Názory

Kam kráčíš, moje Slavie?

Nejdříve bych chtěl požádat všechny z vás, kteří neradi čtou kritiku na svůj klub a odsuzují všechny, kdo ji píšou, aby tenhle článek ani nečetli. Ztratíte tím pouze čas.

Chtěl bych se zamyslet nad "pár" problémy naší milované Slavie ze strany vnějšího fungování. Pokud loňská sezona byla po sportovní stránce považována za pohádkovou, tak z té stránky fungování klubu pro fanouška by se mohl hodnotit poněkud kritičtěji.

Co se nepovedlo:
Permanentní vstupenky:
Slavia se po dlouhé době opět dočkala titulu, a po ještě delší době vytouženého nádherného stadionu. Vyjádření pana Doležala o tom, kolik by chtěl prodat permanentek, se zdála reálná. Cena byla určená také poměrně dobře. Ale proč volný prodej začal až tak pozdě? Konstatování, že to nebylo technicky připravené, je jen výmluvou pro obhajobu něčí chyby. Nejjednodušším způsobem mohlo být opětovné spuštění prodeje voucherů. A na to stačí jeden člověk s počítačem a tiskárnou.
Tím, že se permanentky neprodávaly nejpozději den po oslavě titulu (už to že se neprodávaly na Oxfordu je velká chyba), Slavia přišla o velké množství lidí z řad těch, co na fotbal původně nechodili, ale začali by, když viděli slávistickou euforii, když zažili zisk titulu a otevření nového stadionu.

Na zápas s Jabloncem jsem přivedl 5 slávistů, kteří na fotbal většinou nechodí (a takových bylo na stadionu 16 tisíc). Všichni byli po oslavě neskutečně nadšení a zajímali se o permanentky. Na to jsem musel říkat bohužel, ještě se neprodávají. Otázka je, kolik z nich si tu permanentku koupí teď? Odpověď je jednoduchá, jeden nebo nikdo. Reakce mnoha lidí bude: "Pokud to je opravdový slávista, permanentku si koupí". Jenže takhle to fungovat nemůže, zde marketing selhal. Fanoušek, který na fotbal dlouhodobě nechodí, na něj nechodí z důvodu, že v jeho životě jsou jiné priority. Po nadšení z titulu by byl ochotný tyto priority změnit, jenže toto nadšení v něm nevydrželo dlouhé dny čekání a vrátil se zpět ke starému žebříčku hodnot, kde už Slavia není tak důležitá. Nelíbí se vám zneužívání nadšení lidí? Jenže o tom právě marketing je. Člověk co by už permanentku měl, by ji pravděpodobně nenechal ležet doma.
Dnes už fotbal není o tom, že kluby si budou úzkostlivě držet nás - věrné, kteří na fotbal stejně přijdeme. Je to o tom přitáhnout část masy. Přitáhnout slávisty a obecně fanoušky, kteří na fotbal nechodili, ale když už mají ten nový stadion, tak by se přišli podívat. Proč myslíte, že se staví tribuny pro rodiny s dětmi, proč se na stadionech dělají dětské koutky? Protože kluby se už nesnaží oslovit jen pravověrné, ale všechny. Prodávají produkt a snaží se ho prodat maximálnímu počtu lidí a této strategii je podřízeno zcela všechno. To je cesta k úspěchu, návštěvnost dělá zisky, v podmínkách cen na novém stadionu, milionové.


Ovšem takto se u nás, na Slavii, nepřemýšlí.

Vladimír Šmicer:
Ve Slavii už skoro rok hraje jedna z největších hrajících legend českého fotbalu. Jak marketing Slavie využil Šmícu k posílení image značky? Darmo mluvit...
Vzpomeňte si, jaký cirkus se odehrával kolem Karla Poborského ve Spartě. Ten cirkus přinesl peníze, zvýšené návštěvy.

Finanční politika:
Proč fanoušci, ti co mají permanentku, musí platit za přípravné zápasy? Takhle vypadá to pečování o fanouška? Asi se mi to zdá, ale působí to na mě tak, že vedení vidí fanoušky jen jako plné pytlíky s penězi. Přitom když by se trochu starali, přiteklo by jim peněz mnohem víc.
Cena vstupenek na otvírací zápas stadionu se dá pochopit, byla to přecijen událost.
Cena vstupenek na Jablonec se dá také pochopit, oslava titulu to vykompenzovala.
Ale cena za zápas s Iránem? Opravdu jsou takové ceny nutné? Kolik budou stát vstupenky na LM?
Nejde o těch pár desetikorun, nejsme klub sponzorující sociální menšiny, ale proč není vůbec žádná možnost slev? Výhody pro permanentkáře, členy fanklubu, nákupy skupinových vstupenek, rodinných vstupenek. Přitom to je jeden z nejzákladnějších triků marketingu, proboha to ví přece každý...

Webové stránky:
V roce 2004 Slavia představila nové oficiální webové stránky. V té době patřily k nejlepším v republice, jak obsahově tak vzhledem. Ale co se na tomto webu udělalo nového za ty čtyři roky? Pokud je porovnáme s webovými prezentacemi dalších klubů, už dávno nepatříme k nejlepším. Proč na stránkách není vidět nějaký vývoj? Přitom internet je už v současné době hlavní komunikační médium. Kde je například slibovaná internetová televize?

Další maličkosti:
- Síň Slávy? Proč se o ní opět nemluví?
- Proč slavisté při oslavě titulu měli jiné čepice a trička než které poté prodávali. Všiml jsem si, že hráči je neměli na věcech od umbra, kdežto prodejní zboží ve fanzone od umbra bylo.
- Proč jsou letecké zájezdy se Slavií věčně tak drahé?
- Slavnostní otevření stadionu (problém s bulletiny a mincemi)
- Zpackané soustředění v Itálii, padne za to nějaká hlava?
- Stadion v Edenu bez jediného náznaku že zde hraje Slavie.
- Zničený trávník po koncertu Metallicy. Jeďte se prosím podívat, jak to řeší v zahraničí. Dát pod pódium ocelové traverzy, které se zcela logicky pod obrovskou vahou zaryjí do trávy, asi není úplně nejlepší nápad...
- Křížení zápasu s Jabloncem a koncertu Iron Maiden. Chápu, že vedení chtělo mít na zápase velkej kotel fanoušků. Ale neuvědomili si asi, že když nemáme běžeckou dráhu, tak by podium muselo být na hřišti. Nebo je důvodem to, že na Slavii nemají na kalendář, kam by si zapsali alespoň ty nejdůležitější akce?

Co se povedlo:
- Otevření nového fanshopu na stadionu (sice měsíc po otevření stadionu, ale přecijen.)
- Velký počet výjezdů s fanklubem (na tom však má hlavní podíl Richi, který to dělá ve vlastním čase - neměli by to dělat profíci?)
- Velké zlepšení prezentace kotle (ačkoli jaký na tom má podíl sama Slavia?)
- Povedená posezonní autogramiáda (I když většina hráčů chtěla rychle utéct, protože museli celou dobu sedět na přímém sluníčku?)

Neberte to prosím jako stěžování si, toto je jen soupis problémů, které Slavia v současné době dle mě má. Mluví se o tom na každém fóru, a zdá se, že poslední komu to ještě nedošlo je naše marketingové oddělení. Je pro Slavii problém investovat 400 000 na rok, na jednu osobu co by se starala o styk s fanoušky? A na paní Tomasové a Ondrovi Zlámalovi nechat tu práci, kterou mají mít na starost, aby se jí mohli věnovat naplno a neřešili kdeco? Paní Tomasová svou práci v současné době evidentně nezvládá (nebo má ještě na starost jiné věci, o kterých nevíme) a je pak otázkou, zda jí od výše zmíněných zbytečností neulehčit, aby měla čistý stůl.

Otázka tedy zní, je při současné situaci šance tohle zlepšit? Nebo je potřeba někde něco změnit.

Tomáš Čáp,
Jeden z 3000 věrných fanoušků, ke kterým se Slavia chová, jak kdyby neexistovali.

Komentáře (96)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    jiri     před 16 lety 25.07.2008 11:28 |  
    0 0

    výborně Tome - teď ještě aby si tento názor přečetl někdo odpovědný...

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      amon     před 16 lety 25.07.2008 11:58 |  
      0 0

      krásný a výstižný, propásli jsme šanci, kterou už nedostanem. Hlavně se pořád říkalo, počkejte na Eden a pak opětný propadák. Už ted mělo být permic o pár tisíc více.:o(

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      socolik     před 16 lety 25.07.2008 20:33 |  
      0 0

      Ja bych clanek shrnul: nefunguje komunikace a marketing. To je bohuzel pravda.
      Co me v clanku zaujalo je veta: "Asi se mi to zdá, ale působí to na mě tak, že vedení vidí fanoušky jen jako plné pytlíky s penězi." Prave, ze nevidi!!! A to je ten problem.
      Pro me jako "podnikatele" je klient vzdy prave ten pytlik penez (ano podnikam pro zisk). Vzdy premyslim co bych mu jeste nabidnul. A nejlepe tak, aby mel z objednavky radost.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        socolik     před 16 lety 25.07.2008 23:01 |  
        0 0

        Jeste doplnim osobni nazor k permicim.
        Chci jako bonus akce s hraci atd. Nezajima me zda mam zdarma pratelaky atd. Kdyz nemam na pratelak tak proste nepujdu. A pockam na ligu. Tohle proste nechapu.
        Mam kamarada co je fanousek Realu. Rika, ze fans Realu zajima jedina vec: dostanu se na zapas?; budu mit dres noveho hrace?. Vse ostatni neresi. A tady chcete vse zadarmo a pak kecat co vse jste pro Slavii udelali. Kurva (pardon) zijeme pro slavny klub!

  2. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Luke7     před 16 lety 25.07.2008 11:41 |  
    0 0

    Bohužel sem nedočetl, ze začátku to vypadalo slušně, ale pokud si někdo myslí, že na vrácení prodeje voucherů stačí jeden člověk, tak to nemá cenu dále číst. To co se poslední dobou oběvuje na slavistickéch novinách je hrůza a děs, čtenáři a diskutující kolem se čpí síru, autoři čím dál častěji do článků tahají osobní věci a na kritiku reagují "kdybyste věděli co vím já".
    Tento web upadá, klesá na úroveň superslavie a možná ještě níž. Nevím jestli je to cílem, nebo ne, ale nesouhlasím s tím.
    Někteří diskutijící mi vzali chuť tu diskutovat a teď se další pokoušejí vzít mi chuť i číst. Co k tomu dodat, snad jen že chuť na fotbal a na slávii mi nevezmou, jen možná bude o jednoho čtenáře míň.

    PS: tento výlev není jen reakcí na článek, ten sem ani nedočetl, ale reakcí na současný stav tohoto webu a není mířen proti autorovi článku.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      mart     před 16 lety 25.07.2008 11:56 |  
      0 0

      Luke7, chapu Te, ....ale zkus to docist. Nic vic nic min. zdravi mart

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 12:34 |  
      0 0

      Naopak takovy clanek je velmi uzitecny, neni to zadny samoucelny "cpeni siry" (fuj, ty pouzivas skoro normalizacni slovnik - protisocialisticke zivly cpi siru:). Naopak autor vyslovuje litost nad tim, ze slavie nedela vice pro to, aby pritahla vice fanousku - cim vic fanousku, tim vetsi sila klubu, tim vic penez.. komu se nelibi, ze nekomu tohle lezi na srdci a napise o tom, toho nechapu..

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Veta (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 12:38 |  
      0 0

      Slaviatore, taky je tu sance dostat na budku.

  3. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    mart     před 16 lety 25.07.2008 11:53 |  
    0 0

    Hmmm, tak sem si rikal, ... a zase uz si nekdo prisel kopnout? Ale nemel jsem pravdu.
    Nejen, ze musim s Capinem souhlasit, dokonce si prisadim.
    Jedna se o paragraf Permice a paragraf Smica. Ono to ma jak ukazu na sobe dost souvislost.
    Po prestupu Smicy jsem zacal votravovat moje prazske zname, at mi co nejrychleji sezenou novy dres, ... pochopitelne s 11kou a Smicovo jmenem na zadech. Jenze ouha, byly v prodeji asi dvakrat, ...a na me se proste nedostalo. Mel sem vztek. Jenze kdyz sem pak priste prijel do Prahy, tak uz sem byl v myslenkach jinde, a dres, .... tady je to prekvapeni, ... sem proste nekoupil! Nakonec mam Smicovo original z L'poolu, zena by nadavala, ze to neni kam davat, a dalsich jeste 57 duvodu by se naslo. ..... ty ovsem nemusely byt, ...kdyby. No a tak nejak podobne to bude s Capinovo kamosema a pernamentkama. Ja uz svoje permice mam, a nemuzu se dockat (i kdyz nejmin pulku zapasu bude za me musit jit moje mama), jenze ja jsem totalni slavia-blazen(druhe kategorie, protoze uznavam, ze jsou i horsi :D), a takovi nejsou vsichni.zdravi mart

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Sokrates55 (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 12:28 |  
      0 0

      Dobrý den přeji a zdravím.
      Přečetl jsem si celý příspěvek a to opravdu pozorně. Popsal jste zde vše, pane Tomáši, co Vás trápí a nevidím jediný důvod se nějak nad Vaším článkem škaredit. S některými poznatky a postřehy hlavně v oblasti předprodeje a většího informačního servisu pro nás, pro fanoušky, tam jsou opravdu rezervy a někdy i nepříjemné. Otázku slev asi nevyřešíme nikdo z nás. Do vnitřního hospodaření a jeho chodu nevidíme a je jen právem majitele klubu. Je to asi spíš o finačních možnostech idividuelně každého z nás, kam až můžeme se svými financemi při provozování tak náročného "koně", jakým fandění Slávii bezesporu je. I služby pro nás přímo na stadionu se doufám zlepší, zatím je co dohánět. Z poznatků na jiných stadionech pokud vezmu jen v ČR , jsme však určitě v té lepší polovině a budem se zlepšovat. Já jsem na tom podobně jako mart, a svůj náramek s emblémem Slávie nosím celé jaro (tedy včetně těch hrozných zápasů, co jsme pohnojili). Protože už jsem zde byl označen za "slávistického důchodce" a kritizován za své "rybářské příspěvky" snad nejsem ten, který tu zavinil klesající úroveň SN. Pokud ano, moc mě to mrzí a omlouvám se. To jsem si nepřál. Sokrates55

      "Špatní lidé žijí, aby jedli a pili. Dobří lidé jedí a pijí, aby dobře žili.
      Sókratés

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        socolik     před 16 lety 25.07.2008 16:26 |  
        0 0

        Kazdy jednou budeme slavisticky duchodce (Tantalos a spol. jen za predpokladu, ze je ze Slavie neklepne). Ja osobne se na Vase prispevky vzdy tesim a proto vice zprav z rybolovu:-). Preji krasny den

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        Eluin (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 18:41 |  
        0 0

        Milý Sokrate, Vaše příspěvky kvalitu tohoto webu zvedají o několik tříd nahoru. Rozhodně si nemyslím, že by způsobily pád do hlubin superslavia.com.:)

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      taximan     před 16 lety 25.07.2008 12:29 |  
      0 0

      Zdravim Marte,
      to s tim Smicrem je jen jednim prikladem z mnoha - bohuzel. Nemuzu si pomoci, ale marketing, styk s verjnosti a vlastne i realizacni tym - to vse na me pusobi ve slavii hodne amatersky. Ale clovek se nejednou presvedci, ze ti lide maji Slavii ve svem srdcy a maji i sve kvality. Co tedy zpusobuje tu nekonecnou radu prehmatu?
      Capino pise castku 400000 za rok - ano to je plat na jednoho zacinajiciho a trochu kvalitniho cloveka(absolventa), pokud bychom chteli nejakou zaruku kvality, tak bychom se asi dostali spis na 600000 a vys (nezapominejme na vsechny ty dane a veci co se musi odvest statu, jen abychom se dostali na nejakou slusnejsi castku cisteho). Samozrejme by slo dost usetrit najmutim daneho cloveka jako zivnostnika. Nakonec stejne jako Capino verim, ze by jeden kvalitni clovek stacil na pozvednuti cele urovne marketingu. Zda se vam ta castka adekvatni? Ja myslim, ze by se Slavii rozhodne vratila.

      V cem ale vidim zasadni problem je struktura Slavie. Nevidim tak hluboko, presto me u spousty prehmatu napada, ze museli vzknout proceduralni chybou. Kazda firma musi mit jasne dany strom rizeni, pravomoci a povinosti. Ve slavii, jako by nektere veci nebyly v kompetenci nikoho a jine zase dela vic lidi a nemaji jasnou koncepci. V dusledky nejasnych kompetenci se i tezko hleda kdo za jakou chybu muze, tyto chyby nejsou trestany a jiste to nepomaha dobre atmosfere uvnitr. Dolezal i Rosen mi prijdou jako dobri manazeri - tak nevim, jestli je to jen muj pocit, nebo oni jsou k tomuto slepi.

      Pani, to sem se rozepsal :-) Koncim, Taxi

  4. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Orange_SKS     před 16 lety 25.07.2008 12:09 |  
    0 0

    Konečně pořádný článek, který (bohužel) reálně popisuje situaci. Klub na nás věrné fanoušky z kašle a my si jako stádo ovcí necháme srát na hlavu.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      mart     před 16 lety 25.07.2008 12:24 |  
      0 0

      Nezlobte se Orange. Musim (malinko) reagovat.
      dve veci, ... jen dve veci :).
      za prve, jestli "KLUB" kasle na verne, tak to sice neni hezke, ale neni to tragedie, ...protoze my se za Slavii potahnem tak jako tak.
      za druhe, a to hlavne. V posledni dobe neustale ctu "KLUB" kasle na fanousky, nebo (jeste casteji) "KLUB" kasle na odchovance.
      Jenze klub nemuze kaslat na nikoho. Jedna se o lidi ktere jsou za ten ktery usek zodpovedni. V tomto pripade marketing. Kdo je zodpovedny za marketing? Pani Tomasova, ... a ted pozor, KOMU je pani Tomasova zodpovedna? (Dementni [a socialisticky] vyraz vedeni neberu) Odpoved panu Rosenovi, nebo panu Dolezalovi.(i kdyby mela jineho primeho nedrizeneho, ultimativne je to jednomu z dvojice R+D) Tedy, panove Rosen a Dolezale, zaslouzite velkou pochvalu za hodne veci, ale Vam je vazne jedno, jak se resi (nebo spis) veci (hlavne) okolo stadionu?
      Vam je vazne jedno, ze Vas podnik ztraci (zbytecne) penize vlevo i vpravo? Nedalo by se s tim neco udelat? Treba tomu dat 10 minut..... asi by to stacilo.mart

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        AKI     před 16 lety 25.07.2008 14:27 |  
        0 0

        Zdravim Te Marte a vlastne i ostatni,

        dlouho jsem na clanky nereagoval,protoze to bylo zajimavy si cist ruzne nazory a tak, ale je fakt,ze tenhle clanek je neco "EXTRA"... Z tak 90% clanku bych si dovlolil souhlasit a Capino to popsal dle me objektivne a vecne. Ze tam jsou nejaky chyby - ty byly,jsou a budou.... Furt se tady opira ze se na "nas" kasle, vzpominam si na par zapasu na vetrny hurce(napr. Budejky na jare),kdyz nas tam bylo cca 2500 na bode mrazu,otazka je,proc tam ty lidi byli - prisli si pro nejaky slevy nebo tak?? Neprisli jsme tam kvul Slavii? Vim ze nas je kolem 4000 - 5000 co proste udelaj max. aby ten zapas videli na vlastni oci.... No nic,marketingovou strategii nezmenime,chovani k fanouskum asi taky ne , ale stejne tu slavistickou karku potahneme dal,nebo ne....?? P.S. porovnat to treba s Anglii,jak se tady kluby staraji o fanousky,to by bylo co Marte..... AKI

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          mart     před 16 lety 25.07.2008 14:51 |  
          0 0

          Ahoj AKI.
          Zajimavy napad (myslim porovnani, jak se "klub" , coz vlastne znamena marketing) chova k divakum.
          Nevim, nedovoluju si porovnat.
          Tak mozna par domenek na zacatek, a par faktu nakonec.
          Predne (a to jsou domnenky) se moc starat nemusi. Samozrejme je tu previs poptavky nad nabidkou. Staci si ohlidat aby mel klub kazdou sezonu trochu jiny domaci dres, uplne novy "hostujici", a po novu (mluvim za LFC, ostatni znam velmi malo) take uplne novy dres na CL. (mimochodem ten sedivej co ted maj "REDs", nevim jestli je to venkovni, nebo CL, je dost udesnej...), proda se toho haldy....jeste jedna uplne mala poznamka. Koleguv synek fandi Arsenalu (chapu ho :D), a tak si objednal Fabregasuv dres od oficialniho prodejce....., za 4 dny(!) mu prisel balicek z Malajsie. Samozrejme original! Samozrejme official merchadising!
          Dalsi (pozvolna sem presel k faktum:). Liverpool ma 33 tisic drzitelu permic. Rocni stoji v soucasne dobe 650 liber, duchodci a studenti 450. Nova koupit nejde, pouze pro majitele predchazejiciho rocniku. Pokud se zmeni jmeno, je treba zaplatit "manipulacni" poplatek (99liber!). Pokud chcete koupit na cernem trhu... pripravte si priblizne 2 az 3 tisice liber. Obcas se da sehnat listek pouze na jednu sezonu (bez moznosti obnoveni) ale i ten pak stoji skoro 2000, protoze jsou to vetsinou dost slusna mista. V poradniku na permanentky je dalsich 35 tisic lidi, ... a to jen proto, ze poradnik je uzavren. To se to pak dela marketing :).
          Smerem dolu(k fandum) je to opravdu asi pomerne jednoduche(domnenka, ale zda se mi logicka :). Fandove nemaji soudnost ani soucit. Jejich klub je nejlepsi a basta. Koupej uplne vsechno.
          Jak se dela marketing nahoru, to vubec netusim. Snad jen prijem od televize(Momentalne SKY a SENTANA) je pomerne jednoduchy, protoze to vyjednava marketingova skupina fotbalove asociace ( neni to nepodobne nasemu STESu, akorat jde o tisic krat vetsi penize :D).
          Cili, jak sem predeslal, moc toho nevim, zivim se necim uplne jinym, ale o tu trosku co znam, se rad podelim.mart

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            AKI     před 16 lety 25.07.2008 17:48 |  
            0 0

            Jo jo,situaci na ostrovech znam. Na novy dresy od REDs kouknu,taky je mam rad!! Vim jak to tady chodi a je skoda,ze alespon "mensi" cast neprejde k nam do Slavie a to by se pak deli veci.... Pro me je dost problem sehnat si ted listek na Crystal Palace - Watford a to je kamos ve fanclubu a ma permici...:-) Jsem zvedav,jak se to u nas pohne od tyhle sezony,novy stadion,snad konecne poradny navstevy,novy dresy(Ondra Zlamal rikal ze jsou hezky) a nejaky novy veci ve fanshopu.... P.S. asi tak pred cca tydnem a neco byl u nas Peter Crouch po podpisu smlouvy s Pompeys.... to jsem cumel.... NO skoda ho....

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Orlik66     před 16 lety 25.07.2008 15:11 |  
      0 0

      Doplnil bych k výše uvedenému kritickému sumáři ještě své oblíbené téma: mizérii Fanshopu, jehož ceny jsou úděsné, nabídka neduživá a webovka otřesná. Už jsem o tom porůznu psal, i když ad hoc a ne všechno, co mě napadá.

  5. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Romino     před 16 lety 25.07.2008 12:17 |  
    0 0

    Myslím, že toto je dobrý článek, napsaný s dobrým úmyslem a to zlepšit současný stav, ohledně nového Edenu jsem se jako fanoušek hodně z daleka těšil, že si lístek zakoupím přímo z internetu, jak bylo zpočátku avizováno, ale zatím to vypadá, že i tato vymoženost bude v tichosti vypuštěna, pravdou je ne příliš agresivní marketing, zde máme velké nedostatky. Nemyslím si, že takovéto články snižují úroveň tohoto webu.

  6. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Zelik     před 16 lety 25.07.2008 12:24 |  
    0 0

    Parádní článek, je pravda, že na hodně diskuzích se na tyto témata diskutuje, ale nikde se to neřeší...tkaže se pod tohle podepisuju taky..

  7. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    kytt (host)     před 16 lety 25.07.2008 12:26 |  
    0 0

    Naprosto souhlasím se všemi body kromě Vládi Šmicera. Ono se špatně využívá potenciálu hráče, který je neustále zraněný...Na takového hráče lidi nepřijdou...ale mohl prodávat permanentky třeba jako teď Řepka s Blažkem:))

  8. Přežili jsme horší

    tantalos     před 16 lety 25.07.2008 12:29 |  
    0 0

    Co napsal Capino se dát podepsat, možná s výhradami v tom či onom bodu, ale vcelku má pravdu.
    Slavia je vedena amatérsky. Je vedena levně, bez odborníků. Je vedena lidmi, kteří si nemůžou být stoprocentně jisti, jestli dostanou zaplaceno. Z toho důvodu se propáslo hodně šancí. Slavia je opravdu vedena "na koleně". A je vidět, že sbírá korunku ke korunce, že na tom finančně není dobře.
    Není to tak dávno, co mě Sokrates 55 kritizoval, že za všechny nedostatky ve Slavii obviňuji pouze trenéra. Samozřejmě, leccos Doležal nezvládl. Ale přesto bych ho podpořil, byť si nejsem vůbec jist, zda měl dobrou volbu při volbě sportovního managementu týmu.
    Ono holt nejsou jenom lidi a šéfové stoprocentně dobří a stoprocentně špatní.
    Pan Doležal má evidentně profesionální úchylku - bojí se říkat pravdu na plná ústa, je to právník a ne tribun lidu.
    Přesto všechno se mi zdá, že dělá svou práci relativně slušně. Že od dob Epiho je on - a pan Rosen - ve vedení z manažerského hlediska nejlepší. Ale holt dělá to pořád na koleně.
    .

    • Re: Přežili jsme horší

      mart     před 16 lety 25.07.2008 12:45 |  
      0 0

      jj, souhlas. Ale po panu Epsteinovi tu byl jeste jeden dost silny tym. Schvalne, jaky? Spravne sedej v Boleslavi.
      Jinak Sokrates Vas Tantale neobvinoval, ze vidite za vsim zlem pouze trenera. Sokrates Vas prosil, aby ste se vyvaroval permanentniho linku "jakehokoliv", byt i potencialniho, a nebo (ano, reknu to na "plnou" hubu) i neexistujiciho problemu s panem K.Jarolimem. V tom je trochu rozdil. Jiste mi rozumite :). zdravi mart

  9. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Prahabrno     před 16 lety 25.07.2008 12:31 |  
    0 0

    Ano, tento clanek je jen ajen pozitivni! Ve smyslu, ze zaslepene neobvinuje, ale shrnuje fakta. Okej asi sem blazen, ale podarilo se mi do permic ukecat asi 5 novych lidi, ale zarizoval jsem to od a do z-vysledek tu je. Ale kolik takovych blaznu tu je...? Kdyz uz sem se prohrabal tunou telefonatu a pokopavani kamosu, aby se ty permice mohly realizovat, tak si opravdu myslim, ze na pratelsky zapasy se s permicema mohlo fakt pocitat... No jinak bych ale rekl, ze to neni, ze by se na fanousky zapominalo-ono se spis podle me na nas nenajde cas ...= souhlas s capinem o rozsireni admin. sekce SKS.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      dalislavista     před 16 lety 25.07.2008 21:39 |  
      0 0

      To, že se zruší možnost permanentkářům jít bez placení na přátelák- to není o čase, ale o tom, že se to chtělo zrušit. Kdybych neměl čas, tak nechám vše při starém. To je vědomé rozhodnutí vedení, možná už jim to i došlo, ovšem jestli se to ještě změní nevím. Ale nelíbí se mi, jak se chovají k těm, co chodili na Strahov za mrazu a bylo jich tam třeba 2.000. Ti by snad nemuseli platit za přátelák s 2.ligovým Hradcem...
      To, že jim vedení místo aspoň symbolického ocenění ještě šáhlo na dosavadní výhody, svědčí něco o vztahu Slavie k těmto fandům.

  10. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    brekekeSKS     před 16 lety 25.07.2008 12:33 |  
    0 0

    Vynikajici clanek, plna podpora pro capina. Trocha profesionality ale mozna i "selskeho rozumu" pri reseni marketingovych otazek by rozhodne neskodila.

  11. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    urs (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 12:48 |  
    0 0

    Krásnej článek! autorovi děkuji, je hezké vědět, že část z nás jen nebreptá ale i tvoří, a ot k věci! :-)))

  12. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    bojler     před 16 lety 25.07.2008 13:08 |  
    0 0

    Bohuzel uz i Ondra Zlamal rezignoval na ferovou komunikaci a v pripade stiznosti se zacne ohanet stadionem a sezonou snu. V tom vyctu chybi deka ve Fanzone za 1000Kc, manipulacni poplatek (!) za permanentku, zoufaly system predprodeje a rezervacni system. A jeste jedna perlicka. Myslite si, ze se na fotbal pije pivo? Omyl! Tri ctvrtiny divaku na fotbale pivo nepiji. Dokonce celych 71,7% pije limonadu a nebo colu. Nahoda? Nebo podvod, protoze v Edenu "se pije Pepsi"?

  13. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    KING25     před 16 lety 25.07.2008 13:15 |  
    0 0

    Co je napsané v článku by se dalo určitě zlepšit ve většine případů, ale musíme si zase říct, že Slavie od nástupu nového vedení udělala několik velkých kroků dopředu a to vedení si zaslouží velký obdiv. Většina těchto problemů je způsobena tím, že se spěchalo, aby se co nejdřív hrálo v Edenu. Jen mě taky zaráží co autor píše, že se teda v sezone povedlo. Vlastne se povedlo to, na co sáhli fanoušci a vedení v tom nemělo prsty. Teda tak, aby se neřeklo, tak tam aspon do těch pozitiv napíšeme otevření fanshopu a ještě to rozdělíme na dva plusové body s autogramiádou hráčů. Chyby se najdou vždy, ale úspěchy se ocenit nedokážou. Vlastně ano. Ty svoje.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      brekekeSKS     před 16 lety 25.07.2008 13:25 |  
      0 0

      Kingu asi je trochu mimo rozsah tvyho logickyho mysleni fakt, ze system prodeje permanentek a dalsi veci, ktere se v clanku kritizuji nijak bezprostredne nesouvisi se snahou "hrat v edenu co nejdriv", jak tady avizujes. Tohle jsou veci ktery se planujou (nebo aspon maj planovat) natolik s predstihem, aby to necim podobnym nebylo mozno ohrozit. To ze ani tohle nezvladnou neni zrovna dobra vizitka. Pokud je tvuj seznam povedenych/nepovedenych veci jiny, tak utri slinu a sepis ho.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        KING25     před 16 lety 25.07.2008 14:09 |  
        0 0

        Kdyby se tak lehko co se naplánuje provedlo, to by byla idelka.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          brekekeSKS     před 16 lety 25.07.2008 14:45 |  
          0 0

          Na co asi chtel autor clanku upozornit, je spis to "planovani" a vubec prapodivna prace marketingu. Jestli chces vsechno podobnym zpusobem omlouvat, tak je mi te lito.

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            KING25     před 16 lety 25.07.2008 15:03 |  
            0 0

            Nic neomlouvám, ale podle toho článku a hlavně podle toho nadpisu to vypadá, jako by se to ve Slavii jen a jen zhoršovalo. Neomlouvám tady marketing a sám jsem napsal, že by se většina věcí dala určitě zlepšit, ale na druhou stranu zase pořád vidím, že nové vedení šlape a určitě se toho zlepšení dočkáme. Jen prostě člověk nemůže chtít všechno hned.

            • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

              brekekeSKS     před 16 lety 25.07.2008 15:13 |  
              0 0

              Jak stoji v uvodu, autor se zabyval "fungovanim klubu pro fanouska", tak neplet dohromady nekolik rozdilnych veci. To, jestli vedeni opravdu slape si netroufam hodnotit. Neodpustim si ale poznamku, ze v marketingovem se zrejme slape velmi obstojne, kdyz jsou tam i pres do oci bijici "neproduktivitu" stale stejni lide.

              • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                KING25     před 16 lety 25.07.2008 15:50 |  
                0 0

                Ale i na tom marketingu se dají najít pozitiva. Ono chodit první sezonu na nový stadion na ligu za 80 korun na zápas taky není k zahození, pokud máš permici. Výjezd zadarmo do Olomouce a do Boleslavi například.

                • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                  dalislavista     před 16 lety 25.07.2008 22:45 |  
                  0 0

                  To toho není moc, viď?
                  Jestli bereš cenu zápasu rozpočítané permice za klad marketingu, tak to muselo zabrat času a sil, stanovit jí...
                  Tolik času, že nezbylo na kampaň získat nové fanoušky. Marketing je nejbolavější místo Slavie, nedělá nic viditelného. Paní Tomasová ho rozhodně nepozvedla, i když něco dozajista pozvednout dokáže...
                  Ale to bohužel fanoušky neosloví.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Jachym     před 16 lety 25.07.2008 14:24 |  
      0 0

      Už jsem si myslel, že tady budu s druhým přispěvatelem (Lukem) černými ovcemi. Rozhodně nepatřím k těm, co vidí vše růžovými brýlemi. Ale co bychom před třemi lety dali za to, abychom nyní řešili problémy typu "na stadionu není logo Slavie" nebo "není možné sehnat dres Vládi Šmicera" nebo "mistrovské čepice jsou jiné než měli hráči" atd. atd. I mě některé věci v poslední době naštvaly (např. manipulační poplatek, který činil sice "blbých" 30 Kč, ale měl být normálně započten v ceně permanentky nebo mizerný systém vydávání mincí na otevření stadionu), ale jsem realista. Ne všechno se vždy povede. Tím nenabádám k rezignaci na leckdy oprávněné požadavky, ale k jisté shovívavosti při nápravě.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        jane (admin)     před 16 lety 25.07.2008 17:05 |  
        0 0

        Jasny, co bysme za to tenkrat dali... Ale s jidlem roste chut a jestli vedeni chce ze Slavie vybudovat skutecne evropsky klub, musi na clankem zminene nedostatky reagovat a neustrnout na urovni pred peti lety. Tezko rict, do jake miry muze ovlivnit predprodej permic a do jake miry to ma v rezii Eside, ale proste se jasne ukazuje, ze jsme v Edenu jen podnajemnikem. Dalsi vazby mezi Slavii a Eside se zpretrhaly po odchodu A. Klimenta a J. Jakubce.

        Ja treba minuly tyden byla menit vouchery za permice. Vedle me byl pan, ktery si chtel koupit tri permice na nejdrazsi mista, tj. za 10 tisic. Chtel ty mista pochopitelne videt, coz se da ocekavat, kdyz za ne dal deset litru. Jedina moznost byla koukat dirou v severovychodnim rohu. Myslim, ze kazdy, kdo na stadionu nebyl (a i ti, co tam byli), by rad mista videl. Stacilo by jen odemknout branu v tom rohu a podivat se aspon na tribunu, ukazat na druhou stranu, tamhle sou mista, nic vam nebrani ve vyhledu a cau.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          mart     před 16 lety 25.07.2008 17:50 |  
          0 0

          no tak tady se da jen souhlasit. Jen ohledne pana Jakubce, ... byla to opravdu ztrata?

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            jane (admin)     před 16 lety 25.07.2008 18:53 |  
            0 0

            Tak to ja opravdu nedokazu posoudit.

  14. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    pumapeta     před 16 lety 25.07.2008 13:28 |  
    0 0

    Palec nahoru. podepiduju

  15. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    quelhar (admin)     před 16 lety 25.07.2008 13:30 |  
    0 0

    Ano, s vetsinou clanku souhlasim, tyto problemy existuji. Mozna je az prilis kriticky - hlavne sekce "co se povedlo".
    Presto mam pocit, ze vetsina diskutujicich si vedeni fotbaloveho klubu predstavuje az prilis naivne a predstava, ze nikdo ve vedeni si tyto problemy neuvedomuje, mi prijde proste zcestna.
    Bude jeste nekolik mesicu nebo let trvat, nez se ze zadluzene Slavie stane Slavia, ve ktere bude vse slapat tak, jak ma. A ja si myslim, ze jsme na dobre ceste, aby se tak stalo. Protoze, at chceme nebo ne, toto je podminene hlavne sportovnimi uspechy - protoze jen ty prinesou do klubu penize, ktere pak budou moci byt investovany na reseni techto problemu.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 13:55 |  
      0 0

      Mimochodem na ofic. webu je hned clanek o permanentkach a slevach.. samozrejme to moc nevypovida o nejake koncepcni cinnosti, ale mam pocit, ze Ondrej Zlamal se snazi a dela co muze. Otazka je, zda zrovna tohle je jeho prace.. Myslim, ze je treba ocenit, ze existuje nejaka zpetna vazba, reakce na fanousky, at uz je to sledovani diskusi ze strany Zlamala, nebo reakce pana Prokese, rozhovor se Sramkem tady.. Asi bychom si predstavovali, ze by to v klubu naseho srdce melo bezet lepe, koncepcneji, atd, ale oproti minulym rokum je to urcite posun k lepsimu

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        bongor     před 16 lety 25.07.2008 14:07 |  
        0 0

        Taky jsem si myslel,že si bude vylévat pocity nějaký expert,co na Slavii nevidí nic dobrého,i kdyby snad vyhrála ligu mistrů.Tady ovšem čtu věci,se kterými musím na 90% souhlasit.Zkráceně řečeno:Velmi slabý,nebo skoro žádný marketing.Málo úcty ke skutečným a zarytým fandům,hlavně permanentkářům/já permici nemám/.A dál to nebudu rozepisovat Capino má bohužel pravdu.Vedení-dělej s tím něco.
        a ještě něco Sokratovi:Přece si nebudeme lámat hlavu s kritikou
        našich rybářských úletů.Koho to nezajímá,ten to nečte.A místa je tu skutečně dost.Jestli kazíme úroveň-co jiného nám zbývá,když nejsme takoví odborníci?

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        mart     před 16 lety 25.07.2008 14:24 |  
        0 0

        :D, no potes Panbuh. Jesti je nase marketingova koncepce, ze si Ondra Zlamal preste, co je na SN, pak koukne na efotbal, aby se dovedel, jak to delaj v Ostrave, a pak se NECO stane, .... tak se myslim nemusime niceho obavat :D.mart

  16. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Glazzy     před 16 lety 25.07.2008 14:10 |  
    0 0

    Rád bych jen upozornil na to že z lidí o kterých mluvíte by stejně to nadšení vyprchalo a místo toho aby se na jejich sedadla mohli usadit jiní lidé by tito seděli doma s permanentkou někde v šuplíku a vyhrabali by jí pouze tak na dva na tři důležité zápasy v sezóně.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Capino (admin)     před 16 lety 25.07.2008 14:19 |  
      0 0

      Dobrý den,
      Myšlenka dobrá, však jsem jí i zmínil v článku. Ale rovnou jsem k ní i připsal odpověď. Pokud by tito lidé měli permanentku doma (Za ne zrovna směšný peníze). Nevěřím tomu, že by ji nechali v šuplíku. Když by jednou nešli, dali by ji nějakému známému. Takže jejich místo by stejně bylo obsazeno.
      Dále, vaše teorie by platila pouze v případě, že by se o permanentky a lístky rvalo desetitisíce lidí. To se zatím neděje.
      A pořád je pro Slavii výhodnější mít volné sedadlo obsazené permanentkou, než volné sedadlo bez prodaného lístku na zápas.
      Tomáš Čáp

  17. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    kalvera     před 16 lety 25.07.2008 14:17 |  
    0 0

    neni to sice k tématu článku ale Vukovič přestoupil do Jablonce

  18. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Strasak_1892     před 16 lety 25.07.2008 14:23 |  
    0 0

    Výborně napsáno...
    Autora neznám, ale nedávno jsem napsal článek, který jsem rozeslal jen pár zainteresovaným a nakonec po určité domluvě nezveřejnil, každopádně jsou tam místa, kde se článek naprosto shoduje... :o)
    Nejspíš je to tím, že ty problém vidíme stejně a já se pod článek naprosto podepisuji.

  19. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Radous     před 16 lety 25.07.2008 14:37 |  
    0 1

    Tak na slávistických webech je sice "ticho po pěšině", ale oficiální webové stránky FK Jablonce už uvádí, že na přestup přišel slávistický útočník Vukovič.
    Tak teď už jenom zbývá prodat Necida, Litteri zatím u nás ještě není a do ligy nastoupíme se samými "prcky" (jinak nic proti Toleskimu, Šenkeříkovi a Ivanovi). Jenom doufám, že Necid neskončí zase na hostování v Jablonci, to už bychom vážně neustále posilovali Liberec (Dočkal, Gecov, Dejmkové) a Jablonec (Eliáš, Valenta, Vukovič) svými odchovanci a pak se divíme, že proti nám hrajou tak dobře.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        quelhar (admin)     před 16 lety 25.07.2008 14:52 |  
        0 0

        Opravdu si myslis, ze Vukovic, ktery pusobil v juniorce Slavie, je lepsim fotbalistou nez stejne stary Ital, ktery pusobil v juniorce Interu Milan?

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          Viking     před 16 lety 25.07.2008 15:02 |  
          0 0

          Ital je možná lepší ale Vukovič hlavně nedostal se ani ukázat.

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 15:05 |  
            0 0

            To asi nidko nevi, jestli je lepsi nez vukovic, kdyz sam trener videl jen nejake DVD

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          Radous     před 16 lety 25.07.2008 15:09 |  
          0 1

          A o tom to právě je, že Vukovič nedostal ani jednu šanci hrát za A tým a v loňské sezóně se přitom velkou měrou podílel na záchraně B týmu v ČFL.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 15:01 |  
        0 0

        Kazdopadne Vukovic minuly rok v rozhovorech rikal, jak moc se chce prosadit ve slavii. Byl to hrac slavie, mohl dostat sanci a jednou ho mohla slavie zhodnotit. Misto toho (udajne) prichazi neznamy hra z devedecka, jehoz zajem hrat za slavii je stejne sporny jako u vetsiny prichazejicich cizincu, navic jen na hostovani, takze slavie bude muset za nej zaplatit, pokud ho bude chtit na prestup. Pokud nekdo neslysi na stesky na vztah hrace ke klubu a na hodnotu vztahu odchovancu ke klubu, kteri jej reprezentuji po celou karieru, muze to brat ciste ekonomicky - a tam je to jasna ztrata - jedinou vyjimkou muze byt velky rozdil v kvalite hracu.. existuje jen mala nadeje, ze klub na tomto muze vydelat - pak by ale bylo odpovedne, aby toho Itala nekdo dele sledoval a byl si jeho angazovanim jisty. Mozna skutecne vydelava nekdo jiny... prosim nerikam kdo, protoze to nevim.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          Radous     před 16 lety 25.07.2008 15:43 |  
          0 1

          Tak s tím, co jsi napsal nemám nejmenší problém, v podstatě ve všem máš pravdu. Já si také myslím, že ten Ital je velká neznámá, jestli vůbec přijde. Ve čtvrtek měl přijet do Prahy podepsat smlouvu a je pátek a zatím "ticho po pěšině". Vukovič každopádně měl dostat šanci v A týmu, alespoň v přpravných zápasech, když nic jiného... Teď už jenom zbývá doufat, že do Jablonce neodejde i Necid, samozřejmě myslím tím hostování, ale snad ani to ne. Osobně si myslím, že Necid by měl být v případě velkého, silového útočníka volba č. 1 u KJ a to i v případě, že ten Litteri přijde.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 15:09 |  
      0 0

      Je to opravdu pravda, že tu opět slzíme (a dáváme zapravdu pověsti o ubrečené Slávii) nad odchodem hráče z béčka, které jen taktak nespadlo z ČFL a góly nedávalo. Já Vukoviče hrát neviděl, ale opravdu je hráč, který se neprosadí v ČFL, tak velkou ztrátou pro Slávii. A opravdu jsme Eliášem a Valentou tolik posílili o záchranu bojující Jablonec a Dejmky zrovna tak o záchranu bojující Liberec? On klub jako Slávi každý rok vyprodukuje hráče z béčka a z dorostů, ale v áčku může dohromady být kolem 25 hráčů, tak holt někdo z mladých odchází, to je opravdu tak intelektuálně náročné pochopit. Nebo je to dokolečka obehrávaná písnička na téma "kdo chce psa bít, hůl si najde"...?????

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        Nax     před 16 lety 25.07.2008 15:15 |  
        0 0

        Konecne trochu rozumny nazor. Kdyby vsichni tito mei dostat sanci tak Slavie kope 3. ligu misto becka. Nechapu ten plac, mozna nam jeden dva talenti utecou, ale to je snad normalni.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        tantalos     před 16 lety 25.07.2008 15:34 |  
        0 0

        Tohle může napsat skutečně jen někdo, kdo Vukoviče nejen neviděl, ale o Slavii se ani nezajímá, Vukovič se totiž p r o s a d i l v ČFL úplně výjimečně.
        Vynikal a dělal důležité body. Proto ho chce Pelta. Pelta je intelligentní a schopný šíbr, ví, co dělá.
        A ve Slavii evidentně našel lidi, kteří radši slouží Peltovi než Slavii.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 15:41 |  
          0 0

          Ja si tez myslim, ze klubu se nevyplaci ignorance vlastnich hracu.. ano, kdyby se ukazalo, ze Vukovic na to nema a nemuze se ve slavii prosadit, tak prosim.. nic takoveho jsem ale nezaznamenal ani to, ze by dostal sanci..

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            quelhar (admin)     před 16 lety 25.07.2008 15:52 |  
            0 0

            Rozhodne si nemyslim, ze Slavia vlastni hrace ignoruje - sportovni usek ma zrejme jine nazory na jednotlive hrace nez mistni diskutujici. Do A tymu se z becka posunuli Kindel a Hosek. S Kovarikem se do budoucna taky pocita, proto nepripadla v uvahu opce pri hostovani v Budejovicich. A s nekterymi hraci se proste do budoucna nepocita - a tim hracem je zrejme treba Vukovic. Jane tu rano psala, ze mu koncila smlouva, otazka je, jestli mu Slavia nejakou nabizela a on odmitl, nebo ani nenabizela. Kazdopadne je to podobna situaci jako pri odchodu Dejmku loni. Ani jeden z nich se zatim vyrazne neprosadil a u jejich odchodu nelze mluvit o jakekoli ztrate.
            A nakonec Vukovic vs. Litteri - Nevidim trenerovi do hlavy, ale souhlasim s tim, ze zvlaste co se tyce utocniku, tak by i hraci z lavicky meli mit takovou kvalitu, aby naskocili a byli schopni rozhodnout zapas. A mam duvod predpokladat, ze takovou kvalitu prinese s vetsi pravdepodobnosti Litteri nez Vukovic.

            A posledni poznamka - vcera a dnes rano tu voki i tantalos vyjadrovali nazory, ze Necid nejspis odejde. Dnesni Sport pritom cituje Dolezala - Necid se ihned zapoji do pripravy tymu a spekulace ohledne jeho odchodu a ceny nema smysl komentovat.

            • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

              martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 16:06 |  
              0 0

              Ja nemam vubec zadny duvod predopkladat, ze Litteri by byl vetsim prinosem. Ale to je jedno, ani jednoho hrace neznam, nejsem ten, kdo by byl povolan k hodnoceni.. spis jde o princip..kazdpoadne o Vukovicovi se nemluvilo jako o prumernem hraci becka kterej na a tym nema, ale jako o velmi talentovanem utocnikovi.. esli se pamatuju. Ale co vim presne, Tantalos ani Voki nepsali, ze Necid odejde. Vyjadrovali obavu, zda se s nim ve slavii pocita.. protoze az do dnesniho dne se ve slavii nikdo nevyjadril, zda Necida v tymu chteji nebo ne. Misto toho tu cele leto byla shanka po utocnicich.

            • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

              Radous     před 16 lety 25.07.2008 16:06 |  
              0 1

              Jenomže Litteri měl včera přijet do Prahy podepsat smlouvu, dnes je pátek a žádné info o podpisu smlouvy tu není. Ale Vukovič už přitom přestoupil do Jablonce. A s Necidem nikdo z nás neví, jak to dopadne, tak teď nemá cenu o něm spekulovat, může nakonec zůstat, ale může i odejít. Spíše jde o to, aby nám nakonec ten jeden útočník, třeba právě Vukovič, nescházel (to v případě, že Litteri nakonec nepřijde). Navíc ten Ital bude velká neznámá, nemusí se aklimatizovat na zdejší podmínky, ligu, spoluhráče, nemusí mít chuť za Slavii vůbec hrát, jakoby ji měl vlastní odchovanec, no uvidíme...

              • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                quelhar (admin)     před 16 lety 25.07.2008 16:17 |  
                0 0

                Tohle je reakce i na martyniho vyse.
                Zaprve nesouhlasim, ze by Ital nemel chut za Slavii hrat. Byl by sam proti sobe. Za rok se muze do Interu vracet s tim, ze v ceske lize a/nebo v poharech nastrilel treba 7 branek. A nebo se muze vracet s tim, ze se neprosadil a trener ho nenasazoval, protoze nemel zajem za Slavii hrat. Co myslis, ze je pro samotneho hrace lepsi? Jestli to je profesional, tak vzdy odevzda na hristi vsechno, stejne jako kazdy jiny hrac naseho kadru. Ano, muze mit pomalejsi aklimatizaci - tezko nekdo ceka, ze bude naskokovat hned do zakladni sestavy. Ale dokazu si predstavit, ze ho trener nasadi v 60. minute v Liberci jako prekvapeni pro soupere (na rozdil od ostatnich nasich utocniku tohoto hrace souper opravdu znat nebude).

                A k nazorum vokiho a tantala - z clanku o zapasu s Hracem, vcerejsi noc a dnesni rano.
                voki: Osobně si myslím, že Necid odejde. Co si myslíš Ty?
                tantalos: Necid? Nevím, Vše ale ukazuje, že odejde. Nevím, jaká je suma, za kterou ho musí Slavia uvolnit. Předpokládám, že 30 M. Ty by měl nabídnout každej druhej včetně Sparty.

                Ano, vyjadrovali obavu, ze Necid odejde - stejne jako mnoho dalsich diskutujicich vidi jakesi prapodivne naznaky, ktere na to ukazuji. Ja naopak vidim vyjadreni Dolezala, ze se Necid pripojil k tymu.

                • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                  tantalos     před 16 lety 25.07.2008 17:13 |  
                  0 0

                  Ano, domnívám se, že Necid odejde. Týmy jako Ajax za něho slušně zaplatí. Předvedl se, ví se o něm za hranicemi, a kdyby Slavia uměla obchodovat, asi by za něj dostala do týdne lépe zaplaceno než Teplice za Fenina.
                  Necid se ukázal jako nejzajímavější hráč celého ME U-19, zajímavější než stejně staří Italové, Němci a Angličani.
                  Pelta to tušil už v zimě.
                  Já osobně mu přeju hodně štěstí ať už ve Slavii, nebo ve slušném týmu v cizině.
                  Velmi se mi líbí už proto, že je tak trochu libovej frajer. Čímž sere netalentované dříče a hlupáky. Ale on má instinkt, umí makat a dává góly s radostí, dává si záležet, aby si soupeře vychutnal.
                  Vukovič je hráč, který byl schopen ho nahradit. Bude-li zdravý, udrží se v ligovém týmu pod dobrým trenérem jako Komňackým v ligovém mužstvu a odhaduji, že nastříli v GL víc gólů než Toleski a Ivana dohromady.

                  • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                    Nax     před 16 lety 25.07.2008 17:48 |  
                    0 0

                    Ajax bych Necidovi pral, vyborna volba po mladeho hrace.

                    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                      zz     před 16 lety 25.07.2008 18:15 |  
                      0 0

                      Nejen Ajax, ale i holandská liga, kde se hraje na tři útočníky a padá hodně gólů. Není takticky a defenzivně svázaná jako naše liga. Ideální pro výkonnostní růst mladého hráče. Stačí se podívat, kolik mladých holandských hráčů se prosazuje v nejlepších klubech. Holandský systém práce s mládeží, včetně přechodu mladých hráčů mezi muže, je někde jinde než náš systém. Tady bychom se měli inspirovat, přitom Holandsko má podobnou základnu jako my, ale dosahuje mnohem lepších výsledků. Stačí se podívat, kolik mladých hráčů se prosazuje v nejlepších týmech. To samé platí o trenérech Holandska.

            • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

              zz     před 16 lety 25.07.2008 17:00 |  
              0 0

              Zdravím Quelhare,
              nedokážu předem hodnotit, zda bude italský útočník přínosem. Fakt, že hrál za juniorku Interu nic neznamená. Hable hraje za juniorku Fiorentíny a patřil k nejhorším na ME do 19 let. S hodnocením bych počkal. Musím ho vidět live, ne na DVD. Pokud by byl opravdu dobrým útočníkem, měl by patrně nabídky z jiných klubů série A i B nebo ze zahraničních lig jako je norská, holandská, belgická liga, kde může dostat mnohem lepší podmínky. Ale neviděl jsem ho, nechám se překvapit. Spíše bych preferoval rychlostní typ útočníka jako je Vlček. Ten nám chybí.

              Jistě si v zimě pamatuješ, jak jsem kritizoval naši přestupovou politiku-nákupy Abraháma, Jarolíma, Černého jsem chtěl maximálně za 5 mega, stejně tak jsem nesouhlasil s příchodem Střihavky a obchodem s Libercem. Zpětně i Ty mi musíš dát za pravdu, že jsem se nemýlil. To samé bylo u Hadzibuliče a Adiloviče. Ani oni nás nakonec neposílí. Proto jsem u každého přestupu opatrný, dívám se na to jako na investici Slávie. Nerad bych utopil další peníze. Proto s hodnocením italského útočníka počkám. Navíc, i kdyby zazářil, tak tam patrně nebude na přání hráče opce na přestup. Což by byl problém.

              Pokud jde o Vukoviče, končila mu smlouva, navrhoval bych podepsat s ním novou smlouvu a poslat ho na hostování do ligového klubu, pokud by byl zájem nebo ho prodat třeba do Jablonce a mít předkupní právo jako u Dejmků. Pokud bychom ho nevyužili, tak mít ve smlouvě procenta z dalšího prodeje. Takto dostaneme nějakých 1.5 mega, pokud by měl Vukovič nový kontrakt, cena by byla mnohem vyšší-kolem 4 mega. Pro Jablonec je to výhodný obchod. Pokud jde o Radka Dejmka, v Liberci jsou s ním spokojeni, hraje pravidelně v přípravě, odehrál celý zápas proti Hamburgu v nejsilnější sestavě, a obstál ve stoperské dvojici s Košťálem. Při častých zranění Holeňáka je pravděpodobné, že bude hrát často. Takže je dobře, že máme předkupní právo. Jeho bratr Robin se neprosazuje, a tam nelze počítat s využitím předkupního práva. Vidím jeho uplatnění v druhé lize.

              Pokud jde o ostatní odchovance, není reálné využít všechny hráče. To by bylo na úkor kvality týmu, stálo by to hodně peněz. Slávia nemůže mít pod smlouvou 120 hráčů. Proto mi nevadí odchod Vrzala, Eliáše a dalších. Nemá smyl, aby hráli za B tým, zabírali by místo dalším mladým hráčům, což by nás poškozovalo. I pro Gecova je lepší, že nemusí chodit po hostováních. Přes Tavarese by se neprosadil. Ale vadí mi, že místo Necida hrají průměrní hráči jako Střihavka, Gebre, který je průměrný na všech postech dostal přednost před technickým Váchou a Dočkalem. Je třeba vyjádřit důvěru našim nejlepším odchovancům a počítat s nimi. Není možné, aby hráči jako Jarolím, Abrahám měli třikrát větší plat než Necid. V Necidovi má klub uložené peníze, v Abrahámovi je utopil. Jsem zvědavý, jestli klub nabídne Necidovi novou, výrazně vylepšenou smlouvu jako to udělal Hrdlička s Feninem po návratu z MS do 20 let v Kanadě. Jde o vyjádření důvěry klubu vůči jeho nejlepším odchovancům.

              Pokud jde o Nečase, ten by měl potenciál hrát ve Slávii, ale neuměl si to srovnat v hlavě, a proto ho není škoda. V Bolce pod Hapalem půjde nahoru, jako na jaře pod Bittenglem. je to hodně šikovný hráč. Šmíd by u nás nehrál, Eliáš taky ne, Valenta je technický hráč, ale vybral si Jablonec podle rady Vandase, a moc mu to nepomohlo. To samé Toma, Vošahlík a všichni vidíme, kde dnes jsou.

              • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                quelhar (admin)     před 16 lety 25.07.2008 17:27 |  
                0 0

                Taky zdravim, voki.
                Co se tyce italskeho utocnika, taky nevim jiste, ze bude prinosem. Ale dle meho nazoru je pravdepodobneji kvalitnejsim hracem nez je v soucasnosti Vukovic. Ale uvidime, nelze cekat, ze se zacne prosazovat hned, spis bych cekal jeho postupne zarazovani do tymu, sbirani startu po minutach a na konci podzimu uz muze byt cas jak na vyrazny zasah do zapasu a take na hodnoceni.
                Prestupova politika - ano, Abraham byl jednoznacne krokem vedle, to ted vidi vsichni. Co se tyce Jarolima a Cerneho, tam bych opravdu pockal. Sam se tesim na nedeli, kdy se konecne dostanu do Prahy na zapas s Iranem a uvidim oba v akci. Mam totiz pocit, ze spousta kritickych komentaru na jejich osoby je opeprena osobni averzi vuci nim. Myslim, ze na hostovani Litteriho neutopime zadne velke penize. Ziskavame na rok mladeho hrace, ktery se muze prosadit a taky nemusi - ale take za nej neplatime zadne velke penize.
                Se zbytkem souhlasim, vcetne toho, ze bychom meli s Necidem uzavrit novou smlouvu jako vyjadreni duvery v jeho budoucnost ve Slavii a zaroven gesto ven, ze jeho prodej neni zatim na poradu dne.

                • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                  zz     před 16 lety 25.07.2008 17:48 |  
                  0 0

                  Quelhare,
                  Jardu Černého mám lidsky rád. Je to hodný a slušný Moravák. Jestli víš, kdo poslal první esemesku Neckovi po dvou gólech do sítě Anglie? Ano, byl to Jarda Černý. Bohužel jeho přestupová cena byla na jeho věk vysoká, navíc přes Šventa se neprosadí a příští rok zvýší konkurenci Kovařík, který má proti němu výhodu ve věku, a v tom, že umí skvěle zahrávat standartek. Je stejně na tom dobře technicky jako Jarda. Deficit Jardy je v rychlosti a v tom, že zpomaluje hru. Do našeho herního systému založeného na rychlých krajích se nehodí. Proto neočekávám, že letos bude jeho přínos pro tým výraznější. Švento ho do sestavy nepustí.

                  Pokud jde o Marka Jarolíma, zápas s Hradcem opět ukázal, že na postu středního záložníka jsou lepší hráči jako Balaid, Volešák, a pokud se vrátí, tak Šmicer. Jeho deficitem je rychlost, nedostatek důrazu a agresivity v osobních soubojích, špatná hra dozadu. Technicky je na tom dobře, ale standartky zahrává mizerně. Nehledej za odmítavým stanoviskem k Černému a Jarolímovi nějakou osobní averzi. Jde pouze o hodnocení přínosu a typologické vhodnosti uvedených hráčů pro náš tým. My potřebujeme hráče, kteří přinesou do týmu kvalitu na postech, kde nám chybí. A peníze, které jsme investovali do nákupu těchto hráčů, už nedostaneme. To je realita.

                  Musím se ale Karla Jarolíma zastat. Hodila se veškerá odpovědnost za nepovedené přestupy na něj. I Petr Doležal se vyjádřil, že Karel Jarolím přiznal chybu za angažování Abraháma. Myslím, že měl říci, že to byla naše chyba. On měl poslední slovo při nákupu tohoto hráče. Mohl ho zatrhnout jako nákup Kušníra. Není možné se distancovat od společné odpovědnosti a hodit vše na trenéra Jarolíma. To se mi na generálním řediteli nelíbí. Trochu mi to připomíná chování fanoušků, když se daří, tak volají, vyhráli jsme. Když se nedaří, tak volají, oni prohráli. Přitom Petr Doležal na setkání v Hraďíštku si pochvaloval nákup Abraháma. Prý jsme tento typ hráče potřebovali. Proto nechápu, proč se teď od jeho nákupu distancuje.

                  • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                    Radous     před 16 lety 25.07.2008 21:14 |  
                    0 0

                    To je přesně ono, co si myslím také. To jest, že peníze vynaložené v zimní přestávce na nákupy Abraháma, Černého a Jarolíma se nám už nikdy nevrátějí. A to je trpká realita...

                    Podle Vašich informací P. Doležal zatrhnul ve finální fázi nákup Kušníra z Viktorky?

                    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

                      socolik     před 16 lety 25.07.2008 22:43 |  
                      0 0

                      Neexistuje tym jen s dobrymi nakupy. Podle me ztrata je v ramci rozpoctu zanedbatelna. Abraham -10mega (neprijemne, ale jsme Slavie a ta to ustoji; Cerny - neco odkope, casem prodej za treba 1/3 nakupu, Jarolim - pripadna ztrata opet minimalni. Celkove zanedbatelne. Staci jeden ziskovy nakup/prodej a neni co resit. Pruser bude az si toto nebudeme moci dovolit.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          Radous     před 16 lety 25.07.2008 15:58 |  
          0 1

          To je ten problém, že většina lidí, co říkají, že na to neměl, ho neviděli hrát. Vukovič se velkou měrou podílel na tom, že naše juniorka zachránila ČFL a mohl dostat šanci se ukázat alespoň v přípravných zápasech za A tým (alespoň v těch, co se hráli v ČR).

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        venousek     před 16 lety 25.07.2008 15:50 |  
        0 0

        Máte to zapotřebí ? Proč si vymýšlíte ? Vukovič se v čfl jednoznačně prosadil. Hrál pouze na jaře, v době kdy juniorka hrála celkem dobře a vylepšovala pozici z podzimu. Stal se jejím nejlepším střelcem i přesto že hrál pouze půl sezony. Měl například lepší bilanci minuty/goly něž hvězdná posila Blažek. Netvrdím že by se v ačku prosadil ale neni jediný důvod si tu vymýšlet.

  20. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    martin08     před 16 lety 25.07.2008 14:52 |  
    0 0

    Bohuzel nemam talent na to abych sepsal podobny clanek, ale pridavam se k lidem ktery maji tento nazor.. Neschopnost v nekterejch vecech je fakt dost smutna.

  21. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Viking     před 16 lety 25.07.2008 15:23 |  
    0 0

    Ještě k tomu Vukovičovi - když pominu právě tyto aktuální přesuny - hostování Itala a přestupu Milana, vidím v těchto transakcích problém ani ne tak momentální (uznávám, že Italova kvalita bude přeci jenom vyššíú, ale jako spíše do budoucna. Nemyslím si, že je úplně šťastné, abychom se v takhle nízkém věku našich odchovanců zbavovali. Začínáme dělat přesně tu činnost, kterou jsme tolik kritizovali u Sparty a hodně dlouho se jí vysmívali, tj. prodat nadějného juniora a za několik let ho draze kupovat nazpátek. Neznám podmínky zrovna této transakce ale těžko lze očekávat, že to byl obchod, který nějakým astronomickým způsobem zalátá náš rozpočet. Proto bych u těchto mladých hráčůpreferoval cestu, kdy se do nějakého průměrného ligového mužstva půjčí třeba na dva roky. Hráč se postupně aklimatizuje, zvykne si na nové prostředí a může kvalitativně růst. Tímto podle mě i odpadnou věčné dohady o tom, zda do smlouvy dávat opci - vůbec se nedivím našim protistranám, že si chtějí půjčeného hráče pojistit opcí aby nefungovali pouze jako průtokový ohřívač (viz např. Kladno).

  22. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Nax     před 16 lety 25.07.2008 15:33 |  
    0 0

    Dam maly komentar k clanku a ke komentarum pod nim.
    Permanentni vstupenky - souhlasim ze je to problem, ale protoze se v praci potykam s podobnymi problemy, tak podle me nic zavazneho, pristi jaro uz to bude OK. Tyhle veci spojene s pocitaci takto proste i pri nejlepsi vuli funguji, nebo spis nefunguji. Nebyl cas to vse otestovat a dotahnout do konce.
    Financni politika - muj nazor je mit ceny co nejvyssi co to pujde a platit i za to kdyz se chces podivat i na trenink, Slavie neni zadny smejd, aby na nej byly slevy nebo dokonce zadarmo. Chces ji videt tak plat.
    Webove stranky - souhlas, ty je treba rozvijet a dat jim trochu stavu, tam umrel pes. Chce to nejake redaktory co umi psat.
    Dalsi drobne nedostatky - skoro vse se vztahuje k rychlemu dokonceni stadionu, takze viz muj komentar k permanentnim vstupenkam.
    Co se povedlo?
    Sakra, prece stadion, to vam nestaci? Jeste pred rokem jsem myslel, ze budu chodit navzdy na Strahov, a ted mame stadion v Edenu? V kolika lidech tohle Slavia a ostatni zvladli? Klobouk dolu a moje podekovani.
    Ozdraveni financi a stridma rozpoctova politika, velmi snadno slo utratit penize za drahe ale prumerne hrace nasi ligy, ale Rosen a Dolezal to neudelali a drzi rozpocet na uzde.
    Prodej prebytku hracu v B-muzstvu, rada z nich nema sanci u nas si kopnout a zbytecne by se brzdili v Becku, za ne prislo peknych par penez, i kdyz dle me takovou hodnotu casto nemeli.
    Naopak dle me se nevede externi komunikace klubu, tady souhlasim, ze radu uspechu neumime dobre prodat.

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      zz     před 16 lety 25.07.2008 16:13 |  
      0 0

      Zdravím kolego,
      v podstatě souhlasím až na jednu věc. Bohužel jsme nakoupili drahé, ale průměrné hráče jako Abrahám, Marek Jarolím, Jarda Černý, něco nás stálo hostování Kubáska a Střihavky. Dohromady jsme v této přestupové politice utopili přes 30 mega. V zimě jsme na to upozorňovali s jedním kolegou ze sportovního úseku. Místo nákupu těchto průměrných hráčů jsme navrhovali investovat do nákupu mladých hráčů za tabulkovné, kteří by doplnili naše mládežnické týmy jako to udělala Sparta. Proto má takovou kvalitu v dorostu, včetně cizinců, a jako třešničku na dortu získala Václava Kadlece za výhodných podmínek. To by byla dobrá investice. Utopené peníze za Abraháma, Marka Jarolíma a obávám se i za Jardu Černého nám nikdo nevrátí. A obávám se, že budeme muset platit Abraháma, i když za nás nebude hrát. nikdo ho nechce v zahraničí a doma ho zase nechtějí kvůli vysoké smlouvě, kterou u nás podepsal. Problémy s permanentkami jsou marginální, toto je esenciální problém. Peníze za prodej Vlčka a Gecova se měly investovat jinak. Místo nakupování drahých, ale průměrných hráčů, kteří nepřinesli kvalitu do týmu, jsme měli investovat do kvality typu Rajnocha a do mládeže.

      Pokud jde o Vukoviče, končila mu smlouva. |Souhlasím, že není možné využít všechny odchovance. Není možné mít pod smlouvou přes 100 hráčů. Je třeba se pohybovat v určitých ekonomických číslech. Je dobře, že je zájem o naše odchovance, svědčí to, že pořád patříme na špici v práci s mládeží. U Vukoviče bych navrhoval uzavření nové smlouvy a poslání na hostování do ligového týmu, pokud by byl o něj zájem. Nebo přestup s předkupním právem pro Slávii, pokud by jej chtěla využít. Pokud ne, tak procenta z dalšího prodeje. Hrát za juniorku pro něj nemá smysl, zabíral by místo jiným mladým hráčům jako Klavík, Gulajev, Hošek. Šanci můžou dostat další mladíci z dorostu jako Balcar, Vyhnal. Protože trenér Jarolím o hráče nestál, zvolila se druhá varianta s přestupem. Nevím,jestli je tam předkupní právo. Je otázka, zda vzhledem k tomu, že mu končila smlouva, dostaneme slušné odstupné. Obávám se, že to bude kolem 1.5 miliónu. V Případě nové smlouvy jsme mohli dostat aspoň dvojnásobek, spíše trojnásobek této částky. Pro hráče je to pozitivní v tom, že nebude muset lítat po hostovačkách, když o něj nestojí trenér Jarolím. Má klid ohledně další kariéry a já mu přeji úspěch. je právem trenéra vybrat si hráče, ale minimálně měl Vukovič dostat šanci zapojit se do přípravy. To samé trenér slíbil Kovaříkovi, a nic z toho nebylo. A o Dočkalovi nemá smysl psát. Tam i trenér uznal, že to byla chyba.

      Pokud jde o italského útočníka, tento typ hráče nepotřebujeme. Máme Necida a Toleskiho. potřebujeme rychlostní typ útočníka jako byl Vlček nebo je Kerič. Takový útočník ale nepřijde. To, že hrál za juniorku Interu, nic neznamená. Hable hraje za juniorku Fiorentíny a na šampionátu patřil k nejhorším. Navíc na něj nemáme opci, takže když neuspěje, tak se vrátí do Milána, když uspěje, tak přestoupí jinam. Ale kdyby byl dobrým útočníkem, tak by ho angažoval nějaký jiný italský klub třeba ze série B nebo nějaký nizozemský klub. Hodnotit hráče pouze na základě DVD, je trochu riskantní. Takto se nezachová žádný kvalitní skaut. Ale počkám si, až tohoto hráče uvidím v akci. pak ho budu hodnotit.

      To, že si vedení moc neváží svých nejlepších talentů, o tom svědčí i skutečnost, že Necid má výrazně horší smlouvu než Abrahám a Marek Jarolím. Přitom Necida zná fotbalová Evropa, Slávie v něm má dobře uložené peníze, Abraháma a Marka Jarolíma nezná venku nikdo. Navíc je Necid reklamní tváří Adidasu. To má také vypovídací hodnotu.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        venousek     před 16 lety 25.07.2008 16:19 |  
        0 0

        Nechci ti to do toho rejpat, ale ten Ital je údajně celkem rychlý.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 16:27 |  
          0 0

          kdo to vlastne rikal? Ja taky spis slysel o jeho charakteristice spis typu Necid ci Toleski

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            venousek     před 16 lety 25.07.2008 16:39 |  
            0 0

            Na oficiálních stránkách v diskusi kdosi naznačoval, že mezi jeho přednosti patří rychlost.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        Radous     před 16 lety 25.07.2008 16:48 |  
        0 1

        Ano máte pravdu v tom, že peníze za drahé, ale lehce nadprůměrné hráče, se mohly vynaložit na nákup jednoho vynikajícího hráče, kterým v mých očích třeba je Rajnoch. Nebo se mohly později využít při uplatnění opce na Dana Pudila a nebo se mohly vynaložit na zkvalitnění týmů v dorosteneckých kategoriích. Ale podle stávající přestupové politiky vyznává naše vedení zjevně úplně jinou "filozofii". Je pravda, že na Abrahámovi "tratíme" kabát i kalhoty, Černý s M. Jarolímem také žádní "zázrakové" dosud nejsou, "měřeno" penězmi, které jsme vynaložily na jejich získání a kvalitou, kterou na jaře oba předváděli a i teď v přípravných zápasech to nebylo o moc lepší.

        • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

          Nax     před 16 lety 25.07.2008 17:53 |  
          0 0

          Kluci, drahyma hracema jsem myslel ze nejdeme do blaznivych nakupu kolem a pres dvacet mega. penize na to byly a nastesti jsme nenakupovali. Abraham naprosty souhlas, ted vim, ze to byl spatny krok, kdyz prisel, veril jsem, ze se chytne. Ja sam jsem jednou takouvou druhou sanci dostal a udelal jsem vsechno proto abych ji vyuzil. Cerny, Jarolim, myslim, ze zrovna tyhle jsme koupili docela levne. Byla na oficialnich strankach historie ze jsou to drahe prestupy, ale ja si myslim, ze to je jen dezinformace.

          • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

            zz     před 16 lety 25.07.2008 18:05 |  
            0 0

            Jarolím přišel za 7-8 mega, Černý 10-12 mega. Je otázka, zda je to levný nákup. Navíc se neprosadili, Černý je pomalý, zpomaluje hru, standartky zahrává průměrně, technicky je na tom dobře. Švento je jasně lepší na postu levého záložníka. Jarolím je pomalý, neustojí jediný osobní souboj, každý ho přetlačí, je málo agresivní, špatně brání jako Černý, nedoráží hráče. Je na tom dobře technicky jako Černý, standartky zahrává mizerně, většina jeho střel končí nad bránou. Je otázka, zda koupit pět průměrných hráčů za 25 mega, kteří nepřinesou do hry týmu kvalitu nebo jednoho kvalitního, který přinese kvalitu na post, kde nás tlačí bota.

            • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

              Radous     před 16 lety 25.07.2008 21:09 |  
              0 0

              Černý - tak 10-12 miliónů za hráče jeho kvalit a v jeho věku je docela dost, u M. Jarolíma ta cena je asi adekvátní.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        Nax     před 16 lety 25.07.2008 18:01 |  
        0 0

        Abych nevypadal jako ten kdo broji proti mladikum, to ani v nejmensim, naopak, muj pohled obchodnika: nejenze muzou za nas hrat ale jsou velmi dobry obchodni artikl:-) ale podivejme se na to systemove. Mladici od mrnousu az po Becko, potrebuji kvalitni treninkove plochy, kvalitni trenery a ostani lidi co se o n staraji, potrebujeme vyhledavani. Ano, do tohoto investovat, protoze nic z toho nemame. privest odborniky ze zahranici, protoze dle meho nazoru, zde nejsou kvalitni treneri mladeze. Tak a pokud na necem zacneme pracovat ted tak se projevi pozitivne az za par let, na tom bych krome jinych veci zacal pracovat ja, uvidime co se uskutecni.

        A jeste jednu poznamku, neni krasne co je tu lidi, kteri maji radi Slavii a nejen ze ji fandi ale taky premysli, jak ji zlepsit.

      • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

        bongor     před 16 lety 25.07.2008 19:57 |  
        0 0

        Myslím,že by vedení mělo vytáhnout ze šuplíku podstatně lepší smouvu pro Necku,než má nyní.Je to nejlepší střelec ME devatenáctek.
        Třeba trenér Dovalil ho pasoval na nejlepšího hráče mužstva,se skoro stopro jistotou,že během několika málo let bude v repre.To je třeba
        okamžitě zaakceptovat a později využít.

  23. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Dobi     před 16 lety 25.07.2008 15:41 |  
    0 0

    Dlouho jsem sem pořádně nepřispíval - jednak ty letní okurky a jejich sezóna a jednak i věci okolo Fanklubu, kde jsem se dost angažoval. Jsem rád, že moje (stejně jako Sokratovo) názory jsou přes věk snad brány a s řadou věcí musím souhlasit. Ale začnu tím fanklubem. Středeční VH by měla být vyvrcholením úsilí všech lidí a lidiček, hlavně slávistů nejsrdcovatějších o nápravu všeho, co se nezdařilo. Ona ta našťastná VH byla vlastně jen špičkou ledovce, která tak trochu souvisela i s článkem. Nechci osočovat, ale OP vznikl před 44 roky zdola jako hnutí zachraňující Slavii a zachránil ji a žije nejen ze vzpomínek, ale i současností (např.Setkání odboček, časopis formou kroniky atd..). Fanklub vznikl shora jako přání a.s. a to možná bylo příčinou určité averze ze strany ortodoxních OP-áků. Teďka se ale obnovuje Fanklub zcela ZDOLA a jsou za tím hodiny a hodiny obětavé práce pár lidiček, ať už z OP nebo samotného FK, kde všichni pochopili, že slávisti se nemusejí hádat, ale spolupracovat a mít se rádi! Takže dvě resumé: Prosím všechny, kteří 30.7. přijdou na VH FK, aby tam přišli pozitivně naladěni a a priori nebourali vše, co bylo pracně, ale slávisticky připraveno. Prospěch by z toho měli mít všichni, ale hlavně Slavia jako taková. A druhé resumé? Pokud se bude vše dařit ve fanouškovském(ých) hnutí(ch), tak jsme pak silná platforma, která jednoznačně obhájí většinu názorů zde prezentovaných. My potřebujeme Slavii (komu bychom pak, proboha, fandili?), ale musíme zdůrazňovat, že Slavia potřebuje nás! Nás, slávisty! Naše názory (k souhlasu i k polemice!). Potřebuje kotel a hlavně jeho vůdce. Potřebuje odbočky, které ideálně propagují Slavii v Čechách, na Moravě, ve Slezsku, v pohraničí i zahraničí! Potřebuje obyčejné lidičky, kteří vědí, kam se obrátit, s kým se spojit, kde se informovat, kde si zajistit vhodný slávistický suvenýr... Mám třeba doma ještě dvě prastaré slávistické kravaty. Při dotazu jsem se dověděl, že by to dnes nikdo nekupoval. Jsem naivní nebo jsem obětí nezájmu? Nevím, ptám se! Jsou pak uváděny drobnosti, které mám v rámci svého povolání i profesně kontrolovat. A tím je třeba i v EU deklarovaná tzv.KONEČNÁ CENA. To jsou ty různé palivové příplatky, tzv. couvert v hospodách, ale i DODATEČNÝCH 30 Kč za permanentku. Jde vzhledem k ceně o pakatel. Ale vidíte, kolik zlé krve to nadělalo? Proč nešlo zohlednit i ty přáteláčky? Zase mi nejde o tu cenu, ekonomicky nestrádám. Ale jde o to stát frontu a dohadovat se s pomalým pokladním, který se mě navíc pokoušel ošidit o 500 Kč při Hradci (na 2000 mi vrátil jen 1400, naštěstí svou chybu uznal...). To jsou určitě maličkosti. Ale maličkosti zneužitelné každým, kdo chce jen trochu Slavii uškodit. Takže asi takhle! Dobi

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      Stroninhu     před 16 lety 25.07.2008 17:32 |  
      0 0

      V podstatě s něčím souhlasím a s něčím ne. Ale to je jedno. V článku je napsána jedna věc, nad kterou se chci zamyslet, a to je předávání permanentek na středečním zápase s HK. Kdo stál ve frontě se mnou, musí uznat, že to byl děs. Za pokladnou seděla slečna, která používala kalkulačku i na 2+2 a s PC si taky moc nerozuměla. Pernamentku vydávala 7-12 minut jednu byl to opravdu děs. Přijel sem v 16:30 a málem jsem nestihl začátek v 17:30. Tedy do těch věcí, bych ještě zakomponoval špatně udělané pokladny. Je jich málo a kdo byl na Hradci, nebo na Jablonci musí uznat, že to byl opravdu děs 6 pokladen na 21 000 míst? To snad nemyslíte vážně, já doufám, že se to dobudoucna zlepší a pokladen se postaví více.

      Stroninhu

    • Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

      bongor     před 16 lety 25.07.2008 19:52 |  
      0 0

      To je dobrej článek Dobi.Chtěl jsem to napsat podobně,ale dík,Tys mi ušetřil práci.V podstatě si každý musí uvědomit,že jeho ambice musí jít stranou,když jde o Slavii.Proto mám radost ze všech složek slávistického "hnutí",ať se jmenuje OP,FK,nebo ultras.všichni pracujeme pro stejnou věc,i my nijak neorganizovaní.A tak by to mělo být.

  24. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Huzgi (přítel SN)     před 16 lety 25.07.2008 19:13 |  
    0 0

    Překvapivě se mi v poslední době stává, že s panem "zz" souhlasím aspoň z 50 %, často i z více, a to se mi dříve nestávalo. Jeho ostny vůči KJ se trochu otupily a částečně mu dává šanci pro další rok. Zásadně bych mu vytknul několik chybek:
    a) Podle zásady nevěř nikomu přes třicet jednoznačně preferuje fotbalisty pod 20. Každý nad tento věk je v jeho komentářícj drahý průměr nebo podprůměr. Z mého pohledu fozbalista dozrává mezi 25 a 30. Jako příklad uvedu Standu Vlčka, byl sice v repre21, ale pak jako průměrný nebo lehce nadprůměrný hráč proplul několika kluby a zmizel v Rusku. Odtud šel jako nepotřebný hráč do Slávie za doby Csaplára a jeho počátky u nás nebyly nic moc. Až za éry KJ dostal jednoznačně propůjčený post útočníka a dostal se do repre a na stará kolena i do slušné ciziny. Kdo si vzpomene na zápasy s Tottenhamem, tak byl Jarda Černý jediný (aspoň doma, tam už hrálo slušně více kluků), kdo byl schopný anglickému týmu konkurovat. Vůbec výkony všech mlaďochů v LM ukázaly, že hráči nestačí talent, ale potřebuje i obrousit ostruhy v důležitých zápasech.
    b) I když sám občas vzývá KJ, aby přiznával chyby, sám svá seknutí vedle nijak nekomentuje. Při zápasech repre19 schvaloval či hanil Dovalilovu sestavu, jako kdyby on sám vedl všechny tréninky a všechno věděl lépe než sám trenér. Xkrát prosazoval Hableho do základu, aby následně hned v několika komentářích toho samého hráče označil za nejhoršího ze všech.

    Toto nemyslím nijak ve zlém pane zz, vaše příspěvky čtu celkem rád, a to i když nesouhlasím, ale když už tu diskutujeme, tak si těchto pár výtek neodpustím.

  25. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    Max1     před 16 lety 25.07.2008 20:43 |  
    0 0

    musim naprosto souhlasit.....marketingové oddělení funguje naprosto na hovno (pardon za ten výraz, ale jinak to říct nelze), opravdu se divím majitelům rosenovi a doležalovi (jestli tedy opravdu majiteli jsou), že ve vedení trpí, tak neschopného člověka jako je paní tomasová. To, že má více než přátelský vztah z jedním člověkem z vrcholného managementu víme, ale i přesto se tomu divím. To s tím šmicrem také nerozumím....jeho jmeno mohlo dělat výborný prodej, ale to asi chápou jen na spartě....dnes jsem byl v nike stor na václaváku a už je tam reklama na dresy rudejch a tvář bergra.

  26. Re: Kam kráčíš, moje Slavie?

    honza304     před 16 lety 26.07.2008 21:57 |  
    0 0

    Tak pod toto se klidně podepíšu, dalo by se tam i něco připsat, ale to podstané tam je. Taky mám delší dobu velmi rozporuplné pocity (kulantně řečeno).