Hráči Slavie

Hodnocení slávistů - 15. kolo

Slavia potvrdila čtvrteční evropskou výhru s AS Řím i doma v lize, když po dobrém výkonu porazila venku Olomouc.

Už ve čtvrtek jsem psal, že po mizerném výkonu se často tým v dalším zápase vyšponuje, aby si napravil reputaci. A naopak, že po povedeném utkání může dojít k podcenění soupeře. Jsem rád, že tu druhou variantu Slavia v Olomouci nepřipustila a že potvrdila svůj čtvrteční výkon. Ostatně nějaké usínání na vavřínech není na pořadu dne, zvlášť při venkovních zápasech. Na druhou stranu musím říct, že jsme se v tomto ohledu zvedli. V posledních dvou zápasech na hřištích soupeře jsme s Bohemians a Sigmou nejen vyhráli, ale také se prezentovali velmi dobrou hrou. I v kontextu celého podzimu došlo oproti nepovedenému jaru ke zlepšení. Venku máme bilanci 6-2-0, která je v lize nejlepší, byť je třeba říct, že papírově nejtěžší zápasy na Spartě, v Plzni a na Baníku nás teprve čekají na jaře.

Zpátky ale ke včerejšímu zápasu. Slavia opět rotovala sestavou, což ale bylo vzhledem k enormnímu nasazení proti AS za mě logické. Olomouc se pod trenérem Jílkem prezentuje ofenzivním a technickým fotbalem a nejinak tomu bylo včera. Mohu tak souhlasit s naším trenérem, že se hrál spíše evropský než český fotbal. Hra se rychle přelévala, útočení hrálo prim spíše než zabezpečená obrana. 20-25 minut hry byl k vidění hezký a vyrovnaný fotbal a obě mužstva zaznamenala po jedné brance. Od té doby šel náš výkon nahoru a zápas se začal lámat v náš prospěch. Ještě v závěru první půle dal na 2:1 Tomič, ve druhé půli jsme pak byli jasně lepší a výhru pojistil Jurečka, i když závěr mohl být dramatičtější, kdyby nás nepodržel skvělým zákrokem Mandous. Celkově jsem ale byl s naším výkonem pochopitelně velmi spokojen a myslím, že ani soupeř neodehrál vůbec špatný zápas, i když hlavně směrem dozadu u něj byla vidět jistá naivita a nesehranost.

Jak se blíží závěr podzimu, tak začíná jít naše výkonnost nahoru. Pokud by měl progres pokračovat i na jaře, tak nás bude čekat velmi zajímavá budoucnost. Na druhou stranu na to nelze spoléhat. Stačí si vzpomenout na uplynulý rok, kdy jsme v závěru podzimu také měli velmi dobrou formu, abychom se hlavně v první půli jara vyloženě hledali... Sám jsem zvědav, kam se budou cesty Slavie ubírat nyní.

Hráči jsou hodnoceni na stupnici od 1 (nejhorší) do 10 (nejlepší).

Aleš Mandous - 7 - I když se v diskusi objevily spekulace, jestli nemohl proti první brance zasáhnout, tak podle mého názoru mohl mít svědomí čisté. Hlavně z pohledu zpoza branky bylo vidět, že hlavička byla prudká a umístěná přesně k tyči. Ve druhé půli nám zajistil klidný závěr, když skvělým zákrokem vytáhl hlavičku Fialy. Jinak byl jistý, nohama hraje tradičně velmi dobře.

Lukáš Masopust - 6 - Celý tým odehrál dobrý zápas, stejně tak i Masopust. Na můj vkus ale tentokrát udělal příliš mnoho faulů, mimo jiné i před standardkou, z níž jsme inkasovali.

Igoh Ogbu - 7 - Tradičně byl lídrem naší obrany. Musel střídat už v půli kvůli zranění. Měl jsem pak trochu obavy, jak zvládneme bránit, ale celému týmu se druhý poločas povedl ještě lépe, takže si Sigma tlak nevytvořila.

Tomáš Holeš - 7 - Pokud je Ogbu opticky lídrem defenzivy, tak Holeš ho v tomto týdnu velmi poctivě jistil. Na první pohled nevypadá tak dominantně, ale situace vyhodnocuje přesně. Zdá se, že drobná pauza kvůli viróze mu prospěla.

Michal Tomič - 7 - S Plzní se mu zápas nepovedl, včera už podal svůj tradičně nadprůměrný podzimní výkon. Podruhé se zapsal gólově, tentokrát z dorážky ve vápně. Zakončení to bylo snadné, je ale třeba mu přičíst k dobru dohrání akce a správné doplnění vápna.

Oscar Dorley - 7 - Naše silné trio postupně ovládlo střed hřiště, což vedlo k naší převaze. Oscar působil tradičně velmi herním dojmem, což bylo až trochu na škodu, když neodkopl míč a byl z toho roh. Ale to byl detail, jinak hrál velmi dobře.

Petr Ševčík - 7 - Překvapil mě, že na něm nebyla vidět delší zdravotní pauza. Obvykle se do formy dostává postupně, včera ale odehrál velmi dobrý zápas a naplno zastoupil Zafeirise. Dobrým centrem asistoval u našeho prvního gólu, u druhého pak akci chytře rozjel.

Lukáš Provod - 8 - Ve středu pole na ofenzivnější pozici se (znovu)našel. Druhý vynikající výkon po sobě, na hřišti působil rozdílovým dojmem. Dával do vápna dobrý míč před vítěznou trefou. Snad nejde jen o záblesky, nýbrž o plnohodnotný návrat k někdejší kvalitě. Lukášovi bych to pochopitelně moc přál, i když už jsem se zdráhal uvěřit, že se tak ještě stane.

Conrad Wallem - 7 - S Plzní vyhořel, s Olomoucí ale ukázal svou lepší tvář. Byl aktivní, dobrou hlavičkou vstřelil první branku, záhy mohl vstřelit další, ale z dobré pozice pálil jen doprostřed a jeho střela byla zablokovaná. Snad se ještě více sžije s týmem i ligou a zvedne svůj standard, aby podobně dobré výkony u něj byly častější.

Václav Jurečka - 7 - Konečně se dostal do formy. V posledních dvou zápasech se mu dařilo herně i bodově. V Olomouci zapsal 1+1, když hlavně gólovou situaci vyřešil dobře. U tečované střely měl samozřejmě štěstí, ale předtím si navedl míč dobře do středu do šance.

Muhamed Tijani - 4 - Na začátku angažmá působil neotesaným, ale platným dojmem, teď je ale pryč z formy. Snaží se, ale míče se od něj spíš odrážejí a ve vápně se do šancí nedostává. Jak už jsem psal, tak nečekám lepší práci jen od Tijaniho, ale i od realizáku. Ten ho přivedl za nemalé peníze, takže čekám, že ho dokáže adaptovat na naši hru tak, aby se zvedl a byl ještě platnější než na začátku. Dispozice má Muhamed pořád ojedinělé a je otázka, jestli je nevyužívat jinak než v mezihře, kde je prostě limitovaný technickými nedostatky.

Mick van Buren - 6 - Střídání za Tijaniho bylo logické. Nedařilo se mu a van Buren svým aktivním přístupem naši hru oživil. Povedlo se mu elegantní zakončení patičkou v těžké pozici, Digaňa nicméně zvládl zakročit.

Tomáš Vlček - 6 - Nuceného stažení Ogbua jsem se trochu bál, ale celý tým zahrál dobře a i Vlček nezklamal. Hned na začátku sice dostal kartu, pak už ale hrál slušně a byl vidět hlavně směrem dopředu.

Mojmír Chytil, Jakub Hromada a Andres Dumitrescu nejsou hodnoceni, protože hráli příliš krátce.

15 - Neděle 12. 11. 2023 18:00

Fortuna liga, 2023/2024
1 - 3
1 - 2
SK Sigma Olomouc
SK Sigma Olomouc

14. Pokorný

SK Slavia Praha
SK Slavia Praha

4. Conrad Wallem
43. Michal Tomič
56. Václav Jurečka

Komentáře (52)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    Do_it     před 6 měsíci 13.11.2023 12:01 |  
    9 0

    Jen komentar k Tijanimu a jeho stridani od trenera:

    "Podobně jako Tijaniho, u kterého jsme byli hodně nespokojení první poločas s herním projevem a udrženými míči, jsem se ale v kabině dozvěděl, že měl hned z prvního souboje naraženou kyčel, která mu otekla a v současné době nemůže pořádně ani chodit."

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      Qope     před 6 měsíci 13.11.2023 12:19 |  
      8 0

      Odpověď na vcerejsi výkon jednoznačně, ovšem nelze si nedomyslet, že opravdu to není nijak velký technik, spíše kladivo do vápna. Jeho časté pokazene přihrávky či odskoky balonu od nohy totiž nevidíme jen při včerejším zápase. Asi takhle, má kvality jinde a je na celém týmu, aby našel cestu, jak je využít. Pokud chceme, aby byl platný...

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        p!erreCORE     před 6 měsíci 13.11.2023 13:49 |  
        4 0

        Já nejsem expert, ale myslím, že by měl chodit na posledních dvacet minut na unavenou obranu a prakticky jen stát ve vápně a čekat na dlouhej balón.. teda pokud by to bylo potřeba. Myslím, že by takhle měl stabilně v průměru
        0,75 g./z.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          IJS     před 6 měsíci 13.11.2023 23:31 |  
          1 0

          Řečeno velice přesně! Tak bych zatím viděl jeho roli!

  2. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    lantsmit     před 6 měsíci 13.11.2023 12:08 |  
    5 9

    Jakým dílem přispěl k té kvalitě Petr Ševčík? A kam ho v hierarchii svých střeďáků řadíte?
    JiT: „Nevím, jak dělá, že v momentu návratu po zranění má největší formu. To je asi jeho největší přednost.¨

    Alanor: "Překvapil mě, že na něm nebyla vidět delší zdravotní pauza. Obvykle se do formy dostává postupně, včera ale odehrál velmi dobrý zápas a naplno zastoupil Zafeirise."

  3. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    brugy     před 6 měsíci 13.11.2023 12:25 |  
    12 0

    Mne teda Sevcik doslova sokoval a to pozitivne. Hral jako “v nejlepsich letech”. Stredu zalohy dodal to co nam chybelo, kvalitni balony do vapna. Vcera ve dvojici s Oskarem fungovali fantasticky. Zafi je skvelej hrac, dric, je radost se na nej divat, ale Sevcik byl vcera proste efektivnejsi.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      Matěj51     před 6 měsíci 13.11.2023 12:29 |  
      11 0

      Měl jsem Ševčíka zafixovaného jako přihrávače zpět. Když jsem si přečetl hodnocení trenéra, tak sem nelenil, pustil jsem si začátek zápasu a napočítal jsem mu 11 přihrávek dopředu za prvních 20 minut. Takže jsem dal trenérovi zapravdu.

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        wimpy     před 6 měsíci 13.11.2023 12:39 |  
        4 0

        Synek s kamarády kdysi hrál hru, že pokaždé, když dá Šéva zpětnou přihrávku, vypijou panáka.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          mig52     před 6 měsíci 13.11.2023 14:48 |  
          2 4

          :))). A přiznáš, kde skončili a kolik je ta záchytka stála? Teda já věřím, že měli rozum a hráli to u někoho doma.

          • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

            wimpy     před 6 měsíci 13.11.2023 15:44 |  
            2 0

            Jo jo, hráli to u nás a nedohráli to do konce zápasu... :-)
            Ale fakt je, že jako podhrot má ty průnikovky skvělý. Jak se zatáhne, je to brzda.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 13.11.2023 13:47 |  
      10 0

      Ono hodně dělá ten Provod ve středu zálohy, kdy tam jsou 3 kvalitní hráči. Zafeirisovi se v tomto rozestavení dařilo být v posledních zápasech taky víc nebezpečný, než když tam byli s Oscarem jen ve 2.

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        brugy     před 6 měsíci 13.11.2023 14:05 |  
        7 0

        Ano, to je dalsi vec a vyborna pointa. Uvidime v dalsich zapasech, ale je dulezite uz jen to, ze mame alternativu, ktera nam chybela.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          Alanor (admin)     před 6 měsíci 13.11.2023 14:32 |  
          5 0

          Tak Ševčík samozřejmě kvalitu má. O něj je to hlavně o tom zdraví, kvůli kterému pravidelně půl sezony chybí a náhrada pak není. Být zdravý, tak jeho místo v kádru nikdo nezpochybňuje, i když není vyloženě rozdílový, jako byl Stanciu.

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        žbl68     před 6 měsíci 13.11.2023 14:27 |  
        4 1

        přesně Provod se mi na podzim "vůbec fotbalově nelíbil", ale jeho místo je prostě ve středu a ted to bylo zcela jasně vidět a byla to pecka jak hrál + (Zafa) + Oscar :-)


        Komentář byl uživatelem upraven (13.11.2023 14:28) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          Alanor (admin)     před 6 měsíci 13.11.2023 14:33 |  
          9 0

          Začátek podzimu měl nalevo slušný. Pak tam šel trochu dolů, ale teď ty 2 zápasy ve středu byly top jako před zraněním.

          • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

            žbl68     před 6 měsíci 14.11.2023 09:05 |  
            1 0

            slušný, dobrý - a to je za 3 :-) , pak trochu víc dolu ....,ale ted ECHT TOP :-) a jsem za něj rád
            velice mile ted překvapil i ševčík :-)
            je to velice dobře protože do zimní přestávky si Slavia už nemůže dovolit ztrácet body v lize a 2x EL bybylo také hezké vyhrát a postoupit dál z 1.místa (jako Plž) :-))

  4. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

    Matěj51     před 6 měsíci 13.11.2023 12:35 |  
    16 1

    Furt mě bylo divné, proč se Alanorovo hodnocení Oscara tak liší od obdivných komentářů ze strany nás - amatérů. Už jsem na to přišel. Jeho hodnocení si čtou mezinárodní fotbaloví šíbři a on Oscarovi nechce dělat reklamu, aby nám co nejdéle vydržel :) :)

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 13.11.2023 13:51 |  
      7 0

      Zase kdyby sis dal tu práci a udělal průměry za rok 2023 u všech hráčů, tak věřím, že je Oscar nejlepší (z těch, co hrají pravidelně). Takže bych úplně neřekl, že ho nedokážu docenit. Za mě právě Oscar s Ogbuem a Zafeirisem převyšují naší ligu z našeho kádru.

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

        žbl68     před 6 měsíci 13.11.2023 14:26 |  
        1 3

        souhlas a našlápnuto má i Dumi :-)

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

      Flame     před 6 měsíci 13.11.2023 17:43 |  
      4 1

      Zdravím všechny, já mám radost z celého týmu, ale hlavně ze z návratu zraněných hráčů. A včera se ukázal i Ševa, super výkon, snad mu to vydrží.
      Myslím, že je tak často zraněný, protože je nejčastěji faulovaným hráčem z celé ligy a často nejsou fauly ani odpískané. Kdyby takhle naloženo dostával kdysi Rosůlek ze sralty tak by do Německa nedokulhal.
      Nevím jestli si vzpomenete na loňský podzim, Kuba Hromada odehrál balon na dlouhou nohu a přišlápl Gonzálese, ten se válel jako prase, Kuba dostal kartáč( a "novináři " řešili, že to měla být redka), vzápětí Ševa odehrál balon, Gonzales k němu doběhl a dupnul mu na stojnou nohu a.............bez odpískání, natož kartáče.

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

        IJS     před 6 měsíci 13.11.2023 23:35 |  
        2 1

        Víš, že si na to docela vzpomínám! Media pak vláčely Hromadu, jako by to byl nějaký řezník, který chce zlikvidovat hráče soupeře!

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo ad Oscar

          Flame     před 6 měsíci 14.11.2023 15:29 |  
          1 1

          Tak nevím, kdo ti dal za vzpomínku mínus :-)

  5. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    Lantenac     před 6 měsíci 13.11.2023 12:47 |  
    6 0

    Faktická poznámka: Na Baníku hrajeme ještě teď na podzim (17.12., takže spíš v zimě) ne až na jaře. Ale chápu, jak to bylo myšleno.

  6. Hodnocení slávistů - 15. kolo

    Myšák     před 6 měsíci 13.11.2023 13:00 |  
    3 1

    Trochu jsem měl strach z té zálohy, ale dopadlo to výborně. Zrovna tak v obraně, nikdo není nenahraditelný, a to je jenom dobře!

  7. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    cvočkař Danda     před 6 měsíci 13.11.2023 13:28 |  
    13 0

    Hodnocení i výkon perfektní,jen celé záložní řadě jsem dal 8.Hlavně ať vydrží forma Provodovi a zdraví Ševčíkovi.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      vlk30 (přítel SN)     před 6 měsíci 13.11.2023 15:11 |  
      1 0

      Hlavně at vydrží a zdraví všem :-)

  8. JO,

    Slávista 51     před 6 měsíci 13.11.2023 13:49 |  
    2 0

    lze souhlasit.

  9. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    kupik     před 6 měsíci 13.11.2023 14:30 |  
    16 0

    Dobrý odpoledne přátelé,
    Plzeň,Řím,Olomouc.
    3 zápasy a výkony jako noc a den.S potěšením lze konstatovat,že tenhle soubor hrát fotbal umí.Je to jenom o hlavě a dobrou volbou sestavy.Pochopitelně ruku v ruce musí přijít i odhodlání,bojovnost,snaha a touha porvat se o zdárnej výsledek.
    Proti AS Roma se to vskutku vydařilo velmi parádně,proti Olomouci též.A s hodnocením se lze ztotožnit.
    Já osobně bych trochu více ohodnotil Oskárka.
    Kdybych nevěděl,že pochází z liberijské Monrovie,kde se narodil,tak bych si myslel,že je ze země žlutejch kanárků.
    Jeho pohyb s balónem i bez chvílema připomíná Brazilce.Hraje na velikým prostoru,doslova požírá hříště.
    A jeho timing je skvělej.Dokáže přehlavičkovat hráče o hlavu vyšší a to se cení.A jeho hra s úsměvem baví diváctvo.
    Úžasně jde nahoru Lukáš Provodů a snad takhle půjde vzhůru celej team.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      Alanor (admin)     před 6 měsíci 13.11.2023 14:37 |  
      11 0

      Hlava dělá hodně, ale u těch 3 zápasů za mě hodně dělala i sestava. S Plzní byl úplně mimo Wallem, naopak na tom postu pak odehrál 2 skvělé zápasy Provod.

      Střed hřiště je klíčový, i Dobiáš psal, že bez něj to nejde se sebelepšími křídly.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      lantsmit     před 6 měsíci 13.11.2023 16:08 |  
      3 24

      Platí pravidlo: "Hraješ, co ti dovolí soupeř." AS nám nedovolilo skoro nic až do chvíle, než jsme na to dokázali aspoň trochu zareagovat. Závěr byl otevřený a při troše štěstí jsme mohli výsledkově a v součtu obou poločasů i herně relativně obstát. Plzeň nám toho nedovolila o moc víc, i když si myslím, že celkově tak kvalitní výkon (jako AS) nepředvedla. Zareagovat jsme nedokázali vůbec a proto bylo o výsledku a herní převaze soupeře po celý zápas jasno. A do třetice nám Olomouc dovolila moc, v podstatě všechno to, co k naší herní i výsledkový dominanci potřebujeme. Fotbal bez vysokého napadání, a tím spoustu času na přípravu našich akcí i velmi štědrý prostor pro jejich zakončení.

      Proto tady dlouhodobě píšu o nesmyslnosti známkování založeném na tom, jak jsme v zápase vypadali my, bez ohledu na to, s čím na nás vyrukoval soupeř, jak moc nám udělal zápas složitý. Stejně jako přehnanou kritiku nebo naopak přeceňování výkonů jednotlivců, opět zcela bez ohledu na to, v jakém herním pohodlní či nepohodlí vlivem soupeřova výkonu zápas prožili. Pak samozřejmě nikoho moc nepřekvapí, že zrovna Ševčík dominoval v zápase, kde měl na svoje technické parády a přehled ve hře největší prostor, bez rychlého dostupování, věčného okopávání apod.

      Za sebe hodnotím týmové výkony v těch třech zápasech plus přidám i ten domácí s Římem, a to právě s ohledem na výkon soupeře následovně:

      Řím venku: 6
      Plzeň doma: 4
      Řím doma: 9
      Olomouc venku: 6

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        pehacko     před 6 měsíci 13.11.2023 16:36 |  
        15 7

        Tak zapas doma s Prdelnou byl hlavne o sestave a o tom, ze Koubek na Jindru dovede… a hlavne pokazde v tom zapase mu jeho taktiku drzi sudi! To je vec o ktere se nemluvi, protoze by to byl plac, ale bez cerneho by pradelna byla nahrána a statisticky je dokázáno, ze na nas prave umi ta svine cerna. Jablonec, Teplice a pradelna… vse režíroval on! To neznamena, ze to Jindra aspol neposral, ale tady to bylo kurva do kopce, ktery nebyl na prvni a ani druhy pohled videt.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          Divizni (přítel SN)     před 6 měsíci 13.11.2023 17:22 |  
          15 2

          S tím Černým máš naprostou pravdu. Já už jsem to tu psal před časem. Je to těžkej bolševik a nasazuji ho, pokud se Sparta necítí jistá a nebo pokud bychom my mohli ztratit (teď ho měli u videa a ten metrový neofsaid před penaltovým zákrokem na Ostraváka, který záhadně nepostřehl mluví za vše). Mohl bych pokračovat ale kdo tyhle věci trochu sleduje, ví o čem píšeme. Hezký večer všem.

          • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

            tichejhoch (přítel SN)     před 6 měsíci 13.11.2023 20:41 |  
            9 1

            To je plně pravda a byl to vstup rozhodčích, který zase ovlivnil výsledek. Ofsajd nula, jasně patrné z opakování. V TV jsem neviděl rozhodčího mávat, ale možná (a asi pravděpodobně po tom neuznaném faulu) mával. Faul zase jasně penaltový. A VAR nenašel průkazný záběr, který by rozhodnutí lajnového+tedy hlavního zpochybnil. Průkazný záběr viděl každý, kdo chtěl. Totální ovlivnění. Nikdo se tím nezabýval, počínaje novináři, přes komenty (možná kromě zde ještě někde bylo, jen pánbůh čte a vidí vše (myslete na to, buzeranti a vám podobní)) konče komisí, což ovšem není komise, ale výběr sloužící k zakrývání/výkladu viditelných poškození. - A - ulevilo se mi.

            • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

              Flame     před 6 měsíci 14.11.2023 15:22 |  
              1 2

              Pro vysvětlení: KR neznamená Komise rozhodčích, ale "Křetínského Rektoskopy"!

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        Betynka58     před 6 měsíci 13.11.2023 16:49 |  
        13 0

        Jestli tomu dobře rozumím, ta dle Tebe se Slávia svým včerejším výkonem spíše blížila výkonu proti Plzni než výkonu proti AS? To teda zírám.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          lantsmit     před 6 měsíci 13.11.2023 16:54 |  
          1 18

          Ano, protože Plzeň proti nám zahrála mnohem líp (čti: nepříjemněji pro nás) než Olomouc. Smysl mého příspěvku je nepřeceňovat dobré výkony a/nebo výsledky, ať už směrem nahoru nebo dolů. Jedině tak se člověk vyhne kladení nesmyslných otázek, proč jsou "3 zápasy a výkony jako noc a den". Nejsou jako noc a den. Jsou to pořád výkony stejné Slavie pod vedením stejného realizáku, ale hodně ovlivněné různými vnějšími okolnostmi, v čele s výkonem a stylem hry našich soupeřů a naší schopnosti na ně zareagovat.

  10. *

    bramburek (přítel SN)     před 6 měsíci 13.11.2023 15:30 |  
    15 0

    Už jsem od Slavie poměrně dlouho neviděl takhle dominantně ovládnutej střed pole, a to jsme nehráli proti nějakým nazdárkům, ale proti celkem silný Olomouci u nich doma…
    Hlavně doufám, že už zůstaneme v rozestavení se třema střeďákama, na místo dvou… ať už tam budou kterýkoli ze čtveřice Oscar, Zafi, Šéva, Provi…
    Protože Zafeiris s Oscarem sice zvládali i ve dvou přehrávat trojku soupeře, ale když tam hrajeme v tomto složení ve třech, tak jsme naprosto dominantní jako včera… klidně bych těm třem dal i vyšší známky, to bylo opravdu excelentní, kvalitní, fotbalově vyspělé…

  11. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    kupik     před 6 měsíci 13.11.2023 18:09 |  
    8 0

    Dobrej večer,
    jenom malej dovětek pro přítele Lantsmita.
    3 zápasy jako noc a den.Tímto jsem ani sobě ba ani vám nekladl nemyslnou otázku.To bylo pouze konstatování reality.A nemyslím si,že Slavia hraje pořád stejně.Kdyby tomu tak bylo tak jsme buď pořád první a nebo poslední.

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      lantsmit     před 6 měsíci 13.11.2023 19:02 |  
      0 12

      Ani náznakem jsem nepsal, že hrajeme pořád stejně, jen že ti samí hráči, ten samej tým nehraje ani tragicky, ani světově jako třeba City… tedy ani jako noc, ani jako den

  12. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    IJS     před 6 měsíci 13.11.2023 23:25 |  
    3 8

    Slovní hodnocení výborné, ale já bych u známek trochu ubral. A to u Tijanyho. Ten předvedl snad nejhorší výkon, co si vzpomínám. Tradičně se od něho odrážejí balony. Má dominovat ve hře hlavou, ale on se k tomu vůbec nedostane. Navíc soupeři už jeho hru prohlédli a protože je veliký a neohrabaný, tak v každém souboji s ním se soupeř kácí k zemi. Někdy i s výkřikem a rozhodčí na to slyší. Nemá to TJ lehké... Dále bych ubral na 5 u Tomáše Vlčka. Ihned na začátku 2. poločasu dostal žlutou a pak hrál dost, jak to napsat slušně, bázlivě! A nevěřil si v odkopech na levou nohu. Za něho jsem rád, že hlavně hrál! Jinak terén a soupeř asi ideální. Všichni chtěli hrát fotbal a o tom to bylo. Jen rozhodčí chtěl dávat karty a přitom to včera nebylo potřeba!
    Ještě si nemohu odpustit malou poznámku k českému VARu. Viděl jsem vítěznou branku, kterou dával Souček za WHU hlavou a dovolím si tvrdit, že kdyby jí dal v naší lize za Slavii, tak neplatí. VAR by si tam našel několik strčení, zatahání, překážení ve výhledu golmanovi atd. V Anglii to nikdo neřeší. Tam se normálně radují z gólu!

  13. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    lantsmit     před 6 měsíci 14.11.2023 09:45 |  
    8 8

    Ještě pár poznámek pro hodně mínusů...

    Před 14 dny se vyhazoval Jurečka do béčka. Od té doby gól a dvojí vyslání do gólovky proti Římu, pak 1+1 v Olomouci. Určitě to bude princip den a noc, seslání střelecké formy shůry:-D

    Dále tu nedávno probíhala debata o Masopustově neschopnosti dát dlouhý pas za obranu, jak to umí třeba Vlček. V Olomouci si přesně takhle zapsal asistenci při Jurečkově gólu. Ke kolovrátkovýmu tématu, že Maso není stoper, předtím že není bek, pak vybírám moment, kdy se v Olomouci ocitl ve zcela vyložený šanci a překopl bránu tak neuvěřitelně, jako to uměl a v béčku pořád umí Tecl nebo Buren. Potvrzení správnosti myšlenky, že takoví hráči mají mít k tomuhle typu zakončení co nejdál. Tohle samozřejmě není kritika Masa. Každý, kdo mě tady pravidelně mínusuje, jistě velmi dobře ví, že jsem jeho velkým fanouškem, ale na pozicích odzadu, nikoli vepředu (mimochodem zápas v Římě to velmi názorně ukázal).


    Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 09:46) . Zobrazit původní komentář

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      lantsmit     před 6 měsíci 14.11.2023 10:06 |  
      2 12

      Ještě k Jurečkovi, s wimpym jsme tu před pár dny diskutovali o Van Burenovi. Tehdy mi obecně správně (zdůrazňuju, že nikoli konkrétně ve vztahu k Van Burenovi) argumentoval, že důležitou kvalitou útočníka je schopnost se do šancí pravidelně dostávat. Oponoval jsem mu, že i v téhle dovednosti zrovna Van Buren spíše zaostává. Aktuální data k tomu nemám, ale zrovna se na Twitteru objevilo pořadí největších paličů (góly mínus xG) české ligy po polovině základní části:

      1. Daniel Vašulín: -4,5
      2. Václav Jurečka: -3,5
      3. Filip Kubala: -2,5
      4. Ladislav Almási: -2,2
      5. Marcel Čermák: -2,1

      Teď je to samozřejmě zkreslené tím, že měl Buren dvě viditelné tutovky doma proti Římu, ale jinak si nevybavuju, že by letos pálil v LIZE šanci za šancí. Naopak se do nich už ani moc nedostával, proto jsem opakovaně psal, že není vůbec nebezpečný pro branku soupeře, už ani tím, že by se do šance dostal, byť by jí potom spálil. Než mi bude někdo správně argumentovat, že by v tom pořadí mohl být taky, protože oproti všem s výjimkou Jurečky nastřílel víc gólů, tak přinejmenším v porovnání s Jurečkou platí, že se do šancí dostává podstatně míň.

      Naopak o Jurečkovi tahle statistika vypovídá, vzhledem k tomu, jaká má čísla za poslední období, co se týká nastřílených gólů v každé sezóně (17 za Slovácko a 20 za nás), že je to u něj opravdu spíše aspekt smůly než nějakého neumění. Bylo tedy otázkou času, kdy to protrhne a začne to tam padat v obvyklém tempu. Což se stalo právě v uplynulém týdnu.


      Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 10:07) . Zobrazit původní komentář

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        Alanor (admin)     před 6 měsíci 14.11.2023 10:42 |  
        9 1

        Jurečka by určitě měl být v hierarchii výš než Van Buren (i ten ale své místo v kádru zastane, i když pro mě už spíš v roli žolíka). Pro náš styl je to ideální útočník, dobře se doplňuje s Chytilem, je o 2 roky mladší než Mick, u kterého je otázkou, jestli s věkem už neztrácí rychlost.

        Do šancí se Jurečka dostává zdaleka nejlépe z našich útočníků. A to mu myslím 2x neuznali gól kvůli hraniční situaci s ofsajdem, takže se to nepočítá ani mezi góly, ani mezi šance. Na druhou stranu na Václavovi bylo vidět, co dělá střelecké sebevědomí. V nadstavbě mu tam padly neskutečné věci, teď naopak zahazoval ve stylu Kuky, Vlčka, Tecla. A i to na něj dolehlo, že byl občas špatný i herně. Přeřazení do béčka je samozřejmě blbost, ale 1-2 zápasy pauza může pomoct, viz třeba teď Holeš.


        Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 10:52) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          lantsmit     před 6 měsíci 14.11.2023 12:01 |  
          2 17

          Vůbec to nebylo nutné, ani vhodné, nechat ho 1-2 zápasy odpočinout. Což ukázal právě ten uplynulý týden. Jeho důvěru je naopak nutné a vhodné neustále posilovat. Kam vedl přístup, kdy důvěru realizáku neměl, ukázala podstatná část celé loňské sezóny. Není (ani pro samotného Jurečku) přijatelné, aby situace pro něj i navenek působila tak, že se reálně pere o pozici a důvěru loni s Teclem a letos s Van Burenem. Čemuž navíc napomáhají tribuny, které nesmyslně a zcela nepatřičně provolávaly/jí nekonečnou slávu dříve Teclovi a teď právě Burenovi. Dovedu si představit, jak se za těchto okolností Jurečkovi nastupovalo a hrálo loni i letos. Mimochodem podle mě měli podobné pocity ve svých hlavách před Jurečkou třeba Kuchta a po něm i Lingr.

          Je to do určité míry v pořádku, "trénovat" takhle psychickou odolnost každého hráče, útočníky nevyjímaje, ale když už to jde přes závit (což byla přesně ta období, kdy se musel Kuchta, Lingr i Jurečka dívat na Tecla /Van Burena/ a večer si doma před zrcadlem říct: "tak tenhle frajer mě dlouhodobě poráží v boji o fleka v základu a fanoušci to ještě z tribun potvrzujou"), tak se nemůžeme divit, že právě v útoku máme pod JiT v podstatě neustále ten největší problém.


          Komentář byl uživatelem upraven (14.11.2023 12:36) . Zobrazit původní komentář

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          rak (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 12:28 |  
          3 0

          Podle mně máme tři vyrovnané útočníky - Jurečka, Chytil, Buren. Každý má své přednosti i nedostatky. Záleží na typu zápasu, soupeři i fázi zápasu, kdo je nejplatnějsí. Úvahy, že někdo musí být vždy v základu a jiný ne, jsou úplně mimo. Můžeme být rádi, že to takto je. Tijani by svoji úlohu mohl hrát taky, zejména pokud je zápas o tom, sázet do vápna jeden centr za druhým. A pak je tam třeba i univerzál Schranz. Naštěstí je to vždy na trenérech, co udělají. Je tedy fakt, že když se jim to zrovna nepovede, hned se tady vyrojí jejich vyhazovači.
          Pro ty mám ale dobrou zprávu. Před pár dny se nechal Csaplár slyšet, že by zase rád trénoval.

        • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

          rak (přítel SN)     před 6 měsíci 14.11.2023 12:30 |  
          4 2

          Ještě k Mickovi. Ztrácí rychlost. Italskému obránci měl utéci o více metrů. Nedostal by se tak do velkého úhlu a mohl zakončit lépe :)

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        torn     před 6 měsíci 14.11.2023 17:48 |  
        2 0

        Tato data nijak nepodporují tvůj názor, jelikož Jurečka hrál delší dobu než Buren. Pokud vynásobíš -3.5 podílem minutáže těchto hráčů, vyjde ti -2.08. Což znamená, že pokud by byl Buren naprosto stejný případ jako Jurečka, tak se do toho žebříčku nedostane.
        Souhlasím s tím, že raději bych si tu nechal Jurečku než Micka. Pokud ale neseženeme nějakého lepšího hráče do útoku, není důvod se Van Burena zbavovat.

  14. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    lantsmit     před 6 měsíci 14.11.2023 20:40 |  
    0 7

    xG
    Olomouc - Slavia - 0,51 - 1,74
    Slavia - AS Řím - 2,05 - 0,38
    Slavia - Plzeň - 0,27 - 1,31
    Bohemians - Slavia - 0,51 - 1,46
    AS Řím - Slavia - 0,81 - 0,71

    • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

      Pedro50     před 6 měsíci 15.11.2023 18:17 |  
      3 1

      Co je xG?

      • Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

        1zippo1     před 6 měsíci 15.11.2023 22:12 |  
        4 0

        Asi musí člověk najít u slepičáka bod G ??? Ale já Ti neodpovím, sám nevím. A netrápí mě to, nechávám to odborníkům. Mně stačí, že se u fotbalu bavím a tímto moc děkuji klukům, že mi k tomu dali v posledních dvou zápasech příležitost.

  15. Re: Hodnocení slávistů - 15. kolo

    Radek097 (přítel SN)     před 6 měsíci 15.11.2023 16:44 |  
    7 0

    Mile jsem byl překvapen z výkonu Ševčíka. Nevybavuji si od něj tak kvalitní výkon po vynucené pauze kvůli zranění.