Stadion Eden

V Edenu se nekouří!

Všichni netrpělivě čekáme na začátek nového ligového ročníku, jehož domácí zápasy odehrajeme na vytouženém novém stadionu v Edenu. Že se jedná oproti strahovskému azylu o mimořádný posun vpřed, je nezpochybnitelné. Mnozí z nás se o tom ostatně mohli přesvědčit osobně. Samozřejmě se objevily i kritické připomínky, které se kromě jiného týkaly nedostatečného počtu stánků s občerstvením, zatím neomítnutých vnitřních prostor stadionu, pomalého odbavení při vstupu, světelných tabulí bránících ve výhledu apod. Já bych se ale chtěl krátce zastavit u jednoho problému, za který může klub jen málo.

Jedná se o kouření na stadionu. Dlouho dopředu bylo avizováno, že CELÝ areál stadionu bude přísně nekuřácký. Ačkoli asi nelze očekávat stejný efekt jako v případě některých restaurací, u nichž po přechodu na zcela nekuřácké prostředí došlo ke zvýšení návštěvnosti, je možné, že v určité míře se výsledek projeví i v nárůstu počtu fanoušků na stadionu. Alespoň tedy u mě byl striktní zápas kouření na stadionu jedním z faktorů, proč jsem se rozhodl pro pořízení permanentní vstupenky. Při slavnostním otevření stadionu proti Oxfordu však mé nadšení z údajně nekuřáckého prostředí opadlo. V prostorách vnitřních chodeb mi nikotinový zápach ještě více znepříjemnil zdlouhavé čekání na párek a pivo. Při pozdějších zápasech, které Slavia v Edenu odehrála, jsem bohužel již běžně zahlédl (a bohužel i pocítil) cigaretový kouř i v hledišti. Jak jsem již uvedl, za tento stav neviním Slavii, která by ke zjednání nápravy snad mohla instalovat po celém stadionu příslušné cedule. Pokud tam již jsou a já si jich nevšiml, tak se omlouvám. Spíše je třeba více apelovat na ohleduplnost fanoušků, mezi nimiž jsou kuřáci v menšině. Mnoha lidem vadí, pokud jsou diskriminováni menšinou, ať už se jedná o majitele volně pobíhajících psů nebo o násilnické chuligány na fotbalových stadionech. Ale nejvíce asi vadí právě ono kouření. Vzhledem k tomu, že areál stadionu není veřejným prostorem jako třeba nádraží, je obtížnější zákaz kouření v Edenu vymáhat. A pořadatelská služba asi řekne, že má důležitější činnosti na práci. Takže nezbývá než si vystačit s ohleduplností. Na tomto serveru jeden takový příklad existuje, a sice diskuse našich starších kolegů Slávistů. P.S.: Ať se raději kouří z hráčů a našim soupeřům ať hoří trávník pod nohama...:-)

Komentáře (68)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: V Edenu se nekouří!

    Vasekk     před 16 lety 31.07.2008 09:28 |  
    0 0

    Měli udělat kuřácké prostory,pak by se nekouřilo v chodbách ! To,že si něgdo zapálí v hledišti,tak potom je to neohleduplnost.Ale člověk si vtom poločase rád dá cigárko ...

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Glazzy     před 16 lety 31.07.2008 11:26 |  
      0 0

      Když nejsou kuřáci schopní udělat 15 kroků ven neudělali by ani 20 kroků do kuřáckého prostoru a navíc, kde bys chtěl dělat kuřácký prostor? To jako určíš část stadionu kde nesměj bejt nekuřáci? Tam na to není místo nemůžeš vyhradit kus chodby jen pro kuřáky...

  2. Re: V Edenu se nekouří!

    magorvkleci     před 16 lety 31.07.2008 09:42 |  
    0 0

    Přesně tak v těch koridorech se nedá dýchat ,ale nemyslim si že by za to slavia nemohla ,pořadatelská služba by měla stát uvnitř a toto kontrolovat. A nějaký kuřácký vyhrazený prostory ani náhodou jestli to nevydržíš 2 hodiny bez cigára tak máš asi docela problém .

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Vasekk     před 16 lety 31.07.2008 09:47 |  
      0 0

      Víš,ono je taky rozdíl,když jedeš celej utahanej z práce rovnou tam,nebo kdyz máš čas si dát předtím.....anebo je rozdíl,kdyz celou polovinu poslušně fandíš,anebo sedíš něgde na prdely a nevstaneš ani při mexický vlně...

      • Re: V Edenu se nekouří!

        bojler     před 16 lety 31.07.2008 10:58 |  
        0 0

        a ma to zajimat cloveka, kterej je normalni a neinhaluje CO?

        • Re: V Edenu se nekouří!

          KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 11:13 |  
          0 0

          3

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Luke7     před 16 lety 31.07.2008 09:56 |  
      0 0

      Naprostej souhlas, nevadí mi, když někdo kouří, ale cejtit ho nechci. Ale jestli někdo má problém vydržet 2 nebo 3 hodiny na fotbale, měl by docházet spíš do léčeby než na stadion...

      • Re: V Edenu se nekouří!

        KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 10:26 |  
        0 0

        jestli jsem jako kurak na neco haklivej,tak potom na argumenty typu:"kdyz to nevydrzis ani dve hodiny,mel bys chodit do lecebny". co ti je do hajzlu po tom,jak dlouho to vydrzim nebo ne?staram se ja o to,ze ty nevydrzis ani dve hodiny si ho nevyhonit a v polocase uz ti zase stoji?nestaram,tak drz hubu.

        • Re: V Edenu se nekouří!

          LordEdmund     před 16 lety 31.07.2008 10:36 |  
          0 0

          To,ale nic nemění na tom, že když je tam zákaz, tak bys ho měl prostě respektovat. Navíc asi by ti vadilo, kdyby si ho někdo honil před tebou, zacákal tě spermatem a odůvodňova to tim, že to prostě dvě hodiny nevydrží a že je ti do toho howno..

          • Re: V Edenu se nekouří!

            KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 10:46 |  
            0 0

            ja to vydrzim(ikdyz jakmile uvidim partu kuraku,tak se k ni pripojim). Me jde o komentare toho typu,co jsem psal. Za ty bych fackoval.Tot vse.

        • Re: V Edenu se nekouří!

          taximan     před 16 lety 31.07.2008 10:38 |  
          0 0

          Ukazal jsi se jako hlupak, ale abych odpovedel za jine - je mi po tom moje zdravi, ktere tim nicis. Budeme to omilat porad dokola, nez to vy ignoranti pochopite - Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho. Klidne si kur a nic si zdravi - kdyz ten smrad zaroven s tebou nebude muset dychat nejaky nekurak. Ty to nejak dokazes v edenu zarucit? Taxi

          • Re: V Edenu se nekouří!

            KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 10:51 |  
            0 0

            Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho-proc tedy my kuraci nemame kuracke prostory? ja si bez nich v Edenu pripadam tak nejak nesvobodne a utiskovan nekuraky. Mate to co jste chteli,hulakali jste po celym nekurackym stadionu, vysledkem je to,ze kuraci ukaji svou potrebu na chodbach. Nemam co bych dodal

            • Re: V Edenu se nekouří!

              bojler     před 16 lety 31.07.2008 11:00 |  
              0 0

              Protoze si to nepreje majitel stadionu.

              • Re: V Edenu se nekouří!

                KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 11:14 |  
                0 0

                3

            • Re: V Edenu se nekouří!

              taximan     před 16 lety 31.07.2008 11:10 |  
              0 0

              Ja se s tebou hadat nebudu o svobodach a jaka by mela byt uprednostnovana, myslim ze si dokazu predstavit co jsi za cloveka a jake mas nazory. Ale abych rekl i neco z jineho soudku - sam jsem prilezitostny kurak doutniku, ale nikdy jsem si ho nezapalil ani v hospode, ci jine spolecnosti nez doutnikarske - proste ze slusnosti, protoze vim, jak lide doutnikovy kour vnimaji. Po celem nekurackem stadionu myslim vetsina lidi netouzila, uz proto, ze jen naiva by veril, ze by to sobecti kuraci dodrzovali. Osobne bych byl pro kurarnu, i kdyz chapu, ze by to pro e-side byla investice navic, muselo by se delat zvlastni odvetravani atd... kazdopadne paklize budou financni vysledky stadionu dobre, tak k ni nakonec podle me stejne pristoupi. Uz aby to bylo. Taxi

              • Re: V Edenu se nekouří!

                KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 11:13 |  
                0 0

                a co jsem za cloveka a co mam za nazory?:) napriklad ja si v hledisti taky nezapalil,na chodbe ano,nebot,kdyz vidim sto kouricich lidi,tak se pripojim. Jinak zakazy respektuju jak na zastavkach(pokud tedy neni pulnoc a nejsem na ni sam) tak v hospodach, takze si nemyslim,ze bych byl nakej rebel.

            • Re: V Edenu se nekouří!

              Fallen (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 16:28 |  
              0 0

              Kuřácké prostory máš všude okolo stadionu... Když máš pocit, že to nemůžeš vydržet vylez ven nebo odejdi alespoň foukat to svinstvo do jižní části stadionu, kde není (teda na oxfordu tam nebyla, pak už jsem tam nechodil) stadion uzavřený stěnou.

      • Re: V Edenu se nekouří!

        Heretic (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 10:26 |  
        0 0

        Já si myslím, že lidé co méně kouří, tak tohle je ta pravá příležitost pro cigárko. Zvláště po klobáse a k pivu. Ale nařízení respektuji a proti Iránu jsem si nezapálil. V hledišti by mě to ani nenapadlo, ale když člověk vidí bandu kuřáků hned u securitas u vchodů(zevnitř), tak si zapálím také. Já se budu omezovat, když se úplně veřejně v hojném počtu porušuje toto pravidlo?

        • Re: V Edenu se nekouří!

          amila (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 10:46 |  
          0 0

          Ne vždycky je dobré nechat se strhnout většinou. To je právě o slušnosti v každém z nás. Například odnesu každý papírek do koše, i když je kolem spousta odpadků na zemi. Děti jsme vychovali taky tak a ani v dospělosti s tím nemají žádné problémy. Cítíme se dobře i v menšině ;)

          • Re: V Edenu se nekouří!

            taximan     před 16 lety 31.07.2008 11:11 |  
            0 0

            tady by se hodil "thumbsup" (palec nahoru)

            • Re: V Edenu se nekouří!

              Glazzy     před 16 lety 31.07.2008 11:23 |  
              0 0

              Jo pořadatelská služba by to měla kontrolovat ale co může dělat když kuřák odmítne cigaretu uhasit? Oni mu nemůžou dát pokutu nebo něco takovýho, ani mu sebrat vstupenku a vyhnat ze stadionu.

              • Re: V Edenu se nekouří!

                LordEdmund     před 16 lety 31.07.2008 11:31 |  
                0 0

                To se právě pleteš. Je tam vyvěšen návštěvní řád a tam je určitě i něco o sankcích v případě nerespektpvání a možnosti vyvedení.

  3. Re: V Edenu se nekouří!

    polin     před 16 lety 31.07.2008 10:20 |  
    0 0

    Také mi vadí ta bezohleduplnost, jenže co s tim může dělat pořadatelská služba, když si tam sama ráda zapálí......že?

    • Re: V Edenu se nekouří!

      urs (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 11:44 |  
      0 0

      vyhodit! a vymenit za nekuraky! :-D

  4. Re: V Edenu se nekouří!

    SForever1     před 16 lety 31.07.2008 10:25 |  
    0 0

    Nedostatečný počet stánků, neomítnuté zdi, pomalé odbavení při vstupu, světelné tabule bránící ve výhledu - to jsou teda opravdové problémy!!
    Podle mě je daleko smutnější, že stále nemáme síň slávy a ani jeden nápis informující o tom, že se nacházíme na stadionu SLAVIE- to by podle mě stálo za zamyšlení !!!

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Glazzy     před 16 lety 31.07.2008 11:21 |  
      0 0

      Ty snad nevíš že se nacházíš na stadionu Slavie?

      • Re: V Edenu se nekouří!

        SForever1     před 16 lety 31.07.2008 11:47 |  
        0 0

        Synku já to vím dobře, ale až tam zavítá nějakej sralťan jako např, Siegl s Koubou tak aby jim bylo jasno že tohle je SLAVIA.
        Mě ale vadí, že klub s největší historií i současností nemá síň slávy a zdá se že to nikdo moc neřeší. 6e si někdo zapálí cigáro mi tak nevadí

        • Re: V Edenu se nekouří!

          mpik     před 16 lety 31.07.2008 12:29 |  
          0 0

          Když tam vleze Sralťan, tak se mu úžesem tak zamotá palice, že takovéhle věci ani nebude řešit!

  5. Re: V Edenu se nekouří!

    amila (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 10:26 |  
    0 0

    Zrovna jsem o tom včera mluvila na VH s paní Tomasovou - se zákazem kouření nic nenadělají, chtějí spíš zlepšit pořadatelskou službu. Cedule na vnitřních chodbách jsou, ale právě tam (a ne pod širým nebem) lidé nejvíc kouří. Že na stadionu není prostor pro kuřáky mi připadá v pořádku, když je komplet nekuřácký. Bohužel se ale kvůli turniketům nedá ani o přestávce vyjít ven a kouřit na prostranství před stadionem. Nejvhodnějším řešením by mi připadala kombinace kvalitní pořadatelské služby a technického řešení vstupů tak, aby bylo kuřáky kam vykázat.

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Heretic (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 10:28 |  
      0 0

      Souhlas. Klidně půjdu ven jako na západě na Strahově.

    • Re: V Edenu se nekouří!

      bojler     před 16 lety 31.07.2008 11:03 |  
      0 0

      Nejde, nevime, nemuzeme, to je slovnik vedeni.

      • Re: V Edenu se nekouří!

        KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 11:13 |  
        0 0

        3

    • Re: V Edenu se nekouří!

      urs (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 11:41 |  
      0 0

      to je sice vsecko fajn, ale kdyz je stadion komplet nekuracky, proc tam teda ty lidi kourej? proc si nezapali po skonceni utkani za "turniketem?" nechapu..., stadion je nekuracky, cili asi to chce investovat par drobasku do billboardu pred jednotlivymi vstupy na stadion, kde bude jasne velkymi pismeny napsano: JSME SLAVISTE, TAK V EDENU NEKOURIME a basta :-) jeste nekdo to nepochopil? ja teda nevim, ale kdyz si chci jit o pulku ulevit a jako ze jo, bo prirode neporucim, tak nechci prochazet tou smradlavou mlhou a to hned 2x nebudu vam tam chodit na ty zapasy, dokud tohle neporesite..ahoj smutnej smradlavej zakourenej EDENE :-(
      P.S. je jasne dokazano, ze nekuracky hospody maji diametralne odlisnou navstevnost a tim i prijmy, nezli zahuleny putiky :-p pani T. ne ze nemuzete nic delat, vy jen nechcete... howgh

      • Re: V Edenu se nekouří!

        KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 12:25 |  
        0 0

        chachaaaa,tak po dobach strahovskych,kdy pravi slaviste nechodili na Strahov,protoze to neni domov,je to daleko,je tam spinavo a neni tam kvalitni obcerstveni, se dostavame do dob kurackych,kdy ti sami lide nebudou chodit do edenu,protoze se tam na chodbe kouri:)

        • Re: V Edenu se nekouří!

          magorvkleci     před 16 lety 31.07.2008 13:10 |  
          0 0

          Ty jsi fakt hloupej vždty je to pravda, mě na strahově strašně vadilo že každý zápas si vedle mě někdo zapáli ale i tak jsem tu permici měl a chodil tam a když jsem byl na oxfordu tak jsem si řikal že je to bomba s tim kouřenim konečně čistej vzduch .ale ted na iranu jsem s chtěl dát klobásu ,ale stát v tom smardu frontu, to mě ani nehne a vůbec se nedivim těm lidem který řeknou že kvuli tomu nepříjdou .Ty pravidla jsou jednou daný a měli by se dodržovat a jestli to nedokážeš pochopit tak seš magor .A nějaká keci že jedeš z práce a bla bla si nech pro někoho jinýho

  6. Re: V Edenu se nekouří!

    LordEdmund     před 16 lety 31.07.2008 10:33 |  
    0 0

    Zapálit na stadionu v Edenu, kde je většina nekuřáků, kterej byl dávno předem deklarován , jako celý nekuřácký, si může jen naprostej dobytek a ignorant. Víc k tomu neni co dodávat.

    • Re: V Edenu se nekouří!

      kafffe     před 16 lety 31.07.2008 11:02 |  
      0 1

      ještě se rozbreč a běž někam žalovat omg

      • Re: V Edenu se nekouří!

        LordEdmund     před 16 lety 31.07.2008 11:27 |  
        1 0

        nic jsi nepochopil, asi uź ti nikotin rozežral mozek...Mě je vlastně kuřáků líto, zaslouží si soucit, ale rozhodně ne ústupky. Je tam zákaz? Je, tak ho prostě respektuj a mlč, nebo ho respektuj a stěžuj si, lobuj za kuřárnu, která by i nekůřákům byla u perdele...každá jiná volba je špatná.

  7. Re: V Edenu se nekouří!

    urs (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 10:39 |  
    0 0

    díky za článek, který mi jde vyloženě na ruku... já nedělam spousty věcí a taky nekourim a dost me namychlo to "slavisticke dobrozdani" pri ceste na WC a z5..., vyhnal bych vsecky kurice o nejakejch 15 kroku ven na ten plac pred stadak a byl bych naprostu v klidu, bo bych si ulevil a nesmrdel bych pri tom jako prase :-)
    je to jen 15 kroku..., co udelas kurici? :-D ja vim... :-! je to moc, vid? :-D
    cili sem pesimistou, bez zasahu vedeni stadionu je to bohuzel marny.. :-(
    vsichni kuraci maj jednu vlastnost, ktery se rika ignorance :-) (mluvim ze zkusenosti, uz nejakej ten patek si to tady straduju no..)
    tak papa a vic takovejch clanku, at to tady na ty "chuderky" sviti co nejvic :-)

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Heretic (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 12:50 |  
      0 0

      Kdyby nás pustili z5 tak není problém, jenže takhle to nefunguje.

      • Re: V Edenu se nekouří!

        urs (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 15:26 |  
        0 0

        já vim že Vás (milí kuřbalouni ;-) ) nepustí přes turnikety, nicméně řešení je nasnadě... :-) TAK PROSTE TY DVE HODINY NEKURTE, chapes? ;-) o nic nejde, a myslim ze zrovna Ty jsi uvedomnelej, tak to vydrzis bez problemu ;-) pa a diky za reakci

  8. Re: V Edenu se nekouří!

    Glazzy     před 16 lety 31.07.2008 11:18 |  
    0 0

    Díky za článek, kuřáci mi taky vadí. Nevidím žádný problém v tom aby si zapálily cigaretu až před stadiónem, těch pár kroků ven jim přece neublíží. Jediné účinné opatření proti kouření na stadionu jsou podle mě vysoké pokuty za porušení zákazu, ale nevím, jestli by se něco takového vůbec dalo zavést, jelikož stadion, jak je řečeno v článku, není veřejný prostor.

  9. Re: V Edenu se nekouří!

    mpik     před 16 lety 31.07.2008 12:27 |  
    0 0

    Jednou byl dán zákaz, tak by se měl dodržovat a být respektován!

    Já jsem nekuřák a když sedím na místě, které jsem si zaplatil a MUSÍM DÝCHAT a ČICHAT agresivní kouř cigarety, tak mi to hodně vadí.

    Doufám, že v hledišti budou vyškolení pořadatelé, kteří si s kuřáky poradí. Věřím, že slušně.

    Děkuji, že na stadionu EDEN nekouříte!

    • Re: V Edenu se nekouří!

      KurtakJoe     před 16 lety 31.07.2008 12:42 |  
      0 0

      konecne normalni prispevek od nekuraka k veci,bez zbytecneho osocovani a napadani

      • Re: V Edenu se nekouří!

        mpik     před 16 lety 31.07.2008 12:46 |  
        0 0

        Já nechci kuřákům bránit v jejich vášni a je jen na nich, zda si dokáží prosadit u provozovatele areálu vyhrazené místo. Ale bráním své zdraví a své zájmy.

        A není to cílené jen vůči kuřákům. Minulé přátelské utkání kdosi vylil pivo na můj batoh. To sice nepocítím na svém zdraví, ale bylo to dost nepříjemné!

        • Re: V Edenu se nekouří!

          Heretic (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 12:52 |  
          0 0

          Tak to bych mu dal minimálně 5000 pokutu, takhle mořit boží dar :)))

        • Re: V Edenu se nekouří!

          Heretic (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 12:55 |  
          0 0

          největší demence je, že se prodává pití bez víček(to jako vypij to tady a nenos si to domu,proč? Jako by to bylo levnější či co.), tohle prostě nikdy nepochopím. Pak je to všude rozlité, lidi se styděj a já do toho musím při příchodu ke své sedačce šlapat..

          • Re: V Edenu se nekouří!

            Frealaf     před 16 lety 31.07.2008 13:03 |  
            0 0

            Tohle taky nechápu. Onehdy mi někdo říkal, že je to kvůli bezpečnosti (aby s lahví člověk nedohodil tak daleko), ale tohle vysvětlení je asi blbost, když si tam člověk může koupit energeťák (prostě tu modrou limču), která s víčkem je...
            MW

            • Re: V Edenu se nekouří!

              mpik     před 16 lety 31.07.2008 13:36 |  
              0 0

              Jednoduché řešení - donést si vlastní víčko - je univerzální a těžko ho kdo odhalí :-)))

              • Re: V Edenu se nekouří!

                Frealaf     před 16 lety 31.07.2008 14:53 |  
                0 0

                :))))))))))) Ty woe... To by byl úlet jako kráva... :))))

  10. Re: V Edenu se nekouří!

    stromovous (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 13:04 |  
    0 0

    tak sem prohlíd svojí vstupenku z "Oxfordu" a není tam sice napsáno, že se nekouří, ale je tam každému známý symbol s přeškrtnutou cigaretou. to pochopí i jednoduchý člověk. cedule jsou i na stadionu, i ty pochopí i jednoduchý člověk. a ted citace z návštěvního řádu: "Vlastník areálu a pořadatel si vyhrazují právo oděpřít vstup nebo vyvést každou osobu, která nevyhoví předpisům, Provoznímu řádu, pokynům pořadatele nebo podmínkám uvedených na vstupence nebo jejíž chování shledá nepřístojným, a to bez náhrady nominální ceny vstupenky." takže ted jde jen o to, aby se za a) zkvalitnila pořadatelská služba (na zápase s jabloncem snad nebyla vůbec, jeden člověk si tam pronesl pivo ve skle, polil několik řad lidí, hodil berli do davu, zpusobil krvavý šrám ale pořadatele nebyli k dohledani ani v koridoru) nebo za b) kuřáci si uvědomili že zákaz je prostě zákaz, a že slušnost k jiným lidem, ohleduplnost dobrý jméno Slavie a Edenu by taky neco melo znamenat.

  11. Re: V Edenu se nekouří!

    Frealaf     před 16 lety 31.07.2008 13:06 |  
    0 0

    Co se týče toho zákazu - chtěl bych se zeptat (kuřáků), co jinýho (krom toho, že to chtěj) je opravňuje porušovat vnitřní řád stadionu? (A jakože zákazy sou vod toho aby se porušovaly neberu... :))
    Mně osobně to, pokud mi někdo nekouří přímo pod nos, zas tolik nevadí, ale když už má bejt nekuřáckej, jsem za to rád.
    MW

  12. Re: V Edenu se nekouří!

    Eluin (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 14:42 |  
    0 0

    Tak tedy, kouřit by se nemělo. Ničí to zdraví. To asi bez debat. "Nutit" někoho pasivně kouřit je snad ještě horší. To snad také bez debat. Fotbalový zápas zase není tak dlouhý a pokud někdo nedokáže vydržet bez cigaretky něco okolo 2 hodin, tak je to smutné. Ale možná právě toto by mohl být způsob, jak s tímto zlozvykem přestat (myslím s kouřením, ne s chozením na Slavii :-)). Tedy, mám rád svůj klub, který hraje v prostorách, kde by se nemělo kouřit - ergo, přinesu svému klubu tuto oběť a po dobu svého pobytu budu abstinovat a třeba za to budu v budoucnu ještě rád.
    (toto je individuální pohled nekuřáka)

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Fallen (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 16:46 |  
      0 0

      Mě ani tak nejde o to, že to ničí zdraví, ale o to, že to prostě nechci čuchat...

  13. Re: V Edenu se nekouří!

    ketiv666     před 16 lety 31.07.2008 15:30 |  
    0 0

    Dovolím si také přidat trochu dýmu k ohni:-)
    Deklaruji, že jsem kuřák. Je to mám volba, ať je jakkoli špatná a kecat si do ní nenechám. Na zahajovačku v Edenu jsem šel i s mou závislostí a dokonce očekával, že mi pořadatelé při kontrole moje Marlborky vyhodí:-)Měl jsem je, ale nenapadlo mne si na tribuně zapálit. Pode mnou se kouřilo, ale prostě mi ta cigareta k tomu prostředí neseděla, ač jsem měl choutky. O to rychleji jsem v půlce pelášil k turniketům. Ven jsem se nedostal, takže jsem si u mříží, de facto na volném prostranství, zapálil a sledoval okolní šustot. Pohled na mraky dýmu valících se z chodby stál za to. Naivně jsem si myslel, že je to od klobás. Od čeho byl, všichni víme a ani mne jako kuřákovi nebylo příjemný se tím čmoudem prodírat,když jsem obcházel stadion. Jsem všemi deseti pro zákaz kouření na tribunách a ve vnitřních prostorách, ale propříroda, dejte nám kuřákům místo třeba u turniketů, nahoře na tribuně pod střechou nebo kdekoliv jinde, kde je volný prostor a luftuje tam smogový pražský vzduch. Místo honu na čarodějnice buďme tolerantní k sobě navzájem, pokud se nepletu, tak na stadion chodíme všichni za jedním cílem, a tou je Slavie....

  14. Re: V Edenu se nekouří!

    wotlemburg     před 16 lety 31.07.2008 16:31 |  
    0 0

    Tak tohle miluju. Těch postiženejch co musí trpět smrad z cigaret. A to vše uprostřed Prahy plné smogu, na stadionu mezi dvěma ulicemi kde proudí nepřetržitě auta, jejich každé vyfouknutí vydá za krabičku cigaret. A někteří tu lkají že nemohou dýchat na stadionu "čistý" vzduch. Přijťe o něco dříve a lokejte si vzduch před Tescem.

    • Re: V Edenu se nekouří!

      martyni (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 16:57 |  
      0 0

      Přes oblak kouře si nevidíš do pusy, wotlemburgu.. Se smogem před tescem nic neudelam, ale do ksichtu mi ho nikdo foukat nemusi, pomalu to zacinaji chapat i nekteri kuraci:-))

      • Re: V Edenu se nekouří!

        wotlemburg     před 16 lety 31.07.2008 17:34 |  
        0 0

        Ale mě ho ty auta foukaj do gesichtu. A propos, byl jsem zatím v Edenu na 4 zápasech a nekouřil jsem ač silný kuřák. Ale zde padnuvší argumenty o čistém vzduchu neberu, jedině kdyby stadion stál uprostřed šumavských hvozdů. Čistý vzduch v dnešní době...:) Možná tak na severním pólu. Dneska už je rakovina snad všeho, kuřák nekuřák. Understand?

        • Re: V Edenu se nekouří!

          martyni (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 17:48 |  
          0 0

          osobne si nemyslim, ze je to "vo čistym vzduchu". Ale o svobodne volbe nedychat kour z cigarety druheho - jednak je to neprijemny (a trvalo desitky let, nez to nekuraci dokazali vyslovit, kdyz si predstavim, ze pred par lety se jeste kourilo v kanclech, dela se i zle, jeste ze jsem tehdy jeste nepracoval:-)), jednak to prokazatelne skodi zdravi - a to i pri vsem smogu! Ze je to ze zdravotniho hlediska jedno, jestli kourim nebo ne - to si jen namlouvaji kuraci, aby si sve koureni nejak ospravedlnili - prosim do toho ale zas jako nekurak nechci byt zatahovan, to je ciste vec kuraku, ze si lzou do kapsy - chapu to, kazdej mame nejakou slabost a kazdej si v necem lzeme do kapsy, ale prosim tohle neni moje vec!:-)) Ja v tom nejedu a argumenty typu ze me zejtra muze prejet auto fakt neberu. Asi tak.

        • Re: V Edenu se nekouří!

          Eluin (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 19:23 |  
          0 0

          Je dokázáno, že v prostředí s vysokým výskytem smogu je kouření daleko rizikovější než v prostředí, kde se smog nevyskytuje... To jen tak pro upřesnění.

  15. Re: V Edenu se nekouří!

    foxterier     před 16 lety 31.07.2008 18:18 |  
    0 0

    Ačkoliv to nedělám pročetl jsem tu všechny názory a komentáře.
    Posílání kuřáků do léčeben a hodnotit jejich závisloti nepřísluší nikomu jinému než jim samotným. Jsou to také lidi a především slávisti... To že si někdo zapálí na tribuně a je mu lhostejné že vedle něj sedí malé dítě - to opravdu odsuzuji. Ale když si kuřák zajde k tomu plotu u turniketů a tam si zapálí - myslím že to nikomu zas tak vadit nemusí a tu chvilku než nekuřák proběhne ze sektoru na WC a pak do neunosné fronty na pivo a klobásu to snad přežije. Pochybuji že všichni nekuřáci co tu psaly ty komentáře nikdy nebyly v hospodě kde se kouřilo. Myslím že vypití piva v klasickém pajzlíku Vám nekuřákům ublíží daleko více něž než 10 poločasových přestávek v Edenu.

    Jen pár citátů si dovolím:

    Pasivní kouření zabíjí více než aktivní !! PS: Tak kuřme Aktivně !!

    Každá cigareta je jako hřebíček do rakve !! PS: Tak kuřme ať z ní nevypadneme !!

    Jinak Viva La Slavia

  16. Re: V Edenu se nekouří!

    klok     před 16 lety 31.07.2008 18:29 |  
    0 0

    Je to všechno pěkné ale může mi někdo vysvětlit proč v naší zemi je možné aby mohla bez problémů fungovat nekuřácká hospoda ale čistě kuřácká neexistuje kvůli zákonům nebo čemu? Podle mě je to diskriminace! Kouřit budu i v hledišti to říkám rovnou!

    • Re: V Edenu se nekouří!

      Eluin (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 19:29 |  
      0 0

      Pane klok, pokud budete kouřit v hledišti, tak si tím jen přiděláte problémy, nemluvím teď o nenávistných pohled okolí (a možná i nějaká ta výhružka přilétne), ale o tom, že vaše konání bude v rozporu s návštěvním řádem (či jak tomu říkat).
      Kouřit před lidmi, kteří o to nestojí (a to je- ruku na srdce - asi většina) považuji za neslušné.
      Doufám, že Slavia má samé slušné fanoušky.

      • Re: V Edenu se nekouří!

        klok     před 16 lety 31.07.2008 20:07 |  
        0 0

        Ještě prosím o komentář k mé připomínce o diskriminaci kuřáků v restauracích. Je to jako kdyby Vám odmítli přinést filé protože to obtěžuje hosta u vedlejšího stolu

        • Re: V Edenu se nekouří!

          stromovous (přítel SN)     před 16 lety 31.07.2008 20:37 |  
          0 0

          tim, že jíš filé někoho obtěžovat můžeš, ale nemá to vliv na jeho zdraví (a prosím bez komentářů a psychickém šoku, když někdo vidí filé nebo alergii na rybí výpary), zatímco cigarety (zapálené) a kuřáci (i ti nezapálení) produkují rakovinotvorné látky, a to je argument tak drtivej (rakovinotvorné látky), že by tadle debata vůbec neměla bejt, ale kuřáci todle prostě nevidí, neslyší (nechtějí vidět, nechtějí slyšet).

          • Re: V Edenu se nekouří!

            foxterier     před 16 lety 31.07.2008 23:29 |  
            0 0

            Sparta je taky rakovinotvorná a lidi na ní choděj zcela dobrovolně i když jsou trochu mozkově hendikepovaní

            • Re: V Edenu se nekouří!

              stromovous (přítel SN)     před 16 lety 01.08.2008 09:34 |  
              0 0

              samozřejmě, choďtě si na spartu, kuřte si.... já si budu pít svoje pivo... ale tim, že já si piju pivko, neškodim ostatním a tim že někdo chodí na spartu tak taky vlastně škodí jen sobě, mám kamarády i sparťany a nijak mě to nedeformuje, což pasivní kouření jo.

        • Re: V Edenu se nekouří!

          uku (přítel SN)     před 16 lety 02.08.2008 16:17 |  
          0 0

          Není to stejné - měl bys pravdu, pokud by na dveřích této restaurace bylo napsáno, že se zde filé nepodává a tudíž onen host u vedlejšího stolu počítá (a oprávněně) s tím, že se zde s tím filé nepotká... a pokud ho potká, tak se celkem oprávněně může dožadovat nápravy, protože nemá garantováno to, za co platí...
          Fakt je ten, že kouření je na stadionu zakázáno - troufnu si říct, že to většině návštěvníků vyhovuje - a nedodržování tohoto příkazu je ZATÍM nepostihováno. To, že to nehodláš respektovat a navíc to hrdě píšeš, vypovídá jen o tom, jak ti "záleží" na svém okolí...
          (pozn. zajisté sis všiml, že jsem se "nesnížil k podlé argumentaci nějakými zdravotními hledisky"... :-) )