Fortuna liga

Statistické okénko - 9. kolo

Opravdu hrají tři čtvrtiny ligových týmů o záchranu a zbylé čtyři o poháry? Jak získávaly body týmy, které jsou v blízkém okolí Slavie?

Začneme samozřejmě nešťastným derby, které Slavia ztratila v předposlední minutě. Všichni dobře víme, že se jednalo o páté utkání bez vítězství, některá média pak už přestala rozlišovat mezi remízami a porážkami a hovořila rovnou o páté porážce v řadě. Velký bodový rozdíl v tom opravdu není, ovšem v příčkách v tabulce jde o rozdíl mezi devátou Slavií a posledním Baníkem. Není sporu o tom, že Slavia na tom (co se týče bodového zisku) není dobře a ani remíza z derby, která by byla asi spravedlivější vzhledem k jeho vývoji, by její pozici nijak významně nezlepšila. Kam Slavia tabulkově patří nebo nepatří, to je asi otázka jinam, než do statistického okénka a tak se zaměřme spíš na to, jaké výsledky vlastně sešívaní uhráli. Zápas proti první Plzni Slavii ještě čeká, nad druhou Olomoucí sešívaní dlouho vedli a inkasovali po hrubé chybě Jaakkoly ze situace, která se ani nedala nazvat šancí. Současný devítibodový rozdíl mezi oběma týmy na hřišti k vidění opravdu nebyl. Totéž se dá říci i o třetí Spartě, derby bylo naprosto vyrovnané. Čtvrtou Boleslav pak rovněž po vyrovnaném průběhu slávisté porazili - toť tedy výsledky s týmy, které podle aktuální tabulky hrají o poháry. Kromě toho mají slávisté za sebou také utkání s dalšími pohárovými adepty, kteří jsou v současnosti také těsně nad hranou sestupu - prohry s Teplicemi a Libercem a k tomu remízu v Ostravě, která je poslední. Slavii naopak na podzim čekají už jen tři zápasy s pohárovými adepty (Plzeň, Jablonec a v 16. kole znovu Ostrava) a k tomu čtyři utkání s týmy, které pohárovými ambicemi neoplývají - Slováckem, Budějovicemi, Příbramí a Ústím (s tím rovněž třetí kolo Ondrášovka Cupu). Pokud Slavia chce potvrdit, že řeči o sestupu jsou jen mediální hysterií, měla by právě v zápasech proti těmto slabším týmům bodovat minimálně třikrát naplno. Přičteme-li k tomu i nějaké body za remízy (nebo dokonce výhru nad některým z pohárových adeptů), více než dvacet bodů po podzimu by Slavii jistě ze sestupového ohrožení dostalo. Výše uvedené skutečnosti mají za důsledek také to, že Slavia je v tabulce domácích zápasů úplně poslední. Samozřejmě je dobrý předpoklad, že u toho nezůstane, protože jistě přijdou lehčí zápasy než proti Boleslavi, Liberci, Olomouci a Spartě.

Jen několik málo slov ke Spartě - ta tří ze šesti svých ligových výher dosáhla brankou v posledních třech minutách základní hrací doby. Kde by byla, kdyby z těchto tří branek dala třeba jen jedinou, si každý může dopočítat sám, ovšem na kdyby se opravdu fotbal nehraje a Sparta tak stále může myslet na titul.

Na titul nutně musí myslet v Plzni. Pokud někdo válcuje ligu tak jako Plzeň, která sedm z devíti odehraných utkání vyhrála rozdílem třídy, alibistické řeči by měly jít stranou. Možná je příliš brzy na hovory o titulu, když ještě není odehrána ani třetina ligy. Fakt je ovšem takový, že současná forma předurčuje Plzeň k tomu, aby uhrála do konce podzimu ještě alespoň 14 bodů, což by znamenalo 39 bodů po podzimu. Pak by stačily i naprosto průměrné výsledky na jaře k zisku titulu. Mimochodem, pokud byste hledali poslední šňůru osmi ligových výher v řadě, najdete ji u Slavie v sezóně 06/07 a pak musíte až do sezóny 2001/02. V ní to dokázaly hned dva týmy - z kraje sezóny Sparta zvítězila desetkrát v řadě a na přelomu podzimu a jara později mistrovský Liberec devětkrát.

Do bojů o sestup ještě není namočená Olomouc, díky demolici Liberce 4:0. Po dvou remízách tak opět bodovala naplno a drží se stále bod před Spartou. Naposledy Olomouc prohrála v 27. kole minulé sezóny.

O Mladé Boleslavi se také dá říci, že z hlediska sestupu může být relativně v klidu, na poslední Baník má náskok sedmi bodů, což je v současné tabulce náskok luxusní. V tomto kole vydřela remízu s Teplicemi brankou Rolka v poslední minutě, pro Boleslav to však byla druhá remíza v řadě a pokud se nechce namočit, měla by zase vyhrát, nejlépe už příští kolo na Letné. Bude jistě zajímavé sledovat, jestli trenér Stanner (o mnoho méně populární než trenér Jablonce Komňacký) zvolí betonářskou strategii, nebo zda se pokusí hrát tak, jak je jeho týmu vlastní, tedy dopředu.

U zbylých týmů se pak dá mluvit o stále stejné písničce, protože však nejsou tak populární jako Slavia, o sestupu se u nich taktně mlčí. Přitom Jablonec s titulovými ambicemi je před Slavií jen o bod a elitní útočníci v čele s reprezentanty Pekhartem a Lafatou nastříleli o celou jednu branku více než v ofenzivě naprosto zoufalí slávisté. O nákupním chaosu se rovněž nemluví, ačkoli hráči jako Piták nebo Krajčík měli být tahouny týmu - kam jej táhnou posuďte samí: všechna tři vítězství Jablonec docílil doma proti Brnu, Bohemians a Slovácku - tedy týmům, které venku opravdu příliš bodů nesbírají. Ze zbylých zápasů, které byly těžší, Jablonec vydoloval dva body. Přesto v médiích nenajdete ani slovo o ohrožení trenéra Komňackého a nejspíš na to ani nedojde, protože los Jablonci přinese do konce podzimu ještě domácí zápasy proti Ústí a Příbrami.

Totéž v bledě modrém je Liberec, který je na tom bodově stejně jako Slavia. Liberec v sezóně porazil jen Slavii a Ostravu, je ovšem třeba říci, že měl podobně složitý los jako Slavia.

Teplice jsou před Slavií o dva body, které můžeme najít například v tom, že na rozdíl od Slavie dokázaly vyhrát "venkovní" zápas proti týmu, který hostuje na jejich stadionu. V domácích utkáních mají podobně mizernou bilanci jako Slavia: 1-1-2. Domácí porážky však nepřišly v utkáních s pohárovými adepty jako v případě Slavie (Sparta, Liberec), ale v zápasech s Příbramí a Brnem.

Na pátém místě tabulky nalezneme Slovácko, které těží z domácího prostředí (deset bodů proti Teplicím, Hradci, Budějovicím a Ústí) a dokázalo přidat v tomto kole tři body z Příbrami. Nám nezbývá než věřit, že Slavia se pozítří na Slovácku bude prezentovat lépe než výše uvedené čtyři týmy.

Ve dvou zbylých zápasech, o kterých jsme se zatím nezmínili, vyhrálo Brno doma nad Bohemians a Ústí remizovalo s Budějovicemi, což způsobilo, že se všechny dotyčné týmy srovnaly na devíti bodech. Tím končí poněkud netradiční statistické okénko věnované tomu, jak bodovaly týmy v tabulkovém okolí Slavie.

Nakonec tradičně zmíníme, že toto kolo skončilo bilancí 3-2-3 a padlo 21 branek, což zvýšilo brankový průměr celé ligy na solidních 2,40 branky na zápas.

Komentáře (26)

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení a registrovaní uživatelé. Přihlašte se zde

  1. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    Eluin (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 13:13 |  
    0 0

    Pěkný přehled, Quelhare.
    Doufám, že na Slovácku vyhrajeme. Body potřebujeme i z psychického hlediska jako sůl, ale to asi pro nikoho z nás není žádná novina.
    Situaci okolo Jarolíma jsem pochopil tak, že pokud neuspějeme v dalších dvou utkání (Slovácko a Plzeň), tak odejde (čerpal jsem z lidovek), i když stále mám pochopitelně v paměti loňský rok...

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 13:27 |  
      0 0

      Mozna i ze zkusenosti z jara se ted Platil (pry, papirove lidovky nemam a cely rozhovor jsem na webu zatim nenasel) vyjadril tak, ze Jarolim by mohl odejit, pokud v tech dvou zapasech nepresvedci, ze ma tymu co dat. To je dost obecne vyjadreni a prakticky nikoho k nicemu nezavazuje (narozdil od Dolezalova vykriku pred zapasem v Ostrave). Asi nepujde jen o vysledky v tech zapasech, ale take o predvedenou hru.

      Vysledky mame strasne, ale fakt je, ze od prvniho kola proti Bohemce jsme nehrali jediny zapas, ktery by se dal nazvat lehkym - doma proti ambicioznim a pomerne silnym tymum, venku totez s vyjimkou Brna (tam jsme vyhrali snad po ctyrech letech) a snad Hradce, ktery vsak doma porazil Spartu i Jablonec a hraje tam o dost lepe nez venku. No a ted Slovacko (totez jako Hradec) a doma vedouci Plzen, takze zadna velka zmena...

      Cela hysterie kolem sestupu je podle me jen velky humbuk a treba Jablonec, prestoze ma o bod vic nez my, je na tom podle me objektivne jeste hur - na podzim si odehraje skoro vsechny lehci zapasy a na jare ho ceka to, co nas ted zkraje podzimu... My jsme z tech tezsich zapasu vydolovali o dost vic nez Jablonec.

      • Re: Statistické okénko - 9. kolo

        Eluin (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 13:35 |  
        0 0

        Zdravím, také si myslím, že sestup je jen přehnaná hysterie, nicméně pravdou je, že pro nás nyní bude každý zápas těžký.

        • Re: Statistické okénko - 9. kolo

          quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 13:46 |  
          0 0

          To urcite. Slovacko ted body k udrzeni nepotrebuje, tak bychom tam zase jednou mohli vyhrat, at se to trosku uklidni. A proti Plzni verim, ze minimalne remizujeme. Kazda serie jednou konci a ta plzenska uz je nadstandardne dlouha. Nemam k tomu zadny objektivni duvod (ten podle me ani neexistuje, Plzen proste hraje narozdil od nas vyborne), jen statisticky :o)

          Po techto dvou zapasech a po repre pauze uz zbytek podzimu musime bezpodminecne vitezit - ze sesti zapasu budeme hrat ctyrikrat doma (pohar s Usti, Budejovice, Jablonec, Banik) a venku s Usti a Pribrami - to jsou zapasy, kde vetsi ztraty neprichazi v uvahu. Navic uz budeme mit snad uzdraveneho Hlouska a klidne muzeme (a meli bychom) podzim zakoncit na patem miste s nizsi ztratou na pohary nez dnes. A co bude na jare, to si vubec netroufam odhadovat.

      • Re: Statistické okénko - 9. kolo

        lassiter     před 14 lety 22.09.2010 13:42 |  
        0 0

        No já jsem ten rozhovor četl a on v něm ani neříká, že by mohl KJ odejít. Slovo ultimátum z této odpovědi dokáží vykouzlit opravdu jen novináři ze sportu...

  2. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    Viking     před 14 lety 22.09.2010 13:17 |  
    0 0

    1) "Jen několik málo slov ke Spartě - ta tří ze šesti svých ligových výher dosáhla brankou v posledních třech minutách základní hrací doby. Kde by byla, kdyby z těchto tří branek dala třeba jen jedinou, si každý může dopočítat sám, ovšem na kdyby se opravdu fotbal nehraje a Sparta tak stále může myslet na titul."

    A to je ten rozdíl oproti nám, oni se prostě jentak neposerou a mají sebevědomí. Zatímco my nejsem schopni některé zápasy urvat, oni jsou sice namistrované primadony hrající nejlepší fotbal v lize (viz Blažek) ale takovéto zápasy zvládají. A není to o žádné pomoci rozhodčích.

    2) Ano, nikdo nás nepřehrál, ale přehráli jsme někoho my? Jak jsme prohráli nešťastně se Spartou nebo remizovali s Olmíkem (kterému jsme ale herně a kombinačně nestačili), tak jsme se stejným štěstím porazili Boleslav a Brno k vyrovnání taky nemělo daleko.

    Prostě fotbal se hraje na body, máme jich kolik jsme si jich zasloužili a ostatní týmy to samé. Alarmující se spíš to, že ještě jsme na nikým neměli výrazný tlak a mohli si tak říct, že jsme nevyhráli jenom díky neproměněným šancím. Protože my ty šance taky skoro vůbec nemáme.

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      marcocruz (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 14:55 |  
      0 0

      Důležité ale je,, že KJ viděl ve hře se Spartou a hlavně i s Hradcem zlepšení. To mi hlava nebere

  3. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    lassiter     před 14 lety 22.09.2010 13:26 |  
    0 0

    To že se o Jablonci a Liberci méně mluví nás může spíš těšit, smutné by bylo, kdyby tomu bylo naopak...ale chápu, co jsi tím chtěl říct.

    Jinak pokud mě mé záznamy neklamou, tak k osmizápasové vítězné sérii není nutno chodit až do sezony 01/02, v sezoně 06/07 Slavia taky osmkrát za sebou vyhrála (od 14. do 21. kola).

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 13:29 |  
      0 0

      Nj, mas pravdu, to jsem uplne prehlidl, ja mel za to, ze to tenkrat bylo jen sedm a ani jsem to nekontroloval :o/

  4. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    vavicek     před 14 lety 22.09.2010 14:12 |  
    0 0

    Piták Jablonec nikam netáhne, protože nehraje a nehrál ani jednou v základu. Krajčík hraje ikdyž je zraněný. Celý tenhle článek je snůžkou podivných výmluv proč je Slavia na bídných pozicích. Hledáním vnějších nepřátelů se omlouvají příšerné výkony Slavie. Asi se není co divit, ostatně Richi se tady kdysi přiznal, že si ho Slavia "koupila". Zbytek redakce je na tom asi podobně.

  5. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 14:18 |  
    0 0

    Mimochodem, jak si tu nekdo delal srandu z toho, ze oproti minulym rokum v zapasech se stejnymi souperi neztracime, tak pro presnost:

    Oproti lonske sezone s nahrazeni Kladna Hradcem Kralove jsme ctyri body v plusu (z toho tri v domacich zapasech, protoze loni jsme doma proti Liberci, Sparte, Bolce a Olomouci uhrali dohromady jen bod)

    Oproti predlonske sezone (62 bodu, titul, podzimni suverenni jizda) s nahrazenim Kladna Hradcem a Zizkova Bohemians 1905 ztracime pet bodu (z toho doma dva body, protoze predloni jsme ve zminenych ctyrech zapasech uhrali jen sest bodu)

    Oproti sezone 07/08 (60 bodu, titul) s nahrazenim Kladna Hradcem jsme na nule - doma dva body minus, venku dva body plus.

    To nepisu jako nejakou obhajobu vesmes zoufale predvadene hry, ale jako statisticke dolozeni, ze jsme meli pomerne tezky los a zatim jsme hrali se souperi, proti kterym se nam ani v nedavne uspesne minulosti prilis nedarilo.

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      slaviator     před 14 lety 22.09.2010 14:47 |  
      0 0

      Jsem to rikal, ze jsme na tom v porovnani s lonskou sezonou dobre :)))

      • Re: Statistické okénko - 9. kolo

        quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 14:48 |  
        0 0

        No to neni zas tak tezke, spis je zajimavejsi, ze jsme na tom stejne v porovnani s mistrovskou sezonou.

        • Re: Statistické okénko - 9. kolo

          martyni (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 14:51 |  
          0 0

          jen ty body nam chybi...

        • Re: Statistické okénko - 9. kolo

          slaviator     před 14 lety 22.09.2010 14:54 |  
          0 0

          Ano, takze jedeme na titul, kdyz se z toho nepokaknem :)

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      martyni (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 14:51 |  
      0 0

      Statisticky je to sice zajimavy, nicmene poukazovat na to, ze klidne muzem udelat titul, neb se stejnymi souperi mame podobnou bilanci z mistrovskejch sezon, je hodne pritazeny za vlasy. Daleko zavaznejsi je, ze jiz od jara 2009 hrajem ligovy prumer.. ve finale vsechny zapasy josu pro nas tezky, protoze prehrat nedokazem nikoho, vytvarime si malo sanci, kombinujem pomalu, mame nejistou obranu. Ano, hysterie se sestupem neni na miste, patri skutecne do toho prumeru a tam taky skoncime. Trener je jiz zcela mimo realitu, nektere konce jsou hodne smutne...

      • Re: Statistické okénko - 9. kolo

        quelhar (admin)     před 14 lety 22.09.2010 15:16 |  
        0 0

        Ja opravdu nikde nepisu, ze muzeme udelat titul a pokud jsi to prehledl, tak to jeste zopakuju - neobhajuji soucasnou hru.

        • Re: Statistické okénko - 9. kolo

          venator     před 14 lety 22.09.2010 15:53 |  
          0 0

          Vzhledem k tomu, že většina týmů v ČR má každý rok jiného trenéra a mužstvo takže je skoro ztráta času porovnávat týmy současné a před x-lety a jejich výsledky
          Určitě by se totiž našla opačná paralela s nějakými roky, kdy jsme rozjeli ligu líp než v mistrovské a titul z toho nebyl apod.

          • Re: Statistické okénko - 9. kolo

            Vhoo (přítel SN)     před 14 lety 22.09.2010 17:28 |  
            0 0

            přidáme li ktomu naše klasické tragické jaro tak ztoho jasně vyplívá že vepředu opravdu neskončíme, maximálně urvem se štěstím šestej flek , ovšem co ztoho budem mít opravdu nevím , budem mít další mizernou sezonu za sebou , hráče o rok starčí což už když si to každý spočítá působí hrůzostrašně. Musíme doufat jen v další Vyhnali co budou aspon hrát základ a celý tohle mizerný období teda bude mít aspon nějakej minimální smysl, ovšem stimhle vedení kdyby ten Vyhnal se náhodou chytl a byl lepší než průměr tak de za rok stejně do ruska a peníze zmizí neznámo kde, nevidím tedy téměř žádný smysl téhle sezony, jediné o co ted jde je vyhrát pohár, doufat že se nějakým zázrakem dostanem do UEFA a vyděláme nějaký prachy a pak doufat že je žalostný vedení zase nezamete sobě do kapes a hlavně že se po sezoně neprodlouží smlouva s Jarolímem.

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      japhy     před 14 lety 22.09.2010 15:20 |  
      0 0

      Tak například já doma RR nemám, neb jsem si na něj prostě nevydělal. Proč ale Slavia nemá prachy, netuším, v posledních dvou letech byly příjmy nadstandartní. A to jako nebudeme schopni fungovat, když každý rok nepostoupíme do LM? Mě už je snad jedno, kdo koho vlastní, opravdu by mě hlavně zajímalo, kam ty prach šly. A nechci opět slyšet formulku provozní náklady - Platil o penězích za Sucháče.

      • Re: Statistické okénko - 9. kolo

        opicemag     před 14 lety 22.09.2010 15:32 |  
        0 0

        No k majitelům, ne?

        • Re: Statistické okénko - 9. kolo

          japhy     před 14 lety 22.09.2010 18:06 |  
          0 0

          Jasně, tak ať to řeknou :)

  6. Minilék na deprese:)

    venator     před 14 lety 22.09.2010 15:37 |  
    0 0

    S každym zápasem mám častější "deprese", když se zamyslim nad tou naši společnou fotbalovou lásku jménem Slavia...našel jsem si trošku pomoc od toho "smutku" v těhle videiích:
    http://www.youtube.com/watch?v=T00x5sRbZrc
    ...taky je dobrý znát slova http://www.youtube.com/watch?v=ma3Nax8yyOE
    ...jojo kluci z Anfield road by nám asi rozumněli....je to trochu analogie....idkyž oni padají do průměru z nejvyššího vrcholu tzn. vítězství v CL na rozdíl od nás....ale oproti nám mají jednu velkou výhodu kromě toho,že znají vlastníky....aspoň jich určitě chodí pořád hodně do tribun...pak se ta recese líp zvládá, když si zazpívá celý stadion :/

  7. Re: Statistické okénko - 9. kolo

    hiker42     před 14 lety 22.09.2010 16:18 |  
    0 0

    quelhare promiň, ale nějaký obdobný koment ve stylu "dyk není zas tak zle, podívejte" jsem i čekal..

    • Re: Statistické okénko - 9. kolo

      spojka     před 14 lety 22.09.2010 17:34 |  
      0 0

      Já čekal hodně, ale ten rozhovor s Karlem ve Sportu, to je teda "žrádlo".

      U té věty, kde si pochvaluje hru v Hradci, jsem se zasekl... a musel jsem si to přečíst znovu. On se takhle chce prezentovat znovu... To přece není normální, aby trenér a hráči, kteří se fotbalem živí, vydávali tenhle hnus za svojí práci a ještě vykřikovali, že je to v pořádku a chtějí to opakovat.

      Další pecka je ta pasáž o náladě v šatně. Nečekám, že ty žoldáci dočasně hrající za Slavii budou pro ten klub dýchat. Ale po těch ubohostech, které na hřišti většina týmu už od začátku sezony předvádí, mají ještě tu drzost být v pohodě? Dochází jim vůbec, co na tom hřišti předvádí?

      A třešinka na dortu je kauza "útočník". I kdyby Karlovi přivedli Drogbu s Messim, tak budeme hrát to, co teď, protože by jim někdo ten balon musel nahrát. A jak vidíme, tak přestárlá záloha chodících rádobyfotbalistů v čele s Jarolímem, Kiselem a Černým, podporovaná krajními zoufalci Čelůstkou a Hubáčkem, by toho schopná rozhodně nebyla.