Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 26. kolo

Slavia v náročném programu vydřela těsnou výhru s Českými Budějovicemi.

Od domácího zápasu s celkem ze středu tabulky bychom asi všichni za běžných okolností čekali víc než poněkud upocenou výhru. Nicméně program máme náročný a marodku pořád poměrně širokou, takže je třeba včerejší výhru brát s povděkem. Zvlášť když znamená stáhnutí vedoucí Plzně na jediný bod.

Vstup do zápasu jsme měli slušný a překvapivě jsme zahrozili z prvních dvou rohů. Přes barikádu těl jsme ale míč do sítě nakonec ani v jednom případě nedostali. Povedenou pasáž orámovala ruka Kondy na hranici vápna, po které sudí Zelinka nejprve zapískal penaltu, aby ji ale následně na správný podnět VARu změnil v přímý kop. Od té doby naše hra vadla a i když jsme měli tlak, tak bych ho popsal jako hodně strojový a bez překvapivého či nadstandardního momentu. Ono je to i důsledek sestavy ve středu zálohy, kde s malou porcí nadsázky nejkreativnějšího hráče ligy Stancia nahradil za běhu se přeškolující stoper Talovjerov. Osobně bych v takovém zápase a asi i obecně dával víc prostoru Madsenovi, který je směrem dopředu mnohem zajímavější alternativou k Hromadovi či Talovjerovovi. Buď jak buď, organizované Dynamo odolávalo bez větších problémů a brankář Vorel za celé první dějství nemusel zasahovat.

Ve druhém poločase jsme přeci jenom tlak vystupňovali a asi i díky narůstající únavě houževantého soupeře konečně přišly šance. Olayinku ještě Vorel výborně vychytal, v 58. minutě už ale střelu aktivního Plavšiče vyrazil jen k nohám Lingra, který míč umístil nechytatelně pod víko a dostal nás do kýženého vedení! Pak tempo opět opadlo a zvýšilo se až v závěru, kdy začali hrát hosté více vabank. Pár nadějných pozic slávisté nedotáhli a ke konci mohli být potrestáni. Zvlášť když úplnou koncovku dohrávali bez vyloučeného Talovjerova, který se zatím ve středu zálohy spíše hledá. A gólovka hostů nakonec skutečně přišla, naštěstí byl Havel v ideální pozici tísněný a zakončil jen slabě doprostřed branky, kde stál Kolář. Slavia si tak připsala ubojovanou, o to více ale cennou výhru.

Před šlágrem v Plzni nás ještě čeká reprezentační přestávka, během které snad doléčíme šrámy, abychom mohli jít do náročného konce sezony s co nejsilnější sestavou. Optimální jedenáctku totiž zatím nemáme a soupisku spíš lepíme dle zdravotního stavu. Sám jsem tedy zvědavý, na koho trenéři v jednom z klíčových zápasů ukáží. Duel v Plzni vidím jako naprosto otevřený. Viktoria hraje doma, kde je silná, má ustálenější sestavu, lehčí program a méně zranění. Slavia je pak herně dál a celkově má lepší kádr, který ale kosí zranění. Samotný duel 27. kola o titulu nerozhodne, ale pokud jeden z týmů vyhraje, tak hodně napoví o vítězi základní části, což bude zásadní výhoda pro nadstavbu.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Ondřej Kolář - 6 - Mnoho práce neměl. Jediný zákrok si připsal při gólovce Havla, který ale těsněný pálil jen slabě doprostřed. Nohama hrál Kolář dobře.

Lukáš Masopust - 5 - První poločas měl slabší a dost kazil. Ve druhé půli se zlepšil a patřil naopak k lepším hráčům. Pěkným průnikem na začátku druhého poločasu vytvořil šanci Olayinkovi. Dohromady průměr.

David Hovorka - 6 - Při jeho dlouhém zranění jsem trochu pozapomněl na jeho styl hry, a tak se mi Hovorka včera (a v derby) rychle připomenul. Na stoperu hrál velmi agresivně, kdy situace neodcouvával, nýbrž soupeře předskakoval. Stejně aktivně se zapojoval i do rozehrávky. Někdy ale bylo rizika až příliš jako u situace z první půle, kdy ztratil míč nedaleko vápna. Celkově ale hrál dobře.

Tomáš Holeš - 6 - Pozičně i rozehrávkou byl dobrý stejně jako Hovorka. Dohromady jim ale trochu scházely centimetry, zvláště v závěru při hlídání střídajícího Haise. I vzhledem k Holešově slušné kreativitě a kvalitní střele bych si ho spíše v takovém zápase představoval v záloze a Talovjerovova na stoperu. Ale chápu, že se trenér chtěl vyvarovat možné úvodní laciné brance jako v Liberci, a tak radši vsadil na zkušené stopery.

Srdjan Plavšič - 7 - Pro mě hráč zápasu. Plavšič jako jeden z mála platil na konsolidovanou obranu Dynama, kdy se nebál průniků s driblinky, které mu vycházely. I vítězný gól jde ze značné části za ním a já mu ho počítám jako první asistenci ve Slavii, když po jeho nepříjemné střele vyražený míč snadno dorazil do sítě Lingr.

Ondřej Lingr - 7 - Pro mě trochu rozporuplné známkování. Po herní stránce mě Lingr ničím výraznějším nezaujal a proti dobré obraně hostů nedokázal nic rozdílového vymyslet. Opět ale vstřelil důležitý vítězný gól, když si dobře našel místo a dorazil střelu Plavšiče. A jelikož jsou takové góly tím nejdůležitějším, tak dávám sedmičku. I když s minusem za tu průměrnou hru v poli.

Jakub Hromada - 5 - Těžko mu něco vyčítat, protože se nabízel, kombinoval a zápas odmakal. Na obléhání bloku se ale typologicky nehodí. Sám nebezpečný pro branku soupeře není a není ani kreativní, aby něco vymyslel při rozehrávce. Rutinní kombinace tak nikam nevedla, zvlášť když vedle byl podobně hrající Talovjerov.

Maksym Talovjerov - 4 - Byl cenný svou výškou při vzdušných soubojích a ani míč mu vyloženě nepřekážel. Přesto je na něm vidět, že byl dosud stoperem a že mu tak proti bloku chybí kreativita. Míč tak spíš jen překuloval do stran či dozadu, což v takovém zápase nestačí. V závěru se navíc vykartoval, i když je třeba říct, že hasil předchozí propadnutí týmu. Já v něm tedy nějaké extra nadstandardní předpoklady pro místo v záloze nevidím, ale je klidně možné, že se časem ukáže, že trenéři měli pravdu. Zatím to ale spíš nestačí.

Lukáš Provod - 6 - Vrátil se po dlouhé pauze a podobně jako Hovorka se zapojil až v momentu, kdy zvládl větší část zápasu a byl z tréninku rozehraný. Návrat tak Provodovi docela vyšel a zahrál mírně nadprůměrně. Dobře kombinoval a moc nekazil, výraznější moment ale chyběl. Aby se zase stal dominantním hráčem jako před zraněním bude samozřejmě chtít nějaký čas i herní praxi.

Peter Olayinka - 4 - Měl i lepší okamžiky, jako když dobře pálil v šanci na začátku druhé půle, celkově ale patřil k nejméně přesným hráčům v dresu Slavie, což je proti bloku, který vám nedá mnoho prostoru, problém. Zvlášť bila do očí situace, kdy mohl vyslat Sora do šance, on ale poslal přihrávku několik metrů za něj.

Yira Sor - 6 - Spoluhráči ho tentokrát moc nevyužívali. Až bych řekl, že to bylo pohříchu, protože zajímavých náběhů neměl Sor málo. Když už se k míči dostal, tak patřil k nejnebezpečnějším hráčům v červenobílém. V první půli vytvořil šanci Lingrovi, ve druhé pálil z otočky těsně vedle.

Ibrahim Traoré - 6 - V závěru naši hru celkem zklidnil a několikrát dobře podržel míč. Při brejcích si ale mohl vést lépe. Jednou prováhal přihrávku do úniku Sorovi, v závěru pak spíše šetřil čas a nakonec pálil jen doprostřed.

Aiham Ousou, Ondřej Kúdela a Stanislav Tecl nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.

26. kolo - Neděle 20. 03. 2022 18:00

Fortuna liga, 2021/2022
1 - 0
0 - 0
SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

58. Ondřej Lingr

SK Dynamo České Budějovice
SK Dynamo České Budějovice

Komentáře (92)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Wolfmur     před 2 lety 21.03.2022 16:59 |  
    11 9

    Slávisti mám dotaz, nevím jestli jste to také zpozorovali, ale nevíte co se děje s Olayinkou? Chápu, že každému hráči v průběhu sezóny nevyjde pár zápasů to se stává, ale spíš mi jde o to že v zápasech mi po návratu z Afriky přijde strašně podrážděný, naštvaný, nikdy se neusměje ani prakticky neslaví góly. Všimli jste si toho také?

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 21.03.2022 17:17 |  
      15 2

      Potřebuje pauzu a trošku fyzicky i psychicky si odpočinout. Místo přípravy byl s reprezentací Nigérie, pak s minimální pauzou naskočil do jara ve Slavii a hraje furt.
      Ač je teprve březen, tak pro Olayinku je to druhá nejvytíženější sezóna v dresu Slavie. Větší minutáž měl jen loni. A to nás čeká 11-14 klubových zápasů, k tomu může přidat ještě nějaký start za repre Nigérie, pokud bude dodatečně povolaný.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Marbulinek     před 2 lety 22.03.2022 17:46 |  
        0 7

        Souhlasím s tebou, PO si potřebuje odpočinout, nejlépe min. do konce základní části. Alespoň nebude hrozit vlastní branka, případně nezařídí špatnou přihrávkou soupeři gól. Nepřipadá mi nyní jako týmový hráč, věčně kritizuje spoluhráče i za chyby, které sám způsobil. Nejlépe rychle prodat, pokud bude zájemce !

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Dennis     před 2 lety 21.03.2022 17:47 |  
      23 1

      Někdo tady psal, že má 10 odehraných zápasů za 32 dní. To je šílená porce. Navíc na křídle, kde je to často sprint nahoru a dolů. Potřebuje odfrknout. Včera ke konci už bylo vidět, že tahal nohy. Jenže na střídačce nikdo, kdo by ho na kraji mohl vystřídat, nebyl.

      Proti Linci neslavil, protože předtím jim namazal na gól a bral to, že tím jen odčinil svoji předchozí chybu.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        bramburek (přítel SN)     před 2 lety 21.03.2022 19:39 |  
        14 1

        10 zápasů za 32 dní, ale navíc v jaký intenzitě… v Trpišově fotbalu je to, že se ten hráč celej zápas prostě nezastaví…

        Navíc v presingu je to snad nejlepší hráč ligy… oni moc dobře vědí proč ho staví, a jak je pro mužstvo platnej…

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Lunaris     před 2 lety 21.03.2022 17:49 |  
      9 17

      Olayinka hrál dobře, podívejte se na ten zápas ještě jednou. V první půli snad nezkazil přihrávku a vesměs všechny šly do prostoru, kde byl volný spoluhráč. V druhé půli už nějaké chyby udělal, ale celkově zahrál daleko lépe než Masopust, který se do toho po zranění zatím dostává.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Marbulinek     před 2 lety 21.03.2022 19:38 |  
        13 9

        Promíň, asi se bavíme každý o jiném hráči (?). Jestli podle tebe PO "snad nezkazil přihrávku", nemohu souhlasit, ale tvůj pohled na něho respektuji. Schází mu asi trochu pokora - podílel se na prohře s Karvinou, když se hnal na penaltu po 3 minutách na place, kerou nedal. A v utkání v Liberci vlasňákem poslal Plzeň do čela. Vyjmenuj mi z jarních zápasů alespoň 3 momenty, kdy přešel (jeden na jednoho) protihráče. On to, myslím, vlastně ani pořádně nesvede.

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          Lunaris     před 2 lety 22.03.2022 22:21 |  
          0 0

          Bavíme se o tomhle zápasu, nikoliv o těch předešlých. V tomto zápasu byl Olayinka minimálně do 60. minuty jeden nejlepších na place a nezkazil přihrávku, přičemž to prakticky všechno byly progresivní přihrávky, žádný alibismus dozadu.

  2. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Harvey     před 2 lety 21.03.2022 17:08 |  
    4 3

    "I vítězný gól jde ze značné části za ním a já mu ho počítám jako první asistenci ve Slavii, když po jeho nepříjemné střele vyražený míč snadno dorazil do sítě Lingr."
    Statistici by si troufli tvrdit, že první asistenci ve Slavii má Plavšić proti Teplicím.
    Hardcore statistici by za první asistenci označili tu proti Velvarům v MOL cupu.
    Někteří benevolentnější statistici by za asistenci označili i střelu do tyče proti Fenerbahce a následný gól Traorého.
    Je dobře, že už i v tvých očích si tu první asistenci konečně Plavšić připsal.
    Tecl proti Linci k brance se štěstím přispěl, Plavšić to má pro změnu rovnou jako asistenci. Metr.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 21.03.2022 17:17 |  
      5 3

      Proti Teplicím asistenci má, to jsem opomenul. Chtěl jsem tím jen vyzdvihnout, že konečně přichází i bodový přínos. A snad je to pověstná první vlaštovka, která předznamenává hojnější časy.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      mig52     před 2 lety 21.03.2022 23:36 |  
      0 3

      Vítezný gól jde za Teclem, ne?:))))

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Fačín     před 2 lety 22.03.2022 07:31 |  
        2 4

        Ano, protože naštěstí ještě nebyl na hřišti...

        Třeba proti Linzi naskočil na deset minut a jak dopadly, víme....

  3. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Dennis     před 2 lety 21.03.2022 17:51 |  
    13 1

    Holeše bychom asi v záloze viděli všichni rádi. Podle mě ale jeho stavění do obrany souvisí i s jeho únavou. Trpiš po jednom zápase vysvětloval, že Holeš šel na stopera kvůli tomu, že ten post není tak fyzicky (běžecky) náročný jako střední záložník. A teď mluvil o tom, že má Holeš přepětí ve svalech a vynechává tréninky. Tím se jeho stavění do obrany vysvětluje. Plus samozřejmě roli hraje i to, že tam hraje výborně.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      SKSVenca     před 2 lety 21.03.2022 18:02 |  
      4 1

      Souhlas, navíc si myslím, že v současné chvíli chceme mít jako posledního hráče radši Holeše, aby mohl případně hasit nějaké chyby Maxe. Kdyby se prohodili, tak by to bylo zbytečně velké riziko.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 21.03.2022 18:20 |  
      9 1

      Nebylo by jednodušší mu dát klidový režim na nějakou dobu, když už ho nejsme ochotni ani vystřídat? Vždyť hraje celé jaro prakticky 180 minut/týden. Možná se předejde dřívějšímu zranění, ale působí to na mě, že se to ''zranění'' jen o měsíc odloží a pak nám odpadne, resp. sval si řekne dost.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Dennis     před 2 lety 21.03.2022 18:42 |  
        3 1

        Asi bylo, ale hrajeme o titul, momentálně bod ztrácíme, je to náš klíčový hráč... Kdyby byli trvale zdraví Kúdela, Bořil, Ševčík nebo Provod, asi by Holeš během uplynulých týdnu dostal někdy volno. Teď ale je ta osa týmu hodně podlomená spoustou zranění...

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 21.03.2022 19:46 |  
          4 0

          No právě, aby na ní nepřibyl i Holeš. Jak jdeš dlouho přes... tělo si samo řekne, že chce pauzu.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      knl66 (přítel SN)     před 2 lety 21.03.2022 19:17 |  
      9 0

      Holešovi bych zvedl známku na 7, byť včera nebyl tak výrazný jako jindy. Nicméně stále spolehlivý.
      A poznámka: včera tam měl místo Hromady (Talovjerova?) nastoupit Madsen. Chtělo to nějakou kreativitu, kterou by on snad mohl přinést...

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        obiwan     před 2 lety 23.03.2022 09:57 |  
        1 1

        Mně tam Madsen chyběl proto, že dokáže být tvořivý a dát nečekanou průnikovou přihrávku, moc netuším, proč je tak opomíjen...

  4. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    SKSVenca     před 2 lety 21.03.2022 17:57 |  
    8 0

    Zajímalo by mě jak je na tom Kudy. Provi i Hovorka už se vrátili a dokonce nastoupili hned v základu, zatímco on už byl několik zápasů na lavičce a do hry chodí maximálně na pár minut ve kterých člověk skoro nemá šanci zjistit, jak na tom vlastně je. Snad bude po reprepauze schopný odehrát větší porci minut.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      pehacko     před 2 lety 21.03.2022 19:59 |  
      2 1

      Od pohledu mi prijde Ondra takovej oplacanej… nejaky širší a mene pohyblivéjsi. Presne jako kdyz jsem se ja v jeho letech prestal na rok hybat. Bohuzel vek nezastavis… a Jindra rikal, ze prodelal nejake dalsi svalové zraneni, jine nez bylo to puvodni. Moc bych si pral, aby se vratil do puvodni formy a výkonnosti, ale diky veku to bude pro nej nejtezsi z tech tri.

  5. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    žbl68     před 2 lety 21.03.2022 19:23 |  
    0 5

    souhlas až na Lingr 7+ a Max 5 ...

  6. Los ligy

    Mike     před 2 lety 21.03.2022 19:42 |  
    20 0

    Jen pro zajímavost, když Alanor ve svém článku zmínil důležitost konce základní části. Podle oficiálního rozpisu se 29.kolo hraje v sobotu 16.4.a 30.kolo v úterý 19.4. Samozřejmě poslední 2 kola ve stejný čas, protože konečné pořadí základní části je rozhodující pro pořadí v nadstavbe, pokud týmy budou mít stejný počet v bodu. To je jedna věc. Druhou věci je, že my hrajeme 14.4. odvetu čtvrtfinále Konferenční.ligy , takže zase podle reglementu soutěží musíme mít mezi zapasy 2 dny pauzu. To nikoho ze svazu nenapadlo, že český tým může hrát čtvrtfinále EL nebo KL, které mají hrací den čtvrtek ? Takže se asi bude hýbat s ligou na neděli a středu, jiné řešení mě nenapadá.

    • Re: Los ligy

      Sokrates55 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 10:36 |  
      9 1

      Nádherná a skvělá Vaše připomínka příteli k tomu, jak je LFA a ty dva šašci v čele doslova trapná.
      To bude zase blekotání. A ještě jedna připomínka, jak DK v čele s panem "Bůčkem" hrdinně přešla mlčením likvidační zákrok "Boříka Dočkalojc". Tento plivající chlapec měl mít stopku na 5 utkání. Dobře to mají AVE odpady RB pořešené......... :-(((.
      Sokrates55

    • Re: Los ligy

      bramburek (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 13:20 |  
      0 0

      to byly jen předběžný termíny... už to Slavia oficiálně oznámila:

      "Utkání 29. kola FORTUNA:LIGY odehrajeme v neděli 17. dubna od 17:00 venku v Jablonci.
      Zápas 30. kola se Zlínem sehrajeme ve středu 20. dubna od 18:00 doma. Oba duely odvysílá O2 TV Fotbal.

  7. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    lantsmit     před 2 lety 21.03.2022 20:02 |  
    3 9

    Ještě jednou se zastavím nad hodnocenim Makse. Z pozice šestky je mu vytýkáno, že hraje málo dopředu, a proto dostal čtyřku, zatímco Hromada hrající na vyšší pozici (8/Ševa) za stejné nic směrem dopředu dostal o stupeň lepší pětku, s vysvětlením - i protože měl vedle sebe podobně hrajícího (čtu méně konstruktivního) Talovierova.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 21.03.2022 21:15 |  
      4 2

      A odkud bereš, že hrál Talovjerov pod Hromadou? Tentokrát nemám data z instandu, ale pro mě - a i podle oficiální sestavy - hráli oba podobný post, kdy se občas vytáhl jeden, jindy druhý, ale úkoly měli podobné. Tedy nikoliv, že by Hromada měl být ofenzivnější a Talovjerov defenzivnější. A ve hře mi přišel Hromada o fous lepší, navíc se nevykartoval, proto lepší známka.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        lantsmit     před 2 lety 21.03.2022 23:23 |  
        6 3

        Z toho co jsem viděl, Maks byl v podstatě třetí stoper, byl hodně zataženej oproti Hromadovi, kterej měl mnohem víc ofenzivních úkolů. Ale u něj už jsme zvyklí, jak správně píšeš, že dopředu nikdy moc předvést nemůže. Já se jen divím, co tu všichni žádají od Makse právě směrem dopředu, potom co na tomhle postu předváděli i směrem dozadu Zimic, Provod nebo v začátcích i Holeš. Za mě je super, jak to odehrává dozadu, cokoli dopředu by byl v tuto chvíli veliký bonus. A karty? Sám - opět správně - píšeš, že za ně v podstatě nemohl, hlavně za tu druhou, kdy hasil průšvih spoluhráčů.

  8. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    mig52     před 2 lety 21.03.2022 23:28 |  
    7 13

    Dobře popsáno. Maxym v záloze je omyl, zvláště v domácích zápasech. Nikdy nebude Sukem. Ale možná si ho takto JiT připravuje na stopera, aby do něj narval rozehrávku, kdo ví,!

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      IJS     před 2 lety 22.03.2022 22:47 |  
      2 1

      Už jsem viděl Maksyma v několika zápasech, počítaje druhům poločasem zimní přípravy s Baníkem, ale vždy byl buď nejslabší článek sestavy nebo jeden z nejslabších! Pokud nastoupí ve středu zálohy, tak se neumí otočit s míčem! To je klíčový prvek středních záložníků. Pokud vybojuje míč nebo mu ho někdo nahraje, tak alibisticky hraje zpět do obrany. V nedělním zápase měl jen jednu přihrávku do předu ( ve 2. poločase dával z první míč do lajny na rozběhnutého Masopusta ). Je mi ten kluk sympatický a rád se mu tady omluvím, ale podle mně na záložníka nemá!

  9. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Cygnus     před 2 lety 22.03.2022 00:28 |  
    15 2

    Já si velice dobře pamatuju jak někteří fandové - odborníci Součka v sezóně 2017-18, po jeho návratu z Liberce, posílali do divize - že na Slavii nemá. A stačilo 24 měsíců (12/2017 až 12/2019) pod JT, během kterých Tomáš dál 30 branek (!) a připsal si 10 asistencí, aby se stěhoval do Premier League. Jestli JT soudí že Maksym má na to aby hrál defenzivního záložníka, tak mu věřím a nechám se rád opět mile překvapit. Po 9 zápasech pod JT ve kterých odehrál celkem jen 409 minut se těžko dá soudit jestli JT tentokrát střelil vedle. Talovjerov si teprve zvyká na styl Slavie a požadavky JT. Dobré by také bylo si připomenout první zápasy Tomáše Holeše v záloze a kde je fotbalově teď. Ostatně, mám takovou obavu že duo Holeš - Bah bude horké zboží v nadcházejícím přestupovém období a že JT na to již teď s Maksymem anticipuje.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      wimpy     před 2 lety 22.03.2022 01:32 |  
      5 2

      Já si ani nevybavuju, že by někdo říkal, že nemá na Slavii, ale v tu dobu zrovna na jeho postu exceloval Ngadeu. A moc se nechtělo věřit, že ho vystrnadí.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      knl66 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 01:50 |  
      3 5

      Aniž bych chtěl s tebou polemizovat - i mistr tesař se někdy utne. Zkrátka a dobře: čas od času se "zadaří"...


      Komentář byl uživatelem upraven (22.03.2022 05:00) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      mig52     před 2 lety 22.03.2022 04:17 |  
      5 4

      Samozřejmě, ve sportu je vše možné. Se srovnáním se Sukem jsem počítal, ale to je trochu jiný případ, Tomáš hrál pořád svůj post, občas naopak vypomáhal na stoperu a to je jednodušší změna, viz Holeš. Souček má výjimečný rádius a poziční předvídavost. Ale uvidíme, třeba budeš mít pravdu a já radost, že Slavia z toho bude těžit.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Marcelo10     před 2 lety 22.03.2022 10:30 |  
      17 4

      Součka do divize určitě nikdo neposílal. Každopádně on měl vždy velice dobrou rozehrávku. Tu Talovjerov zatím prostě nemá. Slavia je v naší lize absolutně dominatní. 98% týmů proti ní v lize hraje vyloženě autobus. Abychom se s tímto popasovali, ve středu zálohy prostě nemůžou být vedle sebe Hromada s Talovjerovem.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Ados     před 2 lety 22.03.2022 10:59 |  
        2 1

        A proto nám chybí Nico. Možná ne tolik v evropských pohárech, ale v lize určitě. Je jasný, že Nico už nepřijde, ale koho za něj přivést? Madsen nedostává prostor a Ševčík bohužel často zraněný. Zapomněl jsem na Provoda. Snad se brzy dostane do bývalé formy, ale on pro mě není náhrada za Nica.


        Komentář byl uživatelem upraven (22.03.2022 11:00) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          Dennis     před 2 lety 22.03.2022 12:03 |  
          3 2

          Žádný hráč podle mě Nica nedokáže nahradit. Stejně jako nikdo nenahradil plně a ve všem Součka. To byli oba hráči s takovou kvalitou, že by nás stáli ranec... Stejně jako u Součka i u Nica platí, že ho bude muset nahradit více hráčů. Každý v něčem jiném. Věřím, že mix středové trojice z hráčů jako jsou Holeš, Ševčík, Provod, Plavšič, Lingr, Madsen, Samek, ale i Hromada, Traoré nebo Talovierov může být úspěšný. Střídat je můžeme podle jejich zdraví, podle vytíženosti i podle typologie zápasů a soupeřů. A třeba v létě někoho kreativního přivedeme. Další Nico tady ale hned tak nebude. Třeba si časem nějakého nového Nica vychováme z našich talentů.

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 12:06 |  
          1 2

          Já bych Lingra poslal o pozici výš, i když mu ta pozice pod hrotem může vyhovovat o něco víc, kde by rotoval se Sorem a třetí by byl Fila. Tecl by byl až čtverkou na pozici útočníka. Uvolnilo by se tak místo pro kreativního a technicky zdatného hráče, což je pro mě Madsen s Plavšićem. Na LO by se točil Oscar s Juráskem a na SZ zmíněný Provod, Ševčík a zbylí střeďáci.

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          mig52     před 2 lety 23.03.2022 07:15 |  
          1 1

          Jo, Provi by mohl být záchranou. Nevím, proč Madsen nesplňuje Jindrovy představy?! Je fotbalový a úspěšnost v kombinaci nám mnohdy chybí.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        lantsmit     před 2 lety 22.03.2022 12:06 |  
        7 4

        Rozehrávka je podle všech zainteresovaných Maksova velká přednost (minimálně o něm takhle mluvil u nás Houšťa a za Budějovice Sivok). Za mě je i laickým okem vidět, že je na stopera dost fotbalovej, že má techniku kopu i přehled ve hře velmi slušnej. Otázka je, s jakými pokyny teď při tom přeučování nastupuje. Dovedu si představit, že jedním z hlavních může být, ať si tu rozehrávku (zatím) nijak nekomplikuje, ať to dává rychle od nohy, když je nově na postu o dost metrů vejš, kde jsou parametry hry, a proto i požadavky na hráče dost odlišný. Za mě je teď primární, jak bude zvládat pozici šestky hlavně pozičně, takticky a obecně po stránce pohybu (rychlost, výdrž, atd). A v tom prostě problém nevidím, ba dokonce jsem překvapenej, jak dobře mu zrovna tohle v těch pár zápasech šlo. Zvlášť když si vybavím, jak právě tenhle nejdůležitější aspekt hry na DZ nezvládali jiní borci před ním. To znamená, že kritizovat ho nyní za malý příspěvek ve hře dopředu prostě není namístě. Od toho jsou tam momentálně - v jeho naprostejch začátcích na tomhle postu - úplně jiní hráči. Za sebe nemám sebemenší pochybnost o tom, že tu ofenzivní nadstavbu začne přidávat velmi brzy, třeba přímo v souladu s pokyny realizáku.

        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

          Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 12:10 |  
          3 2

          Sivok o Talovierovi mluvil na rozehrávku stopera a ne box-to-box záložníka.

          • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

            lantsmit     před 2 lety 22.03.2022 13:40 |  
            2 3

            box-to-box snad nikdy hrát nebude, páč by tam vypadal jak Hromada... Z principu o něm Sivok jinak mluvit nemohl, když nic jinýho než stopera dosud nehrál.. Holeš měl taky vždycky slušnou rozehrávku "jenom" na beka, než šel poprvé na DZ. Moje sdělení spočívá v tom, že má Maks vysoký fotbalový předpoklady i pro pozici DZ, nic víc a nic míň. Že je neprojevuje formou gólových přihrávek v prvních třech zápasech, neznamená, že ty předpoklady nemá, nebo že je nebude v blízké době naplňovat i tímhle způsobem. Je mu 21 let, Suk se v jeho letech motal mezi Žižkovem a Libercem...

            • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

              Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 14:04 |  
              0 1

              Já jen narážel na to, že mít na stoperovi nějakou přednost neznamená, že na jiných postech to bude stačit.
              Dozadu je Talovierov v pohodě. Červenou si ale mohl odpustit, ale je to daň za nezkušenost. Když máme útočný roh, umí si pro něj dojít. Jen to lítá do oblak… Časem si to všechno může sednout a po pokusech se Zeleným, Takácsem, Provodem, Zimou a kdoví kým dalším, to třeba vyjde.
              Ale na ligu za mě potřebujeme někoho, kdo dá větší výstavbu směrem dopředu.

              Jinak jakou roli u Talovierova očekáváš v záloze ty? Když se ti box-to-box moc nepozdává.

              • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                lantsmit     před 2 lety 22.03.2022 14:10 |  
                5 3

                Defenzivní záložník, o kterém se tady celou dobu bavíme (pozice č. 6). Červenou si odpustit nemohl, protože z té situace, kterou zavinil někdo jinej, slušně hrozilo vyrovnání. V 86. min takový zákrok považuju za správný rozhodnutí. To spíš ta první žlutá byla zbytečná a zavinil si jí sám.

              • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                Cygnus     před 2 lety 22.03.2022 18:10 |  
                0 0

                První žlutá kterou Maksym dostal byla bohužel jeho osmá - takže se tím vykartoval na Plzeň. Červenou dostal po druhé žluté - a tím má automaticky stop na jeden zápas. Takže jestli tu červenou dostal či nikoliv, není podstatné, trest zůstane stejný. Proti Plzni by chyběl i bez té červené. A jestli se pletu, tak se omlouvám a rád se poučím. Jinak mám obavu že taktika Plzně bude posílat jeden vysoký míč za druhým do vápna. A téměř dvoumetrový Talovjerov nám bude chybět. Hovorka proti Chorému to nebude mít snadné, doufám že bude opakovat svůj vítězný výkřik jako v případě Lukaka.

                • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                  Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 19:07 |  
                  0 0

                  Chybět by měl Talovierov i proti Pardubicím.

                  • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                    Cygnus     před 2 lety 22.03.2022 19:21 |  
                    0 0

                    Takže dvojitý trest? Jeden zápas za žluté karty a druhý za červenou? Tápal jsem, nějak si na podobný případ nevzpomínám.

                    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                      Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 19:36 |  
                      0 1

                      Uvidíme ve čtvrtek, ale já jsem si docela jist, že tomu tak je.
                      Je přece i nelogické, aby za dva tresty byl udělen jen jeden trest.

                    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                      Ladislav (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 19:51 |  
                      0 0

                      To není dvojitý trest, ale dva různé tresty, které se sečtou ... Max nejdřív dostal tu osmou žlutou a pak za něco úplně jiného další žlutou, tzn. červenou (v pátek se hraje semifinále Mol cupu a čistě teoreticky, kdybychom tam hráli my, tak si tam Talovjerov odmazal tu červenou, žlutou může jen v lize).


                      Komentář byl uživatelem upraven (22.03.2022 19:52) . Zobrazit původní komentář

                      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                        Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 19:54 |  
                        0 0

                        My bychom těžko hráli semifinále národního poháru během reprezentační pauzy.

                        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                          Ladislav (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 21:50 |  
                          1 1

                          ... čistě teoreticky, kdybychom ...
                          (ale jinak máš samozřejmě pravdu :))

                      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                        Cygnus     před 2 lety 22.03.2022 20:10 |  
                        0 0

                        Máš pravdu, zní to logicky. Nepamatuji si ale podobný případ.

                • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                  Palawan     před 2 lety 23.03.2022 14:26 |  
                  0 4

                  1) Talovjerova 1.žlutá karta byla jeho 8.žlutou kartou v ligové sezoně a tedy automaticky nebude hrát 2 ligová utkání proti Plzni a proti Pardubicím, § 47 4. b) "poosmé, bude potrestán zákazem závodní činnosti na dvě soutěžní utkání"

                  2) Talovjerova 2.žlutá karta byla jeho 9.žlutou kartou v sezoně, když bude mít 12 žlutých karet, tak nebude hrát 3 zápasy dle § 47 4. c) disciplinárního řádu LFA "podvanácté, bude potrestán zákazem závodní činnosti na tři soutěžní utkání"

                  3) Talovjerova červená karta bude řešena, měl by dostat trest na 1 zápas dle § 46 1. "Kdo bude jako hráč vyloučen proto, že byl v jednom utkání podruhé napomenut žlutou kartou, bude potrestán zákazem závodní činnosti na jedno soutěžní utkání"

                  4) Pohár má v gesci FAČR, ligu LFA, dle mého se případný nehraný zápas poháru nepočítá do trestu za ligu, ale to si nejsem jist.

                  5) Pokud to chápu správně, tak Talovjerov dostane 3 zápasy, 2 za 8 žlutých karet a 1 za červenou kartu, tresty se mohou dle disciplinárního řádu sčítat, ale je možné, že 1 zápas Talovjerovovi DK LFA nakonec promine.

                  6) Pravděpodobně zítra bude jasno neb ve čtvrtek obvykle zasedá disciplinární komise LFA, předseda Richard Baček, pak se dá ještě odvolat třeba po 2 zápasech a požádat o podmínečné prominutí stopky na 3.zápas.

                  https://www.lfafotbal.cz/disciplinarni-komise

                  https://www.lfafotbal.cz/dokumenty?search=&id_category=2&id_month=

                  • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                    Palawan     před 2 lety 23.03.2022 14:31 |  
                    0 3

                    Možná jsem se předtím spletl a protože 2 zápasy za 8 žlutých karet je více než 1 zápas za červenou kartu, tak Talovjerov dostane pouze 2 zápasy za 8 žlutých karet. dle § 15 Úhrnný trest Odsuzuje-li disciplinární orgán pachatele současně za dva nebo více disciplinárních přečinů, uloží trest za disciplinární přečin nejzávažnější a k ostatním disciplinárním přečinům přihlédne jako k přitěžující okolnosti.

                    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                      wimpy     před 2 lety 23.03.2022 15:01 |  
                      1 1

                      Někde jsem před sezonou zaregistroval, ale nevím, jestli se to uvedlo v praxi, že se ruší násobení trestů za 8 a 12 ŽK, tj že po čtvrté, osmé i dvanácté kartě se stojí pokaždé jeden zápas. Ale jak říkám, nevím, zda to zavedli.

                      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                        Palawan     před 2 lety 23.03.2022 20:42 |  
                        0 3

                        Ne, dle disciplinárního radu, aktuální verze k 01.02.2022 link výše, paragraf 47 bod 4 stále platí:
                        4 x žluta = 1 x zapas
                        8 x žluta = 2 x zapas
                        12 x žluta = 3 x zápas
                        16 x žluta = 4 x zápas
                        20 x žluta = 5 x zápas
                        Myslím, že na 16 žlutých za sezonu se nikdo ještě nedostal :-)

                        • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                          kjandourek (admin)     před 2 lety 24.03.2022 09:13 |  
                          0 0

                          Nedávno jsme tu řešili, že loni se kvůli Covidu zavedlo pár pravidel - mimo jiné i to, že po osmi, dvanácti i šestnácti žlutých se stojí jenom jeden zápas... a letos to nikdo nezrušil...

                          V tom citovaném paragrafu 47 je v bodu 1 uvedeno: Kdo bude v soutěži organizované FAČR, jejím pobočným spolkem nebo Ligovou fotbalovou asociací napomínán v jednom ročníku žlutou kartou, bude za každé čtvrté napomínání potrestán zákazem závodní činnosti na JEDNO soutěžní utkání.


                          V tom bodě 4, který cituješ, je před doslova výčtem psáno:
                          Rozpis soutěží může stanovit, že kdo bude napomenut v jednom ročníku žlutou kartou:
                          4 x žluta = 1 x zapas
                          8 x žluta = 2 x zapas
                          12 x žluta = 3 x zápas
                          16 x žluta = 4 x zápas
                          20 x žluta = 5 x zápas

                          Mě z toho tedy vyplývá, že to může, ale nemusí stanovit rozpis soutěže....

                          • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                            Palawan     před 2 lety 24.03.2022 13:32 |  
                            0 2

                            Citace § 47 Opakované napomínání v soutěžním ročníku
                            1. Kdo bude v soutěži organizované FAČR, jejím pobočným spolkem nebo Ligovou fotbalovou asociací napomínán v jednom ročníku žlutou kartou, bude za každé čtvrté napomínání potrestán zákazem závodní činnosti na jedno soutěžní utkání.
                            2. Od výkonu trestu uloženého podle odstavce 1 nelze podmíněně upustit ani nelze výkon tohoto trestu prominout; trest podle odstavce 1 nelze uložit jako úhrnný trest a ukládá se vždy samostatně.
                            3. Pro potřeby evidence napomínání podle odstavce 1 a pro výkon trestu se nepoužije článek 30 odst. 4 Stanov a Pohár FAČR a každá jednotlivá soutěž se považuje za samostatnou.
                            4. Rozpis soutěží může stanovit, že se napomínání nebude evidovat nebo že se místo uložení trestu zákazu činnosti podle odstavce 1 uloží peněžitá pokuta nebo že bude trest ukládán tak, že kdo bude napomenut v jednom ročníku žlutou kartou:
                            a) počtvrté, bude potrestán zákazem závodní činnosti na jedno soutěžní utkání;
                            b) poosmé, bude potrestán zákazem závodní činnosti na dvě soutěžní utkání;
                            c) podvanácté, bude potrestán zákazem závodní činnosti na tři soutěžní utkání;
                            d) pošestnácté, bude potrestán zákazem závodní činnosti na čtyři soutěžní utkání;
                            e) podvacáté, bude potrestán zákazem závodní činnosti na pět soutěžní utkání;
                            5. Rozpis Celostátní ligové soutěže může stanovit, že se trest uložený podle odstavce 1 vykoná jen v rozsahu:
                            a) do konce soutěžního ročníku,
                            b) do konce základní části soutěžního ročníku, nebo
                            c) do konce nadstavbové části soutěžního ročníku,
                            pokud by přesahoval některé z období podle písmen a) až c), přičemž v takovém případě se namísto nevykonané části trestu zákazu činnosti uloží trest peněžité pokuty ve výši stanovené v Rozpisu Celostátních ligových soutěží.
                            6. Rozpis Celostátní ligové soutěže může pro nadstavbovou část soutěžního ročníku stanovit jiný počet napomenutí, jakož i jinou výši trestu, než jak je stanoveno v odstavci 1.

                            Beru to tak, že když se jedná o disciplinární řád FAČR s platností od 01.02.2022, tak se jedná o aktuální DŘ a prozatímní Covid pravidla neplatí.

                            Psal jsem, že trest z ligy nelze odmazat v MOL Cupu, ale tím si nejsem jist, bral jsem to dle logiky, že liga je pod LFA a MOL CUP pod FAČR.

                            Myslel jsem si, že to navyšování trestů je automatické, ale "může" zní slibně.

                            Dnes po zasedání DK budeme moudřejší, já to tipuji na ty maximální 3 zápasy a že po 2 zápasech nakonec dostane podmínku, ideální by byl 1 zápas a dobré by byly 2 zápasy.

                            • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                              kjandourek (admin)     před 2 lety 24.03.2022 14:56 |  
                              0 0

                              Prozatimní "Covid" pravidla v loňské sezóně zohledňovala fakt, že díky nuceným pauzám bylo nutné nakumulovat větší množství zápasů dohromady... a protože s tím na začátku sezóny nemohly týmy počítat a nafouknout odpovídajícím způsobem kádry, tak bylo nutné nějak jinak umožnit šetření sil hráčů a předcházet zraněním ... ta pravidla byla víceméně dvě: možnost střídat pět hráčů... a právě zmenšení stopky po osmi a dvanácti žlutých kartách.... a střídání pěti hráčů zatím zůstává...

                              Navíc se můžeme podávat na hráče, kteří v tomto ročníku již osm karet dostali: Matějovský dostal osmou žlutou v utkání s Libercem a stál jenom další zápas na Slovácku... Fortelný dostal osmou žlutou v Olomouci a stál jedno utkání - shodou okolností opět proti Slovácku.... oba teď mají karet devět....

                              Nejvíc karet dostal Kodeš z Hradce, který už je na jedenácti... a po osmé v utkání se Spartou stál jedno utkání v Plzni ...


                              Co se týče odestání v poháru: tresty za žluté karty jsou generovány automaticky dle soutěžního řádu konkrétní soutěže a proto není možné si je odestát v jiné soutěži.. třeba v MOL cupu se žluté karty nepočítají vůbec...
                              Pouze trest za červenou projednává a uděluje disciplinárka a pouze tenhle trest platí pro všechny soutěže pořádané FAČR, nebo LFA... čili se buď dá říci, že si lze trest odestát v jiné soutěži... nebo naopak, že se nesmí nastoupit v jiné soutěži - podle toho, jak to komu vyhovuje :-)

                              • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                                Palawan     před 2 lety 24.03.2022 18:49 |  
                                0 1

                                Super, děkuji za vyčerpávající vysvětlení / vyklad! ;-)

                              • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                                Palawan     před 2 lety 25.03.2022 01:25 |  
                                0 1

                                Tedy 2 zápasy.

                                1 zápas za červenou po 2 žlutých v zápase.

                                1 zápas za 8 žlutých v sezóně.

                                Kdybych věděl o Covid pravidlech na kvantitu žlutých v sezóně, tak přesne jsem to věděl, ale na kdyby se nehraje.

                                Plzeň a Pardubice jsou pase, tedy Jablonec neděle 10.04.2022 bude návrat Talovjerova do ligy, nejspíše.

                  • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                    Cygnus     před 2 lety 23.03.2022 20:26 |  
                    0 0

                    Díky za objasnění, Palawane. Jen mi není zcela jasný bod 2), že ta druhá žlutá je jeho 9. v sezóně a že by se tedy měla započítat do skupiny žlutých karet 9 až 12. V tom případě se mi zdá že by doopravdy šlo o dvojité potrestání, když už bude pykat za tu červenou která vlastně kvůli té předchozí 8. kartě nahradila tu 9. žlutou. (Wulfe ;-), jak se správně píše osmá karta? Jako 8. karta?)

                    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                      Palawan     před 2 lety 23.03.2022 20:54 |  
                      0 3

                      Teoreticky se jedná o trojité potrestání, ale mně nakonec nepřijde nelogické, kdyby neměl žádnou žlutou, tak dostane pouze 1 zápas za červenou po 2 žlutých a bude tak potrestán pouze dvakrát, ale tady se holt sčítaji předchozí žluté.

                      1) 1.zluta = 8.zluta celkem = nyní 2 zápasy automaticky
                      2) 2.zluta = 9.zluta celkem = nyní nic, ale počítá se do budoucna
                      3) cervená = po 2 žlutých, nyní 1 zápas automaticky

                      Nejsem si na 100% jist, ale dle mého dostane 3 zápasy součtem, 2 zápasy za 8 žlutých a 1 zápas za červenou po 2 žlutých.

              • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                mig52     před 2 lety 23.03.2022 07:10 |  
                1 2

                JiT se podařilo předělat některé hráče na jiné posty způsobem, který hodně překvapil. Já bych ale třeba Maxe nepredelaval a pokusil bych se z něj udělat skvělého stopera, na což předpoklady má. Aspoň si myslím, že tím by byl pro Slavii v budoucnu prospěšnější. Nějakou dobu to potrvá, skvělý Kudy nám stárne a u jeho zranění je otazník, a mít dvě výborně stopérské dvojice je při hafo zápasech nezbytné. (Kača-Ousou, Hovi-Max) s tím, že kohokoliv může nahradit Kudy. Prebslovi, jak vidět, bude také chvíli trvat, než se prosadí. Prostě mít super stopera je dle mne skutečně super. Ale JiT tomu samozřejmě rozumí trochu hodně víc, takže jistě ví, co dělá. Třeba chce zapracovat u Maxe na rychlosti práce s balonem, orientovat se v zahuštěném prostoru a časem šup s ním na stopera.

                • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

                  lantsmit     před 2 lety 23.03.2022 08:46 |  
                  0 2

                  Říkám už teď, po těch pár zápasech, že Maks má první tři kroky a obratnost na stopera pouze na naší ligu. Na Evropu, neřku-li top fotbal, to není a nikdy nebude, co se týká těchto dispozic. Proto je za mě správná úvaha pokusit se z něj udělat evropskou, a tím dobře zpeněžtelnou šestku. Nepotřebujeme produkovat hráče "jen" pro ligu, proto potřebujeme hledat pro tyhle hráče, kteří díky širokému portfoliu svých vlastností mohou hrát na více postech, ten nejlepší. S tím, že je vždy do plusu možnost využít je v případě nouze i na těch dalších / původních pozicích. Těch příkladů je pod JiT fakt hodně, Linža, Oscar, Maso, Provod, Holi, Jirka, Plavčík a dokonce i Ševa


                  Komentář byl uživatelem upraven (23.03.2022 08:47) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        Cygnus     před 2 lety 22.03.2022 15:40 |  
        0 1

        Určitě ne? Pleteš se náramně. Večer pošlu odkazy.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Radek097 (přítel SN)     před 2 lety 22.03.2022 12:12 |  
      0 1

      Holeš se adaptoval více než rychle na středního záložníka. Obdobně na tom byl Provod, který se mi na kraji moc nelíbil, ale střed pole mu rovněž strašně sednul.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        lantsmit     před 2 lety 22.03.2022 14:05 |  
        2 3

        První zápasy Holeše na pozici DZ dle hodnocení na SN (mmch. stejné nevnímání jeho potenciálu, stejné výtky ke hře směrem dopředu):

        Zápas v Boleslavi (0:1)
        Tomáš Holeš - 6 - Jak už jsem psal v úvodu, tak tohle zkoušení zavedených hráčů na úplně jiných postech příliš nechápu, nefandím mu a nevidím v něm valnou perspektivu. Jako nutná záplata ok, ale nemyslím si, že to byl včerejší případ. Každopádně Tomáš zápas celkem zvládl a podal lehce nadprůměrný výkon. Příliš výrazný nebyl, ale své si dozadu odvedl a i s míčem u nohy si počínal celkem klidně. Udělal jednu taktickou chybu, když se kolem něj obtočil hráč a Boleslav se tak dostala do šance. Hráč se zkušenostmi na tomto postu by celou akci takřka jistě zastavil za cenu žluté karty. Holešův výkon se pak zvedl hlavně po příchodu Takácse, který ho jako zkušený defenzivní záložník jistil.
        Zápas s Jabloncem (5:0)
        Tomáš Holeš - 7 - Velmi dobrý výkon s třešničkou na dortu v podobě první branky v sešívaném. Když ho jistí Takács a nehraje vyloženě jediného defenzivního záložníka, tak proti jeho působení ve středu zálohy nic zásadního nemám.
        Zápas s Plzní (0:0)
        Tomáš Holeš - 6 - Z hlediska obrazu hry považuji jeho nasazení (a uzdravení Ševčíka) za důležité. Naše běhavá záloha totiž otupila opěvované trio Kalvar, Bucha, Čermák, které bylo pod tlakem poloviční. Z taktického pohledu tedy Tomáš zahrál velmi dobře a zápas odmakal. Rezervy jsou ale v podpoře útoku, ve kterém byl tentokrát málo viditelný.
        Zápas se Zlínem (1:0)
        Tomáš Holeš - 5 - Vyloženě průměrný výkon. Určitě nijak neselhal, ale asi všichni od hráče Slavie a náhrady za Součka čekáme více než obyčejný ligový standard. Sám jsem zvědav, jakým směrem se výkony Holeše na tomto postu budou ubírat.
        Zápas v Ostravě (1:3)
        Tomáš Holeš - 6 - Další pán na kritiku za neproměněnou šanci. Poté, co Laštůvka ve třetí minutě vychytal Tecla, se míč dostal k Holešovi, který měl před sebou odkrytou bránu, jenže špatně trefil míč. Nebyla to vyloženě jednoduchá situace, ale branka z toho určitě být mohla a měla. Jinak Holeš odehrál dobrý zápas, přispěl k tomu, že Slavia v důležitých fázích zápasu držela míč.
        Zápas se Spartou (0:0)
        Tomáš Holeš - 6 - Jeho zabudování na pozici defenzivního záložníka se povedlo a je na místě přiznat, že jsem se se svými pochybnostmi mýlil. I tak bych u něj ale rád viděl větší přínos směrem dopředu. V tomto ohledu je zatím Tomáš nevýrazný, zvlášť v porovnání s impozantním Součkem. Ale chápu, že není o moc těžší úkol než nahradit českého fotbalistu roku.

        A takhle své zařazení na tuto novou pozici, resp. jak se mu dařilo se přeučovat hodnotil s odstupem času samotný Holeš:

        „V průběhu jara jsem dostal šanci v základní sestavě na levém beku na Slovácku, kde jsme prohráli a já to vyloženě nezvládl běžecky. Trenéři mě ale neodepsali. Pobavili jsme se o tom, že se jim zdá, že do fotbalu, jaký chtějí hrát, se na krajního beka evidentně typově nehodím. Zároveň že ale vidí, jaký jsem fotbalista, líbí se jim, jak makám, a že mě proto zkusí na postu defenzivního záložníka… Změnit takhle pozici přitom není úplně běžné, byť jsem defenzivního záložníka v dospívání hrával. Přece jen každý post – a zvlášť na nejvyšší úrovni – vyžaduje trochu jiné vnímání hry. Jsem zároveň přesvědčený, že mně to takový problém nedělalo, přestože zpočátku jsem samozřejmě rezervy měl a cítil. Řešení je ale zase stejné jako u jiných překážek: Člověk se nesmí štítit máknout a udělat něco navíc. Nebýt línej na krok. V mém případě to ještě navrch znamenalo, dostat na trénincích do podvědomí nové úkoly, jaké na hřišti mám, a věnovat větší pozornost přípravě. Zpočátku jsem si třeba na doporučení trenéra pouštěl naše předchozí zápasy s tím, že jsem sledoval pohyb Tomáše Součka, jak na téhle pozici hrál.“ (zdroj: bezfrazi.cz)


        Komentář byl uživatelem upraven (22.03.2022 15:19) . Zobrazit původní komentář

  10. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    ColinSKS     před 2 lety 22.03.2022 08:25 |  
    11 12

    za mne byl Srdjan naprosto nejlepší na place. Oli, kapitan, zas nejhorší ... tak to někdy je.

  11. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Myšák     před 2 lety 22.03.2022 15:20 |  
    4 4

    S hodnocením tentokrát souhlas.Jsem rád za tři body i když to nebylo mých predstav.Nevím,proč hoši tak váhají s rozehrávkou,až se dostanou pod tlak a jsou potom rádi,že to vůbec někam odkopnou. Tohle rozehrávání nakrátko je součást taktiky jak dostat soupeře na svoji polovinu ? Jaký to má vlastně význam ?

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      SirCohen     před 2 lety 22.03.2022 15:54 |  
      5 1

      Tohle rozehrávání nakrátko, když se dělá dobře, tě udržuje u míče. U nákopu dopředu na útočníka je větší riziko ztráty míče a tím pádem soupeřova útoku. Takhle prostě máš míč na kopačkách pořád ty a ne soupeř.


      Komentář byl uživatelem upraven (23.03.2022 08:22) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      PahaAhma     před 2 lety 22.03.2022 15:56 |  
      4 1

      Napadá mě, že problém mohla tvořit budějcká obranná linie o 5 hráčích zatažená blízko k jejich bráně, což nejde překonat míčem za ni s náběhem rychlého slávisty (Jirka), protože už je blízko branková čára a konec hřiště. Tedy snaha vylákat obranu dál od brány, jak se říká vejš". Ale možná je to taky úplně jinak, páč tomu nerozumím :)

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Droosy     před 2 lety 22.03.2022 17:51 |  
      4 2

      Ale my tuhle rozehrávku z vlastního vápna praktikujeme už 5 let od nástupu trenéra Trpišovského, který si přivedl gólmana Koláře. Je to nejtypičtější prvek naší hry. Překvapuje mě, že to registruješ až teď

  12. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Taky     před 2 lety 22.03.2022 17:08 |  
    2 1

    Fajn hodnocení, říkal jsem si, že se budu tentokrát zastávat Plavšiče, ale ono není třeba, Alanor ho taky vidí tentokrát jako jednoho z nejlepších na place...
    Holeš a Sor 7.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      ColinSKS     před 2 lety 23.03.2022 10:16 |  
      0 7

      srdjan je jeden z mála, co publikuje své příspěvky na fcb a moc se mi líbí, jak zuřivě slaví každý gol/úspěch. to je spirit, který potřebujeme, žádný leklý ryby.

  13. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Droosy     před 2 lety 22.03.2022 17:50 |  
    2 2

    Ale my tuhle rozehrávku z vlastního vápna praktikujeme už 5 let od nástupu trenéra Trpišovského, který si přivedl gólmana Koláře. Je to nejtypičtější prvek naší hry. Překvapuje mě, že to registruješ až teď

  14. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Sokrates55 (přítel SN)     před 2 lety 23.03.2022 11:11 |  
    18 2

    Dobré dopoledne Vám všem při dobré kávě z krásné a prosluněné naší Šumavy.
    Vzpomněl jsem si na přítele Dobiho a jeho disputaci právě při vzpomínkách na Šumavu.
    Škoda, že už mé pozvání nevyslyší........
    Já v první řadě moc děkuji našim klukům, že tento zápas s odpočatým a velmi dobře připraveným soupeřem zvládli a jsem moc rád i za ten jeden gól.
    Jako mnoho z Vás i já jsem věděl, jak to bude pro naše kluky namáhavé.
    Od začátku jarní části naší ligy jsme odehráli nejvíce zápasů a neměli jsme žádný zápas odložen.
    Do národního koeficientu jsme jako jediný dodali 9 bodů, bohužel je to děleno 5. O to víc se teď jeví pohárová vystoupení hlavně Plzně a Sparty za trapné. Ale o tomhle se naši novináři radši nezmiňují.
    Odehráli jsme dokonce v Linci v oslabení a tušil jsem, že pojedeme proti Budějovicím na krev.
    I proto vítězství považuji za výborný počin do závěrečné fáze naší ligy včetně nadstavby.
    Hodnocení je pro mě přijatelné, ale přesto bych něco dodal.
    Ten zápas jsem si několikrát rozebral a i proti komentářům zde na SN, názorům komentátorů 02 a především "chytrého" Rajnocha musím dát pár faktů.
    Masopust sice nebyl v prvním poločase tolik kvalitní, ale ve druhé půli byl velmi dobrý. Tady zmíním jeden postřeh a to velmi smutný. Lukáš byl zcela jednoznačně před koncem první půle faulován Mihálikem, který ho nakopl do achilovky. Nechápu, proč Zelinka tento faul posoudil úplně obráceně.
    Lukášovi bych dal velmi dobrou 6.
    Hovorka jednoznačně za 7. Krom té jediné zmíněné chybky byl velmi pohyblivý, dobře se doplňoval s Talovjerovem, kryl Holešovi záda, dobře předskakoval Mihálika a v závěru i díky jeho presu nemohl lépe vystřelit Hais.
    Holeš opět velice dobrý výkon a nejméně 7. Vůbec nerozumím, proč za 6.
    Soupeř na nás byl dobře nachystaný a odpočatý, přesto ani Mihálik a ani Čavoš (nechápu proč nedostal ŽK za hnusný faul na Hromadu) mu ani jednou neunikli. Pokaždé je vymazal.
    Talovjerov se na svém postu učí a bez zápasové praxe to nepůjde. Ano, možná občas něco neodhadne, ale na druhé straně už se u něho objevují prvky zrychlení hry a jak byla vedena disputace jinde..... Souček taky hned nebyl hvězda a Lukáš Provod taky ne. Jsem moc rád, že jsem se ani v jednom nemýlil a snad se to povede i Maxe.
    Lukáš Provod mi moc udělal radost a držím mu palce, aby se opět vrátil na svou původní výkonnost. To je pro nás jeden z těch diamantů, co v té poslední části ligy bude potřebný.
    A ještě Peter Olayinka.
    Ano, mám k němu výhrady a někdy se chytám za hlavu. Ale ten kluk pojal svou roli kapitána osobně a vzal si to na sebe. I proto je jeho snaha někdy trochu křečovitá (dokonce spěje i k vlastňákům), ale nelze nevidět i jeho přínos a snahu burcovat tým. Vždyť toho oběhá šíleně moc. Odehrál dokonce nejvíc minut a i proti "Budějcům" hrál opět celé utkání. Ještě v 89 minutě sprintuje dozadu a dokáže předběhnou odpočatého Mršiče a odebrat mu balon. Jo, dohadují se tam s Traorém o to, kam měl kdo jít a kam měl jít balon. To ale svědčí o tom, že jim Slavia není s prominutím u prdele a bojují za tým na maximum.
    A kdyby se povedla Traorému úplně na konci zápasu ta rána umístit víc k tyči, tak to byl gól jako víno.
    Měli jsme 22 střel celkem, ale měli jsme dalších 14!!! situací v pokutovém území soupeře, kdy buď byla střela zblokována soupeřem nebo i spoluhráčem, nebyl odpískán dle mého názoru faul na Plavšiče ve 38 minutě v pokutovém území a hráč Čolič měl mít za kopnutí do břicha Plavšiče nejméně ŽK. To jen v kontextu vyloučení Talovjerova hlavně za první faul, kdy ta ŽK byla za menší faul.
    Dál jsem se usmíval, když asi okolo 60 minuty je podražen Masopust Skovajsou, faul se nepíská a když chce vleže odehrát Lukáš balon Hromadovi, tak se píská přerušení hry za hraní míčem v nedovolené pozici. Za 8 minut je ta samá situace v opačném gardu, hráč Konda dokonce ani Plavšičem faulován není, hráč Konda leží a přesto odehraje míč a tím i založí útok Budějovic, hra však přerušená není.....
    Jsem rád, že VAR posvětil, že nebyla penalta. A to je asi tak všechno k zápasu.
    Dnešní článek pana Procházky považuji za vyústění neschopnosti šéfa DK a vůbec celé kliky LFA okolo Svobody a Šádka. A je dobře, že byl tento článek panem Procházkou napsán.
    Klukům věřím, že se i s trenéry teď dobře "naštymujou" a tím myslím, že si i trochu odpočinou a doléčí.
    Vlastně podle zpráv jsou už všichni krom "Bóři" v procesu a tak se objeví postupně v zápasech.
    Budeme to potřebovat....... To víte, nejdřív to byly klacky a teď už se na nás chodí i s bodyguardem a pistolí:-((((
    "Crescit cum amplitudine rerum vis ingenii" - Tacitus
    S velikostí činů roste i síla nadání
    S úctou k Vám všem
    Sokrates55


    Komentář byl uživatelem upraven (23.03.2022 14:57) . Zobrazit původní komentář

  15. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    Pepino44     před 2 lety 23.03.2022 11:11 |  
    4 4

    Tak jsem si všiml, že nás soupeř posledních asi tak 10 min. dost mele. Nejedná se jen o zápas v Rakousku, kde to bylo ovlivněno vyloučením ale i v zápasech naší ligy. Jedná se o fyzickou záležitost, nebo psychickou? Vždyť jsme uváděni jako mužstvo s výbornou kondicí, nebo je to strach o udržení výsledku, také to může být vystřídáním několika hráčů. Projevuje se to i v zápasech kdy vedeme celkem přesvědčivě, ale daleko horší je, když vedeme o branku. Tak nevím. Všiml si toho také ještě někdo a má pro to vysvětlení ?

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      mig52     před 2 lety 23.03.2022 13:19 |  
      3 2

      B je správně.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      ColinSKS     před 2 lety 23.03.2022 14:20 |  
      1 11

      nikdo nás nemele. kluci jsou vyštavený a už nemají sílu dávat na 2:0. tak to zavřou a je to. na tom není nic špatného. potřebujeme 3 body a máme je.

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      Alanor (admin)     před 2 lety 23.03.2022 14:22 |  
      5 1

      S udržením těsného vedení máme problémy dlouhodobě a nejednou už jsme tak ztratili. Taktéž závěrečný nápor nám nevychází tak často, jak by proti slabším týmům měl.

      Beru to jako jednu z naši nemnoha slabin a mrzí mě, že si za výsledkem neumíme v koncovkách až tak jít. Bral jsem to jako věc psychiky, ale když o tom teď přemýšlím, tak je to možná dané i výškovou skladbou týmu. V závěrech už se často nakopává vabank do plného vápna a v tom od odchodu Součka nejsme silní.

      Pravý opak byl za Šilhavého, kdy jsme ten titul do značné míry udělali právě díky silným závěrům. A tehdy jsme měli ve vzduchu špičkové mužstvo (viz Škoda, Ngadeu, Frydrych, Luftner, Deli...). Ale po fotbalové stránce jsme nebyli ještě zdaleka tak dobří a vyspělí jako za Trpiše.

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        kjandourek (admin)     před 2 lety 25.03.2022 09:55 |  
        0 2

        Je to zřejmě dáno typologií hráčů, kdy by to na ty závěry chtělo do vápna nějakou tu věž ala Milan Škoda a posílat na něj centry - to holt umí Plzeň, která má takové dokonce dva .... jenomže takového hráče bychom "uživili" jenom na ty závěry, kdy potřebujeme dát gól, v ostatních fázích zápasu by pro nás byl při našem herním stylu nepoužitelný (pokud by nebyl běžecky tak zdatný, jako byl Kuchtič).... Takže by zabíral místo na lavičce.... a ve finále bychom stejně dojeli na to, že by nebyl rozehraný...

    • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

      kjandourek (admin)     před 2 lety 25.03.2022 09:40 |  
      1 1

      Nemyslím si, že by nás někdo úplně mlel... To je prostě normální vývoj zápasu - zatímco my jdeme do každého ligového zápasu s tím, že chceme dát co nejdříve první gól a následně rozhodnout dalšími, každý soupeř v první řadě zkusí co nejdéle ubránit nerozhodný výsledek, případně drží přijatelnou ztrátu do chvíle, kdy už "není na co čekat" a tak se na tuhou defenzivu vybodne a pustí se do útoku s cílem tedy gól dát... a i když si to mnozí fanoušci nepřipouštějí, obecně každý soupeř v nejvyšší soutěži nějak ten fotbal umí ... i tým, který se kope až za ušima, na každém tréninku zakončení trénuje a když mu jedna akce sedne, tak ten gól dá.... nebo je alespoň nebezpečný - podobně jako když teď s Budějkami zakončoval Havel...

      Statisticky je to zase o tom, že dost často ten výsledek o gól udržet dovedeme, (často naopak do otevřené obrany ten gól přidáme) - i když si soupeř v závěru tu šanci vypracuje... Letos jsme 1:0 vyhráli ve Zlíně, v Olomouci, na Slovácku, doma s Olomoucí, Bohemkou... druhý gól do otevřené obrany jsme v závěru dokázali dát v Bolce, doma Slovácku (to ještě snížilo na 2:1), Plzni a v Derby... když k tomu přidáme výhry v EKL - Fenerbahce 2x3:2, Haifa doma 1:0, proti Unionu Berlín jsme doma za stavu 2:1 přidali třetí gól a v Berlíně naopak udrželi postupovou plichtu ... to není tak špatná bilance....

      I v loňské sezóně jsme často udrželi výsledek, který nám vyhovoval... 1:0 jsme v Plzni vyhráli dokonce třikrát po sobě...

      • Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

        mig52     před 2 lety 27.03.2022 08:53 |  
        2 4

        Karle, prostě v závěrech, kdy vedeme jen o gól, jsme špatní. A bylo by asi hloupé, kdyby nejlepší celek ligy dokázal inkasovat v závěru každého zápasu a místo vítězství jen remizovali.

  16. Re: Hodnocení slávistů - 26. kolo

    vlk30 (přítel SN)     před 2 lety 24.03.2022 20:06 |  
    4 0

    Já jen říkám, zaplať bůh za tři body a za návrat mého oblíbeného hráče po dlouhé době.