Domácí pohár

Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

Fotbalisté Slavie postoupili do čtvrtfinále Poháru ČMFS po výhře na hřišti Sezimova Ústí 4:0, dvě branky vstřelil pohárový střelec Volešák, jednu přidal Toleski a Necid. V dalším kole nás tak určitě čeká soupeř i na domácím stadionu v Edenu.

Sezimovo Ústí - Slavia 0:4 (0:1)
Slavia: Diviš - Kindel, Latka, Suchý, Hubáček - Jarolím (71. Černý), Janda (71. Šmicer), Tavares, Volešák - Šenkeřík, Toleski (77. Necid)
Branky: 20. Toleski, 73. a 80. Volešák, 87. Necid

Komentáře (68)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    slaviator     před 16 lety 22.10.2008 17:30 |  
    0 0

    Pov inná výhra. Nic jiného se nečekalo. Ani kdyby, jak Jiří připoměnl, pojedli karamelky :)

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      quelhar (admin)     před 16 lety 22.10.2008 17:47 |  
      0 0

      Hlavne, ze se nejspis nikdo nezranil ani nevykartoval pro dalsi zapasy. Cil pro tento zapas je tak splnen. Potesilo me, ze stridajici hraci prinesli oziveni a branky, ze to nikdo z nich nevzal jako prochazku a pripravili branky - podobne jako proti Kladnu v Edenu.
      Tesim se do Edenu na soutez, ve ktere jsme domaci zapas nehrali uz prilis dlouho. Je dobre, ze budeme i na jare hrat poharovou soutez, pokud na nas totiz prijde krize, budeme mit zapasy uprostred tydne, ve kterych se z ni muzeme dostat, hraci se v tom nebudou muset prilis hrabat. Navic od zisku poharu nas ted deli jen tri ligovi souperi (a to pri stesti a dobrem losu nekdo z nich ani nemusi byt z ligy).

      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

        slaviator     před 16 lety 22.10.2008 17:50 |  
        0 0

        Ano, je hlavní (kromě toho že jsme vyhráli, samozřejmě:-)) ) že se nikdo nezranil.
        Každopádně na druhou stranu, pokud přezimujeme i v Poháru UEFA, tak to bude i na jaře pořádná porce zápasů :-))) Ale nemůžeme brečet, je to jen dobře. Co maj říkat třebas v Chelsea, Liverpoolu, Arsenalu a MUFC, když hrajou soutěže čtyři a to ještě většinou až do samého konce? :) Holt hrajou pořád so-st-so-st... :) A kádr širokej máme.

        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

          quelhar (admin)     před 16 lety 22.10.2008 17:54 |  
          0 0

          I kdybychom postoupili ze skupiny, tak treti kolo UEFy je v unoru, pripadne ctvrte kolo v breznu a pohar CMFS az v dubnu. To bychom se museli dostat az do ctvrtfinale UEFY, abychom s tim meli problemy...

          • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

            slaviator     před 16 lety 22.10.2008 21:48 |  
            0 0

            ... no však, neee?:))))))) musíme vylepšit koeficient..:-))) btw počítal jsem to tak nějak zběněji a těch 70 bodů bychom fakt měli dát. Za 20 zápasů získat z 60 možnejch bodů 45 by mělo vyjít... A bilance třebas i 14-3-3, pokud bychom se vyhnuli krizi jako loni na jaře...

        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

          mart     před 16 lety 22.10.2008 17:55 |  
          0 0

          so-st-so-st,......do you mean:"vostosest?" :D

  2. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    slaviaprag     před 16 lety 22.10.2008 18:09 |  
    0 0

    ted este na jare uefu a sem docela zvedavej, jak to bude tym zvladat...

  3. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    zz     před 16 lety 22.10.2008 18:36 |  
    0 0

    Zdravím a přeji dobrý večer,
    splnili jsme povinnost a postoupili. Je dobře, že jsme nic nepodcenili, teď ještě uspět v Bolce a proti Brnu, odpoutat se v tabulce a vytvořit si solidní náskok do jarních bojů. Bolka posílila o pana Jirkala, který dříve působil i ve Slávii. Dnes mě zaujal článek v MF dnes, kde se píše o tom, že z fotbalisty by se měl stát zaměstnanec klubu. Pokládám to za nebezpečný návrh, mluví se sice pouze o zákonu o daních z příjmů, což by výrazně zvýšilo náklady klubů na platy hráčů, ale podobně by musel by fotbalista chápán i z hlediska zákoníku práce, což by znamenalo i možnost hráčů dát výpověď ze smlouvy bez udání důvodu jako zaměstnanec. To by vedlo k velký problémům českých klubů, jejichž rozpočty jsou závislé na příjmech z prodeje hráčů do ciziny. Doufám, že něco podobného neprojde, byla by to pro kluby opravdová rána. Stačí si vzpomenout, kolik dostaneme za Necida. Podle nové úpravy by stačilo, aby manažer přiměl hráče dát výpověď ze smlouvy a Slávia by nedostala ani korunu od CSKA. Snad tento scénář nenastane, ohrozilo by to i práci s mládeží, kterou by nám zahraniční konkurence lehce přetáhla.

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 22.10.2008 21:51 |  
      0 0

      Také Vás zdravím a myslím si to samé.
      Jsem moc rád, že jsme postoupili a nikdo se nezranil. Omlouvám se, ale domnívám se, že fotbalista je svéprávný subjekt využívající svého umu (umí hrát fotbal před obcenstvem např. jako houslista na koncertě) a pak nevidím důvod, aby využil svého duševního práva dle autorského zákona, a zdaňoval svou činnost dle daně z příjmu jako činnost z jiné než podnikatelské činnosti dle doposud užívaného živnostenského zákona, ale jako činnost dle jiného zvláštního právního předpisu a tím je právě autorský zákon. To, že jsem se naučil hrát fotbal je mým vlastnictvím a pokud vím, už je to tak řešeno v několika zemích na západ od nás a bez problému. To, jestli je nutné odvádět více nebo méně je možné taxativně nastavit v částkách, které se budou z odměn za vykonávanou činnost fotbalisty odvádět. Muzikant, nebo spisovatel, malíř nebo sportovec, pořád jde o jejich um (tedy duševní vlastnictví) a tak jedině by se to mělo brát. Všechno ostatní, co se týká nákladů, výdajů a ostatních příjmových či výdajových položek zákon o dani z příjmu řeší a je to tam upraveno. Ta smlouva o výkonu takové činnosti fotbalisty vůči klubu, tedy od kdy do kdy bude takový hráč pod smlouvou k jednotlivým klubům řeší obecně sportovně technické a legislativní normy jednotlivých národních sportovních svazů, dále UEFA a FIFA. Taková smlouva mezi hráčem a klubem pak nemá charakter pracovní smlouvy podle zákoníku práce a zákona o zaměstnanosti, ale podle příslušných ustanovení občanského ale i obchodního zákoníku, podle toho jak se jednotlivé subjekty v daném postavení cítí. Věřím také tomu, že ten scénář nenastane a že to "někomu zase jen tak ulítlo". Sokrates 55

      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

        zz     před 16 lety 22.10.2008 22:32 |  
        0 0

        Zdravím Sokrate,
        já s Vaší interpretací souhlasím, i já pokládám sportovce za výkonného umělce sui generis, ale obávám se, že někteří úředníci na MF, kteří připravují nový zákon o dani z příjmů, je budou chtít zařadit mezi zaměstnance a zvýšit daňový výnos pro stát. Teď je třeba podojit sportovce, tak nějak uvažují na MF. Profesionální smlouva sportovce se většinou řídí občanským zákoníkem a jeho paragrafem o nepojmenovaných smlouvách. Předpisy fotbalového svazu i FIFA stanoví od kdy je možné uzavřít smlouvu, na jak dlouhou dobu, jaká musí být minimální výše platu. Proto snaha udělat z fotbalistů zaměstnance pokládám za sociální inženýrství, které ve svém důsledku může poškodit fotbal. Fotbalista není zaměstnanec.

        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

          Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 07:14 |  
          0 0

          Děkuji za odpověď,
          před nedávnem jsme na toto téma zpracovávali s kolegy analýzu úrovně právních závazkových vztahů a tak jsme narazili i na tento problém. Tam jde pouze o to, zda v tu danou chvíli je sportovec živnostníkem (což lze také provézt, ale já nejsem přívržencem této cesty - domnívám se, že právě autorský zákon při výkonu duševních čínností je lege specialis vůči živnostenskému zákonu). Snahy některých neřekl bych úředníků, ale politiků, aby se oškubal kde kdo, to je evidentní. Jenomže si málo kdo uvědomuje, že právě třeba sportovci, umělci, vědečtí pracovníci, špičkoví architekti a další odevzdávají už tak dost peněz ze svých výkonů, které si sami musí shánět (teď netvrdím, že všichni to dělají úplně spravedlivě), ale sami si platí zdrav. i soc. pojištění, odevzdávají daně. Nikomu nezávidím a taky se domnívám, že udělat z lidí této branže zaměstnance je znásilňování (podobnost se slovem znárodnění je čistě náhodná). Tak se mějte pěkně a vzhůru na M.Boleslav. Jak říkal můj děda "Ať se práší za kočárem". I když, tohleto přísloví říkalo asi víc lidí než jen ten můj děda. Sokrates55

          • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

            tantalos     před 16 lety 23.10.2008 12:49 |  
            0 0

            Nerad bych se mýlil, ale domnívám, se, že v tomto případě asi situaci neovlivníme. To, že by fotbalisté měli platit daně jako zaměstnanci, rozhodla EU a platí to snad ve všech "starých zemích". Česko dostalo na nějaký čas výjimku, aby je mohlo nadále vést jako podnikatele, ale nevím, na jak dlouho. Ostatně kdyby vyšel plán Tlustého, aby se daně snížily na 12 procent, ale i kdyby zůstaly na 15 procentech a vyřešilo se nějak zdravotní pojištění s tím, že by si je platili extra nějakým rozumným paušálem -- nikoli tedy u VZP -- nemuseli by sportovci na tom tak tak moc prodělat. Teď čekají fotbal zřejmě na nějaký čas těžší doby - chudnou Abramovičové, Gatesové, šejkové a ostatní - takže postavení hráčů v porovnání se zbytkem společnosti by se nemuselo zhoršit.

            • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

              slaviator     před 16 lety 23.10.2008 13:10 |  
              0 0

              Co mě překvapilo, že Abramovič má nyní 10 miliard USD a Kellner necelých 8 miliard USD, neprodělal na tom tolik jako zrovna ten Abramovič... Joooo panečku, kdyby nás koupil tak a kdyby do nás cpal 80% peněz co cpe Abramovič do Chelsea a CSKA.. :-)))

            • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

              martyni (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 13:46 |  
              0 0

              Myslím že nejcitelnější by bylo ochromení trhu s hráči, zaměstnance prostě neprodáš, když může kdykoli pracovní smlouvu vypovědět. Na druhou stranu by nebylo nutné vydávat peníze na nákup hráčů, teda teoreticky.. je možné, že by peníze chodili nějak bokem - hráči, manažerovi.. no, moc si to nedovedu představit, byla by to velká změna.

            • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

              EdCable     před 16 lety 23.10.2008 14:00 |  
              0 0

              EU na to sice tlaci, ale povinne to neni. Jinak neni problem ani samotna vyse dani a socialniho, s tim uz se proste musi kluby nejak vyrovnat a da se to krasne obejit (minimalni mzda a odmena za podstoupeni osobnostnich prav), ale jakym zpusobem by se na hrace vztahovalo pracovni pravo, vypovedi smluv atd., to je v kazdem state dost odlisne.

              • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                Viking     před 16 lety 23.10.2008 14:14 |  
                0 0

                Já si naopak myslím, že je to správné, aby sportovci platili daně jako my všichni ostatní. Vztah hráč - klub se jednoznačně více přibližuje poměru zaměstnaneckému než poměru obchodnímu. Krásně to například v dnešní mladé frontě popsal A. Hadamczik, myslím že mnoha lidem mluvil z duše. Samozřejmě je ta úprava spojena s mnoha problémy (pokud budou hráči zaměstnanci, budou moci dávat výpověď s dvouměsíční výpovědní lhůtou nebo ne?) ale pokud tento systém funguje na západě, mají to jistě ošetřeno.

                • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                  EdCable     před 16 lety 23.10.2008 16:17 |  
                  0 0

                  Vsak ja nerikam, ze je to spatne (pokud se teda nebudeme prit obecne o to, zda-li vubec ma existovat nejake deleni zamestnanecXzivnostnik, ale to je uplne jina diskuze), ale bojim se, aby to bylo domysleno prave z hlediska moznosti vypovedi atd., nebot se to bere ciste jako zmena daneni a tak jednoduche to zase neni. A jelikoz se mluvi pouze o zmene danove legislativy a nikoliv i o prislusne zmene pracovniho prava, tak se toho bojim, a nikdo me z tohohle hlediska zatim neuklidnil.

                  • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                    Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 17:21 |  
                    0 0

                    Pokud Vám mohu ještě doplnit a to pro hlavně Vikinga, sportovci daně platí a to až do výše 60% celkové zdaňovací částky - pokud uplatní náklady paušálně, nebo potom podle skutečné výše při prokázání všech nákladových položek dle dokladů. Je to sice složitější, ale snažím se o velmi jednoduché podání. Vedle této odvedené částky na dani z příjmu ještě zvlášť platí sociální a zdravotní pojištění. Pokud budu brát v úvahu, že např. V. Šmicer bude brát 5 milionu Kč za rok, tak odvede na daních, při odečtení všech relevantních odečitatelných položek, které základ daně snižují, celkovou částku rovnající se zhruba třičtvrtě milionu korun. To je málo? Já jsem prostě nebyl Bohem nadán k tomu, abych tak krásně mohl hrát fotbal, tak se chci na V.Šmicera dál dívat a rád zaplatím. Jemu ty vydělané peníze závidět nebudu a nebudu jako ten hlupák Tlustý, který si hraje na finančního vědce a přitom není schopen se prostě smířit faktem, že nedělá ministra financí a tu jeho bábovičku mu někdo rozšlapal a počůral. Norma evropské uine týkající se placení daní hovoří o tom, že sporotovci, umělci a další lidé využívající svých duševních schopností k výdělečné činnosti, musí platit daně jako zaměstnanci. Nikde tam nenajdete ale formulaci, že musí být ve statutu zaměstnance. To je sprasený a nepřesný výklad a pokud vím, výklad je nyní předmětem sporu legislativní rady vlády, parlamentu a také evropského soudního dvora, protože to není problém jen českých sportovců. Sokrates55

                    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                      Viking     před 16 lety 23.10.2008 19:36 |  
                      0 0

                      Já jenom vycházím z toho, že konkrétně mně z hrubé mzdy stát sebere třetinu (A to nepočítám odvody mého zaměstnavatele). Když jsem během dneška četl např. fiktivní model zdanění Řepáka, tak jeho srážky činily přibližně 15-20%, to samé odpovídá zhruba srážkám Šmíci, když jsi kalkuloval těch zdaněných 5 mega. Otázka je, je to spravedlivé? Aby si fotbalisti dávali 40% paušál? Platí oni pronájem kabin, stadionu, dopravu na zápasy, kopačky, rozhodčí atd.? Prostě si myslím, že by se k nim mělo přistupovat naprosto stejně jako k zaměstanci. V oblasti zdanění.

                      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                        zz     před 16 lety 23.10.2008 19:52 |  
                        0 0

                        Vikingu, a to Ti vadí. Podívej se kolik fotbalisti celkem na daních a pojištění zaplatí. Nehledej za vším spravedlnost, v ekonomice ani v daních spravedlnost nenajdeš. Stejně tak sportovci, kteří platí milióny na daních, by se mohli podle Tvé logiky ptát, co dostávají od státu jako protislužbu za své vysoké daně. Kde je nějaká spravedlnost? Vždyť oni nemají nárok ani na přídavky na děti. Prostě nenech se oblbnout levicovou rétorikou o spravedlnosti.

                        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                          Viking     před 16 lety 23.10.2008 21:55 |  
                          0 0

                          No nevím, řekl bych že platím odvody větší jak polovina ligových hráčů.. S levicovou rétorikou to nemá co dělat, jsem naopak pravicově zaměřený. Ať kupříkladu všichni platí 15, 20 nebo 25% z příjmů, ale nejsou výjimky nalevo ani napravo. ČEZ taky platí daně z celých 50 miliard a ne třeba jenom z poloviny kvůli tomu, že už tak zaplatil dost. Ale kašleme na to, pojďme se bavit radši o fotbale..

                  • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                    tantalos     před 16 lety 23.10.2008 17:22 |  
                    0 0

                    Domnívám se, že převzetím legislativy EU se skutečně změní pouze výše zdanění - tedy jako zaměstnanci by hráči ztratili právo účtovat si náklady a o ně si snížit daňový základ. Jinak sazba daně z příjmu má být stejná, tedy těch 15 procent, ale zatímco když si koupí auto zaměstnanec, daňové výhody z toho nemá, když si je koupí podnikatel, a tedy i český ligový fotbalista, může si o ně snížit daňový základ a tedy méně odvést finančáku.
                    Myslím, že to je, oč tu běží. Jinak otázka smluv je vyřešena i v zemích EU a přestože v Bruselu padaly názory, že by fotbalisti jako zaměstnanci měli mít právo měnit zaměstnavatele jen s výpovědní lhůtou, tak se to nikde na Západě nezavedlo.

                    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                      martyni (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 17:40 |  
                      0 0

                      No uvidime, jak to nakonec bude, ale prijde mi ponekud zvlastni, ze by nekdo mohl byt zdanovan jako zamestnanec z hlediska danovych predpisu a z hlediska pracovniho prava by zamestnancem nebyl, tj. nevztahovala by se na nej ustanoveni o pracovnich smlouvach apod.. to by byl nejaky europaskvil...

                      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                        zz     před 16 lety 23.10.2008 18:07 |  
                        0 0

                        Zdravím Martyni, přesně tak jsem to myslel. Z hlediska systematického výkladu je nesmyslné považovat fotbalistu z daňového hlediska za zaměstnance a z pracovněprávního hlediska za podnikatele. Navíc podle reformy soukromého práva by měla být pracovní smlouva součástí občanského zákoníku jako tomu bylo v ABGB. Prostě snaha o rovnostářství je hrozná, proč měnit něco, co funguje jenom z toho důvodu, že sportovec si může uplatnit vyšší slevy na daních než zaměstnanec.

                        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                          martyni (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 18:40 |  
                          0 0

                          No jo no, proste eurobyrokracie nema co na praci a tak vymysli stale nove a nove konstrukce, jak dosahnout nejvyssiho eurodobra.. a eurospravedlnosti... je to jak pises socialni inzenyrstvi.. ja obecne jsem byl vzdy zastancem EU, ale tohle je holt ta odvracena strana, melo by se s tim neco delat, nez nam to preroste pres hlavu... a ty evropske predpisy vtelene do naseho prava, to byva taky casto horor.. s tim se vubec neda pracovat, ale to ti asi nemusim dlouze vykladat..

                          • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                            Wommi     před 16 lety 23.10.2008 18:51 |  
                            0 0

                            ...zde ale neni duvod vztahovat predpisy pracovniho prava na pusobeni fotbalisty u klubu, smluvni typ necht je na dohode mezi klubem a fotbalistou..jde zde pouze o vyjasneni jeho pozice jakozto platce dane!!!!!
                            viz zákon 586/1992 sb.

                            M.

                            • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                              zz     před 16 lety 23.10.2008 19:33 |  
                              0 0

                              Zdravím Martine,
                              v tom máš pravdu, ale třeba někteří právníci pokládají smluvní vztah fotbalisty za klasický zaměstnanecký vztah třeba JUDr Oršula. A teď si hypoteticky představ, že hráč bude chtít přestoupit, klub ho nepustí, on podá výpověď, klub ji neuzná, hráč podá žalobu k soudu. Může argumentovat i novou daňovou legislativou, tím, že ve skutečnosti jde o pracovněprávní smluvní vztah bez ohledu na to, jak je smlouva formálně označena. Jde o simulaci právního úkonu. A když mu soud vyhoví, tak to může spustit revoluci v přestupech hráčů a těžkou ránu pro kluby. I JUDr Lubas má podobné obavy. Uvidíme, jak to dopadne. Jinak s Tvoji argumentací souhlasím, ale v Čechách je možné vše.

                              • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                Wommi     před 16 lety 23.10.2008 20:53 |  
                                0 0

                                Zdravím zz..
                                já bych se toho nebal..samo ze v cechach je bohuzel opravdu vse mozne..ale v tomto pripade jde v podstate o to, ze i kdyz je fotbalista OSVC fakticky v podstate vykonava svoji praci jako "zavislou cinnost"...stejne tedy jako zamestnanec...ALE dani ji jiz jako OSVC, tedy v podstate jako osoba ktera podnika v nejakem oboru na nez potrebuje nejakou licenci, nejcasteji zivnost popr. povoleni oboru (advokat, architekt, apod.) a tuto svoji cinnost vykonava pouze sam na vlastni odpovednost atd. a idealne ji vykonava pro vicero zajemcu subjektu,...
                                ...a ja si myslim ze tady kdyz uz tak by melo dojit k narovnani, protoze ten fotbalista toto proste nedela..ad absurdum, jak pise snad hadamczik...hrac se nepodili na nakupu sportovnich potreb, zaplaceni cesty na zapas..apod. coz by jako OSVC samozrejme mel!!a v podstate se da rici ze tu je skrytej pracovni pomer..a v nasem pripade klasickej svarc:))
                                ..obecne nechapu ze to nedovoli, takto se to dela nacerno a je to o to horsi!(priznam se ze mne by se to taky hodilo:)skoda)

                                ..kazdopadne ze odbocuji ale postaveni jednatele ve spolecnosti je reseno smlouvou o vykonu funkce(je podle obchoda nikoliv podle ZP) a prece se jeho postaveni z hlediska dani resi jako zavisla cinnost..stejne jako zamestnanec..

                                takze resume...
                                ..daneni podle zavisle cinnosti...tady je to jako u spolecnosti ktera v ramci smlouvy o vykonu fce se dohodne ze bude platit odvody,..apod. a jinak se uzavre s fotbalistou smlouva..at ut ta co je nyni, nebo jina..!:)

                                M.

                                • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                  Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 21:47 |  
                                  0 0

                                  Zdravím Vás Wommi,
                                  co brání klubu, aby si takové náklady odečetl poměrnou částkou s uzavřené smlouvy od smluvní částky hráče? Myslím ty nákladové položky za cesty, nebo dresy nebo cokoliv. A nebo to zúčtovat hráči opět nějakou částkou a on si to pak odečte z daňového základu. Já si domnívám, že tyto specifické činnosti prostě do klasického zaměstnaneckého poměru nepatří. To se pak můžeme dostat do příplatků za sobotu a neděli a o svátcích a za odpolední, rizikové příplatky a já nevím co ještě. V zákoně o dani z příjmu je činnost umělců , architektů a i sportovců řešena. Autorský zákon zná termín ochrany práv duševního vlastnictví a bude jen Šmicerovi, jak svého práva užije. Ale je to jen můj názor. Jen už jsem jednou znásilnění ducha zažil. Děkuji už nechci. Sokrates55

                                  • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                    Wommi     před 16 lety 23.10.2008 23:29 |  
                                    0 0

                                    ..jde o ciste pravni pohled nikoliv sportovni,...uprimne receno mne je jedno jak to bude v ceskem fotbale a nejsem fotbalovy odbornik, abych rekl co je nejlepsi...proto ,uj mazor a touha je takova, aby to bylo tak, abychom byli vsichni spokojeni!

                                    co se pravniho pohledu tyka..jde o to, ze cinnost sportovce se proste a jednoduse od cinnosti ostatnich OSVC lisi....pokud vezmete v potaz co dela...tak je opravdu spise "zamestnance"(proto me odkazy na situace, kdy by mel fotbalista jako OSVC hradit nektere veci jako jini OSVC(a pak si je klidne dat do nakladu)

                                    ..jak jsem jiz psal je to v podstate svarc!ktery je v mnoha pripadech hojne vyuzivan, kdy pro jediny subjekt nekdo vykonava praci, na kterou by normalne mohl byt zamestnan, ale dotycny ji kona jako OSVC.

                                    Ja to proste chapu tak, ze stat by asi chtel u sportovcu (ti maji vyssi odvody), aby danili sve prijmy jako zamestnanci (a tedy v souladu se zakonem o dani z prijmu jako dani ze zavisle cinnosti), ale co se tyka jejich prace pro klub, zde by jejich postaveni nemelo tutil zamestnance, cimz by byly vyreseny pripadne sporne otazky ohledne napr. vypovedi, apod....
                                    M.

                                  • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                    Wommi     před 16 lety 23.10.2008 23:31 |  
                                    0 0

                                    ..a jeste..jak chapete pouziti autorskeho zakona?...ja si totiz nejsem jisty jestli by se sportovni vykon fotbalisty dal zahrnout do kolonky - dusevni vlastnictvi...?
                                    diky a zdravim a pekny vecer preju!
                                    M.

                                    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                      martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 10:24 |  
                                      0 0

                                      To byla tusim nadsazka.. samozrejme treba hra vladi smicra ma vysokou estetickou hodnotu a vykon na sparte - to byl koncert..:-))) Ale samozrejme autorske pravo pouzit nelze.

                                • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                  martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 10:21 |  
                                  0 0

                                  Zdravím Martine, jasne, fakticky se o zavislou cinnost jedna, jen bych rekl, ze vzhledem k zvlastnimu postaveni sportovcu, k tradici a pod., je na miste umoznit jim podobny rezim jako treba umelcum ci autorum (zde ale konci podobnost). Danim moc nerozumim, nicmene pokud danove predpisy vyslovne stanovi, ze jde o zavislou cinnost, pak nastupuje ZP, ktery obsahuje prikaz vykonavat zavislou cinnost v zamestnaneckem pomeru. Nelze se tedy pak rozhdnout, jakou smlouvu s osobou vykonavajici zavislou cinnost uzavru, smlouva musi byt pracovni.

                                  V tom vidim ten problem. Myslim ze jednatel neni dobry priklad, protoze smlouva o vykonu funkce je povahou mandatni a z ni jednatel nedani jako zavisla osoba, ale jako OSVC. Pokud ovsem jednatel vykonava jeste jinou cinnost ve spolecnosti (krom fce jednatele), pak jiz ma na tuto cinnost smlouvu pracovni..

                                  • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                    Wommi     před 16 lety 24.10.2008 10:42 |  
                                    0 0

                                    Zdravim martyni...nene..u jednatele i kdyz je jen mandant se jeho cinnost posuzuje jako cinnost zavisla!!..takze prave proto by bylo mozno vyuzit i jine typy smluv s tim, ze by se to danilo jako zavisla cinnost protoze ono to vykazuje znaky zavisle cinnosti.
                                    Martin

                                    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                      martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 10:56 |  
                                      0 0

                                      stopro? jak rikam, danim moc nehovim.. kazdopadne na funkci jednatele nemuze byt zamestnanec.. takze esli je to jak rikas, tedy to priklad je.. otazka nakolik lze takovou konstrukci zavest i u sportovcu..

                                      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                        Wommi     před 16 lety 24.10.2008 11:24 |  
                                        0 0

                                        ..maly exkurz..

                                        § 6

                                        Příjmy ze závislé činnosti a funkční požitky

                                        (1) Příjmy ze závislé činnosti jsou
                                        a) příjmy ze současného nebo dřívějšího pracovněprávního, služebního nebo členského poměru a obdobného poměru, v nichž poplatník při výkonu práce pro plátce příjmu je povinen dbát příkazů plátce. Těmito příjmy se rozumějí i příjmy za práci žáků a studentů z praktického výcviku,

                                        b) příjmy za práci členů družstev, společníků a jednatelů společností s ručením omezeným a komanditistů komanditních společností, a to i když nejsou povinni při výkonu práce pro družstvo nebo společnost dbát příkazů plátce a příjmy za práci likvidátorů,

                                        c) odměny členů statutárních orgánů a dalších orgánů právnických osob,

                                        d) příjmy plynoucí v souvislosti se současným, budoucím nebo dřívějším výkonem závislé činnosti podle písmen a) až c) nebo funkce bez ohledu na to, zda plynou od plátce, u kterého poplatník vykonává závislou činnost nebo funkci, nebo od plátce, u kterého poplatník závislou činnost nebo funkci nevykonává.

                                        ..prave tady je to postaveno tak ze se jeho prijem pocita jako prijem ze zavisle cinnosti ´(=stejne jako prijem zamestnance, to je take prijem ze zavisle cinnosti)

                                        statutar samozrejme nemuze mit na vykon sve funkce zamestnaneckou smlouvu! pouze smlouvu mandatni.

                                        konstrukce je postavena tak ze ma vykon funkce ale je to postaveno na stejnem zaklade ohledne dani jako u zamestnance, tedy pokud by vyslovne nejaky zakone nerikal..."sportovec je zamestnanec v souladu se zákoníkem práce!" nikdo by ho nenutil postupovat dle ZP..slo by pouze o zalezitost ciste danovou,..ve finale myslim a doufam, ze o to tu statu jde,..zdanit je!z obou stran (jako zaměstnanec a zaměstnvatel)..jde o penize.

                                        a jak jsem uz psal,..jejich postaveni tomu bohuzel nahrava, protoze oni jako OSVC opravdu delaji malo....vetsinu za ne plati klub (mice, obleceni, cesty,..apod..) a navic jeste poskytuji sve sluzby pouze jedinemu podnikateli..to je proste klasickej svarc..protoze zde by nic nebranilo klasickemu zamestnani fotbalistu.
                                        (priklad. jsem pracujici pro vydavatelstvi, delam na zivnostak jako OSVC - ale delam pro jedno vydavatelstvi, sedim tam, pracuju jen pro ne a v podstate vse cinim tak ze kdybys prisel reknes si,..jo to je nejakej zamestnanec,..ale nejsem..a tady je to svarc, protoze vse za mne dela firma,.."zamestnava mne", vse dela timto zpusobem pres muj zivnostak aby usetrila sve i me penize..ale v realu by mi klidne mohla opravdu ZAMESTNAT!
                                        :)
                                        takze tak muj nazor:)
                                        at zije slavie!
                                        M.
                                        ..jde v

                                        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                          martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 13:25 |  
                                          0 0

                                          ok, diky. No ja se ale obavam, ze prave ten clovek ve vydavatelstvi nejen musi platit dane ze zavisle cinnosti, ale jeste k tomu musi mit pracovni smlouvu - viz:

                                          §3

                                          Závislá práce může být vykonávána výlučně v pracovněprávním vztahu podle tohoto zákona, není-li upravena zvláštními právními předpisy.

                                          Tedy rekl bych spis naopak, zvlastni predpis by mel stanovit, ze sportovci nemusi byt v pracovnepravnim vztahu..

                                          • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                                            Wommi     před 16 lety 24.10.2008 14:04 |  
                                            0 0

                                            ..samozrejme to bylo mysleno tak ze nejaky(cti jakykoliv) predpis rekne, sportovec muze vykonavat svoji cinnost aniz by nutne a jedine uzaviral pracovni smlouvu...a tento nebo jiny predpis rekne..pri vykonavani cinnosti sportovce dochazi z pohledu dane z prijmu o vykon zavisle cinnosti podle prislusneho zakona..
                                            a bylo by vyhrano.

                                            ..jinak co se tyka vydavatelstvi..samozrejme mas pravdu ze by to mela byt pracovni smlouva..ale prave jak jsem psal..i v tomto pripade je tam "svarc".....a tedy pusobeni v roli treba jakehosi poradce na zaklade zivnostenskeho listu..tedy jako podnikatel...

                                            je chybou zejmena financniho uradu, ze si neproveruje proc dotceny je v jinem nez zamestnaneckem pomeru:))))

                                            M.

                                            ps..samozrejme tento "podnikatele" nejen ze nema pracovni smlouvu, ale predevsimdani ne ze zavisle cinnosti ale jako OSVC:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))!

                    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                      zz     před 16 lety 23.10.2008 18:20 |  
                      0 0

                      Zdravím Tantalosi,
                      nikde se to nezavedlo, ale už je snaha změnit primární právo, pokud jde o volný pohyb osob, týkající se počtu cizinců v zahraničních ligách podle pravidla 6+5. Proč by někoho nenapadlo v EU podřadit sportovce pod statut zaměstnance. Navíc kauza Bosman ukázala cestu pro fotbalisty. Může se najít někdo, kdo bude chtít dát výpověď jako zaměstnanec, klub to nebude akceptovat a hráč se obrátí na soud, který podá předběžnou otázku k ESD jako v kauze Bosman. Navíc pamatuj na fakt, že schválením Lisabonské smlouvy dojde k omezení práva veta a bude jednodušší prosadit změny. Pokud jde o změnu zákona o daních z příjmů, hovoří se o tom, že by klub měl platit za hráče i zdravotní a sociální pojištění. To už je klasický zaměstnanecký vztah. Prostě tyto experimenty pokládám za hloupé a narozdíl od Hadamczika je neschvaluji. Začne to v daních a skončí to statutem zaměstnance.

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      bongor     před 16 lety 23.10.2008 17:45 |  
      0 0

      Bohužel v této republice čím větší blbost,tím je pravděpodobnější,že se prosadí.Úředníků jsou mraky a každý chce prokázat nějakou činnost .A tak přemýšlejí jak se ukázat.No a s touhle superhovadinou
      určitě někdo vynikne.No nic p,pamatuju doby,kdy u nás ve fabrice makali dva hráči Slavie vždycky do jedné a pak šli na trening.Real už se klepe strachy.

      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 23.10.2008 18:44 |  
        0 0

        Zdravím Vás a díky za disputaci a to i Tantalovi, protože tentokrát i v jeho příspěvku je dost, s čím souhlasím.
        Nejsem politik a nikdy nebudu, mrzí mě morální úroveň některých našich rádobypolitiků a jejich chování, bohužel i hloupost a ješitnost. To je myšleno od modra do oranžova. A teď už radši dost.
        Snad už bude v pondělí k dispozici D.Švento, jeho rychlost by určitě platila, jak psal pan (zz), oni ten střed kromě Rajnocha zas tak rychlý nemají a po stranách bychom se tam mohli dostávat. Jen aby vydržela naše obrana. Musí si kluci při defenzivě pomáhat a rychle to rozjíždět a to včetně daleko lepší přesnosti při založení útoku. Tam máme dost co ještě napravovat. Ztrácíme při tom balony a MM.B. má ofenzivu dobrou.
        Bohužel při tom nebudu, ale syn jede a tak tam budu zastoupen. Musíme bojovat nadoraz, jít za každým ztraceným balonem a nevzdat a nevypustit žádný souboj. Tudy vede cesta k úspěchu v M.B. Jen technika a filigránství tam stačit nebude, bude to prostě boj. Tak asi to jsem chtěl dodat.
        A jinak Bongore, úředníků - myšleno těch, kteří mají na starosti opravdový výkon státní správy, těch zase tolik není. Těch všelijakých manažerů projektů rozvoje měst, těch co jako sledují evropské fondy, všelijakých personalistů a kýho čerta ještě, těch na samosprávách sedí hafo, ale placeni jsou také státem (sice všelijak skrytě) ale jsou. No a tajemníci na městech zobou z ruky samosprávě taky, protože ta je vlastně krom voleb neodvolatelná. A koho chleba jíš, toho píseň zpívej. A dost. Sokrates55

  4. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    tolsimir     před 16 lety 23.10.2008 15:09 |  
    0 0

    tak jsem koukal na fotky z Pribrami, kde bylo nahlaseno nejakych 13 tisic a bylo tam urcite vice lidi nez ted v patek na Kladne. Otazkou je jestli i tehdy o navsteve nelhali?

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      Wommi     před 16 lety 23.10.2008 16:58 |  
      0 0

      ..ja myslim ze ten pocet 11tis je realnej..

      kdyz vezmem v potaz to ze v sektoru hosti nebyl temer nikdo ...na jihu to bylo taky pomerne proridle....na zapade byly tribuny hlavne nahore taky dost volne...na klubovych sedackach byly cca 2/3 a pak bych rekl ze i docela na SV strane kotle bylo vice sedacek....proste myslim ze tech dalsich cca 9a neco tisic lidi by sse tam veslo.
      M.

  5. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    pajuch     před 16 lety 23.10.2008 16:01 |  
    0 0

    Komu by náhodou zbyl lístek do Boleslavi, rád ho odkoupím. icq 299043865, mail schrotter.p@seznam.cz

  6. Aston Villa v. Ajax 2:1

    mart     před 16 lety 24.10.2008 13:31 |  
    0 0

    ... sice to tak uplne nesouvisi se zapasem v Usti, ale...
    Presto ze jsme meli vcera navstevu (mozna i prave proto :), jsem se rozhodl sledovat nase pristi soupere. (Pouze v televizi :). Uz od vecera se mi motalo hlavou, ... co by kdo mohl rici, k te priserne holomajzne co se odehravala ve Villa Parku. Je vcelku jasne, ze fotbalu vubec nerozumim, ...ostatne, Vy kdo ctete SN pravidelne, to davno vite, ale vcerejsi zapas byl temer uplne mimo moje chapani. Komentator CH5 neustale pochvaloval vysokou uroven hry, az me to donutilo si presednou na vedlejsi kreslo, doufaje, ze se neco zmeni. Nezmenilo. Ja sem si uz za ta leta zvyknul, ze se anglanum libi jinej fotbal nez me, ale ta bramboracka vcera....???
    Zacnu A.V. Za cely zapas asi sedm presnych prihravek. (to je na muzstvo, ne na hrace!). Ja chapu, ze behaj, a presujou (tak to zas jo.... ten jejich "forchecking" byl opravdu velmi dobry, a vytvareli prakticky porad na hrace Ajaxu tlak, ale fotbal je preci snad taky trochu umeni, krasa.... a nejen bojovnost.(?) Chybela prakticky jakakoliv myslenka. Predvedli nekolik akci po kridle ( zejmena po levem, kde pravak Ashley Young predstavuju snad opravdu kvalitu), ale nic z toho nebylo o krase. [Tady se nabizi srovnani s nasimi hochy. Treba kdyz Smica nebo Jarolim poslou balon za hracem soupere, a Krajcik nebo Ivana dvakrat zmenej smer, prihravka po sebe, nebo centr, ... goooool , to vidim jako umeni/krasu.] Vsechno je to boj :(. Na druhem kridle (pravem) hral/statoval Milner. Jeden centr za zapas, jinak vubec nic. Agbonlahor, nijak zvlast nevynikal (ale pozor na nej je opravdu hodne rychly, a na rozdil od treba Dusana, ma i patricnou tvrdost). Dost jim chybel Carew, ... uplne jsem to nepochopil, ale podle komentatora, ho mel O'Neil setrit na vikend(?!?).
    Zaloha. Vsemi opevovany Gareth Barry, .... individualne docela dobrej, umi jeden na jednoho, umi prihrat, hraje celej zapas ..... jinak, ...nevim presne jak to rict, ale neni to uplne presne hrac meho gusta. Zbytek zalohy (viz predchozi poznamka o celkove kvalite hry) nic moc. Reo-Coker, fyzicky silnej, vice mene bourac, obcas se rozbehne dopredu ( a je diky sve sile tezko k zastaveni), jenze ne vcera, snad hlavne vynika v tvrdosti. Zbyte ...Petrov, vcera neviditelny, umi sice prihrat i vystrelit, ale hraci Ajaxu na nej byli prilis rychli. Obrana, tady bych rozdelil na hru a standardky. Ve hra umej hlavickovat(hlavne Laursen), po zemi maj problemy, rychlostne slusni, a s nicim se neparou, celkovewj dojem...az na par zmatku pri rychlych akcich Ajaxu (bohuzel jine nebylo az zas tolik), docela slusny. Kapitola sama pro sebe. Standardky - zejmena rohy ...branili v zone, dokonce snad v lajne. Ajex vyuzil jeden roh ke skorovani, a pres nespornou kvalitu hlavickaru Villans, se pri kazdem rohu musel Friedel hodne rozcilovat. Mel sem trchu pocit, jestli to takhle snad nehrali poprve :D.
    Celkove musim ricft, ze se me Vill nelibila, hodne sily, bojovnosti, ale dost malo fotbalu. 3 sance za zapas, 2 goly.

    • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

      mart     před 16 lety 24.10.2008 13:55 |  
      0 0

      pokracovani.
      AJAX. Nemuzu si pomoct, ale me se docela libili. O.K. skoro nic nebylo dotazeny do konce, ale naznaky tam byly. Urcite bych se jich bal vice nez Villans. Zvlaste, kdyz je mame venku.
      V jejich tymu nemuzu zabihat k jednotlivcum, protoze hrace dost dobre neznam (a pravdepodobne je casto ani od sebe nerozeznam), a tak se omezim jen na par postrehu.
      Jeste jenou zopaknu, ze jsou podle me pod van.Bastenem a dost lepsi nez predti pod nasim pritelem KATEM (Vasnivy kurak Henk ten Cate:D).
      Jednotlivci - Brankar, nevim jak se jmenuje(Vermeer?, mozna i jinak), ale je pry az treti v poradi. Stekelenburg zranen (ale asi mu to nevydrzi az do druhe pulky prosince).
      Obrana, oba belgicani (Vermaelen a Verthongen) jsou dost slusna trida.
      Zaloha Emanuelson slusnej, ... o.k. mozna vic nez slusnej, Gabri neviditelnej, ...ostatni opet neznam.
      Utok. Tam je nas kamos Huntelaar. U toho hrace se trosku zastavim. Je vseobecne znamo, ze dava goly, ale vcera mi prisel i jinak dost hodne dobrej. Klidne bych ho pri odchodu Necida vzal do Slavie :D. On opravdu hraje pro muzstvo, neboji se jit do rozehravky, pracuje, a neschovava se (mel jsem pocit, ze to driv dost delal). A pak nesmime zapomenout na dalsiho "kamose" Suarez. Hodne zajimavej, ... ale jen kdyz ho to bavi. (to bylo vcera ani ne 30 minut, pak ho dvakrat kopli, a uplne zmizel.) Dovedu si predstavit, ze bude asi hodne zlobit, a to zvlaste pri domacich zapasech(mozna by bylo dobre ho zpocatku trsicku kopnout?:). Tak sem se trochu rozepsal. (To se ted moc nestava :D), a i kdyz to urcite neni moc odbornej komentar, snad mi to odbornici prominou.
      Celkove bych panu Jarolimovi doporucil, aby snad radeji zajistil se svymi hochy postup ze skupiny jiz po trech zapasech, neb Ajax v domacim prostredi nebude nejspis velmi prijemny, a pripada mi o dost lepsi nez vloni :D.zdravi mart

      • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

        zz     před 16 lety 24.10.2008 20:58 |  
        0 0

        Zdravím Marte,
        viděl jsem necelou půlhodinku zápasu mezi AV a Ajaxem, pak jsem přepnul na Hertu Berlín se Sportingem. Souhlasím s Vaším hodnocením, AV mě zaujala vysunutým pressingem, napadají ve více lidech, stopeři si budou muset dát pozor při rozehrávce, zvláště Suchý. Dále hráči AV jsou na tom dobře rychlostně, snaží se hrát agresivně, jsou na tom dobře v osobních soubojích a mají dobré hlavičkáře, pozor si budeme muset dát při standartkách, zvláště při zónovém bránění. První gól AV jde ale na vrub brankáře Ajaxu, pro Laursena to už nebyl problém skórovat. Ve hře dopředu jsem neočekával žádný zázrak, což se potvrdilo. Hře chyběla ze strany AV fotbalovost, myšlenka, větší kreativita. Je to dáno podle mě tím, že v týmu je více Angličanů než cizinců a cizinci jako Petrov, Laursen nejsou až zase taková špička, čímž nechci snižovat jejich kvality. Hodně chybí tvořivý střední záložník. Při bránění standardek měla Villa problémy a myslím si, že fotbalovostí a chytrostí můžeme přehrát defenzivu AV. Naše kreativní kombinační hra s měněním postů a dobrým pohybem může přinést úspěch. Zaměřil bych se na nacvičení signálů při standartdkách. Jak jsem psal po losu, věřím, že z prvních třech zápasů získáme devět bodů. Máme na to přehrát jak AV, tak i Žilinu a Hamburg. Zápas Žiliny jsem neviděl, protože funkcionáři klubu odmítli nabídku Slovenské televize, která byla směšná, ale z nepochopitelných důvodů rezignovali na příjm yz prodeje televizních práv do Německa. Hamburg měl enormní zájem, byl ochoten zajistit agenturu, která vyrobí přenos. Žilina odmítla, to je evropský unikát. Podle slovenských i německých médií byla Žilina lepším týmem a mohla vyhrát, kdyby proměnila šance. Hamburgu chybí po odchod R. Vaarta tvořivý záložník, David Jarolím je spíše pracantem, projevilo se to i v Žilině. Takže pokud si pohlídáme v záloze Trochovskiho a v útoku Oliče s Petričem, tak věřím, že Hamburg porazíme. U Žiliny je vidět, jakou skvělou práci odvedl trenér Vrba. I po jeho odchodu tým hraje pohledný fotbal. přitom je složený z odložených hráčů jako Adauto, Rilke, Šourek, Vomáčka, spousta hráčů z klubu odešlo do zahraničí jako Šesták, Hubočan. Nebude to v Žilině lehké, pozor si budeme muset dát na bosenského útočníka Vladaviče, Štyvara, Štrbu, ofenzivu dobře podporuje krajní bek Pekárik. Žilina hraje rychlý, kombinační fotbal a doma je hodně nebezpečná, loni jsme se o tom přesvědčili. Přesto letos máme kvalitnější kádr, uzdravili se někteří hráči jako Šmicer, brzy bude fit Švento, máme zkušenosti z těžkých zápasů, takže věřím, že v Žilině vyhrajeme. Myslím si, že máme na to získat 9 bodů z prvních 3 zápasů, což by znamenalo jistý postup. A zápas na Ajaxu si pak můžeme užít. Ajax má fotbalovější hráče než Villa, hráči jako Huntelaar, Suarez, Emanuelson, Sulejmani, Gabri mají velkou kvalitu, doma bude Ajax hodně nebezpečný, ale já věřím, že už před zápasem v Amsterdamu bude rozhodnuto o našem postupu. Možná jsem velký optimista, ale naše skupina mi přijde hratelná. Odpověď se dozvíme brzy. A doufám, že dojde na moje slova jako před derby, kdy většina nesouhlasila s názorem, že Spartu smeteme. Přeji hezký večer do Anglie.

        • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

          slaviator     před 16 lety 24.10.2008 22:38 |  
          0 0

          Proti AV tři body uhrát můžem, proti Žilině to bude víceméně povinností a proti Hamburku očekávám bod jeden... Ona bundesliga není špatná a Hamburk ji ne nadarmo vede, byť nemá nejnabitější kádr. O výhře nad HSV pochybuju. Ovšem, je jasný, že když se setkaj příznivé faktory - například Vaniak bude mít opět svůj čaroden a nepustí ani jednu střelu za svá záda, pokud něco naopak promění kdokoliv, klidně Brabec po rohu... Tak proč by ne. Ale HSV či AV jsou týmy, stejně jako Ajax, které můžeme PORAZIT, ale ne PORÁŽET.

    • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 13:58 |  
      0 0

      marte, diky za postrehy.. myslim, ze neni treba, abychom fotbalu rozumeli, staci kdyz ho mame radi.. takze ber i moje postrehy s rezervou.. na jednu stranu chapu, ze jen bojovnej fotbal bez kreativity ztraci hodne ze svy krasy.. ale ja to beru tak, ze ta bojovnost, presovani soupere, to je dneska proste nutnost, bez ktery se neobejdes, pokud chces hrat pohary.. v nasi lize je na vse mnohem vic casu, takze pak maji prostor pro rozvinuti kreativnich schopnosti i hraci, kteri pod tlakem a v rychlosti hrat neumeji.. ale co pak v tezsich zapasech nebo v poharech, pak to dopada jak na Arsenalu nebo v Seville.. proste rychlost, bojovnost, vytvareni tlaku na soupere, to je zaklad, bez kteryho nebudeme moci konkurovat (to jsme videli i ve Vaslui, kde jsme se tomu nastesti prizpusobili a ve druhy puli jsme zapas odbojovali)... no a to nejlepsi je, kdyz pak hrac i pod tlakem dokaze provest neco pekneho, kombinaci, strelu.. treba Smica to dokaze, vsimni si, jak vsechno hraje do nohy, i pod tlakem... jo, anglickej fotbal neznam tak dobre, ale mam taky pocit, ze tu radost dokazou rozdavat vestinou jen tymy z velky ctyrky (no mozna jeste vyjma Chelsea:-))

      • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

        mart     před 16 lety 24.10.2008 15:02 |  
        0 0

        :D, ale jo, bojovnost je hezka, ... ale malo:). Ne vono to neni, ze by Ajax nebojoval, nebo hral pomalu, spis naopak. Prevzali stejny tempo jako Villa, ale vypadali fotbalove. (subjektivni postreh, jeste ovlivneny, ze jsem se nemohl zapasu venovat na uplne plnejch 100%, ...viz navsteva:).
        Jinak z tech tymu "velke ctyrky", ...co prisel Scholari, tak se na Chelsa da uz taky koukat. Arsenal neni treba resit, a pro L'pool mam trochu slabost :)
        Nakonec i neoblibeny ManU je vetsinou pokoukani, jen me u nich vadi, ze se proti nim nikdy nekope penalta, ze maj pokazdy pocet odpiskanejch faulu proti nim vetsi nez jejich (vcetne nedavneho zapasu s L'poolem, kde dostali opravnene 7 karet, proti jedny Liverpoolsky, ...a hlavne, kdyz po kazdym zapase ten jeji "sir" manazer prohlasi, ze jim rohodci uskodil, a ze hriste bylo moc zeleny a mic moc kulatej, ... nastesti posledni dva roky skoro nechodi k pozapasovejm rozhovorum), a ze davaj dost golu po faulech (nejcerstveji Bolton).
        Co se tyce Smicy, tak se priznam, ze jsem neveril, ze by mohl bejt tak strasne platnej. No, asi proto jsem jen fanda, a ne odbornik :)mart

        • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

          Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 17:28 |  
          0 0

          Zdravím Tě Marte,
          kdybych Tě neznal......... Ty a neznat fotbal, to jsem se zasmál...... od srdce. Ta tvoje krásná ironie vůči sama sobě..... Kdybys věděl, kolika lidmem tady chybí. Dneska vyšla příloha sportu, proč je Sparta v krizi. Docela se mi ty názory p. Hřebíka zamlouvaly. Ale u ostaních, např. p. Frýdka, no nevím......
          Budeme mít v poháru hodně práce, ale je dobře, že si tu skupinu zahrajeme. Aspoň nás to pořádně proklepne. A začneme s Ml.Boleslaví, pak Brno, Aston Villa, to bude panečku fofr. Snad se uzdraví další marodi, asi to bude třeba opravdu občas prostřídat a proházet. Teď se terprve ukáže, jak jsme na tom s kvalitou mančaftu a jak je na tom i Kejdžej. Budu fandit a držet palce i na nohou. Tak se tam v tý dálce drž taky,chlape... Sokrates55

          • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

            quelhar (admin)     před 16 lety 24.10.2008 18:06 |  
            0 0

            Zdravim Sokrate. To, ze Frydek natvrdo rekne, ze by Matusovice vyrazil, jen dokumentuje, jake vztahy tam v klubu asi funguji. Sparta chce tahnout za jeden provaz, ale pritom trener zaku rika do medii, ze by vyhodil z tymu konkretniho hrace, kdyby mohl.
            A mimochodem, kdyz jsi zminil Sport, tak v nejlepsi jedenactce sezony uz mame sedm hracu a to vcetne Davida Hubacka. Ted jen si rozmyslet, co usoudit z toho, ze je Hubacek nejlepe hodnoceny levy bek ligy :o)

            • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

              slaviator     před 16 lety 24.10.2008 18:44 |  
              0 0

              A to třeba M.Jarolím má známku ještě lepší než HUb, jen prostě v záloze je velkej přetlak.. :)

              • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

                quelhar (admin)     před 16 lety 24.10.2008 18:53 |  
                0 0

                Vsak az vypadne Svento kvuli malemu poctu znamek, tak ho Jarolim nahradi.

          • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

            mart     před 16 lety 24.10.2008 19:13 |  
            0 0

            Bud zdrav Sokrate!, ale i vsichni ostatni slavisti:).
            Frydek je jeden z mych nejvetsich oblibencu. Vzpominam kterak mu nekdy v osmdesatych letech Pavel Rehak "prokopnul" hlavu .... (trosicku ho skrabnul kolikama na cele, nic velkyho:D). Po zapase pak Pavel tvdil, ze za to nemuze, ....... kdyz je Frydek takovej malej Netopejr :)...... Vubec si myslim, ze pan Frydek byl vzdyck extrovni "sympatak" :). Ale co rikaj ve Sparte nam ted uz muze bejt jedno(pana Hrebika z toho vyjimam, to urcite neni spartan). My musime slapat. Vsichni. Nejen hraci, ale celej klub. mart

        • Re: Aston Villa v. Ajax 2:1

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 17:34 |  
          0 0

          jo, ja mam taky nejradsi Arsenal a Liverpool..:-)) pravda je, ze ManU jsou v tomhle trochu ala Sparta, ty penalty a tak.. ale v evropskych poharech jsem jim vzdycky fandil..asi od ty doby, co provedli s Bayernem ve finale LM.. Chelsea - jeste jsem nemel prilezitost je videt pod Scolarim, vlastne jo, v Kluzi, ale na to se teda koukat nedalo..
          Smica je proste mimoradna osobnost, ja tomu veril, ale spis instinktivne..

  7. Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

    taximan     před 16 lety 24.10.2008 14:17 |  
    0 0

    Zdravim vsechny slavisty... obzvlast Marta, s kterym uz jsem dlouho nekomunikoval.
    Rozjela se tu diskuze ohledne dani, zamestnaneckych vztahu atd... a sokrates tady zajimave argumentoval s ohledem na dusevni vlastnictvi. Osobne bych rad znal jak je to s pravem ve sportu. A mel bych tedy otazku, jestli nekdo ze zasvecenych nevi jak to s nim doopravdy ve smlouvach je?
    Par prikladu:

    Klub je registrovan u cmfs... cim je nucen podepsat smlouvu se stes? Kdyby kuprikladu postoupila Jihlava do prvni ligy (castecny vlastnik a sponzor jezek) musi podepsat smlouvu se stes a propagovat gambrinus? Kdo ji donuti - regulerne postoupila, to mi prijde pravne vymahatelne, je vymahatelne i pristoupeni na smlouvu ke stes?

    Klub se ve smlouve se stes vzdava prav na audiovizualni prava. Stes je prodava televizim. Nevite co v tech smlouvach dal je? Muze klub na konci vydat dvd se zapasy? V jakem rozsahu? V jakem rozsahu muze zverejnovat na internetu vlastni reportaze?

    A nakonec - vzdavaji se hraci svojich dusevnich prav ve smlouvach? Kdo napriklad vlastni pravo na vysilani znameho dloubacku poborskeho? Hraci vytvareji svou hrou divadlo pro lidi, ktere jde dale zpenezit (DVD) - jen si vemte kolik bylo humbuku prave kvuli autorskym pravum k dvd pri stavce scenaristu. Prijde mi to pravde napadnutelne a jeden precedens muze zmenit celkovy pohled na vec. Vi k tomu nekdo neco?

    To jen par veci, co me obcas napadaji. Taxi

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      Wommi     před 16 lety 24.10.2008 14:33 |  
      0 0

      ..nejsem znalec v oblasti..ale mam jen jeden poznatek a ted jsem jej ze zvedavosti konzultoval s kolegou..(odbornik na dusevni vlastnictvi, ochranny známky a autora)..

      ohledně dusevniho vlastnictvi dle jeho nazoru si nedovede predstavit ze by aktivita fotbalisty se dala zahrnout do tohoto typu prava...dusevni vlastnictvi se vaze predevsim k cinnosti intelektualni a cinnost fotbalisty intelektualni neni, byt treba dotycny mysli hlavou, ale nakonec je nucen to provest nohama:)

      ..ohledne ostatnich otazek,...znalec nejsem ale predpokladam, ze existuji smlouvy v ramci organizace CMFS a pak samozrejme právniho radu CR, ktere stanovi zakladni postupy chodu organizace, oddilu, lig,..atd..
      tedy z tohoto je mozne se domnivat, ze proste existuji interni smlouvy mezi CMFS, kluby, STES..ktere tyto otazky resi..a predpokladam ze nekde je mimo jine napsano, ze pokud klub se ucastni soutezi zastresenych svazem, je nucen pouzivat loga, prostredky,..postupy schavele svazem a mimo jine tedy i vstupovat do projektu STESu, byt vysilan v TV,..apod.

      ohledne vysilani utkani je smlouva mezi CMFS a TV (CT) a ta potom ma prava na vysilani zapasu, zaberu,...kdysi tu preci byl problem mezi novou a ostatnimi televizemi ohldne prav vysilani fotbalu kdyz tenkrat televize nechtela pustit ostatni ani na zapas ohledne porizeni reportazi...

      ..kazdopadne pravo vysilat ma ten kdo si jej koupil....samozrejme pak smlouva sama muze stanovit dalsi podminky, ustupky..porp treba moznosti poskytnuti zaberu napriklad propagaci svazu, ligy,...apod..

      ...to je tak v kostce co mi napada..ale treba a bylo by fajn kdyby k tomu nekdo mel bliz a napsal to dale..
      M.

      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

        Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 15:48 |  
        0 0

        Pane Wommi,
        poproste svého kolegu, ať si představí muzikanta co hraje z not, které napsal pan Vivaldi snad to potom pochopí. On má fotbalista stanoven nějaký pracovní a technologický postup včetně materiálu a energie, aby dal přesně podle výrobního procesu v 15. min, potom přesně ve 34 min. góla? Výkon fotbalisty je jeho tvůřčím výkonem a to přesně jako muzikant, architekt, malíř a spisovatel. Zatímco zaměstnanec fabriky má technologické a výrobní postupy jak vyrobit to či ono, tak umělecký truhlář to udělá jinak a sám za sebe. To by musel být fotbalista typu sparťanského Kučery propuštěn během zápasu na Spartě asi pětkrát.
        To je na dlouhou debatu ale zákon o dani z příjmu v ust. § 7 pojem výkonu z nezávislé činnosti podle zvláštních předpisů zná a tím je i ten zmiňovaný autorský zákon. Ale to je debata na delší dobu a tak už toho také nechám, přečetl jsem si ten populisticky laděný názor pana Hadamzcika no a potěš koště. To vypadá, že sportovci jsou podvodníci. Zapoměl při tom pan Hadamczik na sebe, podlůe čeho tedy jede on. Vždyť jede taky mimo ten klasický zaměstnanecký poměr, on sám má živnostenský list na trenéřinu, tak ať nejprve dlouho zametá sám před svým prahem.

        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 18:42 |  
          0 0

          Zdravím Sokrate.. to je jasne, ze fotbal ma urcitou estetickou hodnotu a ze kazdy fotbalista je individualita, vsak se rika take o tvurcich hry.. my, co mame fotbal radi, v nem vidime podobnou krasu jako kdyz jdeme do divadla nebo na film.. ale verte mi, autorsky zakon vykony fotbalistu nechrani.. pravo nedokaze obsahnout vsechny stranky zivota, a tak to ma byt.. :-))

          umeleckym vykonem se provadi autorske dilo..jak to rict tady na techto strankach strucne... musi proste existovat dilo (divadelni hra, skladba), aby mohl vzniknout vykon chraneny zakonem, tedy vykon herce, hudebnika.. snad jedinou moznost (s nadsazkou) vidim v tom, kdyby dilo - hra, byla predem napsana, tedy "rozdany noticky", a fotbalisti hrali podle techto not.. to pak je ale skutecne divadelni predstaveni a nikoli fotbal... prejme si, at se nic takoveho nedeje..

      • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

        martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 18:28 |  
        0 0

        Ano, ja si to taky predstavuju tak, ze kazdy klub je clenem sdruzeni cmfs.. tedy musi se podridit urcitym pravidlum v ramci cmfs.. k nim nepochybne patri i pravo cmfs uzavirat urcite smlouvy ohledne souteze, ktere cmfs organizuje (napr. reklamni..). Televizni prava.. jde o to, kdo muze v ramci urcite sportovni akce zajistovat vyrobu televizniho prenosu.. koho tedy pustime na stadion s kamerou za ucelem toho, aby zabery pouzil v televiznim vysilani, popr. na internetu.. o tom rozhoduje poradatel sportovni akce, od toho tedy "vysilaci prava". Opet zde zrejme rozhoduje smluvni vztah mezi svazem a kluby, prava a povinnosti vyplyvajici z clenstvi ve svazu.. (urcite je treba nejak reseno, ze klub nemuze na svych strankach zajistovat online prenos, pak by nebylo s cim obchodovat, ze... naopak sestrih na slavia.cz byt muze, to nikomu nevadi).. podrobne jsem se vztahy ve fotbale nezabyval, ale rekl bych, ze takhle nejak by to mohlo byt.

        No a co se tyce dusevniho vlastnictvi, tam je to samozrejme jasne - vykon fotbalisty neni umeleckym vykonem z hlediska autorskeho prava, to je bez debat... ovsem pozor, jsou tu i osobnosti prava kazdeho hrace, no a rekl bych, ze zvukove obrazovy zabery hracu, ktery prekracujou ramec zpravodajstvi (napr. televizni prenosy), jiste podlehaji souhlasu kazdeho hrace.. rekl bych, ze tato vec musi byt resena ve smlouvach s hraci... hrac souhlasi, ze bude zaznamenavan a vysilan pri sve "praci"..

        takze tak nejak by to mohlo byt.. je tu nekdo, kdo dela fotbalove pravo?

        • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

          Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 18:51 |  
          0 0

          Zdravím Martyni,
          proč si myslíte že výkon fotbalisty není výkonem jeho ducha. A ještě k tomu bez debat, jen by mě zajímalo co Vás k tomu vede. Pokud si přečtete poslední část svého příspěvku, tak jste si to celé sám převrátil a nakonec si odporujete sám sobě. Prosím Vás přečtěte si pozorně autorský zákon a pak teprve suďte. Výkon fotbalisty nemusí být uměleckým výkonem, ale výkonem jeho ducha, kterého je svou osobností schopen sám vytvořit. To přeci není jen otázka klasického umění v podobě interpreta hudby, mluveného slova a dalších výkonů. Děkuji Sokrates5

          • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

            martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 19:01 |  
            0 0

            Mily Sokrate, ja nerikam, ze neni vykonem jeho ducha. Mnoho lidksych cinnosti je vykonem ducha, aniz by bylo chraneno autorskym zakonem. Autorsky zakon a vubec pravo dusevniho vlastnictvi chrani pouze nektere lidske vytvory, a to z ruznych duvodu. Nikoli kazde lidske dilo je chraneno autorskym pravem, chranena jsou pouze dila z oblasti umeni a vedy. Stejne tak ne kazdy dusevni vykon je chranen autorskym zakonem, chraneny jsou pouze ty druhy vykonu, ktere interpretuji umelecka dila.

            Vykon fotbalisty autorsky zakon nechrani, protoze zakonodarce neusoudil, ze by bylo nutne tento vykon chranit zvlastnim zpusobem. To jej nijak nesnizuje. Jen proste neni predmetem, kterym se zabyva autorske pravo.

            • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

              Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 19:35 |  
              0 0

              Já teď rozumím,
              ale meritum věci je v tom, že pokud fotbalista svůj výkon, který je výsledkem jeho duševní činnosti, podává jako svou nezávislou činnost vzhledem k právě k ust. § 7 zákona o dani z příjmu, tak může takto svou odměnu zdanit. O tom snad debata je, já jsem neříkal, že musí být výkon fotbalisty chráněn autorským zákonem, ale že fotbalista podle tohoto zákona může signovat svou činnost. Tedy může to být nezávislá činost podle jiného než živnostenského zákona. Nebavíme se o závislé činnosti jako takové dle ust. § 6 zákona o dani z příjmu. Sám jste uváděl § 3 tohoto zákona a taxativní vymezení toho, co závislou činností je a co není. Mám na mysli ten zvláštní předpis, který jste tam uváděl a tím je dle mého názoru právě ten autorský zákon.
              Ale já se teď doslova raduji z toho, že narozdíl od fandů jiných barev se mi můžeme do těchto debat pustit a vysvětlovat si své postoje. Teď už by z nás měl radost snad i ministr spravedlnosti. A doufám, že si pořád rozumíme, o co nám jde. Moc děkuji Sokrates55

              • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                martyni (přítel SN)     před 16 lety 24.10.2008 19:57 |  
                0 0

                Ano, myslim ze rozumim..:-)) Uvazujete o tom, jak by to melo byt upraveno, protoze cinnost sportovce nevidite z hlediska spravedlnosti jako zavislou cinnost a svou povahou ji prirovnavate k umelecke cinnosti.

                Co se tyce dani, jak jsem uz rikal, to neni muj obor, takze tam se neco domnivam, neco vim priblizne, jsem rad, ze je tu osvetlil vice Wommi. Ten § 3 byl zakonik prace, ktery prave prikazuje konat zavislou cinnost v pracovnim pomeru. Tim zvlastnim zakonem autorsky zakon byt nemuze, jednoduse proto, ze upravuje proste jinou oblast lidske cinnosti.

                A mimochodem, ta otázka závisle činnosti je poměrně složitá, i umělec či autor může vykonávat závislou činnost z hlediska pracovního práva a daňových předpisů, to, že někdo provozuje tvůrčí činnost ještě neznamená, že by musel být "nezávislý" z hlediska pravovního práva. Je celkem běžné, že umělci či autoři jsou zaměstnanci a že jejich vztah k zaměstnavateli je takový, že by před finančními úřady neobstálo, kdyby danili jako OSVČ.

                • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

                  Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 25.10.2008 06:38 |  
                  0 0

                  Omlouvám se, ale vypadlo mi spojení a tak jsem nemohl odpovědět.
                  To už jsem tu také uváděl, že všichni můžeme být v zaměstnaneckém poměru, nebo se můžeme živit sami a být např. OSVČ. To nám přeci nic nezakazuje. Také jsem se už na to při této disputaci zeptal kolegů, to stanovisko nebylo až tak negativní. Vy právě sportovní činnost negativně vymezujete a já ji prostě až tak mimo nevidím. Mnoho sportovců jede na klasický živnosťák a skrývá pod různou činnost, jako např.zprostředkovatelskou činnost v oblasti sportu apod., já to zas až tak jednoznačně pod tím živnostenským zákonem také nevidím, nechci se smířit s tím, že fotbalista půjde do procesu zaměstnanosti a tedy do pracovního poměru a pak si nedovedu představit tu šílenou kupu vyjímek, které se budou muset vymyslet, aby tam mohl fungovat jako zaměstnanec. Jen kvůli tomu, že někdo prostě chce utrhat pár korun navíc. A jak to dopadne ? Bude se obcházet všechno, a to co si autor téhle myšlenky myslel, že zdaní pár korun navíc sportovec, to půjde úplně mimo, protože sportovní oddíl, aby nemusel, bude odepisovat z daní kdeco a výsledek bude bordel a nula na kontě.
                  Ta konstrukce s autorským zákonem se mi zdá a nejen mě, daleko čistější a s pohledu postavení sportovce ke klubu s ohledem na svou originální a v každé minutě fotbalového zápasu naprosto ojedinělou a individuelní činnost logičtější. A autorský zákon hovoří o výsledku tvůrčích, duševních schopností. Víte, Martyni, uvidíme. Ono třeba bude všechno úplně jinak, hluboce však ctím a vážím si této disputace a času, který jste mi věnoval. Děkuji Vám. Sokrates55

    • Re: Sezimovo Ústí - Slavia 0:4

      slaviator     před 16 lety 24.10.2008 15:12 |  
      0 0

      S tím pozápasovém videem... Prej tam nesmí bejt celej zápas, mohou být jen desetivteřinové pasáže... Ale na druhou stranu nikdo ti nemůže nic říct, když bys teoreticky to sestříhal celé video tak, že vždy po deseti vteřinách by byla vteřina volná... Aspoň čistě teoreticky by to tak jít mělo, kdyby se s tím někdo chtěl patlat:)