Info o SN

Veselé Vánoce 2008!

Redakce Slávistických novin přeje všem našim návštěvníkům i všem slávistům šťastné a veselé Vánoce, příjemné prožití těchto pěkných dní a získání síly do dalších dnů. Pořádně se odreagujte, za chvíli je nový rok a poté nás čeká další velká práce! To až za pár dní, teď si užívejte pohodu a relaxujte. Děkujeme, že k nám chodíte a podporujete náš web. Příjemné svátky.

Richi, jacko, jane a ostatní spolupracovníci našeho webu.

Komentáře (68)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Veselé Vánoce 2008!

    quelhar (admin)     před 15 lety 24.12.2008 20:18 |  
    0 0

    Diky a ja taky preju vsem klid a pohodu. Uz se tesim na tu velkou praci, budeme muset stejne jako doted vsechno prodiskutovat ze vsech moznych a nekdy i nemoznych uhlu :o))

    • Re: Veselé Vánoce 2008!

      bene     před 15 lety 24.12.2008 20:47 |  
      0 0

      letos jsem byl asi hodně hodný, Ježíšek mi nadělil slávistickou deku, jak sní chodí Matěj Krajčík. Redakci a Všem slávistům přeji Vše nejlepší. Doporučuji malé ohlédnutí za choreem v Edenu na www.bene2.unas.cz

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        slaviator     před 15 lety 24.12.2008 21:24 |  
        0 0

        Tak to gratuluju! Ježíšek má dobrej vkus ale.. :))))

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        TKutnik (přítel SN)     před 15 lety 25.12.2008 13:32 |  
        0 0

        Výborně, díky sousede, inspiroval jsi mě, co si mám přát k narozeninám za pár dní :)

    • Re: Veselé Vánoce 2008!

      slaviator     před 15 lety 24.12.2008 21:29 |  
      0 0

      Zdravím. Nechci být zase hnidopich, ale protiřečíš si. Všem přeješ klid, ale zároveň se těšíš na to, až tu budeme muset všechno prodiskutovat.. :)))) To bude hádek zase, vzpomeňme posledních 12 měsíců: na jaře témata Abraham, Blažek, Jarolím, Dočkal, v létě Jarolím zda by měl odejít či ne, znovu Dočkal; na podzim M.Jarolím a další a další témata...

      Ale přejme všem hlavně hodně zdraví, štěstí a úspěchů. Jak hráčům, tak fanouškům. A co nejméně nervů při zápasech, ať je rozhodnuto co nejdříve.

      Slavii přeji, aby se objevil brzy druhý "Necid", druhý "Šmicer" a druhý "Kuka". V to, že by se objevili "Plánička" s "Bicanem", to by bylo moc velké snění... Ale někoho prodat za plus minus sto milionů i v roce 2009 by bylo také dobré, stejně jako kdybychom se v létě probojovali do Ligy mistrů.

      Ovšem, dalo by se nyní tak trochu parafrázovat latinské přísloví "Dum spero spiro" (Dokud žiji, dýchám; snad jsem to v originále napsal dobře) na "Dokud žiji, fandím Slavii" :)

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        quelhar (admin)     před 15 lety 24.12.2008 21:38 |  
        0 0

        Tak stejne jako redakce preju klid o svatcich a ty diskuze prijdou az po nich, az si vsichni dosytosti uzijeme klidu a budeme celi nadrzeni na to, jaka posila prijde, kdo odejde, proste klasicke prestupove obdobi.

        • Re: Veselé Vánoce 2008!

          slaviator     před 15 lety 24.12.2008 21:49 |  
          0 0

          Škoda, že dneska Slavia nevydala prohlášení, že se dohodla s Matejem na podmínkách smlouvy. To by byl panečku dárek! :)

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        Bulldock (přítel SN)     před 15 lety 25.12.2008 11:43 |  
        0 0

        Myslim, že je to opačně. Dum spiro, spero - Dokud dýchám, doufám. Tohle úsloví se mi taky hodně líbí:-) V našem pojetí by se dalo vytesat klukům nad kabinu: Dokud nepíská konec, hraju! :-)

        • Re: Veselé Vánoce 2008!

          slaviator     před 15 lety 25.12.2008 12:14 |  
          0 0

          To je v pohodě. Nevšímej si toho. Já byl včera pěkně vyřízenej..:)))

          A KJ by si měl nechat vytesat Quod licet Iovi, non licet bovi. :))) Ale s tou Tvojí parafrází souhlas, tohle by vážně stálo za to aspoň vyvěsit někde na nástěnku v kabině. Ale trochu si to dovolím upravit. "Dokud není pískán konec, hraju NAPLNO!" :)

    • Re: Veselé Vánoce 2008!

      miross     před 15 lety 26.12.2008 10:21 |  
      0 0

      Můžeš se zeptat ježíška kde se dá ta deka koupit?

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        quelhar (admin)     před 15 lety 26.12.2008 11:10 |  
        0 0

        Kupodivu treba ve fanshopu v Edenu :o) Kdyz jsem jednu kupoval pritelkyni na zacatku prosince, tak chlap prede mnou bral rovnout tri. Pocitam, ze se jich letos prodalo tolik, jako nikdy driv :o)

        • Re: Veselé Vánoce 2008!

          slaviator     před 15 lety 26.12.2008 14:24 |  
          0 0

          Já jsem asi slepej. Když jsem se tam koukal minulou sobotu, tak už asi nebyly... Nebo jsem je neviděl :))))) Ale tak šály taky dobrý, no.

  2. Re: Veselé Vánoce 2008!

    Eluin (přítel SN)     před 15 lety 24.12.2008 23:06 |  
    0 0

    Já jsem asi Ježíška zlobil :-), žádný slavistický dárek jsem bohužel nedostal..

    • Re: Veselé Vánoce 2008!

      slaviator     před 15 lety 25.12.2008 10:52 |  
      0 0

      Lepší nedostat žádnej slávistickej dárek a být zdravej, než být nemocnej a dostat, byť jen z recese, sparťanskej... :) Ber to z té lepší stránky věci.. :))

      • Re: Veselé Vánoce 2008!

        Eluin (přítel SN)     před 15 lety 25.12.2008 13:04 |  
        0 0

        Sparťanský dárek by se také hodil :-)....minimálně by bylo čím přiložit do kotle :-).

        • Re: Veselé Vánoce 2008!

          slaviator     před 15 lety 25.12.2008 13:31 |  
          0 0

          Hehe... Mno, co by tomu ale řekli ekologové, ochránci lidských práv a aktivisté v Rumunsku? Ještě by z toho byl poprask, že tu spalujeme věci s trikolórou Rumunska.. :)

          • Re: Veselé Vánoce 2008!

            Eluin (přítel SN)     před 15 lety 25.12.2008 21:30 |  
            0 0

            To je pravda. Nahněvat si Rumunsko by nebylo dobré :-).
            Koukám, že na slavistických novinách vládne pohodově humorná atmosféra :).
            P. S. Doufám, že se ten Krajčík upíše.... Po výprodeji v Ostravě by nám mohl odpadnout jeden ze skupinky pronásledovatelů. Mimochodem, moc jsem zvědav na výkony "obrozené" Sparty..., jen doufám, že nepůjdou v duchu výsledku 1:0 gólem ze sporné situace, apod.

            • Re: Veselé Vánoce 2008!

              slaviator     před 15 lety 25.12.2008 22:02 |  
              0 0

              To by byla kardinální chyba, mohlo by to položit celé české hospodářství, pokud by utáhli kohouty v oblasti... Mno, však víš v jaké oblasti:)
              Humorná atmosféra je tu vždycky, ne? Nejen na Vánoce. Někdy je to humor černej, někdy žluto-modro-červenej:))))
              P.S. Ještě tři dny a uvidíme. Slyšel jsem, že by mělo být do 28.12. podepsáno, tak jsem zvědav. A "nějaká" "obrozená" "Sparta" je mi "u"... :)

              • Re: Veselé Vánoce 2008!

                Eluin (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 13:58 |  
                0 0

                Mě Sparta vždy silně ležela v žaludku, takže teď se - zcela v rámci přirozeného procesu trávení - posunula do další části těla :-)

                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                  Eluin (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 14:04 |  
                  0 0

                  A teď jsem zcela jistě zapomněl i pravidla českého pravopisu, správně tam má být přirozeně "mně", za což se všem přítomným omlouvám.
                  P. S. Nevíte jak to je s Pitákem? Mám dojem, že mu končí smlouva. Hráč to byl vždy dobrý, sice nevím jakou mám teď formu, ale myšlenka na jeho angažování by se mi líbila.

                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                    zz     před 15 lety 26.12.2008 14:15 |  
                    0 0

                    Piták hraje v základu Salzburgu, je pravděpodobné, že mu prodlouží smlouvu. Vzhledem k tomu, že Anderlecht vede s náskokem belgickou ligu, je pravděpodobné, že uplatní opci na Vlčka.
                    A další hráč, kterému v létě končí smlouva, je Filip Trojan. Má pět nabídek z bundesligy, je pravděpodobné, že bude hrát bundesligu.
                    Další hráč, kterému v létě končí smlouva, je Švejdík v Groningenu. I tady je pravděpodobné, že mu klub prodlouží smlouvu.
                    A v létě končí smlouva i Brabcovi ve Slávii. Doufejme, že mu bude nabídnuta nová smlouva teď v zimě.
                    A smlouva končí i Vaniakovi. Vyjádřil úmysl pokračovat. Tak uvidíme.

                    • Re: Veselé Vánoce 2008!

                      slaviator     před 15 lety 26.12.2008 14:26 |  
                      0 0

                      Voki, co myslíš o tom Kopicovi? Stálo by za to ho vzít na hostování s opcí?

                      • Re: Veselé Vánoce 2008!

                        zz     před 15 lety 26.12.2008 14:56 |  
                        0 0

                        Zdravím,
                        slovy klasika, Kopice nebrat.

                        • Re: Veselé Vánoce 2008!

                          slaviator     před 15 lety 26.12.2008 15:00 |  
                          0 0

                          Myslíš, že Latka nebo Hubáček na stoperu jsou lepší?

                          • Re: Veselé Vánoce 2008!

                            zz     před 15 lety 26.12.2008 15:02 |  
                            0 0

                            Proč kupovat dalšího průměrného hráče? Latka s Hubáčkem nejsou horší na stoperu.

                            • Re: Veselé Vánoce 2008!

                              slaviator     před 15 lety 26.12.2008 15:05 |  
                              0 0

                              Když šel ze Sparty do Boleslavi, nepsal jsi o tom, že je průměrným hráčem. Když byl v Boleslavi, znovu jsi to nepsal, že je průměrným hráčem...

                              • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                zz     před 15 lety 26.12.2008 15:14 |  
                                0 0

                                Protože jsem ho viděl v několika zápasech za Herenveen a byl strašný. Hořel jako papír, vůbec nestíhal. Je rozdíl mezi českou ligou a hrou na mezinárodní scéně.
                                Proč kupovat hráče, když máme hráče s podobnou výkoností v kádru?
                                Když šel do Bolky, tak jsem psal, že Bolka udělala dobrý obchod, když se zbavila Kuliče a získala Kopice, což se potvrdilo. Nepsal jsem nic o tom, že by to byl nadprůměrný hráč.
                                Hráče jako Kopic, Hainault nepotřebujeme.

                                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                  slaviator     před 15 lety 26.12.2008 16:13 |  
                                  0 0

                                  No a na hráče jako Rajnoch, Marek nemáme peníze nebo jsme vhodnou dobu k jejich nákupu promeškali...

                        • Re: Veselé Vánoce 2008!

                          zz     před 15 lety 26.12.2008 15:00 |  
                          0 0

                          A ještě bych dodal, že FK Moskva už prý nemá zájem o Hubníka a nechce velké odstupné. Jméno k úvaze, pokud by odešel Suchý.

                          • Re: Veselé Vánoce 2008!

                            slaviator     před 15 lety 26.12.2008 15:04 |  
                            0 0

                            A kam myslíš, že by Roman šel? Pražské S - coby člověk, který není ani slávista a ani sparťan by asi podle mě v této situaci šel do Sparty, kde by měl jistotu základní sestavy. U nás by seděl na lávce, moc by si proti Moskvě nepomoh. Proč by měl jít k nám, aby tu seděl na lávce nebo tribuně za menší prachy než sedí v Moskvě? To by byla hloupost. Proto si myslím, že spíše dopadne Sparta. Nehledě na to, že stopera shání více týmů a více týmů mu dají spíše jistotu herní praxe než my. A asi nebude čekat do konce ledna, zda Suchý odejde či ne. Bude chtít mít co nejdříve jasno...

                            A zájem je o něho i v zahraničí. Stejně jako Kalouda měl nabídku na hostování z Racingu Santader.

                            • Re: Veselé Vánoce 2008!

                              zz     před 15 lety 26.12.2008 15:07 |  
                              0 0

                              Příchod Hubníka by přicházel v úvahu, pokud by odešel Suchý, jinak ne. Pak by pro něj bylo místo.

                              • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                slaviator     před 15 lety 26.12.2008 15:09 |  
                                0 0

                                Nemyslím si, že by čekal až do konce přestupového období zda Suchý náhodou neodejde...

                                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                  zz     před 15 lety 26.12.2008 15:14 |  
                                  0 0

                                  Suchý může odejít dříve, ne až na konci ledna.

                                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                    slaviator     před 15 lety 26.12.2008 16:08 |  
                                    0 0

                                    Kdyby odešel dřív, bylo by to lepší, samozřejmě. Jenže taky může odejít až poslední přestupovej den a Hubník nebude čekat, zda se tomu tak náhodou stane či ne...

                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                  slaviator     před 15 lety 26.12.2008 14:25 |  
                  0 0

                  Počkej. Ale co až projde i touhle částí trávení? Tak doufám, že nebudeš mít problémy, aby prošla i tou poslední... Zácpa je sviňa.. :)))

                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                  slaviator     před 15 lety 26.12.2008 14:25 |  
                  0 0

                  Počkej. Ale co až projde i touhle částí trávení? Tak doufám, že nebudeš mít problémy, aby prošla i tou poslední... Zácpa je sviňa.. :)))

                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                    Eluin (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 15:49 |  
                    0 0

                    Pokud Suchý zůstane, tak tu bude Hubník trochu zbytečný. O výkonech Filipa Trojana přehled nemám, ale svého času to byl excelentní hráč. Vedení tvrdilo, že by do každé řady rádo přivedlo jednoho nového hráče, pravděpodobně z ciziny, tak nevím, zda se bude jednat o přestupy typu Tavares a spol., či snad o nějakého českého legionáře.

                    • Re: Veselé Vánoce 2008!

                      TKutnik (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 16:00 |  
                      0 0

                      Tak o výkonech Trojana přehled nemám, ale že se po deseti letech v cizině konečně prosadil někde v druhé lize mi moc excelentní nepřijde

                      • Re: Veselé Vánoce 2008!

                        slaviator     před 15 lety 26.12.2008 16:10 |  
                        0 0

                        Trojan by se prosadil v Bundeslize, byl ale zraněnej a tak teď je ve druhé bundeslize. Jenže i ta druhá bundesliga je možná na stejné úrovni jako první česká, bohužel.

                        • Re: Veselé Vánoce 2008!

                          TKutnik (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 16:51 |  
                          0 0

                          Ale na kdyby se prostě nehraje...

                          • Re: Veselé Vánoce 2008!

                            Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 16:55 |  
                            0 0

                            Ani na černou a bílou se nehraje. A správnej manažer by se na věc měl podívat z více úhlů aby zjistil jestli v tom, kterym hráči je potenciál. A ne říct: neprosadil se=nebrat.

                          • Re: Veselé Vánoce 2008!

                            zz     před 15 lety 26.12.2008 17:53 |  
                            0 0

                            Zdravím Tomáši,
                            Trojan odešel do Schalke, kde dostal příležitost v prvním týmu-viz jeho zápasy proti Liberci, ale vzhledem k velké konkurenci se rozhodl přestoupit do Bochumi, kde hrál pravidelně bundesligu. Pak dostal výhodnou finanční nabídku od ST.Pauli, kde mu slibovali velké ambice a rychlý postup do bundesligy. Jenže postup byl v nedohlednu a Trojan si uvědomil, že druhá liga je pro něj málo. Vzhledem k tomu, že je nejlépe hodnoceným hráčem druhé bundesligy, nemá nouzi o nabídky z první bundesligy. A zájem má i Herta Berlín nebo Dortmund. Trojan je technicky mimořádně vybavený hráč, je rychlý, umí zahrávat standardky i kvalitně vystřelit, zakončit, dobře kombinovat, nemá problémy s hrou v defenzivě. Dovolím si tvrdit, že je lepší než Švento. O Černém ani nemluvím.
                            Zájem klubů z bundesligy i hodnocení v německých médiích svědčí o kvalitách hráče. Bundesliga je náročná soutěž. Stačí se podívat na nízký počet Čechů v této soutěži.
                            Přestup mu prospěje a věřím, že brzy dostane i pozvánku do reprezentace. Za letošní výkony si ji zaslouží. Je to lepší varianta než defenzivní typ Šírl na levé straně zálohy.
                            Návrat do reprezentace je jeden z důvodů, proč chce změnit působiště.
                            Hráče kvalit Trojana bych ve Slávii bral všemi deseti.

                            • Re: Veselé Vánoce 2008!

                              dejva     před 15 lety 26.12.2008 18:27 |  
                              0 0

                              souhlas trojana zbrdilo tezke zraneni krizoveho vazu, ktere si privodil shodou nahod v zapase proti schalke. je to opravdu exceletni navic stale mlady hrac a ma zde v nemecku opravdu dobre jmeno. v poseldni dobe se o nej zajima mnoho klubu vcetne !sparty!. zajem potvrdil i jožo. ale asi pujde do bundesligy.

                              • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                zz     před 15 lety 26.12.2008 18:53 |  
                                0 0

                                Zdravím Davide,
                                já myslím, že Trojan skončí v Dortmundu, trenér Klopp dává šanci mladým hráčům a má rád podobné typy technických hráčů. Navíc patrně odejde Polák Kuba B., takže někoho budou muset koupit.
                                Návrat do Čech je vyloučený.
                                Trojan patřil ve svém ročníku spolu s Polákem, Plašilem, a Svěrkošem k tomu nejlepšímu u nás.

                                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                  dejva     před 15 lety 26.12.2008 19:08 |  
                                  0 0

                                  ja bych mu to pral trenera Kloppa si pamatuju jeste kdyz trenoval mainz sice s nim sestoupil ale fotbal neharli spatnej ,ale proste nemel kadr na bundesligu ,navic je to simpatak, pohodara taky relativne mladoch.je ale otazka jak se trojan dokaze do 1. ligy vratit, protoze ta uroven hracu je opravdu o hodne vyssi. osobne bych ho ale nejradeji videl u nas v herte a to nejlepe na vlastni voci uz 14.2. v zapase s bayernem :-)je pravda ze herta by nejakyho levaka po odchodu rudy potrebovala.
                                  zdravi dejva

                            • Re: Veselé Vánoce 2008!

                              dejva     před 15 lety 26.12.2008 19:02 |  
                              0 0

                              voki v bundeslize hraje cca 8-10 hracu s ceskym pasem (a vetsinou patri k oporam, drobny, kucera,jarolim, v posledni dobe i ten kadlec s feninem.a simak se do toho taky dostava, kdyz hraje ma na starosti standartky a docela mu to pali) to je podle me nejvyssi pocet v evropskych ligach. podle tveho tvrzeni by potom byla 1.francouzska liga na vyssi urovni nez bundesliga proto ze v ni nehraje cech ani jeden. coz je samozrejme nesmysl.
                              nemecka liga tezi z toho ze ma dobry skauting po stredni a vychodni evrope, tudiz je zde hodne hracu z POL,CR,SK,JUG. atd. na druhou stranu, ale zase neni tak bohata aby v ni hrali nejvetsi hvezdy jako v premier l. zajimave je se podivat na letosni cestu poharovou evropu tymu s obrovskym rozpoctem a nabitym kadrem jako je schalke, bremen, ci hertu berlin, ktera vsitila pouhy jeden gol.

                              • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                zz     před 15 lety 26.12.2008 20:08 |  
                                0 0

                                Nejlepším hráčem je Drobný. Fenin doplatil na to, že Frankfurtu se zranilo hodně hráčů, včetně hlavní opory Amanatidise, takže to poznamenalo jeho výkony. Štajner střídá dobré výkony s podprůměrnými, navíc je nedisciplinovaný. Myslím, že mu smlouvu neprodlouží. Kučera stabilní výkony, Kadlec se chytil, i když se mu pár zápasů taky nepovedlo. Šimáka zbrzdilo zranění a velká konkurence v záloze. David Jarolím odvádí svůj tradiční vysoký standart, ale jeho hra se mi nelíbí.
                                Francouzská liga je silovější, hraje se více defenzivněji než v bundeslize, padá méně gólů. ne náhodou měl Koller problémy ve francouzské v lize, zatímco v bundeslize vyčníval.
                                Tím, že jsem psal o tom, že v bundeslize hraje málo Čechů, svědčí o kvalitě a náročnosti bundesligy. To, že ve Francii hraje jeden Čech, neznamená, že francouzská liga je lepší. Ale Čechům více vyhovuje ofenzivní pojetí bundesligy než styl, který se praktikuje ve Francii.
                                A česká liga je sledována skauty z bundesligy. Mají dobrý přehled o našich hráčích. Jsem zvědavý příští rok na Morávka.
                                Trojan zvládne přechod do bundesligy, už v ní hrál v Bochumi.
                                Podobně zvládli přechod hráči Hoffenheimu, kteří hráli druhou ligu.
                                O Trojana nemám strach. Není to nováček a nezkušený hráč.

                                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                  Kmotr (přítel SN)     před 15 lety 26.12.2008 20:21 |  
                                  0 0

                                  "Bundesliga je náročná soutěž. Stačí se podívat na nízký počet Čechů v této soutěži." - Myslím, že dejva chtěl pouze říci, že v budenslize hraje celkem hodně čechů, například oproti francouzské lize. Tím pádem z toho vyplývá, že srovnávat náročnost ligy podle toho kolik tam hraje čechů není vždy to správné měřítko ale to je jedno..

                                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                    dejva     před 15 lety 26.12.2008 20:36 |  
                                    0 0

                                    ano tak jsem to myslel :-)

                                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                    zz     před 15 lety 26.12.2008 21:05 |  
                                    0 0

                                    Ano,
                                    já jsem taky nedělal závěry z toho, že ve francouzské lize hraje jen jeden Čech. Ale počet Čechů v bundeslize klesá a obávám se, že tento trend bude pokračovat. Přitom bundesliga, byť je to náročná soutěž, tak našim hráčům více vyhovuje než francouzská liga.
                                    Stačí si vzpomenout na slova Jana Kollera, že mu styl francouzské ligy nesedl a přestup do ní byla chyba.

                                • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                  dejva     před 15 lety 26.12.2008 20:35 |  
                                  0 0

                                  Drobny je opravdu spicka, co se tyce Stajnera tak minulej rok v pratelaku proti realu madrid absolutne nejlepsi hrac na place, ktery rozdaval housle na pockani i nejvetsim hvezdam baletu., tezko rict proc pak odehraje deset utkani v nichz mu balon vylozene prekazi.asi je to jeho povahou.Na Simakovi je videt, ze je to opravdu talent.Kadlec vynikajici. spis by se ale hodil na hru v zaloze, treba onehda kdy vsitil dve branky, se v ceskejch novinach psalo jakej je to suter, ale kdyz jsem pak videl zaznam z toho utkani, tak jsem se dozvedel to, co v ceskem tisku vubec neprobehlo. a to, ze mel minimalne podil na dalsich dvouch trefach , bohuzel ale do sve site. protoze se proste nestacil vracet. ale na B. ligu rozhodne ma.
                                  co se tyce Hoffenheimu tak to je opravdu pribeh jak ze snu. nejen ze z hracu, ktere do podzimu znal jen malokdo dokazali slozit mansaft, ktery vede ligu, ale ten fotbal co predvadi, to je oda na radost.bude ale zajimave sledovat jak se jim povede v druhe casti , 1. druha cast je narocnejsi , 2. je zajem hned o nekolik hracu ze zakladni sestavy, 3. souperi si daji vetsi pozor. 4. cely tym bude pod obrovskym tlakem , coz muze s hraci kteri nikde nehrali tak vysoko hodne zamavat. vzpomenme jak medialni tlak dokazal nektere labilnejsi hrace ve slavii rozlozit.
                                  Jeste bych rad dodal to ,ze marko marin jak jsi tady o nem nekolikrat psal je opravdu erste klasse. ten gladbachu vydela obrovsky penize.

                                  • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                    zz     před 15 lety 26.12.2008 21:00 |  
                                    0 0

                                    Zapomněl jsem na Šimůnka, ten bohužel nehraje, doplatil na to, že trenér Magath každý rok udělá velké nákupy. Přes italského stopera se do sestavy nedostane.
                                    Pokud jde o Marka Marina, sleduji ho dlouho, už od ME do 17 let, kde mě zaujal spolu s Necidem, Krkičem, Vašounem, Manuelem Fisherem a dalšími.
                                    S Váchou jsou si trochu vzhledově i typově podobní. Váchu zastavilo zranění, Marin hrál druhou ligu za Gladbach, pomohl k postupu a i v bundeslize ukazuje svůj talent. Hrál už i za A reprezentaci. Je to technicky a rychlostně vybavený hráč s překvapivou myšlenkou, velkou fotbalovostí. Má trochu smůlu, že je malé postavy. Má velmi dobrou střelu a zahrávání standardek. Hlavně vyniká ve finální přihrávce a ve fotbalovém myšlení.
                                    Naopak Manuel Fisher ve Stuttgartu nehraje, a to mě hodně mrzí. Jenže přes Gomeze, Maricu to má těžké. Ale já mu věřím, že se prosadí.
                                    Mladých Němců se prosazuje hodně-viz Marin, Ozil, Dejagah, Hunt Beck, mladí hráči v Dortmundu, Levrkusenu a další. Velké problémy má talent Krosse v Bayernu. Patrně odejde na hostování.
                                    Pokud jde o Herthu, uvidíme, jestli udrží Panteliče. S trenérem si moc nerozumí. Viděl jsem zápas proti Galatasaray a byla to v první půli hra na jednu bránu. Výborný Brazilec Lincoln. A výborný byl Jarda Drobný. I expert ve studiu, bývalý hráč Bayernu Scholl, uznal skvělý výkon našeho brankáře. Hra Herty pro mě byla velkým zklamáním. Tým potřebuje posílit.
                                    Dalším velkým zklamáním je Schalke. V LM i Uefě vypadlo a v lize taky neexeluje. Bohužel se vytratil Rakitič, útočníci nedávají tolik gólů a v defenzivě je tým hodně zranitelný. Čekám v zimě doplnění týmu v obraně i záloze.
                                    Naopak mě v pohárech překvapil Wolsfburg, který vyhrál skupinu. Viděl jsem jeho zápas s Herenveenem a doslova ho smetl. V lize se od Magathova výběru čeká více.
                                    Uvidíme, jak to dopadne na jaře. Přál bych titul Hoffenheimu.

                                    • Re: Veselé Vánoce 2008!

                                      dejva     před 15 lety 26.12.2008 21:31 |  
                                      0 0

                                      co se tyce herty v uefe to byla katastrofa v zapase s galatasary tady v berline byl doma tureckej tym. snad 80 procent divaku pralo barosovu tymu. :-( to se jen tak nevidi.jarda drobny je hvezda jak na travniku, tak u fanousku, u odborniku sklizi zaslouzenou chvalu snad mu to vydrzi protoze prave jeho vykony drzi HSC na tech pozicich kde je. pantelic jednoznacne s voroninem a parve drobnym patri do kolonky hracu "nepostradatelni" zslouzil by si minimalne stejnou smlouvu jako ma nekopa friedrich. pokud odejde bude to prusvih, ale ten spor s trenerem tam je a probira se hodne. skoda.
                                      tomu mladochovi ze stutgartu mozna svita nadeje protoze o gomeze se udajne zajima bayern. schalke udalo (podle me)obrovskou chybu ze se zbavilo trenara slomky. jeste k tymu z mnichova,co si myslis o tom, ze jim skoro utekl hrac zakladniho kadru ,bez nahrady, stejne jako pred lety balack, nastesi pro bayern se bastian zachoval jako bavorsky patriot a v posledni chvili podepsal. a jeste jedna otazka. jakej mas nazor na poldiho, muj nazor je takovej ze ten kdo ho vzal do mnichova a reprezentace nema soudnost, presne tenhle typ utocnika bych pral sparte z toho nejde absolutne zadnej strach , na jeden gol potrebuje deset a vice sanci, mozna je to milacek fanynek ale to je tak vse.absolutni nekopa.

                    • Re: Veselé Vánoce 2008!

                      slaviator     před 15 lety 26.12.2008 16:11 |  
                      0 0

                      Prý by měl přijít jeden hráč z týmu našeho soupeře v letošní pohárové Evropě. Předpokládejme, že zájem o Mutua a Gilardina jako náhradu na Necida vážně nemáme:) Osobně si myslím, že to bude Štyvár.

                        • Re: Veselé Vánoce 2008!

                          slaviator     před 15 lety 26.12.2008 20:12 |  
                          0 0

                          Četl jsem to. Je to sympaťák, ale musím se přiznat, že o těch mrtvičkách jsem neměl ani páru... Ale je to docela jinak posun, protože loni když jsme se spolu bavili, tak nějakej návrat do fotbalu vlastně vylučoval, byť jen v teoretické rovině. Myšleno návrat na trávník. Takže se zdá, že to tak černé přece jen asi nebude... A to je dobře.

                          • Re: Veselé Vánoce 2008!

                            dejva     před 15 lety 26.12.2008 20:50 |  
                            0 0

                            stejne je to hrozny, borec je starej jak ja a uz ma za sebou dve mrtvice. pritom by to melo bejt skoro obracene, kdyz bych porovnal styl zivota.:-(((

                            • Re: Veselé Vánoce 2008!

                              slaviator     před 15 lety 26.12.2008 22:03 |  
                              0 0

                              Jako když to vidím, tak se začínám bát... Protože cigára nekouřím, alkohol piju zcela vyjímečně párkrát do roka a v přiměřené míře... Jím i docela relativně zdravou stravu... Tak když vidím, že když někdo hulí tři krabičky denně a dvakrát týdně je na šrot a je fit a ti, co si dost věcí odpíraj, že pak je to kosí ty nemoci... Hruza :)

  3. Po Vánocích o Vánocích

    Dobi     před 15 lety 27.12.2008 16:03 |  
    0 0

    Děkuji všem za krásnou atmosféru, docela jsem si početl. A přidám taky jednu historku. Je to už 35 a půl roku a dělal jsem kousek od Štrosmajerova náměstí (píšu jeho jméno v HR-originále, náhodou jsem byl u jeho hrobu v đakovu u Osijeku (píši s malým đ protože na notebooku velké neumím)... No a tehdy byla na dnešní třídě Milady Horákové, tehdy Obránců míru, které stejně každý říkával a říká Belkrédka (po Becredim), tak tam byla výhradní Sazka a prodejna suvenýrů Sralty (smrk se prodával u kostelíčka svatého Antoníčka...). Ale to byl červen 1975. Pamětníci už jistě tuší... Ano, to byl ten krásný rok, kdy v lize zůstala jen 3 pražská mužstva - Slavia, Dukla a Bohemka! To nastal ten binec, kdy se na úkor Sparty zachránil Třinec.
    A červen 1975 byl také dnem narozenin mého tehjdejšího šéfa. Slávisty. sice spíše salonního, ale slávisty. A starší paní Koudelková, žena to přímá a prostá přišla za mnou, co bych doporučil. Tehdy se ještě v práci mohlo slavívat a vím, že měl velký nedostatek skleniček. Tak jsem doporučil slávistické skleničky. Tu prostou duši už nic nezastavilo a vycválala do oné tehdy výhradní prodejny Sralty. A žádala sadu slávistických skleniček. Asi nebyla ta dobrá duše v těch dnech první... Bylo asi 2 dny od sestupu Sralty. Obří pokladník se vztyčil a řval jak nechvalně proslulý rakouský čalouník a kaprál s knírkem: "Babo, véééééén!"".
    Pak jsem šel tedy skleničky koupit já. Do Perlovky... Tam bývávala slávistická prodejna. Pravá!
    Hezký nový rok - A: Co si přejeme všichni, to si přát explicitně nemusíme!!!
    Dobi

    • Re: Po Vánocích o Vánocích

      slaviator     před 15 lety 27.12.2008 16:17 |  
      0 0

      Pane Dobi, díky moc. Při představě toho s prominutím nasraného pokladníka jsem se od srdce zasmál..:-) Každopádně dneska už jsou naštěstí tyhlety končiny asi trochu jiné, studijní povinnosti mě párkrát do měsíce dostávají právě ke Strosmayeráku, ke kostelíčku svatého Antonína... Teď v prosinci jsem jel jednou vlakem (po dlouhé době... a říkám: už nikdy více! Autem mě to vyjde jednak o dost rychleji, ale bohužel i když jedu sám tak levněji! A o pohodlí nemluvě) a měl jsem trochu čas, tak jsem se po těchle končinách prošel. Se slávistickou šálou na krku. Možná že to bylo tím, že byla sobota kolem půl deváté ráno, možná prostě je tam tak nějakej bezpečno, viděl jsem několik lidí na ulici, ale nikdo neměl žádné kecy. To jsem se divil, protože i v Mostě je docela "nebezpečné" jít se slávistickou šálou na krku, to je samá "Sparta sem, Sparta tam", slávistu aby tu člověk hledal jako jehlu v kupce sena... Byť pravda, naproti přes ulici bydlí taky jeden "magor", kterej si skoro každej tejden pustí na plný pecky "Nás nic nesrazí" a otevře okna dokořán, aby to hezky slyšeli i ti okolo... :-) Ale prostě tady se šálou bych už nešel... Takže mě mile překvapilo, že okolo Výstaviště a třídy Milady Horákové to nikomu nevadilo, nebo alespoň nic neřek. Ale abych si tam pozpěvoval ještě, tak na to jsem už odvahu fakt neměl :)

      • Pozdrav do Mostu čili Brüxu!

        Dobi     před 15 lety 28.12.2008 09:32 |  
        0 0

        Zdravím pod Hněvín! I v Mostě jsou slávisti, asi před 3 roku se zajímali o odbočku OP. A v blízkých Braňanech byl dlouholetý organizátor, taď si nepamatuji jeho jméno.
        Jinak bude dlouho trvat, než bude Most plnohodnotným městem. Já jsem ještě zažil ten starý, dobrý, historický, se 3 náměstími. A byť v Sudetech s převahou Čechů. A pak 1962 dala vláda palec dolů a dnes je tam jen díra a zjištění, že zásoby byly asi jen čtvrtinové.... Jen ten kostel se zachránil. A aby Transfera nezpychla po přestěhování, na příkaz Husáka ji zlikvidovali!!! Žije ale Hněvín, je tam opět i vinička, na 1.náměstí i vinárnička s místními víny pana Ing.Váni (též slávista, musím jej nějak přitáhnout!), zkoušejí tvořit nová náměstí. Ale furt je to jen bývalé sídliště Podžatecká! To Litvínov je půvabnější. Ale tam je zase za zády Janov... A ohrožený Horní Jiřetím. A zdevastované Jezeří!!!
        Takže si asi rozumíme!
        Hezký konec roku!
        Dobi

        • Re: Pozdrav do Mostu čili Brüxu!

          slaviator     před 15 lety 28.12.2008 14:58 |  
          0 0

          O tu pobočku jsem se zajímal já tehdy... Před 4 lety.. :) Ale nějak to nevyšlo, nevyplatilo by se to moc. O tom pánovi z Braňan jsem slyšel, jenže ten už je snad mrtev, ne?
          Pan Josef Váňa je slávista? Tak to jsem ani nevěděl, vidíte! A já věděl, že je mi něčím sympatickej a že jem ho vždycky ve volbách preferenčně volil! Bohužel ale s ním uvnitř ODS taky slušně "zametaj":( Na tohle není prostě žaludek, když to člověk vidí. Tfuj. A nejlepší bylo, když naše odstupující pí ředitelka, dlouholetá členka městské rady města Bíliny, měla dostat letos na podzim puget jako poděkování za těch osmnáct nebo kolik let práce... a před ní tam hlasovali o tom, zda ji ten puget daj či ne. Nedali. Tohleto je taky pěkný svinstvo...
          Ale proti sídlišti Podžatecká nic nemám, vždyť bydlím mezi jím a samotným centrem... Pff...:)) Ne, tak určitě mi tu chybí nějaké ty historické budovy, alespoň díky za ten Hněvín, přesunutý kostel a aj to městské divadlo (mimochodem má prý největší jeviště v ČR) stojí za to. Ale je to málo na sedmdesátitisícové město.. :(

    • Re: Po Vánocích o Vánocích

      dejva     před 15 lety 27.12.2008 22:46 |  
      0 0

      Dobi, ja toho spartana uplne vidim, jak jste to popsal.
      s tim velkym Ď. tak asi takhle. pod klavesou caps lock je sipka vedouci nahoru. pokud ji pridržite a soucasne zmacknete hacek a k tomu pismenko d ,objevi se vam na obrazovce Ď. tedy v pripade, ze pouzivate ceskou klavesnici . preji vam hezky zbytek dne a pohodovou nedeli.

      • Re: Po Vánocích o Vánocích

        coolair     před 15 lety 28.12.2008 01:24 |  
        0 0

        Jéžiš ty seš chytrej, ty dokonce umíš napsat velký Ď. Ale že by sis pořádně přečetl, co píše pan Dobi, to ne. Neměl v úmyslu psát Ď, tedy D s háčkem, ale speciální písmeno Đ. Celé slovo je Đakov, ne Ďakov.

        • Re: Po Vánocích o Vánocích

          Dobi     před 15 lety 28.12.2008 09:21 |  
          0 0

          Hlavně se nehádejme! Pro úplnost: Obec se jmenuje Đakovo (v chorvatštině se vyslovuje jako naše Ď s jemným nádechem "ž"). Je zajímavé, že tady se píše Strossmayer, tam Štrosmajer - jinak velký přátel Čechů v monarchii!
          A já jsem psal, že v práci mám kombinaci kláves, kterou to Đ vytvořím, tady si to nepamatuji. Ale jak vidnom využil jsem možnosti kopírování od coolara!
          Takže do Nového roku všichni slávisti tou správnou nohou a ať nám dělá stejnou radost jako kdysi Slađan Ašanin i Roland Šiklić (toho dost často píší s "č", které také v chorvatštině (i srbštině) existují, ale je to je "č" s mírným přídechem "ť". V Srbsku více, v Chorvatsku méně!
          Podobně jako naše populární "živijó". Je to z dalmatinské verze "živjeo" či "živeo" (tam, kde v určitých slovech mají (zjednodušeně řečeno) Srbové "e", Chorvati "je" nebo "ije", mají Dalmatinci "I" - beli - bjeli (bijeli) - bili, reka - rjeka - rijeka - rika" atd...
          Omlouvám se za maloé poučování, ale je klid a okurková atmosféra, proč tedy nesdělit nějakou zajímavost
          Dobi
          Ještě 1x Vše dobré!!!!

          • Re: Po Vánocích o Vánocích

            Dobi     před 15 lety 28.12.2008 09:37 |  
            0 0

            Jó, k tomu živio - před Silvestrem je to namístě!
            Živio znamená "Ať žije"". A dost často se zpívává "živili" - "Ať žijí!!" při více lidech! Všichni se diví, že při hromadném přípitku nehulákém "joóó", ale "liiiiiiii". Ještě jednou - co na srdci, to na jazyku!!!

        • Re: Po Vánocích o Vánocích

          dejva     před 15 lety 28.12.2008 09:47 |  
          0 0

          pokud te to coolaire nejak podrazdilo tak se ti omlouvam , ja mel jen v umyslu Panu Dobimu pomct, beru to zpet, protoze je asi uplna blbost aby neumel napsat Ď, ale mě to prostě tak v tu chvili pripadalo, ja tam to ď proste videl. tohle pismenko Đ vidim poprve v zivote.

          • Re: Po Vánocích o Vánocích

            Dobi     před 15 lety 28.12.2008 13:45 |  
            0 0

            Díky za dobrou vůli! Ta se cení... Ono právě se někdy to đ přepisuje jako dj - Tudjman, Djakovo... Ono třeba v srbštině, která píše cyrilicí, tak se onen zločinec Karadžić píše v cyrilici s jedním písmenem - dž i đ mají jediný znak. Ale to jsem se rozjel jinam. Osijek na poháry nemá, takže ani to Djakovo jen tak neuvidíme!
            Dobi