     před 10 lety 17.02.2014 22:22 |  
      0 0

      Záleží, jaké podmínky mu nabídne. Rozhodně nelze čekat, že by udělali stejnou chybu jako ve Slavii.

      • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

        leoneig     před 10 lety 17.02.2014 23:19 |  
        0 0

        Byla jen otázka času, kdy a jakým způsobem se to stane. Spíš mě zajímá, co je nového ohledně uvolněných hráčů jako Čonka, Škutka..
        Platit Feninovi asi něco budeme muset a do toho platit hráče, kteří nebudou hrát je nesmysl a luxus.. V případě Škutky pak i amatérismus, raději jeho, než Vošahlíka v útoku, ale to je zase na jinou diskuzi :)

        • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

          spino     před 10 lety 17.02.2014 23:54 |  
          0 0

          Vošahlík je pro mě sice průměrný, ale pořád lepší, než Škutka. Ten má sice instinkty střelce, ale s rychlostí a hlavně rovnováhou se nepotkal.

          • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

            leoneig     před 10 lety 18.02.2014 12:37 |  
            0 0

            Já myslím, že kdyby mu dali novou obuv a něco na rovnováhu, mohlo by to jít :) Jako takhle minimálně šanci dostat mohl v přípravě..Vošahlo může jen příjemně překvapit, špatnej určitě není, jen to není úplně typickej zabiják, stejně jako Juhar..

    • Fenin a´la Pospěch ?

      Retos     před 10 lety 18.02.2014 10:37 |  
      0 0

      Nooo
      Hlavně aby nedopadl jak Pospěch..
      -
      Taky byl Vyhozenéj ze Slavii..
      -
      V Dukle je za Hvězdu..
      -
      Dává víc gólů než všichni útočníci Slavie Dohromady..
      -
      a už teď v Zimě mohl jít do Zahraničí! (Turecko)
      -
      :-/
      R.

      • Re: Fenin a´la Pospěch ?

        leoneig     před 10 lety 18.02.2014 12:42 |  
        0 0

        No někdy ty odchody moc nechápu. Rada se ho asi bál a tak ho raději vyhodil. Mam obavy, že se Škutkou to může dopadnout podobně, že se někde prosadí a my budeme čumět co jsme to za voly, že jsme ho vyhodili.. Na druhou stranu proč ho nikdo neangažoval? Je to celý divný..

  2. Re: Feninovi byla ukončena smlouva

    Jakubisko     před 10 lety 17.02.2014 23:11 |  
    0 0

    Pokud mu opravdu tři měsíce neplatili ačkoli ještě měl platnou smlouvu tak jsou to debilové, teď má akorát šanci nás vyždímat o to víc...

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      leoneig     před 10 lety 17.02.2014 23:27 |  
      0 0

      no uvidíme zítra, co ta tiskovka, nicméně jestli to udělali, Haindlová bude na koni a dopadne to pravděpodobně tak, že my mu budeme muset něco zaplatit a zároveň se pro porušení smlouvy z jeho strany zruší platnost smlouvy a bude volným hráčem.

      • Vítězství Pyrhy

        Retos     před 10 lety 18.02.2014 08:44 |  
        0 0

        No a tím se dosáhne
        onoho Slovutného
        VÍTĚZSTVÍ PYRHY!
        neboť, jak se vyjádříl Šetrle,
        Feně sic dali svolení k odchodu,
        ale zároveň ho nechtěli pustit Zadarmo
        "vzhledem k nákladnosti jeho angažování"
        :-/
        Čili se mu bude doplácet..
        a zároveň On bude Zadarmo volný!
        Přesně "dle Záměrů" schopného Managera..
        R.

    • Haindl.

      Retos     před 10 lety 18.02.2014 08:47 |  
      0 0

      No a Haindlová si zchladí Žáhu..
      na Slavii.. Řebíčkovi..
      jako spojenci Křéti..
      kteréj je zase spojenec Peltiče..
      Kteréj ji vyštípal..
      :-/
      Navíc si potřebuje zase pohonit
      Ego včele té své SrandaAsociace Hráčů..
      že jako fakt nejsou pro Srandu Králíků..
      chjo
      :-/
      R.

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      Alanor (admin)     před 10 lety 18.02.2014 09:34 |  
      0 0

      Samozřejmě mu asi neplatili z nějakého důvodu, že...

      • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

        leoneig     před 10 lety 18.02.2014 12:46 |  
        0 0

        Já myslím, že když 3 x nezaplatíš, může hráč odejít sám, ikdyž je pod smlouvou. To už tu v minulosti bylo. Ale čeho by tím Fenin docílil?
        Šeterle je ovšem natolik zkušenej bafunář, že určitě ví, co dělá...

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      doctorex (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 09:57 |  
      0 0

      Když někomu vypovíš smlouvu, tak mu potom samozřejmě neplatíš. A pokud ten druhý to tvoje vypovědění smlouvy neuznává, tak z jeho pohledu bys měl platit i když z tvého pohledu je smlouva vypovězená a důvod k tomu není. A od toho je potom arbitráž nebo soud.

      • Výpověď x Neplacení

        Retos     před 10 lety 18.02.2014 10:10 |  
        0 0

        Dle dostupných Informací
        Ovšem bude asi v tom..
        že Neplacení je déledobé : 3 měsíce..
        PROTO TAKY MOHL FENIN DÁT SLAVII
        VÝPOVĚĎ A K ARBITRÁŽI!
        JE TAM LHŮTA 3 MĚSÍCE!
        ...
        Ovšem výpověď Slavie
        měla být dána až v minulých dnech!
        ..
        ČILI OTÁZKA ZNÍ:
        PROČ MU NEPLATILI TY 3 MĚSÍCE?
        BEZ PODANÉ VÝPOVĚDI?
        R.

        • Re: Výpověď x Neplacení

          Tomski     před 10 lety 18.02.2014 10:25 |  
          0 0

          oni mu prý platili jen půlku...dle smlouvy mohli...dnes se dozvíme víc...tím, že ho zastupuje Haindlová, tak ze sebe udělala ještě větší krá.u než na jakou zatím vypadala...

          • Re: Výpověď x Neplacení

            Retos     před 10 lety 18.02.2014 10:27 |  
            0 0

            se Právě bojim..
            že Tím, že TO
            Tahle "Vodbornice"
            vůbec převzala..
            Tak TO asi nebude tak Košer..
            Proč by šla do Předem Prohraného Případu?
            Přece si Nebude dál Kazit Jméno?
            :-/
            R.

            • Re: Výpověď x Neplacení

              Tomski     před 10 lety 18.02.2014 10:33 |  
              0 0

              spíš to myslím tak, že za fenina se může postavit jen blbec...když se ho zbavila i agentura a všichni vědí kde je jeho problém...jestliže je fenin v trestném řízení, tak by ta arbitráž měla skončit v náš prospěch...škoda no...už nevěřím, že bude hrát fotbal na úrovni profíků...

              • Re: Výpověď x Neplacení

                Retos     před 10 lety 18.02.2014 10:41 |  
                0 0

                TO je právě Otázka,
                jak je Postavena jeho smlouva..
                -
                Vždyť Pospěch svého času ve Slavii
                taky mlátil ženu s Tchýní
                Hlava nehlava..
                (a chodil s monoklama na trénink .-)
                a
                Vedení říkalo:
                Jsou to jeho soukromé problémy..
                Vše je OK..
                -
                Tak proč ne Tohle?
                :-/
                Smrdí na tom TO,
                že to vzala Ta Vodbornice na Sportovní právo,
                kterou údajně na UEFA uznávaj..
                R.

                • Re: Výpověď x Neplacení

                  Tomski     před 10 lety 18.02.2014 10:55 |  
                  0 0

                  ale Pospěch nebral nejvíc v týmu a hrál i s nadváhou v základu...

                  • Re: Výpověď x Neplacení

                    Retos     před 10 lety 18.02.2014 11:00 |  
                    0 0

                    Jasan!
                    ale Otázkou bude
                    Zda zrovna Tohle
                    budou Arbitrážní Argumenty..
                    neboli
                    zda je TO Smluvně zakotveno..
                    ??
                    R.

            • Re: Výpověď x Neplacení

              slaviator     před 10 lety 18.02.2014 12:40 |  
              0 0

              Advokát řekne klientovi, jaké má cca šance na výhru ve sporu. A i když jsou to předem prohrané bitvy, tak pokud mu advokát řekne, že nemá šanci a klient to stejně chce hnát k soudu, tak "náš zákazník, náš pán". To a), že "vzít předem prohraný případ může jen blbec". A za b) - nakonec se v průběhu pře může ukázat, že kvůli nějakému kupříkladu procesnímu pochybení to není tak beznadějné a nakonec se i zdánlivě "jasně prohraný spor" vyhraje.

              • Re: Výpověď x Neplacení

                Tomski     před 10 lety 18.02.2014 12:43 |  
                0 0

                jenom poznámka: nemyslim si, že by měla být blbec, ale že si tím uškodí co se týče pověsti...

                • Re: Výpověď x Neplacení

                  slaviator     před 10 lety 18.02.2014 12:48 |  
                  0 0

                  To si nemyslím. Naopak, pokud najde něco, co Feninovi pomůže, tak akorát z toho bude mít dobré PR. V tomto případu nemyslím, že má co ztratit, protože i když prohraje, tak pak může v rámci ČAFH poukazovat na nedostatečnou ochranu hráčů apod.

                  • Re: Výpověď x Neplacení

                    Tomski     před 10 lety 18.02.2014 12:50 |  
                    0 0

                    asi máš pravdu, ale u mě se odkopala...chápu, že ta asociace má plnit roli zástupce hráčů...ale je potřeba aby se ty hráči chovali jako profíci...

                    • Re: Výpověď x Neplacení

                      slaviator     před 10 lety 18.02.2014 13:04 |  
                      0 0

                      Každej má právo na právního zástupce, v trestním řízení má i vrah dvaceti lidí nárok na obhájce a spravedlivý proces. Tak proč by si některý fotbalista, který bude členem hráčské asociace, vzít za právního zástupce kohokoli koho uzná za vhodného? Advokátů je v ČR zapsaných v České advokátní komoře 10.000, díky tomu šla v posledních letech cena hodně dolů, dříve běžně účtovali klientovi 3.000 Kč/hod, dneska si účtují i v Praze i pod 1000 Kč/hod. A málokdo si může odmítnout potencionálního klienta. Říct si "ten je hloupej, může si za to sám, tomu nepomůžu" si fakt může dovolit tak 5 advokátů v Praze.

          • Re: Výpověď x Neplacení

            slaviator     před 10 lety 18.02.2014 12:38 |  
            0 0

            Fenin namítá, že ten dodatek smlouvy, díky kterému mu Slavia mohla platit jen polovinu, tak podepsal jeho agent bez jeho vědomí.

            Každopádně jestli se nepletu, tak kdyby dostával tři měsíce poloviční plat, tak to na jednostrannou výpověď ze strany hráče nestačí. Musí jít o dlužnou částku ve výši tří měsíčních platů, tzn když mu platí polovinu platu co mají, tak to musí trvat půl roku...

            • Re: Výpověď x Neplacení

              subHuman     před 10 lety 18.02.2014 13:49 |  
              0 0

              Mám z velmi dobrého zdroje info, že ten dodatek dostal od Adama Řebíčka do ruky přímo Fenin. Tzn. minimálně musel vědět o tom, že jej klub požaduje. Zda byl jeho agent oprávněn podepsat to za něj je věc jiná.

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      Barra     před 10 lety 18.02.2014 11:11 |  
      0 0

      Jen aby bylo jasné, že k Feninovi nemám žádné extra sympatie: hned v lednu 2013, kdy se oznámilo že Martin Fenin podepsal, jsem upozorňoval na to, že za poslední 4 roky měl mizernou produktivitu, ale hlavně že pro vysvětlení svého selhání jak u Frankfurtu tak u Cottbusu obviňoval trenéry, kteří mu podle jeho slov nerozuměli a nedali šanci, místo aby svoje svědomí podrobil autokritice.

      Neznám také podrobnosti jeho problémů u Slavie, a jakým způsobem klub s ním komunikoval a jestli Fenina už dříve upozorňovali na jeho selhání, neznám také podrobnosti jeho kontraktu, kde může být řešeno, jaké sankce budou následovat při provinění a hlavně kdy se ty sankce musí oznámit.

      Přesto mám pocit, že Fenin může z této bitvy vylézt jako vítěz. Jestliže Slavia se opírá o kauzy mobilu, myslím si, že neuspějí. České právo sice neznám (a Sokrates a/nebo Slaviator nebo jiní budou více povolání aby se k tomu vyjádřili), ale logika mi říká, že jestliže Slavia chce kvůli tomu rozvázat kontrakt s Feninem, měli tak udělat ihned a ne měsíce po datu. Podle práva jak ho znám se musí porušení smlouvy, které musí být tak závažné že znemožní jakoukoliv další profesionální spolupráci, oznámit druhé straně do 3 pracovních dnů od data, kde se klub o této události dozvěděl (a v výpovědi se musí proto povinně uvádět, kdy se druhá strana této události dozvěděla). Tady se tak podle mě nestalo. Osobně si myslím, že klub s rozpočtem přes 100 mil Kč ročně by měl mít svého pevného právníka, který (a) kontroluje veškeré smlouvy (b) patří do vedení klubu a je tedy s první ruky informován (c) upozorní na problémy, které by mohli nastat a předem se jim snaží vyhnout nebo hledá nejmíň bolestivé řešení.

      Mimo toho, že výpověď je podle mě neoprávněná protože se tak mělo dít ihned, je dále otázka, jestli aféra s mobilem je na to závažná, aby klub měl pocit že důvěra je poškozená a další spolupráce tedy nemožná – minimálně není vina Fenina prokázaná do té doby, než padne pravomocný rozsudek. Kdyby naopak přistihli Fenina při tom, že by v kabině někomu ukradl mobil, byla by okamžitá výpověď oprávněná. Ale zase – okamžitá, a ne měsíce po této události. Doufám že se pletu, protože peníze které Fenin může získat by se daly lépe využít, například na mládež, ale tady mám neblahý pocit že Slavia bude platit.

      • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

        Retos     před 10 lety 18.02.2014 11:22 |  
        0 0

        Tebou uvedený princip funguje v českém pracovním právu
        při Okamžitém zrušení prac. poměru..
        V trestním právu je zase promlčení..
        atp..
        Je ale otázka, co je ve Fenově smlouvě..
        a jak TO chodí ve Sportovním právu..
        -
        Navíc trošku smrdí..
        To Vzájemné podávání výpovědí..
        Kdo dal výpověď dřív?
        Nejdřív Fena? a Slavia pak jako Odvetu?
        Nebo naopak?
        Obě strany si tím vyhrožovaly už dříve..
        -
        A perličkou je, jak se o tom Veřejnost dozvěděla..
        Zase z úst Druhé strany (Haindlová) a nikoli Slavie..
        KLASIKA
        :-/
        R.

      • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

        slaviator     před 10 lety 18.02.2014 12:43 |  
        0 0

        Tak ono hlavně hráči nejsou zaměstnanci klubu, takže zde pracovní právo neplatí. Jde jen o to, co mají ve smlouvě.

  3. Re: Feninovi byla ukončena smlouva

    spino     před 10 lety 17.02.2014 23:58 |  
    0 0

    Mohu se prosím zeptat někoho, kdo zápas viděl, kdo dával góly v U19 proti Motorletu? Díky.

  4. Ad Fenin)

    Retos     před 10 lety 18.02.2014 10:25 |  
    0 0

    Tenhle Slavistický Človíček na Idnes
    TO s Feninem
    ale Vážně Trefil..
    :-/
    Erik Winkelmann
    :
    vynikající práce slávistického managementu, který ulevil prakticky největší rybu v přestupovém rybníce. Martin ví, že ve Slavii musí tvrdě pracovat, ale je to pro něj výzva a bude také po zásluze odměněn - to je REALITA
    -
    http://fotbal.idnes.cz/fotbalista-martin-fenin-po-prestupu-do-slavie-rozhovor-pjq-/fotbal.aspx?c=A130116_131633_fotbal_pes
    R.

  5. Re: Feninovi byla ukončena smlouva

    Steve2924 (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 11:31 |  
    0 0

    K těm spekulacím co tu probíhají. Proč toto a proč toto. Samozřejmě pohled Slavie a možná nějaké detaily se dozvíme na TK. Ale když si shrneme fakta.
    Klub krátil Feninovi výplatu pro (údajné) porušování smlouvy. Protože nevíme jak je smlouva postavená, tak těžko říct, čím to bylo. Ale jen tou mediální kauzou "mobil" to asi nebylo. Co víme je, že Fenin by měl mít smlouvu poněkud přísnější a jsou v ní nějaké kličky jak se z ní vyvázat. To tuším říkal Kusý pár dní po podpisu.*

    Fenin s tím oficiálně (což se dalo předpokládt a klub s tím určitě počítal) nesouhlasí a samozřejmě neche o peníze přijít (sám asi ví, že už si fotbalem moc nevydělá). Tak se obrátil na hráčskou asociaci, protože agenta už nemá, ten ho poslal k vodě.

    Hráčská asociace z logiky svého působení musí (nebo měla by) poskytnou Feninovi pomoc, bez ohledu na to jestli je to pro ně předem prohraná kauza nebo ne. Když to přeženu i vrah chycený při činu má právo na právníka, který se mu bude snažit alespoň zmírnit trest, když nic jiného. Nehledě na to, že zatím tato asociace neměla nějakou zajímavou kauzy (nebo si nepamatuju) takže se alespoň zase trochu zviditelní a když se jim povede získat pro Fenina nějaký bonus tak je to pro ně plus.


    *tady předpokládám, že se bude řešit hlavně Feninova nepřítomnost na některých trénincích a třeba to, že radši byl zraněný než by hrál za Admiru. Možná zjistíme, že existují nějaké důkazy o porušování životosprávy. No uvidíme. Já ale očekávám, že z toho nakoenc vyjde něco ve smyslu, že Fenin dostane nějaké odstupné ale ani zdaleka ne takové aby se to rovnalo doplacení smlouvy do konce.

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      Alanor (admin)     před 10 lety 18.02.2014 12:21 |  
      0 0

      Rozumný názor. Taktéž očekávám, že Slavia něco bude muset zaplatit, ale ne vše.

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      slaviator     před 10 lety 18.02.2014 12:46 |  
      0 0

      souhlas (a jinak akorát připomenu, že ČAFH se podílela na kauze přestupu Pilaře z Hradce/Plzně do Wolfsburgu)

    • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

      Thane (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 12:47 |  
      0 0

      Ja porad nechapu co mu ma prinest vypovezeni smlouvy jak se vcera psalo..podle me to totiz znamena ze na velky penize muze zapomenout..

      • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

        Steve2924 (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 13:07 |  
        0 0

        Tak naštěstí se chlapi domluvili, tak to není třeba řešit.

        Ale teoreticky kdyby dala arbitráž za pravdu Feninovi, tedy chyba by byla opravdu jen na straně SKS, tak smlouva by nebyla platná ale Slavia by v takovém případě platila vysoké penále (nejspíš doplatila smlouvu).

        • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

          Thane (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 13:13 |  
          0 0

          to mi prave prijde jako nesmysl..bych cekal ze kdyby mu dali za pravdu tak slavie doplati co mu nedala ale smlouva by skoncila protoze ji vypovedel on..mozna jsem jen hloupej a nevzdelanej ale nevidim duvod proc by ji mela celou vyplacet..pokud tam neni takovy smluvni penale coz asi tezko..

          • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

            Steve2924 (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 13:20 |  
            0 0

            Záleží jak je smlouva postavená. Ale pokud je smlouva na dobu určitou, tak v případě, že jí jedna strana poruší takovým způsobem, že dojde k jejímu vypovězení tak obvykle krom doplacení dlužné částky (včetně úroků) se platí i nějaké penále. A to klidně u takového kontraktu může znamenat dopalcení až do konce. Ale nemusí, může být ve smlouvě uvedeno i jinak, klidně bez penále. A přiznám se, že nevím jak to třeba reguluje zákon. To by asi věděl slaviator nebo jiný právník zde.

            • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

              slaviator     před 10 lety 18.02.2014 13:31 |  
              0 0

              Tady jde vyloženě jen o to, co je uvedeno ve smlouvě...

              • Re: Feninovi byla ukončena smlouva

                Thane (přítel SN)     před 10 lety 18.02.2014 13:58 |  
                0 0

                diky..to jsem si tak nejak myslel a dost bych se divil kdyby si do smlouvy neco takovyho dali..

  6. Re: Fenin skončil ve Slavii

    Nosorozec     před 10 lety 18.02.2014 16:39 |  
    0 0

    Tak snad se ho definitivně zbavíme. Některý hráče vyhodíš dveřma a oni se vrátěj oknem. Fenina vyhodíš z okna a on se vrátí v lahvi od piva. :D

  7. Re: Fenin skončil ve Slavii

    zeleznik2     před 10 lety 18.02.2014 17:53 |  
    0 0

    děkujeme odejděte...angažování Fenina jsem nikdy nic nechápal, ale šanci dostal, nechytnul se, logicky konec smlouvy, ale doplatek 1,5mil?to máme tolik peněz na vyhazování? 79 000 Kč/ měsíc za jeho výkony směšné...

  8. Re: Fenin skončil ve Slavii

    zeleznik2     před 10 lety 18.02.2014 17:55 |  
    0 0

    zase mediální bublina před startem ligy, stejně jako dluhopisy majitele stadionu v Edenu, vždycky přijde něco, co nás má před startem ligy rozhodit, pokolikáté už???