B-Tým

B tým a mládež

Tento článek je určen k diskuzi o B týmu a jiných mládežnických kategoriích.

Komentáře (40)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: B tým a mládež

    lemonade     před 12 dny 12.10.2020 19:08 |  
    8 0

    Díky za novou diskuzi, tak já začnu :)

    U koho ze slávistů z mládeže jste si za poslední roky dělali největší naděje, že by mohli být hvězdy pro A-tým, a pak to nedopadlo (nebo zatím nedopadlo)? A naopak, kdo vás nejvíc pozitivně překvapil, že se do áčka dokázal dostat?

    Za mě by to v první kategorii byli nejvíc asi Hurka, Prošek, Hrubý, Bazal, Fotr, Valeš, Červenka, Prosek, Zíma (brankář), Hrubeš a možná Vácha, to je ale úplně jiná kategorie. Zvlášť v těch smutných dobách jsem se na mládež hodně upínal a každý rok věřil, že nás z toho vytáhnou. Je zajímavé se čas od času podívat, jak to s nimi dopadlo. Ze jmenovaných je slyšet v podstatě jen o Hrubém.

    Z těch pozitivních překvapení pak jednoznačně Jarda Zmrhal, pak Mára Suchý (nečekal jsem tak raketový vzestup), Petrák, svého času Berkovec, Milan Černý a potom taky celkem Koreš a teď snad Honza Kuchta. Mrzelo mě dost, že nevydrželi Jankto se Simičem.
    Součkovi, Švecovi a Neckovi jsem tak nějak věřil, tak ty nezmiňuju.

    To, že těch v první kategorii bude o dost víc, je logické, ale snad se hodně z těch současných hráčů typu Červ, Vlček, Alijagič, Sirotník, Toula, Zeronik a jiní zařadí spíš do té druhé kategorie. :)

    • Re: B tým a mládež

      necich     před 12 dny 12.10.2020 19:41 |  
      5 3

      Ahoj, ty jména jsou podobná, osobně jsem Součkovi moc nevěřil, určitě ne tak, že bude válet v PL.
      Pro mne každopádně je TOP odchovanec (do Slavie přišel ve 13 letech, tak snad se dá tak nazvat) Vláďa Šmicer. Když naskočil do ligy tak bych nikdy neřekl, že z něho bude taková ikona, mistrovské tituly, vítěz tehdejší LM, semifinale UEFA, stříbro z ME, hrál v TOP klubech (Francie, Anglie). Suk by se k němu mohl teoreticky přiblížit..

      • Re: B tým a mládež

        kjandourek (admin)     před 11 dny 12.10.2020 20:40 |  
        4 0

        Vláďa? Ten snad hned ve druhém zápase dal na Strahově dva góly... a v dalším domácím zápase taky... tam to naopak podle mého názoru hned vypadalo, že z béčka přišel pan fotbalista :-)

        • Re: B tým a mládež

          bramburek (přítel SN)     před 11 dny 12.10.2020 20:52 |  
          4 0

          Ano, proti Bohemce 4:0, a Šmíca 2 fíky... byl jsem tam, a hned jsme si říkali, co to Jarabinský (nebo kdo to tenkrát trénoval) vytáhl z béčka za skvělýho plejera...

          Ale pro mě ještě jeden z nejlepších odchovanců je Pavel Kuka, a ten byl myslím ve Slávce snad úplně od malička...

          • Re: B tým a mládež

            kjandourek (admin)     před 11 dny 12.10.2020 23:12 |  
            4 0

            To byl jeden z prvních Jarabinského tahů... posadil Biniče a místo něj poslal do hry Vláďu...

            Pavel Kuka byl něco trochu jiného - jako neznámý hráč béčka odešel na vojnu do Chebu a tam najednou začal střílet góly... vracel se jako relativně ostřílený útočník, jenomže první rok ve Slavii mu to vůbec nešlo... dva góly za celou sezónu - v první půlce podzimu proti Dukle zvyšoval na konečných 3:1... a na jaře otevřel skóre duelu s Olomoucí při výhře 4:0... to nebylo nic zázračného, přesto ho Máčala v létě 1990 povolal do repre, on hned v prvním zápase vedle Skuhravého dal gól a najednou nabral šílené sebevědomí....

            • Re: B tým a mládež

              bramburek (přítel SN)     před 11 dny 13.10.2020 00:21 |  
              3 0

              Jasně vojna v Chebu, začátek v áčku a tak...

              Ale já měl na mysli, že Kukačka nepřišel do Slavie až někdy později např. do dorostu z menšího klubu, ale že byl ve Slávce snad už od přípravky někdy od šesti let...

              • Re: B tým a mládež

                kjandourek (admin)     před 11 dny 13.10.2020 08:56 |  
                2 0

                To ano... on a mám dojem, že i Franta Veselý nml... ale z něj zase nebyla taková hvězda.... Vláďa přišel tuším že z Děčína a Radek Bejbl z Nymburka

        • Re: B tým a mládež

          necich     před 11 dny 12.10.2020 21:28 |  
          1 0

          To ano, ale těžko předvídat, že dokáže to co dokázal...:) Zářný příklad a to Necka, který přestupuje do Bohemky. Velký talent, měl našlápnuto k velké karieře... a kam to dotáhl? Co vyhrál? Pekhart, v 18 do Anglie a ?

          • Re: B tým a mládež

            kjandourek (admin)     před 11 dny 12.10.2020 23:13 |  
            0 0

            No ale většinou spíše každému nadějnému hráči předpovídáš velkou budoucnost ... a sekneš se... než naopak... a pak to tím pádem s někým výjimečných musí vyjít :-)

            • Re: B tým a mládež

              lemonade     před 11 dny 13.10.2020 13:10 |  
              3 0

              Přesně tak :D Proto jsem zmiňoval toho Jardu Zmrhala, od toho jsem po pravdě nic moc nečekal a bylo to celkem příjemné překvapení

          • Re: B tým a mládež

            PetCC     před 11 dny 13.10.2020 13:47 |  
            2 1

            S tím Necidem je to pro mě zvláštní. V dospělém fotbale se prosadil, ale najednou se naprosto zasekl a klesl minimálně o úroveň dolu.
            Jestli na to má vliv nějaký špatný přestup, zranění, nebo se něco nepotkalo v hlavě, těžko říct.
            Ale je to škoda.

            • Re: B tým a mládež

              kjandourek (admin)     před 11 dny 13.10.2020 14:39 |  
              6 0

              No tak v jeho případě opakovaně přetržené křížové vazy udělaly své.... to byly dva roky bez pořádného fotbalu....

      • Re: B tým a mládež

        lemonade     před 11 dny 12.10.2020 21:18 |  
        3 0

        tak nechci tvrdit, že jsem předvídal, že Suk bude válet v PL :D ale od doby, kdy dal tehdy ten hattrick v lize, tak jsem se těšil, až to u nás naplno rozbalí :)

    • Re: B tým a mládež

      Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 01:04 |  
      5 9

      Já do mládeže nevidím, takže jsem spíš sledoval koho oznamují jako naději, ti co o béčku něco vědí . Bohužel se to ale jen málokdy potvrdilo. . ....... přesně jak vyjmenováváte Hurka, Prošek, Hrubý, Bazal, Fotr, Valeš, Červenka, Prosek ...... kde dneska jsou ? Bohužel ta produktivita ve změně z talentu na hvězdu ligy není zrovna vysoká ....

      Tak pro zajímavost, z těch co jsem od Vás okopíroval, ligu píšu podle úrovně v zemi ne podle názvu:

      Martin Hůrka - 27 let - Motorlet - 3. liga
      Václav Prošek - 27 let - FK Ústí n.L. - 2. liga
      Robert Hrubý - 26 let - Jablonec - 1.liga
      Josef Bazal - 26 let - FK Ústí n.L. - 2. liga
      Oskar Fotr - 24 let - FK Senica - 1. liga (Slovensko), ještě tam ani nenastoupil, odešel tam zadarmo, předtím několik let Vlaším - 2 liga
      Roman Valeš - 30. let - Bohemka - 1.liga
      Marek Červenka - 27 let - Vlašim - 2.liga
      Václav Prosek - 27 let - Ústí n.L. - 2.liga

      Takže hvězdy z nich bohužel většinou fakt nejsou :-/



      Komentář byl uživatelem upraven (13.10.2020 01:19) . Zobrazit původní komentář

      • Re: B tým a mládež

        Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 01:22 |  
        2 9

        Oprava posledního hráče:

        Jan Prosek - 25 let - Pardubice - 1. liga

        Prosek a Prošek mě popletli :-)

        • Re: B tým a mládež

          Wulfstan (přítel SN)     před 11 dny 13.10.2020 10:24 |  
          7 1

          Nějáký fotbalista. Možná hrál i s Juhárem a Škůtkou.

        • Re: B tým a mládež

          Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 18:04 |  
          0 9

          Odchovanec Slávie, což bys věděl, kdybys nebyl pouhým provokatérem. A teď se zeptej co je to ta Slávie ? !. To bude stejně vtipný :-)

          • Re: B tým a mládež

            Qope     před 11 dny 13.10.2020 18:08 |  
            7 0

            Hoď ho do blokace a vubec se s ním nemaž! Nezaslouží si, abys viděl co píše. A vůbec. Nikdo si to nezaslouží. Hoď si do blokace všechny. Však my ještě přijdeme s prosíkem a napíšeme ti do zpráv.

          • Re: B tým a mládež

            wimpy     před 11 dny 13.10.2020 18:20 |  
            7 0

            On to ví, naráží pouze na chybu v gramatice. Což bys pochopil, kdybys ji byl schopen odhalit a nebyl pouhý troll.

          • Re: B tým a mládež

            Wulfstan (přítel SN)     před 11 dny 13.10.2020 18:34 |  
            8 0

            Ne, Martin Hůrka opravdu není odchovanec Slavie. Ale ty jsi rudý troll.

            • Re: B tým a mládež

              Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 18:44 |  
              0 10

              Nevidím co vy tři píšete, ale jak vidno tak past na trolly co se realizují jako grammar nazis zafungovala příkladně.

              Jasně - dělej, že nevíš co je to Slávie a ukazuj jak seš chytrej :-) A Hůrku taky neznáš, já vím. Tím tu svojí moudrost jen potvrdíš. :-)

              • Re: B tým a mládež

                Wulfstan (přítel SN)     před 11 dny 13.10.2020 18:56 |  
                9 2

                Odpros Martina Hurku do sz, třeba ti odpustí, žes mu zkomolil jméno, tatare :-D

    • Re: B tým a mládež

      Fačín     před 11 dny 13.10.2020 08:41 |  
      3 3

      Tak z těch jmen, co jsi vypsal, mě nejvíc zklamal Fotr. Tam se mluvilo o nevídaném šutérovi, jeho statistiky byly fantastické, ale bohužel...

      Ze současných mladých se mi hodně líbil Vlček, snad se v tý Jihlavě ukáže, že na to má. Alijagič a Toula taky doufám, že se zvládnou prosadit.

      • Re: B tým a mládež

        PetCC     před 11 dny 13.10.2020 13:49 |  
        2 0

        Fotr i dost dalších asi prodělalo na své výšce a nižších fyzických dispozicích.

    • Re: B tým a mládež

      MIKr.8     před 11 dny 13.10.2020 09:09 |  
      4 0

      Ono to bohužel pro český fotbal není jen o Slávii, ale o všech klubech. Nedávno jsem tu vypisoval, kdo za poslední léta vyhrál dorostence roku a kde teď ti kluci jsou... Jména jako D. Mašek, F. Twardzik, V. Kadlec, M. Černý, V. Černý, T. Kalas atd. atd. V podstatě jedinej, kdo má ještě šanci na nějakou úspěšnou karieru je jeden z posledních vítězů Sadílek a snad ještě Václav Černý... U vítěze dorostence roku bych čekal, že když je těsně před dospělým věkem top v republice, tak se nastálo dostane aspoň do širšího kádru repre, ale dlouhodobě se ukazuje, že mládežnický a dospělý fotbal jsou s trochou nadsázky úplně jiný sporty. Nabízí se spousta otázek proč to tak je. Bohužel to není jen otázka fotbalu, ale většiny týmových sportů v ČR.

      • Re: B tým a mládež

        kjandourek (admin)     před 11 dny 13.10.2020 09:44 |  
        5 0

        Já bych v tom takovou otázku neviděl... obecně se říká, že talent je 10% úspěchu, 90% tkví v dřině, kterou zdaleka ne každý je ochoten podstupovat.... V mládežnických kategoriích se prosazují hlavně ti talentovaní, případně ti, kteří rychleji vyrostli a mají tak více fyzických předpokladů.... v dospělosti se naopak prosazují ti, kteří k (často i menšímu) talentu byli ochotni přidat i tu nadstandardní dřinu... zářným příkladem byl Pavel Nedvěd ....

        • Re: B tým a mládež

          MIKr.8     před 11 dny 13.10.2020 12:28 |  
          0 0

          No a to je právě ta podstata problému. Já s tebou souhlasim a myslim, že se na tom shodne i většina. Proto je pro mě záhadou, proč se to nedaří vštipit těm mladým klukům. Pokud bychom se bavili o pár hráčích, tak prosím. Každej to prostě nepochopí a někteří si nejdřív musí namlít hubu. Ale my se bavíme o tom, že v celý republice jsme za posledních dvacet let nevychovali jedinej opravdovej talent, kterej by byl schopnej přenést to dospělýho fotbalu. Prostě fotbalistu, o kterýho by se rvali dobrý kluby už v jeho dvaceti. Leda snad Schick. Suka počítam, ale to je trochu jiná cesta, než o který mluvím.

          • Re: B tým a mládež

            PetCC     před 11 dny 13.10.2020 13:54 |  
            1 0

            Ono se stěma mladýma asi nepracuje dost individuálně. Hrajou fotbal, baví je to a jsou v tom výborný, tak mají dojem, že je hotovo. Ale nemají za sebou nějakého mentora, který by jim dlouhodobě vštěpoval, že jen pro zábavu se v profi fotbale dá hrát těžko.
            To už člověk musí být extra ultra talent, aby to i na špičkové úrovni hrál jen tak, bez další dřiny.
            Ovšem snad se to změní a mladí hráči budou trénováni i mentálně. Aby je to pak nesemlelo.

          • Re: B tým a mládež

            kjandourek (admin)     před 11 dny 13.10.2020 14:37 |  
            2 0

            On to nebude jenom náš problém... to je obecně na pořádnou sociální studii.... Obecně je většina lidí líných... Když je patnáctiletý hráč tak talentovaný, že je na hřišti nejlepší i když nemaká tak jako ostatní, je to pro jeho ego pořádný záhul a rychle si může začít myslet, že to takhle půjde dál samo... a pak mu najednou začne ujíždět vlak a on už do něj nenaskočí.... To podle mého názoru není problém jenom u nás - to si myslíme my, protože chceme, aby náš fotbal šel zase nahoru, ale v zahraničí to může být podobné - kolik známe kvalitních Bulharů, Slovinců, Srbů, Maďarů, Švýcarů... z Rumunů známe Stanciua, ale kde je další Hagi?
            Vždycky přijde nějaká vlna a nějaká národnost vyletí, tak jako my po šestadevadesátém... bylo tu období Bulharů (Staoičkov, Kostadinov, Lečkov, Berbatov), Rumunů (Hagi a spol), obecně bývalých Jugoslávců (Stojkovič, Mijatovič...), Švýcarů (Chapussiat, Türkyilmaz).... teď jsou nějakých deset patnáct let nejžádanější Chorvati, přibližují se jim Belgičané, poslední roky se chytli Nizozemci... ale zbytek toho druhého sledu? Ani Ukrajinci nebo Rusové nejsou moc žádaným zbožím na trhu...

            • Re: B tým a mládež

              Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 18:33 |  
              0 8

              Myslím, že například V. Kadlec byl ten případ co popisujete. V 16 letech dostal smlouvu ve Spartě a už tam následně nebyla taková snaha se zlepšovat. Postupně ho zbrzdily i zdravotní potíže, ale už předtím stagnoival kvůli tomu, že si myslel, že už má "odpracováno" a nadále to půjde samo.

              • Re: B tým a mládež

                Radek097 (přítel SN)     před 8 dny 16.10.2020 00:15 |  
                2 0

                Ty smlouvy dostávají v celé Evropě nadějní hráči od 15 let. To není žádné české unikum.
                Problém tedy není ve smlouvách, ale ve finanční gramotnosti, která je v naší zemi velmi špatná, když to vezmeme s ohledem na Evropu. V tom je ten problém a ne, že dostávají pár tisíc měsíčně.
                Chyba je tedy ve školství, kde se na to moc nedbá, ale i nedostatečné snaze tu gramotnost zlepšit i u dospělých lidí, protože pak by nebyl v exekuci bezmála každý 10 Čech.

                • Re: B tým a mládež

                  Dr. Fe1     před 8 dny 16.10.2020 09:16 |  
                  0 8

                  Já taky neříkám, že je chyba ve smlouvách. Ale podle mě to není ani o finanční gramotnosti. To je prostě o tom, že mladej kluk, často ne moc chytrej, dostane slušný peníze a ne každej se s tím dokáže rozumně popasovat. Dost jich má tendenci skončit jako Lavi a začnou pařit a chovat se nezodpovědně (Fenin, Čermák apod.). Někteří na tom nejsou tak špatně jako Lavi, ale mentálně ustrnou na tom, že tohle jim už stačí, nemají vůli se zlepšovat a naopak začnou stagnovat a spíš se zhoršovat. to si myslím, že je i případ V.Kadlece. Takže je to o lidské povaze a o tom jestli ty problémové typy někdo dokáže uhlídat a usměrnit nebo ne.

                  • Re: B tým a mládež

                    Radek097 (přítel SN)     před 8 dny 16.10.2020 11:10 |  
                    3 0

                    Je to o finanční gramotnosti, sám to píšeš. Neznají hodnotu peněz a špatně s nimi nakládají. Když tomu rodiče nepomohou anebo ani klub se nesnaží hráče vzdělávat ve finanční gramotnosti, tak se o nadějném hráči bude maximálně mluvit, co by z něj bylo, kdyby...
                    Nevím, zda je ideální mít u hráčů smlouvu od 15 let, ale konkurence je velká a než si nechat utéct nadějného kluka do zahraničí anebo ke konkurenci, tak je lepší ho mít podchyceného smlouvou. Tudíž do toho ty kluby musí jít a alespoň ty nejnadějnější podepsat. Roční náklady na jednoho nadějného hráče se nebudou rovnat ani bonusu Trpišovského za 3 body z domácího zápasu, což mi nepřipadá jako špatná investice pro klub.
                    Například Markoviče jsme do Slavie získali ze Sigmy, kde neměl žádnou smlouvu... i přesto jsme jim jako gesto poslali tabulkové odstupné, i když jsme nemuseli.

                    • Re: B tým a mládež

                      Dr. Fe1     před 8 dny 16.10.2020 12:09 |  
                      0 8

                      Nechci se zbytečně dohadovat co je a co není finanční gramotnost. Já to beru tak, že gramotnost spočívá ve schopnosti si něco spočítat a uvědomit si to, kolik například přeplatím u půjčky. Zatímco tady je to spíš o tom, že to má dotyčný "na háku" tedy že je mu to defacto jedno kolik utrácí a podobně, čili to není primárně o gramotnosti, ale o přístupu. Takže nejde o (ne)schopnost si to spočítat, ale spíš o to že nic počítat ani nechce. Je mu to jedno. Ale to nemá cenu řešit - to není podstatou debaty.

        • Re: B tým a mládež

          Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 18:30 |  
          3 8

          Souhlas. Jinak Nedvěd je jistě správný příklad dříče, ale tady na SN se víc hodí jiný kdo se dřinou vypracoval - Cuf. Tam je vidět, jak se z odloženého, ne něják zvlášť talentovaného hráče lze dřinou a pílí vypracovat až do PL. Ale je k tomu potřeba velká mentální síla, dřina, píle , odříkání ... což je to co spoustě talentovaných naopak chybí.

      • Re: B tým a mládež

        Dr. Fe1     před 11 dny 13.10.2020 18:07 |  
        1 8

        Tak Milan Černý v mezích zdravotních možností alespoň krátkou kariéru měl. U V. Kadlece to bylo podobné. Tam to bylo taky o špatném zdraví. Ale principiálně máte pravdu, že těch co se neprosadí je bohužel hodně.

  2. Re: B tým a mládež

    lemonade     před 7 dny 17.10.2020 10:13 |  
    1 0

    Máte někdo info, jak teď trénuje béčko? Např. jestli je Sima s vidinou zápasu EL a izolace áčka už napevno s A-týmem? Díky

  3. Re: B tým a mládež

    Mikey     před 4 dny 19.10.2020 23:19 |  
    0 0

    Hele a sleduje někdo i náš dorost, jestli tam jsou nadějný hráči? U19 nebo U17? Někde jsem četl, že tyto ročníky, jsou první, které se dělali pod novým vedením, takže určitě kvalita by tam už být měla, ne? (Kromě Denise teda)

    • Re: B tým a mládež

      RiderJ     před 3 dny 21.10.2020 12:31 |  
      1 0

      Za béčko už začíná stabilně nastupovat Jurásek, talent má určitě i Višinský a výborně vypadá v U19 i stoper Samek (2004).

SN na Facebooku

Oficiální Facebook žen