Stadion Eden

Demolice stadionu začala

Slávistický sen se začíná uskutečňovat. Dnes byla konečně zahájena první fáze výstavby stadionu – demolice. Můžete si prohlédnout fotky, poslechnout audio či shlédnout video.

V improvizovaném stanu v blízkosti stařičké hlavní tribuny v Edenu začala krátce po druhé hodině prezentace nového slávistického stadionu, o chvíli později proběhla i symbolická demolice, tedy oficiální zahájení první fáze výstavby stadionu.

Na dnešní zahájení přišlo i několik známých osobností, třeba místopředseda vlády a ministr vnitra Stanislav Gross, paní Bicanová, František Veselý a mnoho dalších. Úvodní slovo si vzal předseda představenstva pan Miroslav Ondříček. Kromě shrnutí historie Slavie zakončil svoji řeč následovně: „Začalo zahájení první etapy výstavby slávistického stadionu,“ pronesl za potlesku hostů.





Následně si vzal slovo pan architekt Martin Kotík, který nám představil celý projekt stadionu. Vy si to můžete poslechnout, připravil jsem pro vás audio. Stahujte zde. Délka je 12 min. a 45 sekund. Při poslouchání doporučuji prohlížet i obrázky níže.

Po prezentaci pana Kotíka nás pan Jiří Vrba pozval před hlavní tribunu, kde jsme mohli být svědky zahájení demolice, jako první byl svržen jeden ze stožárů. Ještě předtím symbolicky za provaz zatáhla legenda slávistické kopané František Veselý, nakonec mu napomohli i další slávisté. O pár minut později jsme sledovali, jak dvě nákladní auta svrhla stožár. Slávistický sen tak začal.






Stadion by měl být pro 21 500 sedících diváků. Hlediště bude rozděleno do několika sekcí – VIP sedadla, včetně části pro vedení a čestné hosty – celkem 35 VIP lóží, oddělený sektor se samostatným vstupem pro rodiče s dětmi, oddělený sektor se samostatným vstupem pro fanoušky hostů. V areálu budou tři tréninková hřiště.

Stadion nebude sloužit pouze pro fotbal, ale bude mít i komerční využití. Bude zde tedy:
- byty v samostatném objektu, v nadzemních částech stadionu se samotnými vstupy
- obchody
- ubytovací kapacity
- restaurace
- menší konferenční místnost
- administrativa
- bowling

Pro všechny funkce je navržen parking:
- v samostatném objektu ve východní části
- v suterénu
- na povrchu
- samostatně je stání pro autobusy s oddělenou částí pro fanoušky hostů

Slávistické vedení splnilo jeden krok, který byl jejich hlavním cílem. Ale i nadále je čeká plno práce a plno překážek, každopádně nyní je vše v pozitivnější atmosféře. Tvrdá práce se začíná vracet. DěKUJEME!

VIDEA:
1) Prohlédněte si animaci stadionu. Je to velice zajímavé. Stahujte zde. Rozlišení je 320x240, rychlost přehrávání 512kb/s. Délka je jedna minuta. Velikost činí 3,62 MB.

2) Máte-li zájem o rozlišení 640x480, stahujte toto video. Pro menší velikost je rozděleno do tří částí, první má 2,07 MB (délka 22 s.), druhá 1,97 MB (délka 21 s.) a třetí 1,43 MB (délka 17 s.). U všech je rychlost přehrávání 768kb/s. Stahujte zde, zde a zde.

Takto vypadá stadion nyní:


Takto bude stadion vypadat po dokončení stavby:


Nyní si můžete konečně prohlédnout zbytek fotek z nového stadionu:



Komentáře (18)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Demolice stadionu začala

    Zizu     před 20 lety 15.12.2003 21:34 |  
    0 0

    Ja bych takovej optimista nebyl, to že nám Eden zbouraj ještě neznamená, že novej bude stát tak rychle, jak se ted prezentuje do médii........

    • Re: Demolice stadionu začala

      (host)     před 20 lety 16.12.2003 07:44 |  
      0 0

      Jděte už do háje, vždy? vy ani netušíte, co všechno se muselo s obrovskými obstrukcemi vyřídit a že si na nás některé velmi zajímavé osoby dávali záležet.Leška je frajer, ale nikoho nenapadal a nefňukal a ani neokrádal stát a nežebral u špidlů jako soudruh!!!! Koštál. Peníze jsou problém, ale investoři jsou slušně nakloněni a když bude třeba tak kolik je nás opravdových slávistů? Myslíte si, že nelze udělat sbírku, vždy? to bude naše slávistická kaplička !!!! čekám na ten stadion už 40 let, komouši včele se spar?anem Obrhelem a jemu podobným si nás vychutnávali dost dlouho. Tak přestaňte jen pochybovat a udělejte pro to něco víc.Třeba chodit na Slávii i na Strahov a? přispějem do kasy. A? ŽIJE SLAVIE!!!!!!!!

      • Re: Demolice stadionu začala

        (host)     před 20 lety 16.12.2003 10:51 |  
        0 0

        Jasně Koš?ál chodí škemrat ke špidlům(sice nevím kde si to vzal),ale že na Slávii chodí Gross,Součková to ti přijde v pořádku?První co Leška řekl,že chce dotace od státu.....

        • Re: Demolice stadionu začala

          chrobak     před 20 lety 16.12.2003 12:02 |  
          0 0

          Žižkovu zaplatila z velké části stadión Praha 3 a o částkách, které dostala Sparta od města na své slavné tréninkové centrum ani nemluvě. A to ještě žádá o další a chlubí se s tím co vykonala.

          • Re: Demolice stadionu začala

            (host)     před 20 lety 16.12.2003 22:34 |  
            0 0

            Taky za to dostává radnice Prahy 3 pěkně "po držce".Chtějí na "trojce" zavírat školy,ale na fotbal bylo.A jestli chceš srovnávat projekt pro pobavení 2000 důchodců+Grosse s projektem,který je nejenom pro vrcholový fotbalisty,ale pro stovky dětí,to jistě uznáš,že nejde.Mě je úplně jedno jestli budete mít stadion za peníze daňových poplatníků,pouze jsem reagoval na hlouposti.Ještě jsem zaznamenal příspěvky,že bude Koš?ál podplácet všude možně úřady aby jste nedostali povolení,a to už hraničí s paranoiou...,ale já jsem si u vás už tak trošku zvyknul,že Koš?ál může za všechno,přes holocaust až po sračky v jakých je teď SKS.

            • Re: Demolice stadionu začala

              (host)     před 20 lety 17.12.2003 07:39 |  
              0 0

              Víš co, jdi se obejmout s Koš´tálem, dej mu pusinku a pochval ho. Kdo říká, že za to může Koš?ál_ To si si snad dovodil jenom Ty. Vím dost přesně, kolik dostala Sparta od státu za těch 40 let od komoušů a kolik dostala i teď v od r.89 od všelijakých vládních pohlavárů. Slavia od státu nedostala ani zlomek. Tak se tu nevysírej a jdi do rudýho kotle štramáku. Víš zřejmě kulový o tom , kolikrát jsme i za mlada dostali od spar?anskej pohlavárů po držce . A ty děti budou trénovat nejen na tom stadionu o kterým ty mluvíš, ty budou trénovat i na nové Slavii, jo paranoidní si Ty. Nevím jestli Koš?ál podplácí a ani jsem to netvrdil, ale vím o některých "kapitánech" průmyslu , co vymejšlejí. Tak si zalez do spar?anský nory , když je tak obhajuješ. Ty snad ani netušíš, kolil svinstva už na nás nablili.

            • Re: Demolice stadionu začala

              (host)     před 20 lety 18.12.2003 09:38 |  
              0 0

              Nejradši mám "spravedlivý" spar?any. Jenom pro upozornění - sparta si žádnej stadion sama nepostavila, protože jí ho postavili bolševici zadarmo. Velkej spar?an, v tý době ministr stavebnictví Polák se s tím chlubil téměř veřejně. To, co udělal Mach, je jenom kosmetická úprava, která v porovnání s možnými náklady na celou stavbu je z hlediska finančního úplná sranda. A přesto to Spartu skoro položilo. Takže to, co chce naše Slávka postavit, je absolutně neporovnatelné s čímkoliv, co kdo zatím má a jestli se to snad podaří ( doufám, ale zatím nevěřím), tak by si to, obrazně řečeno, zasloužilo postavit Leškovi pomník, a ne ho zatracovat. O tom, jak se lidé spjatí se Spartou zasloužili o to, že stadion nemáme, ví hodně ti, kdo měli blízko k radnici ještě za komančů. Ten stadion se totiž začal bourat už tehdy( východní tribuna), ale na příkaz "shora" se to zastavilo. Takže žádná paranoia, a na tom si trvám, protože vím kdo a kdy, i když v tý době Koš?ála se to samozřejmě netýkalo.

  2. Re: Demolice stadionu začala

    (host)     před 20 lety 15.12.2003 22:09 |  
    0 0

    "Slávistické vedení splnilo jeden krok, který byl jejich hlavním cílem." ??? Cože :o))) Až bude stát alespoň jedna nová tribuna, stačí až uvidím že se skutečně staví, pak uvěřím a budu se těšit.

    KenX

    • Re: Demolice stadionu začala

      Richi (admin)     před 20 lety 15.12.2003 22:14 |  
      0 0

      Ano, myslim, ze udelali prvni krok. Ale aby ten cil splnili kompletne, musi udelat jeste nekolik kromu a ja verim, ze je zvladnout. On je vzdy nejtezsi ten prvni.

      • Re: Demolice stadionu začala

        (host)     před 20 lety 16.12.2003 13:05 |  
        0 0

        Richi, myslím že nejtěžší krok bude sehnat miliardu korun na stavbu.

        KenX

  3. Re: Demolice stadionu začala

    (host)     před 20 lety 15.12.2003 22:27 |  
    0 0

    jen me trosku zarazi,ze neni doreseny model financovani..tusim,ze pred par mesici kdosi z vedeni prohlasoval,ze financovani je zajisteno..a ted se dovidame,ze ten stadion vlastne ani Slavii zcela patrit nebude..

  4. Re: Demolice stadionu začala

    (host)     před 20 lety 15.12.2003 22:31 |  
    0 0

    Ach jo, dalších deset let nás ten hajzl Lešků bude vodit za nos. Každej rok jeden stožár, nebo kus tribuny...hnus hnusnej.....

  5. Re: Demolice stadionu začala

    chrobak     před 20 lety 16.12.2003 09:56 |  
    0 0

    Určitě tím leckoho naštvu, ale nedá mi to. Ty nic neobsahující útoky na Lešku mě docela štvou, měly by obsahovat alespoň něco konkrétního. Také by neškodilo se porozhlédnout po jiných klubech, abychom zjistili, že na tom nejsme s vedením až tak špatně. Vůbec by se mi nelíbilo, kdybych se musel dívat na bývalé ESBáky nebo novodobé mafiány popřípadě číst o tom, zda je už někdo v base nebo tam teprve míří.
    Už tady někdo trefně napsal, že Leška je velmi dobrý terč, ale to je tak všechno. Také je dobré si připomenout, že už je dost hodnověrně zjištěno, že dešti se holt poručit nedá. My bychom chtěli stadion hned, ligu mistrů, titul, chtěli bychom, aby Slávia měla miliardu na stadion připravenou v pytlích v sejfu, ale jsou tady i nějaké okolnosti co tomu brání a přes které leckdy vlak nejede. V případě stadionu, je jasné, že úřední průtahy jen tak nezlomíte. Napřiklad zrovna dnes myslím otevírali po nejméně deseti letech tahanic nedokončený obchvat Plzně a to o něj usiloval stát, stádo ministrů a několik vlád různých barev.

    Když už mluvím o Leškovi, ještě bych sem dal poznámku k neuskutečněnému rozhovoru. Docela mě to naštvalo, protože si myslím, že by si na fanoušky mohlo panstvo udělat hodinku čas. Na druhou stranu byl nedávno rozhovor s L. na oficiálním webu. Myslím, že odpovědi nebyly tak špatné a být Leškou a přečíst si ty reakce, které tam byly, tak bych možná taky bych možná nebyl tak žhavý.

    A ještě jednou k těm rozhovorům. S L. byl rozhovor alespoň nějaký. Ale s Beránkem za celý podzim nebyl žádný větší rozhovor ani tady ani na of. webu. A příležitostí bylo dost. Dát nějkaké informace např. po skončení přípravy před sezónou by mělo být samozřejmostí. I když pokud jde o Beránka jeho odpovědi bývaly vždy nic neříkající až k nastrání, takže jsme zřejmě stejně o nic nepřišli.

    A ještě jednu drobnost k L. Kdyby mu opravdu o nic nešlo, neangažoval by Beránka, nedal mu rozsáhlé pravomoce. Stejně tak by se neorientoval zrovna na Czsaplára. Určitě by se našli trenéři, kteří by byli povolnější typy do party.

    • Leška

      PetCC     před 20 lety 16.12.2003 12:53 |  
      0 0

      Nechci se Lešky nijak zastávat, ale ty besobsažný útoky na Lešku mi vaděj taky. Pokud se mu v týhle "přátelský" atmosféře podaří postavit stadión, tak nevím co by mu kdo chtěl vyčítat. Já osobně, kdyby mi každej kdo tomu sotva rozumí, za mojí práci nadával, tak bych se na to už dávno vysral!

    • Re: Demolice stadionu začala

      Richi (admin)     před 20 lety 16.12.2003 15:36 |  
      0 0

      Souhlasim, taky me ty utoky na pana Lesku uz dost stvou, je to porad dokola a ty zvasty nemaji logiku. A taky souhlasim, ze nejsme na tom tak spatne jako v jinych klubech, jen se o nas nejvice pise, bohuzel.

      • Re: Demolice stadionu začala

        (host)     před 20 lety 17.12.2003 16:37 |  
        0 0

        "... jen se o nas nejvice pise, bohuzel. " spis bohudik. Kade

        • Re: Demolice stadionu začala

          Richi (admin)     před 20 lety 17.12.2003 21:19 |  
          0 0

          No tim jsem myslel, ze se o nas pise jen v tom spatnem, nejake pozitivni veci moc nenajdeme.

    • Re: Demolice stadionu začala

      vizzir     před 20 lety 16.12.2003 22:28 |  
      0 0

      Souhlasim v tom,ze Leska nemuze za to,ze Slavie nema stadion..vim co je za problem sehnat stavebni povoleni na dum,natoz na stadion..nemuzu si ale pomoci od dojmu,ze kdyby misto Lesky vedl Slavii "vsemi milovany" Kostal,ze by Slavie byla mnohem dal nez je ted..Vemte si,ze kdyz Leska do Slavie vstupoval,tak byla Slavie plna penez od Korbela,mela kadr nabity hvezdami..v 96,kdyz se sparta topila v dluzich a vnitrnich problemech,jsme meli jedinecnou sanci spartu dlouhodobe predstihnout..jak je mozne,ze za tu dobu se sparta kompletne oddluzila,prodala hrace za miliardu,3x postoupila do osmifinalove faze LM a my nic??jen jsme se po usi zadluzili a kdybychom nedluzili svemu vlastnimu majiteli,uz bychom byli davno v konkurzu (nazor renomovanych auditorskych firem)..navic kdyz si take vzpomenu na prestupy-neprestupy napr.Sestaka,Drobneho..to by se zkusenemu manazerovi stavat nemelo...nechci videt jen to spatne,urcite se udelala i spousta dobre prace..ale nejdulezitejsi jsou vysledky,ktere bohuzel nejsou moc uspokojive...a jestli odejdou i vsichni Berankovy asistenti,jako treba Travnik,Netzcher nebo Jirkal,a neprijdou kvalitni nahrady za prodane hrace,tak se o herni projev i vysledky Slavie zacinam silne obavat..