Ženský fotbal

Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

Slávistky se dnes vrátily z Kodaně, kde včera díky postupu do osmifinále Ligy mistrů slaví historický úspěch. V pondělí od 13:30 se losuje další kolo a do Edenu tak přijede zvučný soupeř. Nejvíce si holky přejí Barcelonu.

Zápas byl dramatický, velice rychle jsme prohrávali. "Nebylo to moc příjemné, navíc se hra moc po gólu nezlepšila, valil se na nás jeden útok za druhým, nedokázaly jsme si pořádně přihrát a podržet míč, takže hrozilo že dostaneme další branky," svěřila se Pavla Benýrová.

Druhý poločas Brondby již nic nemělo, co se stalo v kabině? "Řekly jsme si, že jestli chceme postoupit, musíme ještě víc bojovat, jezdit jak se říká po zadku, vydat se ze všech sil. Myslím, že se nám to povedlo. I trenér měl ráznější domluvu. Začaly jsme více dostupovat, ztížily jsme jim rozehrávku, postupem času byly nervózní a začaly více nakopávat míče, což pro nás bylo jednodušší na bránění," prozradila zástupkyně kapitánky.

Radost z postupu byla veliká. "Pocity jsou krásné, kdyby nám někdo po losu řekl, že postoupíme, nikdo by to nečekal. Jsme hrozně rádi, že se to povedlo, hlavně doma jsme to rozhodly po vysoké výhře," řekla Benýrová. "Domácí zápas rozhodl, bylo to přesvědčivé vítězství, navíc jsme mohly více skórovat. A i když jsme u nich dostaly branku hned v úvodu, tak jsme to dokázaly udržet," uvedla kapitánka Blanka Pěničková. "Je to pro mě největší úspěch v kariéře, uvidíme po losu, třeba to nebude naše konečná," dodala.

Slávistky by si přály v osmifinále hratelného soupeře. "Asi bych ráda Barcelonu jako loni, co máme za informace, tak trochu oslabily, tři nejlepší hráčky odešly do jiných týmů. A byl by to asi jeden z hratelnějších soupeřů z osudí," řekla Benýrová. Stejně mluví i Pěničková. "Osmifinále bude hodně těžké, ale možná bych si přála znova Barcelonu jako odvetu za loňský rok."

Děvčata věří, že do Edenu přijde hodně diváků, možná i více jak před rokem a vytvoří skvělou atmosféru. "Bude záležet na losu, ale doufám že diváci nás do Edenu přijdu podpořit a budou opět dvanáctým hráčem," uzavřela Pěničková.

Osmifinále se losuje 19.10. od 13:30. Slavia nebude nasazená, z toho důvodu jím bude zvučný soupeř a první zápas 11. či 12.11. se odehraje v Edenu. Odveta je o týden později.

Potenciální soupeři a jejich koeficient:
Lyon (Francie) - 115.080
Wolfsburg (Německo) - 97.680
Frankfurt (Německo) - 72.680
Rosengard (Švédsko) - 69.295
Paříž PSG (Francie) - 59.080
Fortuna Hjørring (Dánsko) - 50.870
Zvezda 2005 (Rusko) - 37.520
Barcelona (Španělsko) - 36.530

Slavia má koeficient 13.560, v osmifinále jsou už pouze dva "horší" týmy s koeficientem (Atlético Madrid - 13.530, LSK Kvinner - 12.075). Poražené Brondby mělo koeficient 52.870.<

Komentáře (14)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

    MDCCCXCII (přítel SN)     před 9 lety 15.10.2015 21:21 |  
    0 0

    Omlouvam se za OT opět u holek, kterým moc gratuluji a půjdu na další zápas a pokud vyfasujou příhodného soupeře, třeba i vyjedu ven, protože mi už ty poháry chybí. Ale ten OT, ví někdo znalý historie, jestli je Slavia nejstarší slovanský klub resp. klub v dnešních slovanských zemích?

    • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

      Eluin (přítel SN)     před 9 lety 15.10.2015 22:13 |  
      0 0

      Nejstarší je Loučeň, ne?:).

      Holkám bych také pak Barcu, něco mi říká, že by to teď daly.

    • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

      Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 15.10.2015 22:34 |  
      0 0

      Nejstarší slovanský klub bude nejspíš Slavia v r.1892, níže je seznam nejstarších klubů (včetně rugby) od r.1843 až do 23.12. 1889 a žádná slovanská země tam není, tak je to dost pravděpodobné, že to budeme my.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_football_clubs

      • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

        Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 15.10.2015 22:36 |  
        0 0

        re: Eluin - Loučeň je rok po nás, tedy založena v roce 1893.

        Nejstarší dosud existující fotbalové kluby v ČR, které byly založeny do roku 1918.

        Rok založení Název

        1892 SK Slavia Praha[p 1]
        1893 FK Loučeň 1893, AC Sparta Praha[p 2]
        1896 SK Meteor Praha VIII
        1898 SK Český Brod, SK Klatovy 1898
        1899 ČAFC Královské Vinohrady, AFK Chrudim
        1900 AFK Kolín, SK Polaban Nymburk
        1901 SK Brandýs nad Labem, SK Praha VII (FK Loko Vltavín)
        1902 SK Náchod, FK Mladá Boleslav
        1903 SK Viktoria Žižkov, SK Kladno, SK Rakovník, SK Nusle, Radlický AFK
        1904 1. SK Prostějov, SK Semily
        1905 AFK Vršovice (Bohemians), SK České Budějovice, SK Hradec Králové, SK Čechie Smíchov
        1906 SK Moravská Slavia Brno, SK Sparta Kladno, FC Velké Meziříčí
        1907 AFK Union Žižkov, Novoměstský SK Kladno, FK Slavoj Vyšehrad
        1908 SK Sparta Košíře,
        1909 SK Kročehlavy, SK Most, AFK Přelouč, SK Meteor Kobylisy
        1910 FC Písek, FK Jindřichův Hradec 1910
        1911 SK Viktoria Plzeň, FK Dobrovice
        1912 SK Sparta Kolín, SK Butovice (Motorlet)
        1913 SK Židenice (Zbrojovka Brno), SK Benešov
        1914 FK Králův Dvůr

        • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

          MDCCCXCII (přítel SN)     před 9 lety 15.10.2015 23:04 |  
          0 0

          těch klubů bude i víc, třeba SK Slavia Plzeň 1912. dík za odkaz

          • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

            Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 01:41 |  
            0 0

            Prošel jsem všechny slovanské země a ve všech byly fotbalové kluby založeny až po roce 1900:

            Srbsko: Sports Athletic Club Bačka Subotica (1901)
            Polsko: Lechia Lvov a Czarni Lwów (1903) - tehdy polské území
            Chorvatsko: Hask a PNIŠK (1903)
            Slovinsko: NK Nafta Lendava (1903)
            Ukrajina: Jahn Czernowitz (1903)
            Bulharsko: Botev Plovdiv (1909)
            Rusko: Dynamo Moskva (1923)
            Bělorusko: Dinamo Minsk (1927)

            Na Slovensku je nejstarší 1. FC Tatran Prešov (tehdy pod názvem ETVE Eperjes) byl založen v roce 1898, takže z toho jde logicky vyvodit, že nejstarší slovanský klub byl založen u nás v Čechách a byla to v roce 1892 naše Slavia Praha.

        • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

          Steve2924 (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 08:25 |  
          0 0

          Mícháš klub vs fotbalový klub. Nejstarší fotbalový klub je opravdu FK Loučeň. Fotbal se na Slavii založil až 1896.

          • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

            lucky-pilda     před 9 lety 16.10.2015 09:35 |  
            0 0

            Přesně to jsem chtěl taky napsat, ale předběhl jsi mě :-) Jinak, fotbal se na Slavii založil už ke konci roku 1895. Až v roce 1896 se ale odehrály první zápasy, včetně derby s tím druhým klubem. Každopádně prvním klubem je FK Loučeň.

            • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

              MDCCCXCII (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 13:53 |  
              0 0

              to je problem definice, co je sportovní klub/ fotbalový klub/ jakýkoliv jiný klub a jestli to rozlišení je vůbec podstatné. Slavia se dnes hlasí k roku 1892, kdy vznikl cyklisticky ACOS, fotbal se hral od 1895, ale všechna výročí dříve se vztahovala k roku 1893 (vznik SK na základě ACOS) včetně fotbalu, protože šlo o jeden klub, kde sporty vznikaly a zanikaly. Dnes se v médiích hrozně řeší, jestli nejstarší klub, nebo fotbalový klub. Rudoši šílí, když se o Slavii píše jako o nejstarším fotbalovém klubu, ale mně to nepřijde s cesty, pokud to bereme jako klub, kde se dodnes mj. hraje i fotbal. Protože naopak Slavia není rozhodně nejstarší sportovní klub, třeba VK Slavia (v té době neměla nic společného s SKS) vznikl 1885 a jistě bylo a zřejmě dodnes jsou i jiné starší sportovní kluby. Otázka výkladu

              • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

                Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 14:29 |  
                0 0

                Souhlasím, např. když jdeme až k úplným začátkům, tak Slavia byla prokazatelně poprvé založena už v revolučním roce 1848. Slavia byla akademiky založena dne 2. dubnu roku 1848, aby hájila živel slovanský v Čechách. Jejím účelem bylo zejména pěstovat slavistiku (což je v užším smyslu věda o slovanských jazycích a literaturách, v širším smyslu i o dějinách, etnografii, případně vůbec o slovanské kultuře), propagovat ve studentstvu slovanskou vzájemnost, české národní myšlenky, cvičit se v řečnictví, ale dokonce i v tělocviku. Členové Slavie tedy pěstovali sport dávno před vznikem cyklistického odboru v r.1892, ke kterému se dnes hlásíme jako k našemu počátku.

              • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

                lucky-pilda     před 9 lety 16.10.2015 16:47 |  
                0 0

                Rudoši šílí v každém případě neoprávněně. Ať totiž bereme jakoukoli událost, všude byla o pár měsíců první Slavia - založení sportovního oddílu: Slavia 1892 vs. Sparta 1893, fotbalový kub leden 1896 vs. březen 1896, neměnné symboly 1895 vs. 1903 (nebo tak nějak). Oddělovat ACOS od SKS je irelevantní. To bysme pak museli datovat vzniky a zániky i podle názvů TJ, Dynamo nebo IPS. Nehledě na to, že ACS se hlásí k roku 1893, kdy se jmenovali úplně jinak a nesídlili ani na tehdejším území Prahy.
                Nějaký starší existující sportovní klub (bez fotbalu) by se tu asi našel. Kdyby si pak založil fotbalový oddíl, tak o něm taky nebude nikdo mluvit jako o nejstarším fotbalovém klubu. Takže pokud se budeme bavit o nejstarším FK na našem území obecně, je to FK Loučeň, pokud o nejstarším FK hrajícím kdy nejvyšší soutěže, bude to Slavia. Ale máš pravdu, že vždy záleží na výkladu. Proto mám radši co největší specifikaci, aby nás netahali za slovo.

                • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

                  Ladislav (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 20:38 |  
                  0 0

                  Díval jsem se na FK Loučeň a od počátku své historie až do dneška jsou to amatéři a nikdy nehráli nějakou vyšší soutěž (letos okresní přebor). A jejich historie je bohužel dost tristní, pořád se tam opakují slova krize, úpadek, zhoršení situace a i zánik samostatnosti (sloučení se Sokolem) a pořád hrají jen s těmi malými vesnicemi okolo. Ale zapadla tady původní otázka od MDCCCXCII – zda je Slavia nejstarší slovanský klub resp. klub v dnešních slovanských zemích? Záleží na tom, jaká si stanovíme kritéria, pokud budeme brát dohromady profesionály s amatéry, tak je nejstarší slovanský klub zmiňovaná FK Loučeň, ale pokud budeme brát jen profíky, tak je nejstarší slovanský klub Slavia.

                  • Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

                    MDCCCXCII (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 21:37 |  
                    0 0

                    já si to myslím také. a první zápas jsme sehráli o 4 dny dřív se zaniklým AC Praha

  2. Re: Pro slávistky osmifinále LM historickým úspěchem

    MDCCCXCII (přítel SN)     před 9 lety 16.10.2015 21:15 |  
    0 0

    Jaroslav Tvrdik ‏@JaroslavTvrdik 7 min.před 7 minutami
    Slavie je letos jinde! Tym. Btw Kalendar 2016 bude pod mottem Drzime spolu. Zeny a muzi spolecne